معرفی و دانلود کتاب صوتی تاریخ ملل: چگونه هویت ملت‌ها شکل گرفت

عکس جلد کتاب صوتی تاریخ ملل: چگونه هویت ملت‌ها شکل گرفت
قیمت:
۹۶۰۰۰ 67200 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تاریخ ملل: چگونه هویت ملت‌ها شکل گرفت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تاریخ ملل: چگونه هویت ملت‌ها شکل گرفت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی تاریخ ملل: چگونه هویت ملت‌ها شکل گرفت

کتاب صوتی تاریخ ملل: چگونه هویت ملت‌ها شکل گرفت نوشته‌ی پیتر فورتادو، تاریخ 27 کشور گوناگون جهان را مورد بررسی قرار می‌دهد و علاوه بر روایت سرگذشت ملت‌های اسلامی از ابتدا تاکنون، سنت‌ها و آداب رسوم، تاریخ اجتماعی، نهضت‌های مذهبی، سیاسی و... را در گذشته و حال شرح می‌دهد.

ایران، مصر، هندوستان، یونان، فرانسه، روسیه، چین، ایرلند، اسپانیا، جمهوری چک، ترکیه، برزیل، مکزیک، هلند، آرژانتین، کانادا، ایتالیا، سوئد، بریتانیای کبیر، ایالات متحده، لهستان، مجارستان، استرالیا، غنا، فنلاند، ژاپن و آلمان 27 کشوری هستند که پیتر فورتادو (Peter Furtado) در کتاب صوتی تاریخ ملل (Histories of Nations: How Their Identities Were Forged) درمورد تاریخ آن‌ها صحبت کرده است.

چگونه هویت ملت‌ها شکل گرفت؟

تاریخ توسط دولت‌ها ساخته نشد، بلکه حضوری جامع و فراگیر دارد. حضور تاریخ را می‌توان در شهرهایی که زندگی می‌کنیم و در چشم‌اندازهایی که سیر می‌کنیم به روشنی بنگریم. مردم در خانه با داستان‌هایی که اعضای خانواده بیان می‌کنند و از راه رسانه‌ها، داستان‌های عامیانه و تلویزیون، از تندیس‌های خیابانی و یادمان‌های جنگ، از آثار درخشان معماری و از موزه‌ها و نگارخانه‌ها با تاریخ خودشان آشنا می‌شوند.

تاریخ ملل به گونه‌ای منعکس کننده‌ی دلمشغولی‌های امروزی است. این کتاب را نمی‌توان به عنوان تاریخ جهان نامید، بلکه خلاصه‌ای از تاریخ ملل‌های مختلف است. هدف این کتاب تجسس در دریافت همگانی از تاریخ در گوشه و کنار جهان است.

فورتادو از تاریخ‌دانان درخشان 27 کشور و دیگر نویسندگان برجسته تقاضا کرده تا پا را از چارچوب‌های معمول ارجاعی خود بالاتر بگذارند و در مورد تاریخ کشورشان بنویسند. آن‌ها تاریخ ملی کشور خود را، با تمام فراز و نشیب‌هایش، به جهان عرضه می‌کنند.

شنیدن درباره‌ی تاریخ ملل‌های گوناگون به شما کمک می‌کند تا با دریافتی از تاریخ کشورها بفهمید که تاریخ‌دانان چگونه به تاریخ خودشان نگاه می‌کردند و چگونه خود را امروزه نشان می‌دهند. دید یک تاریخ‌دان امروزی ممکن است با تصویر روشن و برجسته‌ای که بسیاری از کتاب‌های راهنمای گردشگری به ما ارائه می‌دهند بسیار متفاوت باشد.

تاریخ ایران در کتاب تاریخ ملل چگونه است:

موضوعاتی که پیتر فورتادو درباره‌ی تاریخ ایران برگزیده، نوشته‌ی همایون کاتوزیان است. همایون کاتوزیان؛ تاریخ‌دان، پژوهش‌گر، ایران‌شناس، شرق‌شناس، نظریه‌پرداز علوم سیاسی و عضو هیات علمی موسسه‌ی شرق‌شناسی دانشگاه آکسفورد است. کاتوزیان که ده‌ها مقاله درباره تاریخ اجتماعی، سیاسی، ادبی و هنری ایران به نگارش درآورده و در نشریات درخشان بین‌المللی چاپ کرده، سال‌هاست که وظیفه‌ی سردبیری فصلنامه‌ی «ایرانشناسی» را در انگلستان به عهده دارد.

کاتوزیان مقاله‌اش درمورد ایران را در این کتاب صوتی این‌گونه شروع می‌کند: تاریخ ایران بسیار طولانی و پیچیده است. این سرزمین طی سده‌ها صحنه‌ی جنگ و درگیری‌های شدید بر سر قدرت بوده، فرهنگ‌ها و عقاید مختلفی را جذب کرده و در عوض بعضی از ستوده‌ترین ادبیات، هنر و معماری دنیا را در دامن خود پرورش داده است. از دوران یونانیان باستان، اروپاییان ایران را به اسم پارس می‌شناختند؛ در سال 1935 دولت ایران درخواست کرد بقیه‌ی جهان آن را رسما «ایران» بنامند، که عمدتا به خاطر برجسته کردن ریشه‌های آریایی‌اش بود. این مقاله ابتدا کشور بزرگ ایران را معرفی می‌کند و سپس تاریخ ایران را در عرصه‌های گوناگون ادبی، دینی و اسطوره‌ای بررسی می‌کند. در ادامه دین‌های تمدن ایرانی را شرح می‌دهد و پس از شروع تعریف زرتشت از دین اسلام نیز می‌گوید.

پیتر فورتادو در بخش معرفی تاریخ ایران، اولین شعر دفتر اول مولانا را آورده است:

آتشست این بانگ نای و نیست باد
هرکه این آتش ندارد نیست باد
آتش عشقست کاندر نی افتاد
جوشش عشقست کاندر می‌فتاد
نی حریف هرکه از یاری برید
پرده‌هااش پرده‌های ما درید
همچو نی زهری و تریاقی کی دید
همچو نی دمساز و مشتاقی کی دید

پیتر فورتادو را بیشتر بشناسیم:

پیتر فورتادو نویسنده، تاریخ‌نگار و ویراستار مشهوری است که در آمریکا چشم به جهان گشود. او سال‌ها ویراستار نشریه معتبر هیستوری تودی بوده است و در نگارش تاریخ و کتاب‌های تاریخی مهارت خاصی دارد. پیتر فورتادو با علاقه‌ی بسیاری به تاریخ و سیاست می‌نگرد، او بیشتر زمانش را در توئیتر و سایر شبکه‌های مجازی سپری می‌کند. زمینه‌ی تخصصی پیتر فورتادو تاریخ است و در حال حاضر سه کتاب مهم تاریخی به نام‌های «شهرهای بزرگ از نگاه گردشگران»، «تاریخ روزشمار» و «تاریخ ملل» به نگارش درآورده. این کتاب در حال حاضر به 10 زبان دنیا ترجمه شده است.

در قسمتی از کتاب صوتی تاریخ ملل می‌شنویم:

«غالبا گفته می‌شود که تاریخ فنلاند سرگذشت بقا از میان جنگ‌هاست که درک آن برای خارجی‌ها دشوار است. سرگذشت فنلاند، گیرافتاده بین سوئد و روسیه برای بسیاری از تاریخ‌نویسان غیرحرفه‌ای چنان پیچیده به نظر می‌رسد که تنها خود فنلاندی‌ها می‌توانند آن را درک کنند. برخی از تاریخ‌پژوهان گرفتار افسانه‌پردازی شده‌اند، در حالی که دیگران کوشیده‌اند برداشت‌‌های غلط را تصحیح کنند.

روایت دیگری از تاریخ این کشور سرگذشت کشاورزان خُرده مالک و زنان برجسته است. فنلاندی‌ها به کشاورزانشان مباهات می‌کنند که هیچ‌گاه دستخوش فئودالیسم نبودند. جامعه دهقانی معرف سنت زنان قوی و برجسته کشور نیز هست که نخستین دستاورد حقوق سیاسی به طور کاملا طبیعی به آن‌ها رسید. یک دهم اعضای نخستین پارلمان فنلاند در سال 1907 زنان بودند. فنلاندی‌ها غالبا مدعی‌اند که نخستین ملتی در جهان بوده‌اند که در آن زنان می‌توانستند رای بدهند و عهده دار مسئولیت‌های دولتی شوند، هرچند پیشگامان این عرصه را باید در دیگر سوی جهان یافت. اما نخستین اعضای زن پارلمان در جهان به واقع فنلاندی بودند، جلوتر از نیوزیلند و استرالیا. سال 2007 شاهد دو سالگرد مهم بود: صدمین سالگرد اصلاح پارلمانی و نودمین سالگرد استقلال از روسیه. سال 1809، زمانی که فنلاند به یک دوک نشین اعظم در چارچوب امپراتوری روسیه تبدیل شد، در سال های 2008 و 2009 نیز به یاد آورده شد. این سالگردها راهی است برای گرامیداشت سرگذشت پیچیده تاریخ فنلاند.»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
22 دقیقه
مقدمه
24 دقیقه
مصر
32 دقیقه
هندوستان
27 دقیقه
ایران
32 دقیقه
یونان
27 دقیقه
چین
43 دقیقه
ایرلند
51 دقیقه
اسپانیا
38 دقیقه
فرانسه
35 دقیقه
روسیه
36 دقیقه
جمهوری چک
30 دقیقه
لهستان
35 دقیقه
مجارستان
18 دقیقه
ترکیه
22 دقیقه
برزیل
25 دقیقه
مکزیک
32 دقیقه
هلند
37 دقیقه
سوئد
33 دقیقه
بریتانیای کبیر
30 دقیقه
ایالات متحده
26 دقیقه
استرالیا
22 دقیقه
غنا
25 دقیقه
فنلاند
20 دقیقه
آرژانتین
25 دقیقه
کانادا
32 دقیقه
ایتالیا
26 دقیقه
ژاپن
36 دقیقه
آلمان

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی تاریخ ملل: چگونه هویت ملت‌ها شکل گرفت
نویسنده
مترجممهدی حقیقت خواه
راویحسن آزادی، حافظ کاظم زاده، کاوه یانقی، میلاد فتوحی، مهبد قناعت پیشه، مصطفی هرآیینی
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابMP3
مدت۱۴ ساعت و ۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های ادبیات جهان
قیمت نسخه صوتی
۹۶۰۰۰ 67200 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی تاریخ ملل: چگونه هویت ملت‌ها شکل گرفت

ترانه کمالی
۱۴۰۲/۶/۳۱
فوق العااااده کتاب مختصر و مفیدی ست؛ من، هم زمان از نسخه چاپی و شنیداری آن استفاده کردم. در نسخه چاپی، عکس‌های ارزشمندی ارائه می‌شود. مطالعه‌ی کتاب، هیچ ترتیبی ندارد و می‌توان بر حسب علاقه هر ملیتی را به اولویت برگزید. کتاب برای هر یک از ملل، حدود ۱۰ صفحه (مصور) فضا قائل شده که به اتفاقات کلیدی و و نقطه عطف‌های سرنوشت ساز هر یک از ملیت‌ها می‌پردازد. نویسنده‌ی هر بخش، ملیت همان بخش را دارد با این حال در نمایش تاریخ برخی ملل آشکارا کوتاهی شده. شخصا چون مطالعات گسترده‌ای در زمینه‌ی تاریخ دارم متوجه‌ی این نقص شدم (برای مثال ایران ترکیه). با این حال اطلاعات خوبی هم از تاریخ کشورها و ملت‌هایی که کمتر از آن‌ها میدانیم مثل سوئد، فنلاند، هلند و غنا ….. آورده شده است. ضمنا، برای هر ملیت گاهشماری در نظر گرفته شده که در پایان هر بخش خوانده میشود (در نمونه چاپی، در صفحه‌ی دومِ هر بخش) که بنظرم برای تحقیق بیشتر سرنخ مفیدی ست. توصیه: این کتاب بیشتر بکارتان می‌آید اگر کلیتی از تاریخ هر یک از ۲۷ ملیتِ تشریح شده را بدانید. در این صورت، جمع بندی مفیدی خواهد بود. اگر هم اطلاعی از تاریخ مللی چون روس‌ها، چک‌ها، ژرمن‌ها و … نداشته باشید، باز هم می‌توانید تا حدی با مطالب ارتباط برقرار کنید؛ به عقیده‌ی شخص من مثلا اگر کسی که از چند و چوند «اعلامیه استقلال امریکا» مطلع نباشد، بخش ۱۹-مربوط به ملل ایالت متحده را نخواهد فهمید!
mohsen ebi
۱۳۹۸/۱۱/۸
عالیه و توصیه می‌کنم به خوندنش, ایده جالبی داره و سعی میکنه هویت ملی کشورای مختلف رو در تاریخشون جستجو کنه البته چون کتاب نویسندگان متعددی داره بعضی‌ها بیشتر به توجیه تاریخی بعضی از شخصیت هاشون پرداختند و یا رویکرد مرتبط به یک جبهه خاص فکری داشتن مثل فرانسه که انصافا نگاه صحیحی از هویت واقعی و نشده تاریخی کشورش ارائه و یا بخش‌هایی از هلند ولی در جاهایی مثل سوئد اظهارنظر منصفانه و همه جانبه بود و یا برزیل بسیار صادقانه بود و خیلی برای من ناراحت کننده ,صداپیشگان عالی بود کارشون, ممنون از کتابراه و سازندگان این کتاب.
هانیه هژبرالساداتی
۱۴۰۲/۱/۶
محتوای کتاب رو باید به جای تاریخ ملل، با این توضیح فرعی تخصیص زد:
گاه شمار تاریخ ملل با ارائه تفسیر و برداشت شخصی نویسندگان اهل این ملتها راجع به تاریخ خود!
کیفیت صدا و نحوه بیان عالی.
محتوا بسیار جزئی، بسیار کلی، قابل قبول و در برخی موارد جالب.
در مجموع ارزش یکبار گوش کردن را دارد؛ البته اگر کتاب جالبتری راجع به تاریخ برای گوش دادن نداشته باشید؛)
موسی رحمانی علمداری
۱۳۹۸/۱۰/۲۳
کلا کتاب صوتی بسیار عالی هستش و این کتاب را بسیار مفید و اموزنده دیدم.
محمد رحیمی
۱۴۰۲/۳/۳۱
اینکه نوشتن تاریخ یک ملت رو به یک آدم از همون ملت بدهیم و توقع داشته باشیم جانب دارانه نباشد کوته فکریست.
مثلا در تاریخ انگلستان هیچ احساس شرمی از سالها چپاول ملتها و... نیست فقط اشاره شده که هرچه بوده مربوط به انگلیس است نه بریتانیا!!!!!!!!
ن ا
۱۳۹۹/۲/۵
این کتاب بیشتر تحلیلی بر تاریخ کشورها هست، نویسنده‌ها بیشتر سعیشان بر نوشتن یک متن ادبی بوده نه تاریخ، در نتیجه اطلاعات مفیدی که در نهایت برای هر کشور به دست می‌آید ناچیز است و ارزش زمانی که صرف شنیدن آن میشود را ندارد.
مسلم پیمانی
۱۳۹۹/۱/۱۳
کتاب بیشتر از اونکه تاریخ باشه، تحلیل اثرات تاریخی به ویژه تاریخ معاصر بر وضعیت فعلی کشورهاست. تفاوت نویسندگان هر فصل، یکدستی کتاب رو کم کرده و جنبه تمجیدگرایانه هر نویسنده از کشور خودش رو زیادتر کرده.
علی
۱۴۰۱/۱۲/۱۷
کتاب اطلاعات کوتاه و مختصری درمورد ملت‌های مختلف میده و بعضی از این ملل کمتر شناخته شده‌اند و خواندنش دانش انسان رو افزایش میده اما غالبا دانش عمومی در مورد تاریخه و کاش کتاب قطورتر می‌شد و ملل جامانده رو هم می‌افزود.
کاربر k.o.r
۱۳۹۸/۱۲/۹
به نسبت کتب تاریخ انگلیسی زبان در مورد ایران کمی سانسور و تملق به کار رفته در بیان تاریخ خیلی کلی گویی شده و کمی هم به جزئیات بی‌ربط پرداخته شده در کل بدک نبود، کتاب‌های اورجینال انگلیسی زبان رو توصیه میکنم.
احسان کلاهدوزان
۱۳۹۸/۱۱/۳
من این دست کتاب‌ها رو فوق العاده دوست دارم مخصوصا مثل این کتاب که فقط به تاریخ یک کشور نپرداخته و بهتر از اون که کتاب صوتی هم هست. من میخوام بخونمش ولی پیشنهاد میکنم که شما هم بخونید. بعد از خوندن ستاره رو ویرایش میکنم
سعید راستی
۱۴۰۱/۹/۱
برای کسی که زمینه نسبی آگاهیهای پیشین در تاریخ جهان را نداشته باشد، به هیچ روی مناسب نیست.
نویسندگان تاریخ هر ملت که در این کتاب آمده است نیز به صورت مدون و منظم مطلب را ادا نکرده‌اند.
محمد شهرستانی
۱۳۹۹/۶/۳۰
کتاب خوبی البته اطلاعات سطحی میده که طبیعی اگر بخوای با جزئیات تاریخ هر کشور را جداگانه بدونی باید کتاب مختص تاریخ همون کسور را تهیه کنید. ولی برای دانستن کلیات خوبه
موسی کنعانی
۱۳۹۸/۱۲/۱۷
با تشکر
کتاب تاریخی در حد عمومی و همه فهم هستش نباید برخی عزیزان انتظار تخصصی از کتاب داشته باشند.
برای من که فقط علاقه مند به تاریخ هستم و تخصصم تاریخ نیست عالیه.
احمد جهانمیری
۱۳۹۸/۱۱/۱۷
درود فراوان. کتاب بسیار خوب و متفاوت. ولی گوینده بخش‌های هند، ایران، چین و... بسیار خوش صدا ولی به نظر سرماخورده هستند و نفس گیری ایشان از طریق دهان و صدای آن آزاردهنده است. با سپاس فراوان
رابین جزایری
۱۳۹۸/۱۱/۷
کتاب خوبی ست. البته باید به خواندن تاریخ محض عادت داشته باشید و گرنه تا حدودی برایتان کسل کننده خواهد بود. همچنین به نظر می‌آید بعضی فصل‌ها مثل فصل مربوط به ایران صابون سانسور به تن ترجمه کتاب خورده است
مشاهده همه نظرات 58

راهنمای مطالعه کتاب صوتی تاریخ ملل: چگونه هویت ملت‌ها شکل گرفت

برای دریافت کتاب صوتی تاریخ ملل: چگونه هویت ملت‌ها شکل گرفت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.