معرفی و دانلود خلاصه کتاب فقط گوش کن

عکس جلد خلاصه کتاب فقط گوش کن
قیمت:
۷,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب فقط گوش کن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب فقط گوش کن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب فقط گوش کن

مارک گالستن در خلاصه کتاب فقط گوش کن، براساس تجارب و آموزه‌های خود، چگونه شنیدن و سخن گفتن را آموزش می‌دهد. این اثر کاربردی برای آن دسته از افرادی مناسب است که به دنبال بهبود بخشیدن توانایی‌های ارتباطی خود هستند.

درباره‌ی خلاصه کتاب فقط گوش کن:

در طول زندگی‌مان با هر ارتباطی که با دیگران برقرار می‌کنیم در حال بنا کردن یک پیوند هستیم، این درحالی‌ست که اکثر ما هیچگونه آموزشی برای برقراری ارتباط ندیده‌ایم. به نظر شما چطور باید منظور و حرف خود را بیان کنیم تا طرف مقابل واقعا همان چیزی که می‌خواهیم را بشنود؟ چگونه قادر خواهیم بود تا با درک و همدلی گوش بسپاریم؟ همه‌ی ما برای نشان دادن خود واقعی‌مان نیاز به راهنمایی داریم، زیرا این مهارتی‌ست که در طی زندگی به دست می‌آید و برخلاف تصور رایج یک توانایی ذاتی نیست. اصلا چرا باید برای ارتباط گرفتن با دیگران، زمان بگذاریم و هزینه صرف کنیم؟

جواب اینجاست: زیرا برقراری ارتباط صحیح و موثر به‌اندازه غذایی که می‌خوریم اهمیت دارد. در واقع روابط ما غذای روحمان هستند. حال این غذا امکان دارد سمی و مخرب باشد و در طی زمان ما را از بین ببرد، یا اینکه می‌تواند روح ما را مملو از نیرویی زندگی‌بخش و قدرتمند نماید. اگر زندگی را همانند یک کشتی تصور کنیم، روابط ساحل آن هستند و باید آگاه باشیم که این کشتی را به سمت کدام لنگرگاه هدایت می‌کنیم.

ما می‌خواهیم مردم پذیرایمان باشند، یعنی از گفتگو با ما لذت ببرند و آنچه که می‌گوییم را بپذیرند. بیشتر اوقات ما قادر نیستیم افکار و احساسات خود را به درستی انتقال دهیم و عملا خودمان را به دردسر می‌اندازیم. در خلاصه کتاب فقط گوش کن (Just listen: discover the secret to getting through to absolutely anyone)، مارک گالستن (Mark Goulston) به مخاطبان خود نشان می‌دهد که چطور آگاهانه به دیگران گوش فرا دهید و شخصیت خود را بدون سانسور به نمایش بگذارید. با مطالعه‌ی این اثر تاثیرگذار یاد می‌گیرید تا ارتباطاتتان را از سوءتفاهم و بیان نادرست حفظ کنید و در زندگی خود تغییر و تحولاتی بزرگ ایجاد نمایید.

نکوداشت‌های کتاب فقط گوش کن:

- اثری سرشار از ترفندها... راهنمایی که در عین سرگرم‌کنندگی، بسیار مفید و کاربردی است. (Publishers Weekly)
- مفیدترین کتاب در زمینۀ برقراری ارتباط. هر فردی با مطالعه‌ی این اثر می‌تواند ارتباط بهتری داشته باشد. (Lindsey Novak)
- فقط گوش کن نه تنها برای هر نوع کسب‌وکاری کاربرد دارد، بلکه مهارتی را می‌آموزد که در خارج از دفتر نیز به شما کمک می‌کند.

خلاصه کتاب فقط گوش کن برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی کتاب حاضر برای افرادی که می‌خواهند روابطی مناسب در زندگی خود داشته باشند، مفید و کاربردی خواهد بود.

جملات برگزیده‌ی خلاصه کتاب فقط گوش کن:

- گوش سپردن کلیدِ غلبه بر مقاومت و آغازِ پیشرفت است.
- زمانی احساساتی مثبت در ما شکل می‌گیرند که طرف‌ مقابل همان احساسات را به ما منعکس کند.
- گوش دادنِ متکی بر منطق و استدلال، کارِ بخشی از مغز ماست، نه احساساتِ هیجانی یا غریزه‌مان.
- مطمئن شو که هم تو و هم طرف گفتگویت از مغز منطقی‌تان استفاده می‌کنید.

در بخشی از خلاصه کتاب فقط گوش کن می‌خوانیم:

تابه‌حال احساس کرده‌ای که داری با خودت کل‌کل می‌کنی، انگار که ضمیر خودآگاهت به دوتا «توِ» متفاوت تقسیم شده؟ خوب، در واقع مغز به سه قسمت با لایه‌ی متفکر مختلف تقسیم شده که هر کدام‌شان دنیا را به‌گونه‌ای متفاوت درک می‌کند و به آن واکنش نشان می‌دهد.

لایه‌ی خزندگان خیلی بَدَوی و ابتدایی است و کارش فقط واکنش به وضعیت فعلی است. این لایه مسئول واکنش‌های جنگ‌وگریز است و کلی وقت صرفِ تعمق یاتجزیه‌وتحلیلِ موقعیت‌ و شرایط موجود می‌کند، یعنی در واقع اهل عمل است.

یا، اصلا هیچ کاری نمی‌کند. بعضی وقت‌ها این لایه‌ی حقیر باعث واکنش ترس‌ و وحشت یا بهت‌وحیرت می‌شود، به‌طوری‌ که سر جا خشک‌مان می‌زند و هیچ کاری نمی‌توانیم بکنیم.

لایه‌ی بعدی، لایه‌ی پستانداران است که کمی تکامل‌یافته‌تر از لایه‌ی خزندگان است و مسئولیت احساسات هیجانی ما را به‌عهده دارد و جایگاه واکنش‌های به‌شدت هیجانیِ ماست. لایه‌ی پستانداران جایی است که احساسات هیجانی قدرتمندی مثل خشم، حسادت، عشق، اندوه، خوشحالی، لذت‌ و دلتنگی از آن جا سرچشمه می‌گیرند.

و بالاخره، لایه‌ی عقلانیِ استدلال است. این لایه‌ی مغز مسئول جمع‌آوری و تجزیه‌وتحلیل اطلاعات از لایه‌های خزندگان و پستانداران است و قدم‌های منطقی بعدی را شکل می‌دهد.

این لایه‌ی آخری را آقای اسپاکِ درونی‌ات در نظر بگیر؛ یعنی همان شخصیت فیلم «پیشتازان فضا» که همیشه حواسش بود جوانبِ مثبت و منفی هر وضعیتی را بسنجد و بعد تصمیم بگیرد که باید چه کار کرد.

درست همان‌طور که تو سه لایه تفکر مختلف داری که در نوع واکنشت به دنیا تأثیر می‌گذارند، طرف گفتگویت هم همین لایه‌ها را دارد. اگر می‌خواهی او پذیرای حرف‌های تو باشد، باید مطمئن شوی که با لایه‌ی مناسب مغزش فکر کند. موارد و نکاتِ باقی‌مانده به تو نشان می‌دهد چطور مطمئن شوی که طرف گفتگویت ذهنیتی مثبت برای برقراری ارتباطی مؤثر دارد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابخلاصه کتاب فقط گوش کن
نویسنده
مترجمحمیده رستمی
ناشر چاپیانتشارات لیوسا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات25
زبانفارسی
شابک978-600-340267-6
موضوع کتابخلاصه کتاب روانشناسی و موفقیت
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب فقط گوش کن

مصطفی عزیزی
۱۴۰۲/۲/۲۱
با درود فراوان خدمت عزیزان کتابراهی. کتاب خلاصه و جمع و جور ولی سرشار از مفهوم و نکته‌ی اساسی برای برقراری و ثبات یک رابطه‌ی سازنده. نویسنده با اندیشه‌ی روان و قابل درک و قلمی توانا با بیان نکات کاربردی از جمله گوش فراوان به طرف مقابل در هر شرایطی که ممکنه زمینه‌ی اعتماد سازی را فراهم کرده و همین و باعث برقراری یک ارتباط مستحکم خواهد شد. در این دوران سخت فشارهایی که روی هر شخص و بالاخص روابط زناشویی، نشان دادن حضورمون. اینکه با دل و جان پذیرای سخنان شریک زندگی و یا دوست هستیم باعث می‌شه که از خیلی از سوتفاهم‌ها جلوگیری بشه و به نوعی آرامش برقرار باشه در آن رابطه. به نظرم کتاب مفیدی بود برای مطالعه. سپاس از تیم خوب کتابراه
علی جمالی
۱۴۰۱/۱۱/۲۹
کتابی با موضوعی بسیار عالی برای تحکیم روابط و صمیمیت بین افراد. نویسنده به طور خلاصه و روان تمام حرف هایش را به مخاطب زده بدون آنکه مخاطب را دچار جملات و فلسفه‌های سنگین کند.
رسول بابازاده
۱۴۰۱/۱۱/۳
به نظرم خوب خلاصه شده بود، اصل مطلب رو در قسمت خلاصه نهایی کتاب هم عالی بود. خوشم اومد. یاداشت‌هایی برداشتم تا هر روز نکاتش جلو چشمم باشه
مریم قصبه
۱۴۰۲/۸/۲۹
خیلی کوتاه بود. اما قدرت نفوذ زیادی داشت.
پیشنهاد می‌کنم ازش استفاده کنید.
مرتضی صالحی
۱۴۰۱/۹/۱۳
کتاب موثر مفید عملیاتی با اشتیاق باید خوند
محمد نادری
۱۴۰۱/۱/۲۷
خلاصه و کاربردی بوده و برای ارتباط خوب با دیگران عالیه
متین حسینی
۱۴۰۱/۱۰/۱۹
فقط گوش کن کتابی که باید هر آدمی بخونه
سحر فکری
۱۴۰۱/۱/۲۷
کتاب کاربردی بود
یوسف بیچرانلو
۱۴۰۰/۱۲/۹
کتاب خوبی است و مطالب عالی دارد
صدیقه زمانی
۱۴۰۱/۱۱/۴
مختصر بود ولی خوب
Ftm.kh
۱۴۰۱/۸/۱۵
قشنگ و مختصر بود
فاطمه عبدالهی
۱۴۰۰/۱۲/۲۶
🤥🙄🤒بسیار ضعیف
مشاهده همه نظرات 12

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب فقط گوش کن

برای دریافت خلاصه کتاب فقط گوش کن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.