معرفی و دانلود کتاب صوتی اسرار باطنی سلتی

عکس جلد کتاب صوتی اسرار باطنی سلتی
قیمت:
52500 تومان - 5.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی اسرار باطنی سلتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی اسرار باطنی سلتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی اسرار باطنی سلتی

کاوشی شگفت‌انگیز در فلسفه، مذهب و فرهنگ آخرین قبیله‌ی باستانی اروپا! کتاب صوتی اسرار باطنی سلتی نوشته‌ی جان شارکی به آثار و بقایای جامانده از اقوام سلتی می‌پردازد تا با استفاده از این دانش، اشتراکات میان خود و اجداد کهنمان را درک کنیم.

درباره‌ی کتاب صوتی اسرار باطنی سلتی

آنچه در کتاب صوتی اسرار باطنی سلتی (Celtic Mysteries) می‌شنوید گزیده‌ای از فرهنگ آخرین قبیله‌ای است که در قاره‌ی اروپا به زندگی جمعی و باستانی ادامه می‌داده. این افراد مانند دیگر تمدن‌های باستانی، پیوندی نزدیک با جنبه‌های غریزی حیات داشته و براساس ارزش‌هایی کاملا متفاوت از دنیای مدرن می‌زیسته‌اند. جان شارکی در این اثر ماهرانه جایگاه معجزه‌ی تولد، سایه‌ی همیشه حاضر مرگ، عرقی که شور جنگ بر تن می‌نشاند و وابستگی تام به طبیعت را در فرهنگ سلتی‌ها مرور می‌کند تا موفق شوید بارزترین ویژگی‌های این قبیله‌ی باستانی را بشناسید.

شاید شناخت باورهای قومی که صدها یا هزاران سال قبل می‌زیسته به‌نظر کاری عبث بیاید اما زمانی آئین‌ها و اساطیر گذشتگان را بررسی می‌کنیم متوجه شباهتی غیرقابل انکار بین خودمان و آن‌ها می‌شویم. بسیاری از آنچه در زندگی روزمره پاس می‌داریم ریشه‌های مشترکی با آداب ساکنین سابق کره‌ی زمین دارند. فرقی نمی‌کند کدام بخش فرهنگ را برای بررسی برمی‌گزینید‌، ما انسان‌های مدرن همچنان درگیر معماهایی هستیم که اجدادمان درگیرشان بودند و گویا گذر هزاران سال پرسش‌های اساسی ما را تغییر نداده است.

ما تلاش می‌کنیم معنایی برای مرگ پیدا کنیم، حافظ روابط خانوادگی باشیم، میراثی به‌جا بگذاریم و رشته‌های اتصال با کلی بزرگتر، یعنی جامعه را نگاه داریم. قومی که در کتاب صوتی اسرار باطنی سلتی به شما معرفی می‌شود هم با وجود قدمت طولانی‌اش سعی داشته راهی برای پاسخ به این نیازهای طبیعی پیدا کند. کهن‌ترین اثر تمدنی بازمانده از تمدن سلتی به قرن پنجم قبل از میلاد برمی‌گردد و می‌توان گفت زندگی جمعی آن‌ها مولود آئین، سنت و اسطوره‌های فراوانی بود که بی‌قراری‌های روحی آنان را آرام می‌کرد و با ویژگی شفاهی بودنش -همانطور که رسم آن دوره بود- زمان انتقال به دیگری بارها و بارها تغییر می‌کرد.

چیزی که امروز از سلتی‌ها در اختیار داریم، مخصوصا اگر با گستردگی و غنای فرهنگی آن‌ها مقایسه شود حقیقتا زیاد نیست. با این حال دارایی اندکمان شایسته‌ی بررسی و تحلیل نزدیک است چون سنت‌های امروز، بازمانده‌ی عاداتی هستند که در هزاره‌های قبل توسط اجدادمان خلق شدند. کتاب صوتی اسرار باطنی سلتی از جان شارکی (John Sharkey) که توسط نشر جیحون منتشر شده، اثری ارزشمند در حیطه‌ی نمادشناسی است و ترجمه‌ی روان سپهر توکلی شما را در هزارتوی افسانه‌ها راهنمایی می‌سازد تا تصویری صحیح از اساطیر سلتی‌ها به دست آورید.

کتاب صوتی اسرار باطنی سلتی مناسب چه کسانی است؟

تمام افراد علاقه‌مند به تاریخ باستان، اسطوره و نمادشناسی مخاطبان این کتاب صوتی هستند.

در بخشی از کتاب صوتی اسرار باطنی سلتی می‌شنویم

در میان سلت‌ها انتقال سینه‌به‌سینه یا شفاهی، نوعی سرگرمی و روش تکامل‌یافته بیان نکات و دقایق حادث مهم زندگی قومی بود. مضامین آئینی که حول محور خدایان می‌گشت، از جمله مراسم نامگذاری، سنگ پیشگو (فال) که در مدت تاجگذاری شاه جدید بانگ می‌زد، دوقلوهای مقدس و جنگجویان قهرمان همگی با قصه‌ها درآمیخته بودند تا به آسانی تعبیر و تفسیر، و یا به حافظه سپرده شوند.

دگردیسی مستمر این اشکال و تداخل دائم قلمرو ماده و ماوراء ماده، جهان تخیلات سلتی را طی هزاران سال قصه‌گویی ساخته است. در افسانه‌ها موجودات مقدس، می‌توانستند از قدرت‌های ماوراءالطبیعی به انسان‌های آسیب‌پذیر تبدیل شوند و به‌صورت نخستین بازگردند، بدون آن که به حساسیت کاتبان مسیحی که افسانه‌ها را ثبت می‌کردند، خدشه وارد شود. مهم نبود که چه‌قدر خدایان نامتعارف باشند، زیرا کماکان در معرض ضرب‌آهنگ این زندگی و خواسته‌های مخصوص محلی بودند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
11 دقیقه
مقدمه مترجم
23 دقیقه
مذهب باستانی
18 دقیقه
قلمروهای قهرمانانه
38 دقیقه
شمن‌ها و آیین‌های مذهبی
31 دقیقه
سفرهای شگفت‌انگیز

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی اسرار باطنی سلتی
نویسنده
مترجمسپهر توکلی
راویفریبا فصیحی تاش
ناشر چاپیانتشارات اژدهای طلایی
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های تاریخ جهان
قیمت نسخه صوتی
52500 ت - 5.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی اسرار باطنی سلتی

ترانه کمالی
۱۴۰۲/۴/۱۶
برای اطلاعات عمومی گوش کنید و یا کلمه‌ی سلت را گوگل کنید، کتاب تقریبا به همان اندازه‌ی ویکی‌پدیا اطلاعات در اختیارتان می‌گذارد. در این کتاب فرهنگ سلتی بشکل خیلی خلاصه و کلی گفته شده، نیمه دوم کتاب بیشتر به افسانه‌ها و نماد‌ها پرداخته شده و از موضوع اصلی فاصله می‌گیرد.
سلت‌ها در مقایسه‌ی بقیه هم و
فرهنگ‌های عصر خودشان، خشونت زیادی داشتند (خیلی وحشی بودند!). قدیمی‌ترین این مردم در اتریش جنوب آلمان (هزاره قبل از میلاد) و بعدتر بصورت مداوم در ایرلند، اسکاتلند و بریتانیا ماندگار شدند. نمونه‌های آن‌ها در آمریکای شمالی هم دیده شده. آن‌ها خیلی قبل‌تر از کریستف کلمب به این قاره سفر کرده بودند!
به تولد و مرگ از همه چیز بیشتر اهمیت می‌دادند و جنگجویی نزدشان، از قهرمانه‌ترین کارها بود.
زبان آن‌ها از جمله زبان‌های هندواروپایی بوده و مذهب آن‌ها بسیار شبیه هندوها بوده و مانند آن‌ها گاو (و اسب) حیوان مقدس محسوب می‌شد (بطور کلی حیوانات هم مرتبه‌ی خدایان برای آن‌ها اهمیت داشت).
iman babaei
۱۴۰۲/۲/۹
کتاب جالبی هست که روزنه‌ای بر دین و رسومات و اعتقادات سلتهای قدیم به خصوص ساکنان قدیم ایرلند گشوده است
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب صوتی اسرار باطنی سلتی

برای دریافت کتاب صوتی اسرار باطنی سلتی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.