معرفی و دانلود کتاب کلید را بزن: چگونه با مصلحت‌اندیشی اوضاع را به سود خود و اطرافیان تغییر دهید

عکس جلد کتاب کلید را بزن: چگونه با مصلحت‌اندیشی اوضاع را به سود خود و اطرافیان تغییر دهید
قیمت:
۷۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کلید را بزن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کلید را بزن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کلید را بزن: چگونه با مصلحت‌اندیشی اوضاع را به سود خود و اطرافیان تغییر دهید

چیپ هیث و دن هیث در کتاب کلید را بزن، در پی پاسخ به این پرسش هستند که چرا تغییر کردن آن‌قدر سخت است و چه موانعی باعث می‌شوند نتوانیم وضعیت خود یا جامعه را تغییر دهیم. این کتاب تحسین‌شده که مدت‌ها رتبه‌ی یک پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک‌تایمز بوده، ریشه‌های روان‌شناختی این مسأله را بررسی می‌کند و الگویی پیشنهاد می‌دهد که به کمک آن می‌توان راحت‌تر دست به تغییر همه‌چیز زد.

درباره‌ی کتاب کلید را بزن

تغییر یکی از سخت‌ترین کارهای دنیاست. تغییرات شخصی یا حرفه‌ای و یا حتی اجتماعی هرگز کار ساده‌ای نیست. برای رخ دادن این اتفاق به چندین فاکتور نیاز است و همین باعث می‌شود که خیلی‌ها قید تغییر را بزنند و ترجیح بدهند وضعیت را حفظ کنند. از میان همه‌ی موانعی که در برابر تغییر وجود دارد، شاید مهم‌ترین و اصلی‌ترین آن‌ها، عامل روان‌شناختی باشد. ذهن انسان به‌گونه‌ای منحصربه‌فرد تکامل پیدا کرده و دو سیستم مجزا دارد: بخش احساسی و بخش منطقی. این دو قسمت دائماً باهم در رقابت هستند تا ذهن را کنترل کنند و در اختیار بگیرند. این دوگانگی احتمالاً هر روز و برای هر چیزی تکرار می‌شود و اجازه نمی‌دهد تغییر بزرگی رخ دهد. یکی از کتاب‌های جامعی که این مشکل را بررسی کرده کتاب کلید را بزن (Switch) است. چیپ هیث (Chip Heath) و دن هیث (Dan Heath)، نویسندگان کتاب، این کشمکش ابدی را تجزیه‌وتحلیل می‌کنند و می‌کوشند به ریشه‌های روانی ناموفق بودن تغییرات پی ببرند. این دو برادر، در این اثر پرفروش، به خواننده نشان می‌دهند که چطور می‌توان این دو ذهن متناقض و رقیب را باهم متحد کرد و تغییرات اساسی را ممکن ساخت.

برادران هیث در زمینه‌ی روانشناسی و رفتار سازمانی تبحر بالایی دارند و کتاب‌های موفقی در این زمینه تألیف کرده‌اند. آن‌ها در این کتاب بر روی یکی از اساسی‌ترین مشکلات فردی و سازمانی دست می‌گذارند و در پی چاره‌ی آن می‌گردند. این دو در کتاب کلید را بزن، ذهن احساسی و ذهن منطقی را به فیل و فیل‌سوار تشبیه می‌کنند. غریزه مثل فیلی بزرگ و سرکش است و منطق، فیل‌سواری که در برابر جثه‌ی عظیم او کوچک است اما می‌خواهد آن را رام کند و تحت کنترل درآورد. چیپ و دن هیث به این نکته اشاره می‌کنند که تغییر زمانی اتفاق می‌افتد که این فیل و فیل‌سوار باهم در صلح قرار بگیرند و هماهنگ باشند. کتاب در یازده فصل و خیلی ساده و کاربردی راهکارهایی به ما می‌دهد تا این هماهنگی را رقم بزنیم و به نفع خودمان از آن استفاده کنیم. با ایده‌های کتاب می‌توان هم در خود، هم در کار و هم در اجتماع تغییرات بزرگی را رقم زد.

کتاب کلید را بزن، از بهترین کتاب‌های خودیاری و توسعه‌ی فردی سال 2010 است و فروش بسیار بالایی داشته. اثر حاضر را میترا معتضد ترجمه کرده و نشر البرز به چاپ رسانده است.

جوایز و افتخارات کتاب کلید را بزن

  • رتبه‌ی یک لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک‌تایمز و وال‌استریت ژورنال
  • از بهترین کتاب‌های غیرداستانی سال 2010 به انتخاب سایت آمازون
  • جزو 10 کتاب برتر تجاری سال به انتخاب مجله‌ی Inc
  • جزو 10 کتاب برتر برای رهبران دولتی به انتخاب نشریه‌ی واشنگتن‌پست
  • و...

نکوداشت‌های کتاب کلید را بزن

  • بامزه و آموزنده... برادران هیث تصور می‌کنند علوم مرتبط با رفتار انسانی می‌توانند ابزاری باشند تا زندگی‌مان را تغییر دهیم. (وال‌استریت ژورنال)

  • هر رهبری که به دنبال تغییر در سازمان خود است، به چیزی بیشتر از این کتاب کوچک احتیاج ندارد. پر از مثال‌ها و ابزارهایی عملی است که شما را در این مسیر همراهی خواهند کرد. خواندن کتاب کلید را بزن لذت‌بخش است. (بیزنس‌ویک)

  • کتاب کلید را بزن، اثری سرگرم‌کننده و آموزشی است و هر مدیر و هر شهروندی که می‌خواهد از شر عاداتش خلاص شود، باید آن را بخواند. (هفته‌نامه‌ی ناشران)

کتاب کلید را بزن برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به دنبال تغییر در زندگی شخصی، اجتماعی و حرفه‌ای‌تان هستید، این کتاب را هرگز از دست ندهید. علاقمندان کتاب‌های خودسازی و موفقیت حتماً از مطالعه‌ی کتاب کلید را بزن لذت خواهند برد.

با چیپ هیث و دن هیث بیشتر آشنا شویم

چیپ هیث (متولد 1963) نویسنده و استاد دانشگاه آمریکایی است. او ابتدا در رشته‌ی مهندسی صنایع درس می‌خواند اما پس‌ از آن تغییر رشته داد و در رشته‌ی روانشناسی از دانشگاه استنفورد دکترا گرفت. او هم‌اکنون دروس روانشناسی سازمانی، مذاکره، کارآفرینی اجتماعی و استراتژی بین‌المللی را تدریس می‌کند. چیپ هیث به همراه برادرش دن، چندین کتاب نوشته، که از میان آن‌ها می‌توان به «تصمیم‌گیری»، «قدرت لحظات» و «ایده‌ی ماندگار» اشاره کرد. کتاب ایده‌ی ماندگار بهترین اثر این دو است که در رتبه‌ی یک لیست نیویورک‌تایمز و وال‌استریت ژورنال قرار گرفت و به بسیاری‌ از زبان‌های زنده‌ی دنیا ترجمه شد.

دن هیث (متولد 1973) نویسنده، سخنران و استاد دانشگاه دوک است. کتاب «سرچشمه» تنها اثر مستقل اوست.

جملات برگزیده کتاب کلید را بزن

  • تغییرات بزرگ رخ‌دادنى است.
  • اگر شما مى‌خواهید اوضاع را تغییر دهید، باید به هر دو نیمه وجود انسان توجه داشته باشید.
  • موقعى که ما با گزینه‌هاى بیشتر و بیشترى مواجه مى‌شویم، «از زیادى بارِ افکار» گیج و مردد مى‌شویم. انتخاب کردن دیگر راه رهایى نیست، ناتوان‌کننده بلکه ظالمانه است.
  • هنگامى که در ابتداى کار به سر مى‌برید، نگران وسط کار نباشید. زیرا موقعى که به وسط مى‌رسید وسط تغییر خواهد کرد. تنها به دنبال شروعى قدرتمند و پایانى قدرتمند باشید و حرکت کنید.

در بخشی از کتاب کلید را بزن می‌خوانیم

موقعى که صحبت از تغییر به میان مى‌آید، رسته خاصى از این گرایش «بد قویتر از خوب است» اهمیت مى‌یابد. اجازه دهید آن را تمرکز بر مشکل بنامیم. براى درک آن، این موقعیت را مجسم کنید: روزى فرزند شما با کارنامه تحصیلى‌اش به خانه مى‌آید. او یک نمره خوب، چهار نمره متوسط، و یک نمره تک دارد. شما به‌عنوان پدر یا مادر به کدام نمره توجه مى‌کنید؟

این فرضیه برخاسته از تحقیق نویسنده مارکوس باکینگهام مى‌باشد، که مى‌گوید تقریباً همه والدین به نمره تک چشم مى‌دوزند. همدردى با آن‌ها آسان است: مشکل بزرگى رخ داده باید آن را برطرف کنیم. باید یک معلم خصوصى برایش بگیریم. یا شاید باید او را تنبیه کنیم تا وقتى که نمره‌اش خوب نشده از خیلى امتیازات محروم خواهد بود. به‌ ندرت پدر و مادرى پیدا مى‌شود که در عوض به بچه‌اش بگوید «عزیزم، جاى شکرش باقى است که در یک درس نمره خوب گرفتى. تو حتماً در این درس خیلى قوى هستى. چطور مى‌توانیم آینده تو را روى آن بنا کنیم؟» (باکینگهام مجموعه‌اى از کتاب‌هاى جالب دارد که در آن‌ها به خواننده مى‌آموزد چگونه از نقاط قوت خود بیشترین بهره را ببرد به جاى آنکه از نقاط ضعفش دچار وسواس و نگرانى شود.)

هنگامى که فیل‌سوار (بخش منطقى وجود) مى‌بیند که اوضاع خوب پیش مى‌رود، زیاد به آن‌ها نمى‌اندیشد. اما زمانى که اوضاع خراب مى‌شود، توجهش جلب شده و مهارت‌هاى حل مشکلش را به‌کار مى‌گیرد. بنابراین موقعى که بچه‌هاى شما نمرات عالى و متوسط مى‌گیرند، شما زیاد به نمره آنان فکر نمى‌کنید. اما وقتى که آن‌ها نمره پایین یا تک مى‌گیرند، فورى وارد عمل مى‌شوید. موقعى که آدم به این موضوع فکر مى‌کند خیلى عجیب است، نه؟

اگر فیل‌سوار جهت‌گیرى مثبت‌ترى داشت، آن وقت چه؟ دنیایى را تصور کنید که در آن هر بار که کلید برق را مى‌زدید و اتاق را روشن مى‌کردید، حسى از سپاس و خوشحالى را تجربه مى‌کردید.

فهرست مطالب کتاب

1. سه نکته حیرت‌انگیز درباره تغییر
فیل‌سوار را راهنمایى کنید
2. نقاط روشن را بیابید
3. حرکات مهم را بنویسید
4. به مقصد اشاره کنید
به فیل انگیزه دهید
5. احساس را پیدا کنید
6. تغییر را کوچک کنید
7. به آدم‌ها اجازه رشد دهید
به مسیر شکل دهید
8. محیط را عوض کنید
9. عاداتى را ایجاد کنید
10. جماعت را هدایت کنید
11. به تغییر تداوم بخشید

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کلید را بزن: چگونه با مصلحت‌اندیشی اوضاع را به سود خود و اطرافیان تغییر دهید
نویسنده،
مترجممیترا معتضد
ناشر چاپینشر البرز
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات344
زبانفارسی
شابک978-964-442-759-6
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی، کتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کلید را بزن

آهنین جگر
۱۴۰۲/۶/۳
به نظر من هر کس دنبال ایجاد تغییر در هر زمینه‌ای در زندگی خود است میتواند از اقدامات این کتاب مفید استفاده کند این کتاب در ۱۱ گام موثر عواملی که میتوان به کمک آن‌ها هر تغییر را در زندگی خود ایجاد کرد به طور کامل همراه با مثالهای واقعی بیان میکند. اگر به دنبال ایجاد تغییرات مفید در راستای رشد شخصیتی خود هستید میتوانید از این کتاب استفاده کنید. و اقدامات موثری انجام دهید.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب کلید را بزن

برای دریافت کتاب کلید را بزن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.