معرفی و دانلود کتاب صوتی مدار صفر درجه (مجموعه سه جلدی)

عکس جلد کتاب صوتی مدار صفر درجه (مجموعه سه جلدی)
قیمت:
۳۱۲۰۰۰ 218400 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مدار صفر درجه (مجموعه سه جلدی) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مدار صفر درجه (مجموعه سه جلدی) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی مدار صفر درجه (مجموعه سه جلدی)

احمد محمود، با هنرمندی‌هایی که خاص خود اوست، در کتاب صوتی مدار صفر درجه (مجموعه سه جلدی)، شما را به گرماگرم مبارزات سیاسی مردم در سال‌های حکومت پهلوی می‌برد. ماجراهای این رمان اجتماعی در شهر اهواز رخ می‌دهند و نویسنده نیز به‌ زیبایی هرچه تمام‌تر از عناصر بومی فرهنگی، اجتماعی و حتی موقعیت‌های مکانی این شهر در اثر خود بهره برده. اثر حاضر از بهترین داستان‌های رئالیستی ایرانی است که با قهرمانی شخصیتی به نام «باران» روایت می‌شود.

درباره‌ی کتاب صوتی مدار صفر درجه (مجموعه سه جلدی)

کلیه‌ی وقایع داستان از مرداد 1332 آغاز می‌شوند و تا بهمن 1357 ادامه پیدا می‌کنند. در این بازه‌ی زمانی پرالتهاب، همچنان که جریان‌های سیاسی و معترضین پا به میدان مبارزه می‌گذارند، باران نیز رفته‌رفته به دنیای سیاست وارد می‌شود. کتاب صوتی مدار صفر درجه را می‌توان نوعی داستان نمادین دانست. با بیداری و آگاهی باران نسبت به اوضاع زمانه‌اش، در حقیقت ایرانی را می‌بینیم که به‌تدریج به آگاهی و بینش جمعی می‌رسد.

احمد محمود همزمان با ایران آشفته‌ی پهلوی، خانواده‌ی نابه‌سامان باران را نیز برایمان ترسیم می‌کند. «بابان»، «نوروز»، «برزو»، «خاور»، «بی‌بی سلطنت»، «بلقیس» و «نوذر» خانواده‌ی فقیر و پرآشوب باران را تشکیل می‌دهند؛ در خانه‌ای قدیمی که نداری و بی‌پولی از سرتاپای آن می‌بارد. پدری که در راه مبارزه با حکومت کشته شده، برادری ناخلف، خواهری که در حسرت داشتن کودک است و برادری که طعمه‌ی کوسه‌ها شده، همه نشان از خانواده‌ای روبه‌زوال دارند که برای بهبود اوضاع دست‌و‌پا می‌زند.

در این بین، باران با والدین، خواهران و برادرانش یک تفاوت اساسی دارد و آن هم احساس مسئولیت‌پذیری اوست. در این حین که همه نگران وضع و زندگی خود هستند، او دغدغه‌ی تمام اعضای خانواده، و البته مردم کشورش را دارد. شخصیت باران به نسل سخت‌کوشی اشاره می‌کند که با وجود ناملایمات زندگی، برای ساخت جامعه‌ای بهتر می‌کوشند. نقطه‌ی مقابل او نوذر است؛ همسر بلقیس و شوهر خواهر باران که با ساده‌دلی‌ها و زودباوری‌هایش، خانواده را در دام گرفتاری‌های جدید می‌اندازد. نوذر نشانی از اکثریت مردم است که پختگی و آگاهی لازم را برای ساخت ایرانی بهتر نداشتند.

نویسنده در خلق روایت‌ها از راوی سوم‌شخص و دانای کل بهره گرفته اما مهارت او در بیان گویش‌ و لحن خاص هر شخصیت، به خواننده اجازه می‌دهد نگاهی دقیق به انگیزه‌ها و درونیات شخصیت‌ها داشته باشد.

برای برخی از مخاطبان، رمان حاضر، سریال تلویزیونی مدار صفر درجه را به یاد می‌آورد. اثری که به کارگردانی حسن فتحی، در دهه‌ی شصت از شبکه‌ی یک سیما، مهمان خانه‌ی ایرانی‌ها می‌شد. اما خوب است بدانید که ارتباطی بین کتاب صوتی مدار صفر درجه و این مجموعه‌ی تلویزیونی وجود دارد، تنها یک شباهت اسمی‌ست، و گرنه درمورد محتوا و مضمون هیچ نسبتی با یکدیگر ندارند.

کتابی که پیش رو دارید، هر سه جلد رمان مدار صفر درجه را دربرمی‌گیرد. رمانی که احمد محمود در سال 1372به چاپ رساند و قرار بود در سال 1376، در جشنواره‌ی بیست سال ادبیات داستانی در ایران، به‌عنوان اثر برگزیده معرفی شود که میسر نشد. با این وجود، هم از دیدگاه منتقدان و صاحب‌نظران و هم به زعم علاقه‌مندان ادبیات معاصر، همواره از بهترین‌های ادبیات داستانی فارسی شمرده می‌شود.

انتشارات معین چاپ اثر حاضر را به انجام رسانده و نشر صوتی ماه آوا نسخه‌ی گویای آن را ارائه کرده است. کتاب صوتی مدار صفر درجه را با صدای رضا عمرانی می‌شنوید.

در نکوداشت کتاب مدار صفر درجه (مجموعه سه جلدی)

  • نویسنده در این رمان همچون گزارشگری دقیق به تمامی زوایای زندگی مردمان سر می‌کشد و همه‌چیز را به‌دقت گزارش می‌دهد و دوربین‌اش همه‌چیز را به تصویر می‌کشد. (شهرام عدیلی‌پور)

کتاب صوتی مدار صفر درجه (مجموعه سه جلدی) برای چه کسانی مناسب است؟

اگر دلبسته‌ی رمان‌های فاخر ایرانی هستید که از نوع آثار ضدجنگ نیز باشند، کتاب صوتی مدار صفر درجه بهترین انتخاب شما خواهد بود.

با احمد محمود بیشتر آشنا شویم

احمد محمود (Ahmad Mahmoud)، با نام اصلی احمد عطا (1310-1381) نویسنده‌ی مشهور و بلندآوازه‌ی ایرانی بود که با آثار ارزشمند خود، بهترین نمونه‌های رئالیسم اجتماعی را به ادبیات معاصر فارسی پیشکش نمود. احمد محمود زندگی پرفرازونشیبی داشت. در جوانی به نیروهای ارتش پیوست اما در جریان وقایع 28 مرداد 1332، همراه خیلی از هم‌قطارانش روانه‌ی زندان شد. مدت حبسش اما به خاطر مخالف با شاه بیش از دیگر افسران بود که در نتیجه‌ی آن، به مشکل ریوی دچار شد. مشکلی که تا پای مرگ رهایش نکرد.

احمد محمود نویسندگی را با نگارش داستان‌های کوتاه، از سال 1333 آغاز کرد. از ویژگی‌های قابل‌توجه آثار او، توجه به بافت بومی و زندگی مردم جنوب است، بدون اینکه خواندن و درک داستان‌هایش برای اهالی دیگر نقاط ایران دشوار باشد. مجموعه داستان‌های «دریا هنوز آرام است»، «از مسافر تا تبخال»، «پسرکی بومی» و رمان‌های «همسایه‌ها»، «درخت انجیر معابد» (برنده‌ی جایزه‌ی گلشیری) و «زمین سوخته» شماری از آثار احمد محمود هستند که شناخت سیر داستان‌نویسی معاصر ایران بدون مطالعه‌ی آن‌ها هرگز میسر نخواهد شد.

در بخشی از کتاب صوتی مدار صفر درجه (مجموعه سه جلدی) می‌شنویم

قبل از ظهر روز پنج‌شنبه، جمعیت انبوهی از مردم در خیابان‌ باغ شیخ تظاهرات کردند. براتعلی عکس می‌گرفت. حاج آقا بزرگ‌عطار پیشاپیش همه بود. مبارک با دوچرخه رو پیاده‌رو بود. حاج ابوتراب کنار عطار بود. شعار می‌داد. حاج شامرادی و رضا بنا هم بودند. یوسف، پسر حاج شامرادی پیشاپیش پدرش می‌رفت و مشت را بالا گرفته بود. عکس خواهرش که تیرباران شده بود رو سینه‌اش بود. چشم باران تو جمعیت افتاد به جمیل چمانی. پشت سر جمیل، حق‌گو بود که عینک دودی زده بود.

یار ولی، رو پیاده‌رو با حسن پنجه‌سفید بود. هر دو بارانی پوشیده بودند و هر دو سیگار می‌کشیدند. پنج‌شنبه، از صبح، بیشتر دکان‌ها و بازار بسته بودند. گروه کثیری از خیابان گشتاسب کج کردند تو باغ شیخ. سیف‌پور صف اول بود. بچه‌های دبیرستان شاپور بودند. باران دوید به طرفشان. رسید به سیف‌پور. دو گروه درهم شدند و شعارها اوج گرفت. صدای انفجار آمد. همه برگشتند طرف صدا. دیدند که چند کامیون ارتشی از طرف خیابان پهلوی می‌آید.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
42 دقیقه
بخش یک
58 دقیقه
بخش دو
40 دقیقه
بخش سه
51 دقیقه
بخش چهار
57 دقیقه
بخش پنج
52 دقیقه
بخش شش
34 دقیقه
بخش هفت
48 دقیقه
بخش هشت
56 دقیقه
بخش نه
55 دقیقه
بخش ده
51 دقیقه
بخش یازده
57 دقیقه
بخش دوازده
53 دقیقه
بخش سیزده
54 دقیقه
بخش چهارده
47 دقیقه
بخش پانزده
37 دقیقه
بخش شانزده
54 دقیقه
بخش هفده
44 دقیقه
بخش هجده
40 دقیقه
بخش نوزده
41 دقیقه
بخش بیست
49 دقیقه
بخش بیست و یک
53 دقیقه
بخش بیست و دو
53 دقیقه
بخش بیست و سه
53 دقیقه
بخش بیست و چهار
42 دقیقه
بخش بیست و پنج
52 دقیقه
بخش بیست و شش
53 دقیقه
بخش بیست و هفت
47 دقیقه
بخش بیست و هشت
36 دقیقه
بخش بیست و نه
40 دقیقه
بخش سی
44 دقیقه
بخش سی و یک
60 دقیقه
بخش سی و دو
41 دقیقه
بخش سی و سه
42 دقیقه
بخش سی و چهار
47 دقیقه
بخش سی و پنج
33 دقیقه
بخش سی و شش
30 دقیقه
بخش سی و هفت
50 دقیقه
بخش سی و هشت
48 دقیقه
بخش سی و نه
36 دقیقه
بخش چهل
50 دقیقه
بخش چهل و یک
39 دقیقه
بخش چهل و دو
43 دقیقه
بخش چهل و سه
38 دقیقه
بخش چهل و چهار
36 دقیقه
بخش چهل و پنج
50 دقیقه
بخش چهل و شش
53 دقیقه
بخش چهل و هفت
40 دقیقه
بخش چهل و هشت
39 دقیقه
بخش چهل و نه
33 دقیقه
بخش پنجاه
46 دقیقه
بخش پنجاه و یک
42 دقیقه
بخش پنجاه و دو
48 دقیقه
بخش پنجاه و سه
40 دقیقه
بخش پنجاه و چهار
47 دقیقه
بخش پنجاه و پنج
38 دقیقه
بخش پنجاه و شش
52 دقیقه
بخش پنجاه و هفت
61 دقیقه
بخش پنجاه و هشت
57 دقیقه
بخش پنجاه و نه
37 دقیقه
بخش شصت
43 دقیقه
بخش شصت و یک
39 دقیقه
بخش شصت و دو
52 دقیقه
بخش شصت و سه
33 دقیقه
بخش شصت و چهار
44 دقیقه
بخش شصت و پنج
54 دقیقه
بخش شصت و شش

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی مدار صفر درجه (مجموعه سه جلدی)
نویسنده
راویرضا عمرانی
ناشر چاپیانتشارات معین
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۵۰ ساعت و ۳۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی
۳۱۲۰۰۰ 218400 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی مدار صفر درجه (مجموعه سه جلدی)

امیر ذبیحی
۱۴۰۲/۵/۱۲
کتاب جالبی بود
نمیتونم بگم ازش لذت نبردم، اما هر کسی این لذت رو نخواهد برد و به پایان رسوندنش یک مقدار حوصله میخواد
به ویژه در یک پنجم ابتدایی مجموعه، پیشروی داستان خیلی کند صورت میگیره و ممکنه خیلی‌ها رو مجاب کنه مطالعه‌اش رو کنار بذارن
جمله‌های بسیار کوتاه در نوع خودش برام بی‌مانند بود و رو و
مطالعه روون میکرد بهش شتاب می‌بخشید، اما از طرف دیگه واژه‌ها و گویش اهالی داستان، زحمت مضاعفی جهت فهم جمله به شما تحمیل می‌کنه
برای همین اکیدا نسخه صوتی رو بجای نوشتاری توصیه میکنم
اگه میخواستم خودم بخونم، حداقل ۵ برابر زمان و چند برابر پشتکار بیشتر لازم داشتم تا تموم کنم داستان رو، و خیلی جاها معانی عبارات رو نمی‌تونستم خودم بفهمم اما تلفظ صحیح کلمه و جمله، معنای اون رو به ذهن متبادر میکرد
نمیتونم تصور کنم چه زحمت زیادی کشیده شده برای صوتی کردن اثر، و چقدر بر ارزشش افزوده!
و اما اوج زیبایی کتاب برای من، نمادهای به کار رفته و دیالوگ‌های استفاده شده توسط هر یک از این نمادهاست
توصیه میکنم حتما کتاب رو با این دید گوش بدید
هریک از شخصیت‌های کتاب نماد گروه، طبقه یا صنفی از مردم بودن که در پیش از انقلاب و حین انقلاب، اون نظرها، اعتقادات، داستان و سرگذشت‌ها رو بطور میانگین داشتن
مثلاً از نظر من، آقابزرگ عطار نماد بازار، محراب نماد قشر فرهیخته و متفکر، اوستا چسکی افراد منفعت طلب خودخواه و سودجو، و شهروز افراد زرنگ و فرصت طلب بودن، و نهایتا باران نماد قشر جوان معلول وقایع در حال اتفاق بود که بیشتر به جوانان آینده مثلاً دهه شصتی میموند که در آینده قرار بود متاثر بشن از انقلاب ۵۷.
کتاب سعی کرده منصفانه از هر سویی داستان رو تعریف کنه که بجز برخی اغراق‌ها، بنظرم موفق هم بوده با کمترین خودسانسوری
سوزان مکبر
۱۴۰۲/۵/۱۵
ما محکوم تمام ادوار تاریخیم برای ما همیشه بوش لمبوی گوشت خوار را به جان ماهی‌های قرمز حوض خانه انداخته‌اند... ما آدمیان درد این حافظه لعنتی را داریم درد جدایی درد دیدن رنج دیگران!!!! درد‌های شخصی در این کتاب با درد اجتماعی هم آغوش شده است چشمان مرگ با استهزا در این کتاب از هر جایی ما را میبیند! در تمام کتاب همگان سوگوارند و انگار همه در تلاش هستند یکدیگر را تسلی دهند مرگ مثل اژدهایی است که یک به یک افراد را میبلعد نوذر خیالت راحت ما هنوز مثل تو خوش خیالیم و آرزوی ساختن ایران با داشتن عدالت اجتماعی داریمضمنا همه ما لازمه گاهی کل بشیر باشیم خودمون بزنیم به نشنیدن! به نظرتون لازم اصلا از اجرای جادویی و صدای محشر آقای رضا عمران زاده چیزی بگم به خدا دیگر اظعر من الشمس است! ضمنا احمد محمود جان عزیز ما در هر سطر یک سیگار جا داده به خدا خودش میکشیده قبل از سریال پیکی بلایندرز ما خودمون داشتیم والامن دلم خوردن یک چایی قند پهلو با مبارک را می‌خواهد بروم در دکانش خودم هم ببرم چون مطمئنم قند و چایی‌اش تمام شده است شخصیت منفی داستان به نظرم آن‌هایی نبودند مثل رستم علی و... من از شخصیت خاصی میترسم که در تظاهرات سعی کردن یکصدا کنن تمام شعارها رو مسایل چه پدر و مادرهایی که رحیم شدن سال‌ها بعد از حوادث این کتاب! روابط مرد و زنی خیلی کمرنگ بود جاذبه‌های اروتیک و احساسی نداشت نقدکتاب طولانی میشه در این مجال محال اینهمه شخصیت تو هزار و پانصد الفبا در قطار و در شب نوشتم وکیل بودنم اجازه نمیده بیشتر بنویسم احتیاط نوذر نباشیم!
نیما امیدفر
۱۴۰۲/۳/۱
گویندگی این اثر فوق العاده عالی انجام گرفته و امیدوارم آثار دیگر نویسنده مانند درخت انجیر معابد نیز صوتی شود. نقدی که بر این کتاب وارد است، تعدّد شخصیت‌هایی است که نبودشان اثر زیادی بر سیر اصلی داستان ندارد‌؛ یا به برخی توصیفات و مساعل فرعی، بیش از حد توجه شده و تکرار‌های زیادی در باب آن صورت گرفته که باعث افزایش حجم کتاب و خستگی در خواندن آن شده، همچنین تا اواخر جلد دوم اتفاق خاص و مهمی در کتاب رخ نمی‌دهد. اما به طور کلی اثری زیبا و بی طرفانه است و شرایط آن دوران را به زیبایی توصیف میکند.
فرزانه خراسانی
۱۴۰۲/۲/۲۱
کتاب بسیار زیبا بود. کتاب متنی را سالها پیش خوانده بودم. و با آن آشنایی داشتم. بسیار زیبا و جذاب بود. با اینکه داستان به سال ۵۷ برمیگردد اما بسیار جذاب است بخصوص که نگاه جانب دارانه‌ای به دو طرف ندارد و این بیطرفی خواننده (شنونده) را ترغیب میکند تا داستان را دنبال کند. صدا و اجرای آقای عمرانی بود و بینظیر زیبایی کتاب را دو چندان میکرد. بسیار لذت بردم. با نوذر اسفندیاری زندگی کردم. اندوه خاور را وبلقیس...
پیشنهاد میکنم حتما کتاب رابشنوید ولذت ببرید
ممنون از کتابراه عزیز وماه آوا
گلناز عالیان
۱۴۰۲/۱۰/۵
چی از این بهتر میشه که اثر محبوب نویسنده‌ی محبوبت را با صدا و اجرای باشکوه و بینظیر آقای عمرانی بشنوی... ای کاش میشد ۱۰ ستاره فقط به روایت آقای عمرانی بدهم.. تمام بار یک رمان طولانی و سنگین با دهها شخصیت متفاوت روی شانه‌های ایشان بود... با فرهنگ جنوب و اصطلاحات بکار رفته در رمان تا حدودی آشنا بودم و برایم ملموس بود... بلقیس را دوست داشتم و شریک دردهایش بودم، ‌نوذر، ‌باران و بطور کلی سادگی و مظلومیت تمام مردم خوزستان عزیزم..
ممنون از کتابراه
Mona abad
۱۴۰۲/۲/۲۰
هفت ستاره دیگر تقدیم آقای رضا عمرانی با اجرای هنرمندانه شیرین و شنیدنی اش. شخصیتهای داستان زنده و قابل لمس، شیرین و دوست داشتنی هستند. به حدی با شخصیتها رفیق شده‌ام که بعد از پایان داستان دلتنگشان شده ام. تکه کلام‌های مردم داستان به دهانم افتاده است.
شقایق شفیع پور
۱۴۰۲/۱۲/۲۶
بی نظیر! من کیف کردم از تک تک لحظات این کتاب. کاراکترها با شخصیت‌های منحصر به فرد، خرده روایت‌ها، خوانش بی نظیر! حتما بخوانید یا بشنوید.
فیروزه میررضوی
۱۴۰۲/۲/۲۵
داستان‌پردازی بی‌نظیر و نثر شیوای جناب احمد محمود با هنرنمایی بی‌بدیل استاد عمرانی: شاهکاری به یادماندنی که همواره به یادها می‌ماند.
بیتا داراب
۱۴۰۳/۱/۲۱
فوق العاده بود. لحظات بی‌نظیری را با شنیدن این کتاب تجربه خواهید کرد. اقای عمرانی بی بدیل هستن بسیار بسیار بسیار توصیه میکنم
الهه اسماعیلی
۱۴۰۲/۸/۱۲
از نظر تیپ نوشتار دقیقا شبیه کتاب دن آرام هست، امیدوارم که به همون شهرت برسه... خوانش جناب آقای عمرانی بی نظیر بود مثل همیشه ♥️😍😘
منصوره ذوالانوار
۱۴۰۲/۴/۳۰
شاهکار آقای احمد محمود که با خوانش هنرمندانه آقای عمرانی همراه شده دست مریزاد عالی عالی
متین هنرمند
۱۴۰۲/۲/۶
یک شاهکار از احمد محمود با شخصیت پردازی بی نظیر، تصویرسازی بی تظیرتر
farid ghasemi
۱۴۰۲/۱۱/۷
احمد محمود راوی ناب دهه‌های پر هیاهوی گذشته و رمان‌های اجتماعی
محمد رضاعلی
۱۴۰۲/۱۲/۳
خیلی وقت بود دنبال این رمان بودم بعد از همسایه‌های ایشان
علی رضا قطبی
۱۴۰۲/۸/۸
خوب بود با قسمتی از تاریخ ایران آشنا میشه خواننده
مشاهده همه نظرات 16

راهنمای مطالعه کتاب صوتی مدار صفر درجه (مجموعه سه جلدی)

برای دریافت کتاب صوتی مدار صفر درجه (مجموعه سه جلدی) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.