معرفی و دانلود کتاب صوتی در سایه مارسل پروست

عکس جلد کتاب صوتی در سایه مارسل پروست
قیمت:
۵۰۰۰۰ 35000 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی در سایه مارسل پروست و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی در سایه مارسل پروست و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی در سایه مارسل پروست

شهلا حائری در کتاب صوتی در سایه مارسل پروست شما را به کندوکاوی جذاب در رمان در جست‌وجوی زمان از دست رفته می‌برد و مفاهیم مهم این کتاب و افکار و اندیشه‌های نویسنده‌اش را برای‌تان توضیح می‌دهد.

درباره‌ی کتاب صوتی در سایه پروست:

مارسل پروست (Marcel Proust) نویسنده‌ی مطرح فرانسوی در خانواده‌ای ثروتمند به دنیا آمد و همه او را به خاطر تألیف در جست‌وجوی زمان از دست رفته (In Search of Lost Time) می‌شناسند. درباره‌ی زندگی این نویسنده‌ی مهم افراد بسیاری نوشته‌اند اما پروست شخصاً معتقد به چنین مسئله‌ای نبود و باور داشت «من اجتماعی» را باید کنار گذاشت و به دنبال «من حقیقی» رفت.

شهلا حائری نیز به زعم خود تلاش می‌کند تا شما را شخصیت و افکار چنین شخصیتی آشنا نماید و کتاب صوتی در سایه مارسل پروست نیز ماحصل زحمات وی است. نویسنده در این کتاب با آوردن بخش‌هایی از رمان بزرگ در جست‌وجوی زمان از دست رفته به موضوعاتی مانند عشق، من اجتماعی، هنر، من حقیقی و... می‌پردازد.

حائری با هوشمندی کامل بخش‌های بسیار درست و مناسبی را از رمان در جست‌وجوی زمان از دست رفته آورده است؛ چرا که به درک مسائل و موضوعات کمک بسیاری زیاد می‌کنند و باعث می‌شوند شما با سبک نوشتن پروست هم آشنا شوید.

کتاب صوتی در سایه پروست مناسب چه کسانی است؟

قصد دارید کتاب در جست‌وجوی زمان از دست رفته را بخوانید، در گذشته آن را خوانده‌اید، شاید هم فقط می‌خواهید با فضای آن آشنایی پیدا کنید؛ در هر صورت این کتاب صوتی گزینه‌ی مناسبی برای‌تان محسوب می‌شود.

با شهلا حائری بیشتر آشنا شویم:

او یکی از برجسته‌ترین مترجمان ایرانی‌ست که به خاطر تسلط بر زبان و ادبیات فرانسه، آثار زیادی را به فارسی برگرداند و شماری از چهره‌های ادبی فرانسه مانند امانوئل اشمیت را در ایران مطرح کرد. شهلا حائری در کنار کار ترجمه، سال‌ها در زمینه‌ی نویسندگی فعالیت نمود و داستان کوتاه و چهار رمان نوشت.

شهلا در سال 1337 در خانواده‌ای ادیب در شهر تهران متولد شد و از ایام کودکی به یادگیری زبان فرانسوی شروع کرد. او تحصیلات دانشگاهی خود با رشته‌ی علوم ارتباطات آغاز کرد ولی مقطع کارشناسی ارشد و دکتری خود را در رشته‌ی ادبیات فرانسه ادامه داد.

حائری تابه‌امروز به خاطر ترجمه‌هایش چندین جایزه دریافت کرده است؛ برنده جایزه پنجمین دوره پروین اعتصامی، لوح سپاس چهارمین دوره‌ی انتخاب برتر ادبیات نمایش ایران و... .

از میان آثار تألیفی و ترجمه‌ی وی می‌توان به خرده نان، ابریم، اسم، نوای اسرارآمیز، بیخود و بی‌جهت، دیروز خیلی دیره، آتش پشت شیشه و... اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی در سایه پروست می‌شنویم:

انسان هرگز بسان جاده‌ای هموار نیست، بلکه جاده‌ای است با پیچ و خم‌های عجیب و اجتناب‌ناپذیر که بر دیگران پنهان است و انسان را به حیرت می‌اندازد و چه دشوار می‌توان از آن عبور کرد. (مارسل پروست)

پروست از نوجوانی علاقه‌ی خاصی به تحقیقات روانشناسی از خود نشان می‌داد؛ از پانزده سالگی به قول خودش جنون تجسس داشت و تمام عمر نیز به دنبال این بود که در روح و روان آدمی نفوذ و آن را درک کند. انسان و دگرگونی‌هایش همواره دغدغه‌ی اصلی او و اثرش بوده است. به کمک تحلیل‌های ظریف و آگاهی عمیق از روانشناسی سعی می‌کند حقیقت و یا حقیقت‌های شخصیت‌هایش را دریابد، در اعماق وجودشان رخنه نماید و تعبیر و درکشان نماید.

به عبارتی رمان در جست‌وجوی زمان از دست رفته، جست‌وجوی خصوصیات پیچیده‌ی آدمی، این پیوست ناشناخته است و کوشش دشوار و مایو‌س‌کننده‌ای است برای روشن کردن این ظلمت گسترده و نفوذناپذیر زمان ما.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
33 دقیقه
دیباچه - قسمت یک
24 دقیقه
دیباچه - قسمت دو
36 دقیقه
فصل یک: صبر و ساختمان رمان - قسمت اول
33 دقیقه
فصل یک: صبر و ساختمان رمان - قسمت دوم
28 دقیقه
فصل دو: زمان - قسمت اول
28 دقیقه
فصل دو: زمان - قسمت دوم
27 دقیقه
فصل سه: شخصیت‌های رمان - قسمت اول
22 دقیقه
فصل سه: شخصیت‌های رمان - قسمت دوم
16 دقیقه
فصل چهار: من اجتماعی و من حقیقی - قسمت اول
41 دقیقه
فصل چهار: من اجتماعی و من حقیقی - قسمت دوم
34 دقیقه
فصل پنج: هنر
29 دقیقه
فصل شش: عشق و دلدادگی - قسمت اول
26 دقیقه
فصل شش: عشق و دلدادگی - قسمت دوم
30 دقیقه
فصل هفت: بازتاب هزار و یک شب در رمان - قسمت اول
31 دقیقه
فصل هفت: بازتاب هزار و یک شب در رمان - قسمت دوم
6 دقیقه
زندگی‌نامه‌ی کوتاه پروست

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی در سایه مارسل پروست
نویسنده
راویشهین نجف زاده
ناشر چاپینشر قطره
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۷ ساعت و ۲۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های نقد و بررسی
قیمت نسخه صوتی
۵۰۰۰۰ 35000 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی در سایه مارسل پروست

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی در سایه مارسل پروست

برای دریافت کتاب صوتی در سایه مارسل پروست و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.