معرفی و دانلود کتاب صوتی از سر راه خودت برو کنار: توصیه‌هایی برای غلبه بر رفتار خودتخریبگر

عکس جلد کتاب صوتی از سر راه خودت برو کنار: توصیه‌هایی برای غلبه بر رفتار خودتخریبگر
قیمت:
68000 تومان - 7.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی از سر راه خودت برو کنار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی از سر راه خودت برو کنار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی از سر راه خودت برو کنار: توصیه‌هایی برای غلبه بر رفتار خودتخریبگر

بزرگترین مانع هر فرد در راه رسیدن به اهدافش چیست؟ فیلیپ گلدبرگ و مارک گالستن، نویسندگان کتاب صوتی از سر راه خودت برو کنار معتقدند جواب چیزی جز شخص شما نیست. با این حرف مخالفید؟ پس زمانی را به شنیدن این اثر پرفروش اختصاص داده و نتیجه‌ی پایانی را با ما در میان بگذارید چون صدها هزار نفر از آموزه‌های آن برای تغییر سرنوشتشان کمک گرفته‌اند!

درباره‌ی کتاب صوتی از سر راه خودت برو کنار

یکی از رایج‌ترین آرزوهایی که در روز تولد یا سال نو می‌شنویم امید برای گذشتن از موانع است: «امیدوارم بتوانی برای رسیدن به هدفت همه‌ی مشکلات را شکست دهی» یا «دعا می‌کنم از هر سدی که جلوی راهت را می‌گیرد عبور کنی». اما هیچکس به ما نمی‌گوید اگر این دیوار بلندی که میان ما و آرزوهایمان فاصله انداخته خودمان باشیم چه؟ اصلا اینکه یک نفر مانع راه خودش باشد شدنی است؟ فیلیپ گلدبرگ و مارک گالستن در کتاب صوتی از سر راه خودت برو کنار (Get Out of Your Own Way) این موضوع را بدون هیچ شک و تردیدی تایید می‌کنند!

مواقع بسیاری آنچه باعث شکست ماست نه عاملی بیرونی، بلکه رفتاری است که از خودمان نشان داده‌ایم. حرف‌ها، تصمیمات و گاهی صرف حضور ما در یک شرایط خاص می‌تواند نقطه‌ی پایانی بر رابطه‌ی عاطفی یا حرفه‌ی ما باشد. رفتاری که در این لحظات سرنوشت‌ساز از ما سر می‌زند عموما ریشه در میل به خودتخریب‌گری دارد و پیامد آن یک حس خوشایند کوتاه مدت و سپس یک پشیمانی طولانی مدت است. با توجه به این نکته باید گفت دلیل اصلی شکست نه عوامل بیرونی، بلکه خود ما بوده‌ایم. البته اعتراف به این موضوع کار راحتی نیست و پذیرش واقعیتی چنین سنگین ظرفیت روانی بالایی را می‌طلبد که البته مدرسه، خانواده یا جامعه هیچکدام ما را برای آن آماده نمی‌کنند.

البته اعتراف به اینکه شخصا مسبب عدم موفقیتمان بوده‌ایم کار راحتی نیست - و اگر قادر به تشخیص این موضوع باشیم- به همین دلیل ترجیح می‌دهیم در نبردی طولانی برای یافتن مقصر اطرافیان و خودمان را خسته کنیم.

نویسندگان کتاب صوتی از سر راه خودت برو کنار توضیح می‌دهند که در این لحظات ما به دلیل یک تکانه دست به عملی فکر نشده می‌زنیم، لحظاتی بابت اقدام نسنجیده‌مان خوشحال می‌شویم و بعد با مشاهده‌ی نتیجه‌ی واقعی رفتارمان سرخورده می‌شویم. تحمل احساسات سنگینی که در این شرایط سراغمان می‌آید دشوار است و دیدن اینکه راه دیگری برای عکس‌المعل بلد نبوده‌ایم دشوارتر. به همین دلیل برای مواجه نشدن با واقعیت «ناآگاهی» خود اشتباهمان را نادیده گرفته و بعد در موقعیتی متفاوت، مجددا مرتکب همان اشتباه می‌شویم.

عاقبت این تکرار و ناتوانی در تغییر رفتار، چرخه‌ای معیوب از تکانشگری، سرخوردگی و شکست است. اما خوشبختانه باید بگوییم فیلیپ گلدبرگ (Philip Goldberg) و مارک گالستن (Mark Goulston) که روانشناسی آمریکایی است با ارائه‌ی توضیحی علمی، ‌جامع و در عین حال مختصر آماده‌اند تا به شما در خروج از این دور باطل کمک کنند. آن‌ها در کتاب صوتی از سر راه خودت برو کنار توهمی که به رفتارهای خودتخریب‌گرانه جلوه‌ای مثبت می‌دهد را از بین می‌برند و نشان می‌دهند این تصمیمات، ریشه در تجربیات تلخ تنهایی و بی‌دفاعی سال‌های کودکی دارند.

ما ممکن است در برخورد با دیگران خشونت به خرج می‌دهیم، عادات مضری مانند اعتیاد به مواد مخدر داشته باشیم یا حتی هر موقعیت شغلی شگفت‌آوری را رد کنیم چون باور داریم افرادی قوی و آزاده هستیم که هیچکس و هیچ‌چیز قدرت کنترل ما را ندارد. اما بعد از شنیدن کتاب مبهوت‌کننده‌ی از سر راه خودت برو کنار، متوجه می‌شوید این استدلال‌ها چیزی جز واکنش‌های دفاعی کودکی نیستند که با ورود به دوره‌ی بزرگسالی کارایی خود را از دست داده‌اند. فیلیپ گلدبرگ و مارک گالستن بعد از توضیح این موضوع با زبان دلسوزانه و ساده، کمک می‌کنند رفتارهای خودتخریبگرانه را شناسایی و آن‌ها را با عادات رفتاری سازنده جایگزین کنید.

اگر هم معتقدید اشتباهات شما غیرقابل بخشش هستند یا فرصت‌های مختلفی که سوزانده‌اید را نمی‌توان به هیچ‌وجه جبران کرد خبر خوبی برایتان داریم. بیشتر مردم به اینکه شما تا چه حد تغییر کرده‌اید اهمیتی نمی‌دهند، بلکه موضوع مهم برای آن‌ها صداقتی است که در مسیر جبران از خودتان نشان می‌دهید. خواسته‌ای قلبی برای تغییر و تلاش برای جلب مجدد اعتماد دیگران تنها چیزی است که اهمیت دارد؛ پس اجازه ندهید هیچ چیز انگیزه‌ برای شروع کتاب صوتی از سر راه خودت برو کنار را از شما سلب کند!

کتاب صوتی از سر راه خودت برو کنار مناسب چه کسانی است؟

شنیدن این کتاب صوتی به افرادی که سعی دارند رفتارهای اشتباه و مخرب را شناسایی کرده و آن‌ها را کنار بگذارند پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب صوتی از سر راه خودت برو کنار می‌شنویم

یکی از افراد متخصص تو زمینه‌ی ارتباطات این توضیح رو داده که یه آدم عقل‌کل که نمی‌دونه راجع به چی داره صحبت می‌کنه آدم عوضی‌ایه. یه عقل‌کل که می‌دونه راجع به چی داره صحبت می‌کنه هم آدم بی‌شعوریه. فرقی نمی‌کنه که اطلاعات زیادی راجع به موضوع صحبتتون دارین یا نه، درهر صورت رفتار کردن مثل یه علامه دهر رفتار خودتخریبی حساب می‌شه!

تام که دستیار ویراستاری تو یه مجله بود، وقتی که زندگیش رو در حال فروپاشیدن دید به دیدن من اومد. اول اینکه ترفیعش رو لغو کرده بودن. طبق گفته‌ی مافوق‌هاش با کنار اومدن و ارتباط برقرار کردن با دیگران مشکل داشت. اونا می‌گفتن که تام همیشه با غرور با آدما صحبت می‌کنه. بعد از اون هم همسرش درخواست طلاق داد. طبق گفته‌ی همسرش اون یه آدم بی‌شخصیت مغرور بود که هیمشه فکر می‌کرد حق با خودشه... .

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
15 دقیقه
قسمت اول
15 دقیقه
قسمت دوم
15 دقیقه
قسمت سوم
17 دقیقه
قسمت چهارم
17 دقیقه
قسمت پنجم
17 دقیقه
قسمت ششم
16 دقیقه
قسمت هفتم
16 دقیقه
قسمت هشتم
17 دقیقه
قسمت نهم
21 دقیقه
قسمت دهم
17 دقیقه
قسمت یازدهم
18 دقیقه
قسمت دوازدهم
14 دقیقه
قسمت سیزدهم
16 دقیقه
قسمت چهاردهم
16 دقیقه
قسمت پانزدهم
16 دقیقه
قسمت شانزدهم
16 دقیقه
قسمت هفدهم
17 دقیقه
قسمت هجدهم
15 دقیقه
قسمت نوزدهم
17 دقیقه
قسمت بیستم
20 دقیقه
قسمت بیست‌ویکم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی از سر راه خودت برو کنار: توصیه‌هایی برای غلبه بر رفتار خودتخریبگر
نویسنده،
راویحجت یوسفی
ناشر صوتی رادیو مثبت
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۵ ساعت و ۴۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه صوتی
68000 ت - 7.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی از سر راه خودت برو کنار

فرزانه فتاحی
۱۴۰۱/۷/۲۱
کتاب خیلی خوبیه، کاملا رفتارها رو بررسی میکنه ومیتونه توی بهتر شدن روابط اجتماعی هم کمکمون بکنه، من که خیلی خوشم اومده، گوینده هم صدای خوبی داره، ممنونم از کتابراه
Mahdiye Rezai
۱۴۰۱/۷/۲۵
کتاب خوبی صدای گوینده دلنشین و روان ارزش گوش دادن رو داره
مونا مونایی
۱۴۰۲/۳/۹
بینظیره کتابی که باید همه بخوانند وبه کار بگیرند
اکبر محمودزاده
۱۴۰۲/۱۱/۲۱
ممنون از لطف شما عالیه واقعا
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب صوتی از سر راه خودت برو کنار

برای دریافت کتاب صوتی از سر راه خودت برو کنار و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.