معرفی و دانلود کتاب صوتی اشک بهشت

عکس جلد کتاب صوتی اشک بهشت
قیمت:
28500 تومان - 3.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی اشک بهشت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی اشک بهشت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی اشک بهشت

کتاب صوتی اشک بهشت، دربردارنده‌ی اشعاری از کتاب کمدی الهی دانته آلیگیری است که به صورت دوزبانه روایت می‌شوند. کمدی الهی از بزرگ‌ترین کتاب‌های ادبی دنیا و شرح سفر حماسی دانته از انتهای دوزخ به اوج بهشت است. کتاب پیش رو، منتخبی از اشعار دورخ، برزخ و بهشت را گردآورده و کوشیده این سفر را به صورت خلاصه روایت کند.

درباره‌ی کتاب صوتی اشک بهشت

دانته الیگیری (Dante Alighieri) در سال 1308 میلادی و دوران تبعیدش نوشتن کتابی را آغاز کرد که تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین کتاب‌های تاریخ شد. نوشتن این کتاب که کمدی الهی (Divine Comedy) نام گرفت، تا آخرین روزهای زندگی دانته ادامه داشت. این کتاب شعر، شرح سفر ادیسه‌وار و تخیلی دانته از تباهی به‌سوی تعالی است. شعر او از جنگلی هولناک آغاز می‌شود؛ در پست‌ترین جای جهنم و در محاصره‌ی حیواناتی درنده و ترسناک. ویرژیل خود را به دانته می‌رساند و می‌گوید از سوی فرشته‌ی خداوند، بئاتریس آمده و اگر می‌خواهد به او در بهشت برسد باید از دوزخ و برزخ بگذرد. دوزخ در قعر زمین واقع‌شده و دانته با راهنمایی و کمک ویرژیل طبقه به طبقه از آن می‌گذرد تا به برزخ می‌رسد. در برزخ آن‌ها از کوهی صعود می‌کنند و از هفت حلقه‌ی آن می‌گذرند تا به دروازه‌های بهشت می‌رسند. در آستانه‌ی بهشت ویرژیل، دانته را به بئاتریس می‌سپارد و او را ترک می‌کند. دانته با همراهی بئاتریس به آسمان می‌رود، حلقه‌های بهشتی را پشت سر می‌گذارد تا در نهایت به عرش خدا دست می‌یابد.

کتاب صوتی اشک بهشت ابیاتی از کمدی الهی را گردآوری و این سفر حماسی را خلاصه کرده است. وحید کیان مترجم این اثر، از هر سه قسمت دوزخ، برزخ و بهشت شعرهایی انتخاب کرده و به نحوی در کنار یکدیگر قرار داده تا پیوستگی کتاب اصلی حفظ شود.

کمدی الهی اثری استعاری و سمبلیک است. عموماً قدرت ادبی و تخیل دانته در این کتاب ستایش شده، اما علاوه بر محتوا، اشعار او ازنظر فرم و زبان هم اهمیت خیلی زیادی دارند و نبوغ او را کاملاً نشان می‌دهند.

کتاب صوتی اشک بهشت را انتشارات جیحون با صدای فریبا فصیحی منتشر کرده است. نسخه‌ی مکتوب این اثر به‌همت نشر ارس به چاپ رسیده و در اختیار علاقه‌مندان به قلم دانته قرار گرفته است.

کتاب صوتی اشک بهشت برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب صوتی به دوستداران اشعار کلاسیک و کتاب بزرگ کمدی الهی توصیه می‌شود.

با دانته آلیگیری بیشتر آشنا شویم

دانته آلیگیری (1321-1265 میلادی) شاعر و فیلسوف ایتالیایی و خالق شاهکار «کمدی الهی» است. او در فلورانس و در دوره‌ای زندگی می‌کرد که این سرزمین دستخوش جنگ و درگیری‌های داخلی زیادی بود. در همان دوران کودکی عاشق دختری به نام بئاتریس شد و گرچه هیچ‌گاه به او نرسید، ولی عشق او را همیشه دل داشت و در اشعارش ابراز می‌کرد. زمانی که دانته به جوانی رسید خاندان او بر فلورانس حاکم شد و قدرت را به دست گرفت. به‌واسطه‌ی همین او به سیاست روی آورد و حتی در برهه‌ای رئیس دیوان عالی کشور هم شد. اما با شعله‌ور شدن اختلافات داخلی، مخالفان او را از تمام مناصبش برداشتند و در دادگاه محکوم کردند. دانته ازآن‌پس تا پایان عمر در تبعید و آوارگی به سر برد و همسر و دخترانش را دیگر هرگز ندید.

در بخشی از کتاب صوتی اشک بهشت می‌شنویم

ناگاه به اطمینان دریافتم این جمع، جمع بزدلان است؛ آنانی که خدا و دشمنانش هردو از آن متنفرند. این جمع پست و حقیر که هرگز شور زندگی را احساس نکرده بودند عریان می‌گذشتند، خرمگس‌ها و زنبورها آنان را دوره کرده بودند و بارها و بارها نیششان می‌زدند. از جای نیش صورت‌هاشان خون جاری میشد. خونی که با اشک می‌آمیخت و بر پایشان می‌ریخت. پاهایی که کرم‌های بد بو بر آن می‌لولیدند

و اینجا در قایقی که به سوی ما می‌آمد. پیر مردی که موهایش را زمانه سپید کرده بود فریاد می‌زد وای بر شما‌ ای ارواح فاسد. دیگر امید بر دیدن بهشت مبندید. من آماده‌ام تا شما را به سوی ساحلی دگر برم. به سوی تاریکی جاودان، به‌سوی آتش و یخ. من دروازه‌ی شهر زجرم.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
2 دقیقه
پیشگفتار
21 دقیقه
اشک بهشت - فارسی
19 دقیقه
اشک بهشت - انگلیسی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی اشک بهشت
نویسنده،
مترجموحید کیان
راویفریبا فصیحی
ناشر چاپینشر ارس
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۴۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی آموزش زبان، کتاب‌های شعر خارجی
قیمت نسخه صوتی
28500 ت - 3.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی اشک بهشت

betWeen دامنی
۱۴۰۳/۱/۲۵
به نام خدا همراه هستیم با یک اثر که البته اثر که نه درواقع یک پیش اثر جالب و خوب که اطلاعاتی را به خواننده و علاقه مند به این جور سبک ها میدهد و لین کتاب کوچک که نامش اشک بهشت است بخش های ممتاز از هر سه گانه ی بی بدیل دوزخ برزخ بهشت دانته آلیگیری هست که حتما که نه ولی خیلی بهتر است که به ترتیب شود خوانده یعنی شنا میتوانید آنان را از هر کدام که دلتان خواست شروع کنید و تداخل آنچنانی به فهم شما در آن ایجاد نمیشود ولیکن اگر به ترتیب پیش بروید قطعا شاکله ی داستان را بهتر م یفهمید و درک میکنید کمدی الهی دانته که تاثیر عمیق و جاودانی بر ادبیات ایتالیا و اروپا گذاشت به طوری که به طور همیشگی در آن نهادینه شد و سبک روایتگری داستان که درواقع همان زبان و گویش مردم ایتالیا بوده با این کتاب به تاریخ پیوسته و تبدیل به ادبیات آن شد درست مانند زبان فارسی که دیگر هیچکس کتابی سخن نمیگوید و درواقع کمی نابهنجارانه به نظر میرسد در گفتگوی روزانه ولی خب به شخصه چیزی که برایم اهمیت داشت در خرید این اشک بهشت بخش دو زبانه و انگلیسی آن بود چنانچه خواننده وقتی شروع به گوش دادن آن میکند پا را فراتر از حد معمول گذاشته و وارد زیر لایه های اساسی داستان مبشود و اگر کسی خواهان درک بیشتر و فهم بیشتر از یک کتاب است خواندن نسخه ی انگلیسی آن قطعا خالی از لطف نیست و در امر ترجمه شاید چیز های معادل نداشته باشند و حتی حذف شوند که در بخش انگلیسی چنین اتفاقی نمیوفتد و با متن اصیل خود داستان مواجه میشوید و اما کمدی الهی که به سبک کتاب مقدس نوشته شده در ترجمان فارسی یک حالت سرود مانند پیدا میکند که واقعا جالب و شنیدنی است مخصوصا کلمان کهنی که در آن استعمال میشود ولیکن در نسخه انگلیسی آنچنان هم شعرگونه نیست اما بخش انگلیسی
فرح حقیقی
۱۴۰۲/۹/۱۴
برای کسانی که میخوان با سبک نگارش کمدی الهی آشنا بشن توصیه میشه، بخش‌های کوتاهی از دوزخ، برزخ و بهشت دانته را به دو زبان فارسی و انگلیسی و با قیمت مناسب میشنوید بعد اگه خوشتون اومد می‌تونید سراغ کتاب اصلی برین.
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب صوتی اشک بهشت

برای دریافت کتاب صوتی اشک بهشت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.