معرفی و دانلود کتاب صوتی سفری با سهراب

عکس جلد کتاب صوتی سفری با سهراب
قیمت:
۲۳,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سفری با سهراب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سفری با سهراب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی سفری با سهراب

کریم فیضی در کتاب صوتی سفری با سهراب، به نقد و بررسی اشعار کتاب هشت بهشت اثر سهراب سپهری شاعر محبوب و برجسته ایرانی، در قالب داستان می‌پردازد.

درباره‌ی کتاب صوتی سفری با سهراب:

کتاب صوتی سفری با سهراب، اشعار ماندگار و درخشان سهراب سپهری، شاعر معاصر ایرانی در کتاب هشت کتاب را مورد بررسی قرار می‌دهد. هشت کتاب دربردارنده‌ی هشت دفتر شعر است که عناوین آن عبارت‌اند از: مرگ رنگ، زندگی خواب‌ها، آوار آفتاب، شرق اندوه، صدای پای آب، مسافر، حجم سبز و ما هیچ، ما نگاه.

او در این اشعار دل‌نشین و تاثیرگذار از مفاهیم عمیق انسانی در قالب آسان‌ترین واژگان صحبت می‌کند. سهراب سپهری اشعار منحصر به فرد و ویژه‌ای دارد که تمام اقشار می‌توانند از آن لذت ببرند و درکش کنند. او با زبان گویا و روان خود از عمیق‌ترین مفاهیم جهان هم‌چون عرفان، زندگی بشری و زندگی در یک جامعه سخن می‌گوید.

کتاب صوتی سفری با سهراب در جریان سفر کوتاه نویسنده به کشور هندوستان و ایالت‌های گوناگون نوشته شده که سیری نابسامان و پراکنده در اشعار سهراب سپهری است. در واقع نویسنده، تحت تأثیر اشعار سهراب سپهری و نگرش و جهان‌بینی او قرار گرفته و به همین دلیل، قسمت اعظم و قابل توجهی از کتاب‌هایش را به نقد و بررسی اشعار سپهری اختصاص داده است. این تاثیرپذیری از اشعار سپهری به حدی است که به گفته‌ی خودش، با هدف درک بهتر جهان سهراب و اشعار او، به کشور هندوستان رفته است. این کتاب صوتی نیز روایتی جذاب و آمیخته با تخیل نویسنده است که در خلال آن نقدی نیز بر کتاب هشت کتاب سهراب سپهری صورت می‌گیرد.

شنیدن کتاب صوتی سفری با سهراب به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

شنیدن این کتاب صوتی به دوست‌داران سهراب سپهری پیشنهاد می‌شود. هم‌چنین اگر به بحث‌های ادبی و پژوهشی علاقمند هستید، این کتاب را گوش کنید.

کریم فیضی را بیشتر بشناسیم:

کریم فیضی یک سال پس از انقلاب اسلامی در سال 1358 در تبریز چشم به جهان گشود. او به دلیل حواشی‌های پس از انقلاب دوران کودکی پرهیاهویی داشت، پدرش به کار تجارت می‌پرداخت و به نام حاجی فیضی معروف بود. پدر کریم فیضی نقش به سزایی در علاقه‌ی او به بحث‌های دینی و عبادت داشت و او را به حوزه علمیه قم فرستاد.

از دیگر آثار کریم فیضی می‌توان به زندگی و بس، کتاب‌های هوشنگ دوم (در گفتگو با هوشنگ مرادی کرمانی)، پنجره پیامبر (رمان)، از جبران تا سهراب، شعاع شمس، همزاد مسیح، سفری با سهراب و سیب زن سیب مرد اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی سفری با سهراب می‌شنویم:

میان اعلام مرگ رنگ و اثبات زندگی برای خواب‌ها، تنها دو سال فاصله وجود دارد، اما میان سرایش آوار آفتاب و شرق اندوه در دفتر پیش از خود یعنی زندگی خواب‌ها، هفت سال فاصله افتاده که با احتساب زمان چاپ می‌شود چیزی حدود ده سال. این ایام مصادف است با شهره‌ی آفاق شدن شاعر در دنیا نقش و نقاشی و آن‌گاه باز شدن پایش به اقالیم دنیا و سفرهایی دور و دراز و احیانا افسانه‌ای.

روح سرکش و بی‌قرار سپهری او را به اینجا و آن‌جا می‌کشاند و حالا دیگر لحظه‌ای آرام و قرار نداشت. وقتی از اداره‌ی کل هنرهای زیبا بیرون آمد، کوشید آشوب درون را با سفر به دور دنیا تسکین دهد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
27 دقیقه
سرآغاز
40 دقیقه
مرگ رنگ - بخش اول
17 دقیقه
مرگ رنگ - بخش دوم
37 دقیقه
زندگی خواب‌ها
37 دقیقه
آوار آفتاب - بخش اول
36 دقیقه
آوار آفتاب - بخش دوم
33 دقیقه
شرق اندوه
41 دقیقه
صدای پای آب - بخش اول
33 دقیقه
صدای پای آب - بخش دوم
34 دقیقه
مسافر - بخش اول
24 دقیقه
مسافر - بخش دوم
39 دقیقه
حجم سبز - بخش اول
30 دقیقه
حجم سبز - بخش دوم
34 دقیقه
حجم سبز - بخش سوم
31 دقیقه
حجم سبز - بخش چهارم
32 دقیقه
ما هیچ ما نگاه - بخش اول
31 دقیقه
ما هیچ ما نگاه - بخش دوم
14 دقیقه
ما هیچ ما نگاه - بخش سوم
17 دقیقه
ما هیچ ما نگاه - بخش چهارم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی سفری با سهراب
نویسنده
راویمرآت بهنام، ژوبین دارابیان
ناشر صوتیانتشارات آوای چیروک
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابMP3
مدت۹ ساعت و ۴۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های نقد و بررسی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی سفری با سهراب

مرجان الکائی
۱۴۰۰/۱۰/۲۵
صدای گوینده‌ی زن اصلا با فضای بحث و محتوای کتاب جور نیست یه طوری که حسمو خراب کرد و از گوش دادن خودداری کردم، لطفا اپلیکیشن‌تونو طوری طراحی کنید که بدون امتیاز دادن بتونیم نظرمونو وبت کنیم، من یک امتیاز دادم اونم به خاطر اینکه نظرم ثبت بشه
فاطمه خوش آیند
۱۴۰۱/۷/۸
خیلی خوب بود. من لذت بردم
sh mogh
۱۴۰۰/۱/۲۳
سبک جالبی است ارزش گوش کردن دارد
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب صوتی سفری با سهراب

برای دریافت کتاب صوتی سفری با سهراب و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.