معرفی و دانلود کتاب صوتی از رنجی که می‌بریم

عکس جلد کتاب صوتی از رنجی که می‌بریم
قیمت:
۲۲,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی از رنجی که می‌بریم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی از رنجی که می‌بریم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی از رنجی که می‌بریم

کتاب صوتی از رنجی که می‌بریم، مجموعه‌ای متشکل از هفت داستان از نویسنده‌ی مشهور ایرانی، جلال آل احمد است. این داستان‌ها فضایی سیاسی - اجتماعی دارند و وضعیت زندانیان سیاسیِ دوران پهلوی را نشان می‌دهند. جلال آل احمد در این داستان‌ها، با لحنی ساده و صمیمی زندگی و سرنوشت افرادی را که به فعالیت سیاسی مشغول بوده‌اند روایت می‌کند.

درباره‌ی کتاب صوتی از رنجی که می‌بریم

جلال آل احمد کتاب از رنجی که می‌بریم را در سال 1326 منتشر ساخت. این کتاب که دومین اثرِ داستانی اوست، شامل هفت داستان به نام‌های «دره‌ی خزان‌زده»، «زیرآبی‌ها»، «در راه چالوس»، «محیط تنگ»، «اعتراف»، «آبروی ازدست‌رفته» و «روزهای خوش» است. جلال آل احمد در این داستان‌ها که در شرایط باز فرهنگی - اجتماعی ایران پیش از کودتای 1332 نوشته شده‌اند، فضای سیاسی کشور در آن دوران و زندگی مخالفین سیاسی شاه را نشان می‌دهد. این نویسنده در داستان‌های کتاب صوتی از رنجی که می‌بریم، مضامین سیاسیِ زیادی را مطرح می‌کند و حرف خود را به شکلی واضح می‌زند.

بیشتر داستان‌های کتاب صوتی از رنجی که می‌بریم، به فلاکت مردم (به ویژه قشر کارگر) و مشکلات زندگی آن‌ها می‌پردازند. جلال آل احمد در سال‌های پیش از نوشتن این کتاب تازه با عقاید کمونیستی آشنا شده و حتی به عضویت حزب توده در آمده بود. او در این حزب بسیار سریع ترقی پیدا کرد و حتی مسئولیت راه‌اندازی و مدیریت چند نشریه‌ی حزب توده را نیز برعهده گرفت. اما پس از اینکه متوجه شد این حزب به حمایت از شوروی می‌پردازد، از آن جدا شد. کتاب از رنجی که می‌بریم هم‌زمان با کناره‌گیری او از حزب توده منتشر شد و به نوعی بیانگر شکست مبارزات او و هم‌فکرانش در این رابطه است.

کتاب صوتی از رنجی که می‌بریم فضای اختناق و خفقانی را که در دوره‌ی پهلوی حاکم بود به تصویر می‌کشد و به شورش‌هایی می‌پردازد که باعث می‌شود زندانیان سیاسی بیشتر و بیشتر شوند. جلال آل احمد در این داستان‌ها، شکنجه‌هایی که این زندانیان تحمل می‌کنند و شرایط سخت زندگی‌شان را نشان می‌دهد. وقایع بیشتر این داستان‌ها در شمال کشور مانند چالوس، بهشهر و زیرآب رخ می‌دهد و هر داستان به شخصیتی متفاوت می‌پردازد ولی پیوندِ مضمونی این داستان‌ها با هم به اثر انسجام بخشیده است. لحن و سبک نگارش جلال آل احمد در این کتاب مانند دیگر نوشته‌هایش بسیار ساده، صمیمی و موجز است.

ناشرین متفاوتی کتاب از رنجی که می‌بریم را منتشر کرده‌اند. نسخه‌ی صوتی این کتاب توسط انتشارات آوای چیروک و به گویندگی بهمن وخشور تهیه شده است.

کتاب صوتی از رنجی که می‌بریم برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به شنیدن داستان‌های کوتاه ایرانی علاقه‌مندید و از نثر صمیمی و زیبای جلال آل احمد لذت می‌برید، شنیدن این کتاب صوتی به شما پیشنهاد می‌شود. ازطرف دیگر، اگر می‌خواهید با شرایط سیاسی - اجتماعی دوران پهلوی آشنایی بیشتری پیدا کنید، شنیدن کتاب صوتی از رنجی که می‌بریم می‌تواند برای‌تان جالب باشد.

با جلال آل احمد بیشتر آشنا شویم

جلال آل احمد (1302-1348) نویسنده و مترجم ایرانی‌ست. او در خانواده‌ای مذهبی چشم به جهان گشود ولی برخلاف توصیه‌های پدرش، به تحصیل مذهبی و حوزوی نپرداخت و در مدارس دولتی نام‌نویسی کرد. جلال آل احمد مدتی در زمینه‌ی عقاید مذهبی دچار شک و تردید شد و به عضویت حزب توده در آمد. بااین‌حال، عقاید او در تضاد با این حزب بودند و پس از مدتی از آن بیرون آمد. جلال آل احمد تأثیر فراوانی در داستان‌نویسی ایران داشت و در طول زندگی ادبی‌اش، چندین داستان و سفرنامه از خود به چاپ رساند. از آثار مشهور این نویسنده می‌توان به کتاب‌های «خسی در میقات»، «زن زیادی» و «مدیر مدرسه» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی از رنجی که می‌بریم می‌شنویم

فقط صدای کریه سوسک‌ها از درزهای تاریک دیوار نم‌کشیده و خزه‌بسته‌ی زندان به گوش می‌رسید. رحمان سر پا به دیوار تکیه داده بود و گوش‌به‌زنگ در ساکت و آرام سرگرم افکار خود بود. همه خوابیده بودند. یا پشت به پشت هم تکیه داده بودند و یا سر در دامن یکدیگر خُرخُر می‌کردند و همه در هم پیچیده و مدهوش، خواب آزادی خود را می‌دیدند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
32 دقیقه
داستان اول: دره‌ی خزان‌زده
34 دقیقه
داستان دوم: زیرآبی‌ها
35 دقیقه
داستان سوم: در راه چالوس
18 دقیقه
داستان چهارم: محیط تنگ
13 دقیقه
داستان پنجم: اعتراف
13 دقیقه
داستان ششم: آبروی ازدست‌رفته
28 دقیقه
داستان هفتم: روزهای خوش

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی از رنجی که می‌بریم
نویسنده
راویبهمن وخشور
ناشر صوتیانتشارات آوای چیروک
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۵۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی از رنجی که می‌بریم

Nirvana Goodarzi
۱۴۰۲/۵/۱
چه زیبا وضع جامعه ان زمان را توصیف شده، هیچ چیز تغییر نکرده
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی از رنجی که می‌بریم

برای دریافت کتاب صوتی از رنجی که می‌بریم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.