معرفی و دانلود کتاب صوتی استخوان‌های دوست داشتنی

عکس جلد کتاب صوتی استخوان‌های دوست داشتنی
قیمت:
۱۲۵۰۰۰ ۸۷,۵۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی استخوان‌های دوست داشتنی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی استخوان‌های دوست داشتنی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی استخوان‌های دوست داشتنی

کتاب صوتی استخوان‌های دوست داشتنی رمانی پرفروش و پرافتخار از آلیس سبالد است. در این کتاب با دختری نوجوان همراه خواهید شد توسط کودک‌آزاری بی‌رحم به قتل رسیده و اکنون، از بهشت مشغول روایت زندگی زمینیِ خود است! لازم به ذکر است که اثر حاضر افتخارات فراوانی از قبیل جایزه‌ی ملی کتاب انگلستان را برای نویسنده‌ی خود به ارمغان آورده است.

درباره کتاب صوتی استخوان‌های دوست داشتنی:

آلیس سبالد رمان استخوان‌های دوست داشتنی (The Lovely Bones) را در سال 2002 به انتشار رساند. این کتاب که دومین اثر به‌چاپ‌رسیده‌ی نویسنده به شمار می‌رفت، با سرعتی خیره‌کننده جای خود را در میان اهالی ادبیات باز کرد و خیلی زود به یکی از پرفروش‌ترین‌های زمان خود بدل گشت. دلیل اصلی این اقبال گسترده نسبت به کتاب استخوان‌های دوست داشتنی، صرف نظر از روایت جذاب و متفاوت آن، درونمایه‌ی هولناک اثر است؛ موضوع تجاوز، که سبالد خود در دوران کودکی با آن مواجه شده بوده است. به واقع، در وهله‌ی نخست، همین صراحت نویسنده در نوشتن اثری ادبی با الهام از یک تجربه‌ی تلخِ شخصی است که کار او را ارزشمند و درخور تحسین می‌گرداند. اما این امر برای اینکه کتابی را به افتخارات متعددی برساند که رمان استخوان‌های دوست‌داشتنی برای خالق خود به ارمغان آورده، کافی نیست.

بنابراین، کتاب استخوان‌های دوست داشتنی واجد ارزش‌های دیگری نیز هست. اما این ارزش‌ها دقیقاً چه هستند؟ در پاسخ می‌توان مجموعه‌ای از عوامل سبکی و تکنیکی را برشمرد، که در کنار هم، مطالعه‌ی رمان مورد بحث را به تجربه‌ای فوق‌العاده لذت‌بخش بدل می‌کنند. پیش از ادامه‌ی این بحث، بهتر آن است که موضوع کلی کتاب صوتی استخوان‌های دوست داشتنی را از نظر بگذرانیم: رمان استخوان‌های دوست‌داشتنی از زبان دختر چهارده‌ساله‌ای روایت می‌شود که ساکن مکانی زیبا در دنیای پس از مرگ است! او از منزلگاه ابدی خود، به زمین و مردمان آن می‌نگرد و با زبان شیرین و کودکانه‌‌اش به بازگویی احوال آنان، خصوصاً دوستان و آشنایان خود می‌پردازد. آنچه مخاطب را وادار به دنبال کردن روایت او می‌کند اما، آن بخش‌هایی از گفته‌های دخترک است که حوادث منجر به مرگش را شرح می‌دهد. ما در آغاز کتاب در سردرگمی کامل به سر می‌بریم. اما هر چه پیش‌تر می‌رویم، یک به یک جواب پرسش‌های خود را می‌گیریم. در این باره باید گفت که تمهید آلیس سبالد در انتخاب راوی‌ای آن‌جهانی، به طرز هوشمندانه‌ای، از همان ابتدا مخاطب را با تعلیق مواجه می‌گرداند. چرا که به محض آگاهی از جایگاه فعلی راوی (جهان پس از مرگ)، به این سوال می‌پردازیم که «آخر چه بلایی بر سر طفل معصومی چون او آمده؟»

نکته‌ی جذاب و جالب توجه دیگر در این کتاب، نثر روان و لحن دلنشینی است که نویسنده به کار گرفته؛ این نثر و لحن، که بسیار شیرین و دوست‌داشتنی است، تضاد جالب و تکان‌دهنده‌ای با فضای داستان و وقایع اصلی آن دارد. این تضاد تعمدی، علاوه بر اینکه بسیار هنرمندانه و اثرگذار است، کارکرد دیگری نیز دارد، و آن این است که اصطلاحاً زهرِ درونمایه‌ی تلخ اثر را به خوبی گرفته است. خلاصه که اگر دوست‌دار ادبیات روز جهانید، به هیچ وجه کتاب صوتی استخوان‌های دوست داشتنی را از دست ندهید. زیرا در این صورت، جفای بزرگی در حق خود کرده‌اید!

اقتباس از کتاب صوتی استخوان‌های دوست داشتنی:

پیتر جکسون، کارگردان مطرح نیوزیلندی، در سال 2009 با الهام از کتاب آلیس سبالد، فیلم معمایی استخوان‌های دوست‌داشتنی را ساخت و روی پرده برد. اثر مذکور نمره‌ی متوسط 6.7/10 را از IMDB دریافت کرد، و در گیشه هم فروشی معمولی داشت. به طور کلی، فیلم جکسون ابداً در جذابیت به پای رمان سبالد نمی‌رسد. با این حال تماشایش خالی از لطف نیست.

جوایز و افتخارات کتاب صوتی استخوان‌های دوست داشتنی:

- پرفروش‌ترین کتاب آمریکا در سال 2003
- پرفروش‌ترین کتاب نیویورک تایمز (به مدت ده هفته)
- برنده‌ی جایزه ی ملی کتاب انگلستان
- برنده‌ی جایزه‌ی Bram Stoker
- برنده‌ی جایزه‌ی کارولینای جنوبی
و ...

نکوداشت‌های کتاب صوتی استخوان‌های دوست داشتنی:

- یک رمان موفق و درخشان. (Time)
- دستاوردی چشم‌گیر و فوق‌العاده. (New York Times)
- به طرز عمیقی تکان‌دهنده و اثرگذار است. (New York Times)

کتاب صوتی استخوان‌های دوست داشتنی مناسب چه کسانی است؟

کتاب استخوان‌های دوست‌داشتنی را به دو گروه از مخاطبین توصیه می‌کنیم: دوست‌داران ادبیات جهان، علاقه‌مندان به رمان‌های رازآلود و جنایی.

با آلیس سبالد بیشتر آشنا شویم:

آلیس سلباد (Alice Sebold) متولد سال 1963 و اهل ویسکانسین است. او عمده‌ی شهرت خویش را مدیون دومین کتاب خود، یعنی رمان استخوان‌های دوست‌داشتنی است؛ این اثر علاوه بر اینکه نام نویسنده را در میان خیل عظیمی از مخاطبین عام بر سر زبان‌ها انداخت، تحسین و توجه بسیاری از اهالی فن و منتقدان را نیز به دنبال داشت. دیگر اثر قابل توجه و ارزشمند سلباد، رمانی است به نام «ماه نیمه‌تمام»، که در سال 2007 به انتشار رسید.

در بخشی از کتاب صوتی استخوان‌های دوست داشتنی می‌شنویم:

مقدار زیادی از خون من به زمین ریخته و جذب خاک شده بود. در روز پانزدهم دسامبر، از میان همه‌ی ضربات دستی که به در نواخته می‌شد، و به خانواده‌ام علامت می‌داد که باید قبل از باز کردن در خانه‌شان به روی غریبه‌ها خود را آرام نگه دارند، همسایه‌ای مهربان اما مزاحم، گزارشگرهایی که با تپق صحبت می‌کردند اما ظالم بودند، بالاخره ضربه‌ی دستی به در خورد که باعث شد سرانجام پدرم مرگ مرا باور کند. در آستانه‌ی در، لن فنر من بود که نسبت به پدرم خیلی دوستی و مهربانی به خرج داده بود. یک مأمور پلیس یونیفورم‌پوش هم همراهش بود. آنها داخل خانه شدند. اکنون آنقدر به فضای خانه آشنا شده بودند که می‌دانستند مادرم ترجیح می‌دهد به داخل بیایند و آنچه را می‌بایست می‌گفتند، در اتاق نشیمن بگویند تا خواهر و برادرم خبر ناگواری را به طور اتفاقی نشنوند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه (یک)
نمونه (دو)
19 دقیقه
فصل اول - قسمت اول
19 دقیقه
فصل اول- قسمت دوم
23 دقیقه
فصل دوم - قسمت اول
18 دقیقه
فصل دوم - قسمت دوم
20 دقیقه
فصل دوم - قسمت سوم
14 دقیقه
فصل دوم - قسمت چهارم
22 دقیقه
فصل سوم - قسمت اول
28 دقیقه
فصل سوم - قسمت دوم
17 دقیقه
فصل چهارم - قسمت اول
17 دقیقه
فصل چهارم - قسمت دوم
19 دقیقه
فصل پنجم - قسمت اول
29 دقیقه
فصل پنجم - قسمت دوم
20 دقیقه
فصل ششم - قسمت اول
19 دقیقه
فصل ششم - قسمت دوم
27 دقیقه
فصل ششم - قسمت سوم
16 دقیقه
فصل هفتم
6 دقیقه
فصل هشتم
20 دقیقه
فصل نهم - قسمت اول
19 دقیقه
فصل نهم - قسمت دوم
15 دقیقه
فصل نهم - قسمت سوم
24 دقیقه
فصل دهم - قسمت اول
22 دقیقه
فصل دهم- قسمت دوم
21 دقیقه
فصل یازدهم - قسمت اول
15 دقیقه
فصل یازدهم - قسمت دوم
20 دقیقه
فصل یازدهم - قسمت سوم
20 دقیقه
فصل دوازدهم - قسمت اول
22 دقیقه
فصل دوازدهم- قسمت دوم
9 دقیقه
فصل دوازدهم - قسمت سوم
16 دقیقه
فصل سیزدهم - قسمت اول
20 دقیقه
فصل سیزدهم - قسمت دوم
27 دقیقه
فصل سیزدهم - قسمت سوم
25 دقیقه
فصل چهاردهم - قسمت اول
25 دقیقه
فصل چهاردهم - قسمت دوم
25 دقیقه
فصل پانزدهم - قسمت اول
13 دقیقه
فصل پانزدهم - قسمت دوم
25 دقیقه
فصل شانزدهم - قسمت اول
25 دقیقه
فصل شانزدهم - قسمت دوم
24 دقیقه
عکس‌هایی که بی‌خبر از خانواده‌ام گرفته بودم - قسمت اول
28 دقیقه
عکس‌هایی که بی‌خبر از خانواده‌ام گرفته بودم - قسمت دوم
29 دقیقه
عکس‌هایی که بی‌خبر از خانواده‌ام گرفته بودم - قسمت سوم
15 دقیقه
فصل هفدهم - قسمت اول
21 دقیقه
فصل هفدهم - قسمت دوم
19 دقیقه
فصل هفدهم - قسمت سوم
23 دقیقه
فصل هجدهم - قسمت اول
30 دقیقه
فصل هجدهم - قسمت دوم
14 دقیقه
فصل نوزدهم - قسمت اول
18 دقیقه
فصل نوزدهم - قسمت دوم
18 دقیقه
فصل بیستم - قسمت اول
25 دقیقه
فصل بیستم - قسمت دوم
17 دقیقه
فصل بیست‌و‌یکم - قسمت اول
30 دقیقه
فصل بیست‌و‌یکم - قسمت دوم
17 دقیقه
فصل بیست‌و‌یکم - قسمت سوم
18 دقیقه
فصل بیست‌و‌دوم - قسمت اول
23 دقیقه
فصل بیست‌و‌دوم - قسمت دوم
22 دقیقه
فصل بیست‌و‌سوم - قسمت اول
16 دقیقه
فصل بیست‌و‌سوم - قسمت دوم
20 دقیقه
استخوان‌ها

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی استخوان‌های دوست داشتنی
نویسنده
مترجممیترا معتضد
راویآنالی طاهریان
ناشر چاپینشر البرز
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۱۹ ساعت و ۲۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۱۲۵۰۰۰ ۸۷,۵۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی استخوان‌های دوست داشتنی

بهاره محمدی اسفه
۱۴۰۱/۴/۹
داستان فوق العاده‌ای بود پر از غافلگیری‌های شگرف. جالب‌ترین بخش داستان برای من روایت بهشت بود که بر خلاف آنچه تا حال تصویر می‌شده این بهشت می‌تواند جای ملال انگیزی باشد و روح ساکن آن می‌تواند حسرت زندگی زمینی را بخورد و به خصوص در اواخر داستان که به آن طریقه شگفت آور روح سوزی به آرزوی زمینی خود از رسید نقاط قوت داستان است.
نکته دیگر مربوط به شرح زندگی اعضای خانواده پس از مرگ سوزی است که به طرز بسیار روان و واقع بینانه‌ای روایت شده و تلفیق این بخش کاملا رئال با بخش سورئال بهشت و حضور سوزی در زمین ترکیب بسیار جذاب و پرکشش را ایجاد کرده که خواننده را تا انتها به دنبال ود می‌کشاند.
در آخر باید بگویم بخش مهمی از موفقیت نسخه صوتی مرهون تسلط، صدای زیبا و گویش پر احساس راوی می‌باشد که لحظه شکر داستان را به نحوی زیبا برای شنونده زنده کرده است.
با سپاس
مینا کریمی
۱۴۰۰/۱۱/۱۲
کتاب روایت جذاب از یک داستان جنایی است که در کنار اون خیلی زیبا و ظریف به نکاتی از قبیل اصول تربیتی، روابط زناشویی، زندگی اجتماعی و حتی اصول اعتقادی اشاره کرده. گوینده صدا و لحن بسیار زیبایی داره، ولیییییییییییی در کنار همه این خوبی‌ها باید بگم کتاب اثر تلخی روی ناخودآگاه شما میگذاره، یعنی اگه از و اون دسته افرادی هستید که درگیر کتاب میشید مطمئنا تصور قتل‌های متعدد فجیع و گوش دادن مداوم به اندوه و حسرت و ناکامی آدم‌ها ذهنتون و درگیر میکنه. من تو مدت گوش دادن به این کتاب واقعا حس افسردگی داشتم.
Nahid Ghovanloo
۱۴۰۱/۱۱/۱۹
این کتاب به هیچ‌ وجه راز آلود نبود، حتی محور اصلی آن هم جنایت نبود، قاتل و مقتول از ابتدا معرفی شدند و قصه درباره تلاش برای یافتن قاتل هم نبود
بلکه تاثیر یک فاجعه، یک فقدان روی اعضا خانواده، دوستان و اجتماع است با کلی جزئیات و خاطرات حتی از گذشته‌ی دورترین افراد با چاشنی تخیل
شما را ترغیب میکنه
که تا انتها گوش کنید اما به شدت حس اندوه داره و تنها یک اتفاق کوتاه و مهیج و دلهره‌آور داره
روایت روان، عالی و حرفه‌ای بود
ممنون
مهرناز نورآذر
۱۴۰۲/۵/۱۴
مترجم چی فکر کرده با خودش که به جای کلمه مدتی گفته «لختی»، اذیتم نکن «آزارم نکن»، دوست پسر «رفیق مذکر»! یه کتاب مدرن رو چرا باید اینطوری ترجمه کنه؟! ضمنا خانوم آنالی هر داستانی رو طوری روایت میکنه که انگار همش گریه میکنه! من مدتها قبل یه فایل صوتی دیگه با یه ترجمه دیگه از این کتاب گوش کرده بودم که فوق العاده بود! ولی متاسفانه این ترجمه و روایت کتاب رو ضربدر صفر کرد
دیانا دیانتی
۱۴۰۱/۸/۲۹
استخوان‌های دوست داشتنی تفسیر زندگی یک خانواده از زبان یکی از اعضای فوت شده آن خانواده است. شخصی که کشته شده و از جهانی دیگر شاهد این جهان است. طول و تفصیل زیاد دارد و پایانی عجیب. به نظر من نویسنده در قالب داستان جنایی در واقع زندگی پس از مرگ را توضیح داده. جالب بود و بی انتها.
فاطمه کریمی
۱۴۰۲/۱۱/۱۹
داستانی بود خواندی و اگر خدایی نکرده عزیزی از دست داده باشید میتوان همزاد پنداری کرد و تا تمام کتاب رو گوش ندادم آرام نگرفتم صدای راوی دلنشین بود ولیییی نتوانسته بود خیلی جای افراد متعدد سخن بگوید.
مهران فانی
۱۴۰۱/۳/۱۲
راوی عالی بود.
داستان هم عالی شروع شد. ولی در ادامه با توصیفات طولانی و خسته کننده، و ارائه ماجراها و شخصیتهای بی ربط بدجوری خراب شد!
واقعا رو اعصاب بود.
Leila Sedaghti
۱۴۰۱/۳/۲۹
پیشنهاد میکنم حتما گوش کنید داستان یک حال هوای درام داره و تقریباً ترسناک و صدای خانوم آنالی طاهریان جذابیت کتاب چند برابر کرده
Elham Ghavami
۱۴۰۰/۱۲/۱۲
کتابی بسیار زیبا ودوست داشتنی وافعا زیبا صدای راوی عالی پیشنهاد میکنم کوش کنید واقعا خیلی زیبا توصیف کرده بود همه جیز را دنیای مردن
ساناز اسعدی
۱۴۰۰/۱۲/۱۸
این کتاب شاید جنایی باشه اما تنها چیزی که نیست رازآلوده! راوی کارشون عالیه ولی برای من هیچ کششی نداشت
Sanaz Darbandi
۱۴۰۱/۱/۲۰
رمانی دلنشین از زبان روح دختری به قتل رسیده
Hadis Mahmudi
۱۴۰۰/۱۲/۲۰
بسیار دوست داشتم راوی عالی بود
مشاهده همه نظرات 12

راهنمای مطالعه کتاب صوتی استخوان‌های دوست داشتنی

برای دریافت کتاب صوتی استخوان‌های دوست داشتنی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.