معرفی و دانلود کتاب صوتی 1984

عکس جلد کتاب صوتی 1984
قیمت:
88000 تومان - 9.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی 1984 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی 1984 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی 1984

کتاب صوتی 1984 اثر جورج اورول، ماجرای زندگی خصوصی زن و مردی را به تصویر می‌کشد که سعی دارند به دور از چشم دوربین‌های نظام، به یکدیگر عشق بورزند.

از دیرباز تاکنون نظام‌های دیکتاتورمنش و مستبد، در شکل‌های مختلف در عرصه تاریخ ظهور و سقوط یافته‌اند. جورج اورول در این رمان که آن را به سال ۱۹۸۴ به رشته تحریر درآورده یکی دیگر از این حکومت‌های دیکتاتوری (احتمالا کشورهای کمونیستی) را که همه عرصه‌های زندگی آدم‌های جامعه خود را زیر نظر دارند، به تصویر می‌کشد.

جرج اورول در کتاب ۱۹۸۴، آینده‌ای را برای جامعه به تصویر می‌کشد که در آن خصوصیاتی هم‌چون تنفر نسبت به دشمن و علاقه‌ی شدید نسبت به برادر بزرگ (ناظر کبیر) وجود دارد. در جامعه‌ی تصویر شده گناه‌کاران به راحتی اعدام می‌شوند و آزادی‌های فردی و حریم خصوصی افراد به‌ شدت توسط قوانین حکومتی پایمال می‌شوند.

وینستون نقش اول قصه! مردی از طبقه عادی است که افکاری بزرگ در سر دارد؛ نمادی از یک فرد انقلابی که نمی‌تواند چون دیگران همه‌چیز را بی‌چون و چرا بپذیرد و مبارزات پنهانی ضد حزب خود را شروع می‌کند. عاشق می‌شود. در راه آزادی خطر می‌کند اما برخلاف انقلابیون در انتها وا می‌دهد!

۱۹۸۴ رمان هیجان‌انگیزی است که هیچگاه کهنه نمی‌شود و داستان آن برای ابد تازه جلوه می‌کند و هر کسی گمان می‌کند که کتاب برای عصر او نوشته شده است. ۱۹۸۴ درباره مردم و دنیای تعجب‌انگیزی است که ایجاد و تشکیل آن چندان هم غیر ممکن نیست. دنیای لرزاننده و حیرت‌انگیزی است که بسیاری از ما ممکن است در آن زندگی کنیم.

هزار و نهصد و هشتاد و چهار، در سال‌های اخیر به عنوان یک کتاب بزرگ و برجسته در محافل ادبی جهان مورد بحث بوده و نویسنده آن‌ را، در ردیف نویسندگان سرشناس ادبیات انگلیسی قرار داده است.

دنیای حیرت‌انگیز کتاب ۱۹۸۴ از سه کشور بزرگ غول‌آسا و مقتدر و بی‌رحم تشکیل شده است که دائما در جنگ هستند. ساکنین این سه کشور که بیش از طاقت خود به‌ کار کشیده می‌شوند و هرگز غذای کافی به‌دست نمی‌آورند، تبدیل به‌ آدم‌های ماشینی بی‌مغزی شده و در محیطی گرفتار گشته‌اند که در آن عشق به‌ موجب فرمان دولت ممنوع شده و تنفر علیرغم میل خود شخص، برانگیخته می‌شود.

جورج اورول (George Orwell)، داستان‌نویس، روزنامه‌نگار، منتقد ادبی و شاعر انگلیسی بود. وی نویسنده کتاب هزار و نهصد و هشتاد و چهار، قبل از نوشتن این کتاب نیز، با نوشتن دو کتاب دیگر به‌ نام «روزهای برمه» و «مزرعه حیوانات» شهرت فراوانی در کشورهای انگلیسی زبان و بعد در سراسر جهان به‌دست آورد.

ولی ۱۹۸۴، ناگهان او را به‌ عنوان یک استاد مسلم، به‌ جهان معرفی کرد. زیرا وی در این کتاب یک قدرت تخیل حیرت‌آور را با یک رسم و شیوه قوی و پر مغز داستان نویسی در هم آمیخته و یک اثر کم نظیر به‌وجود آورده است. «کتاب برجسته عصر» لقبی است که مطبوعات مؤثر انگلیس، پس از انتشار ۱۹۸۴، به‌ آن دادند.

در قسمتی از کتاب صوتی ۱۹۸۴ می‌شنویم:

در این جامعه تمام رفتارها و گفتارهای افراد حتی در فضای خصوصی توسط دستگاه‌هایی به نام تله‌ اسکرین نظارت می‌شود و در سراسر خیابان‌ها تصویر بزرگی از رهبر حزب نصب شده است و جمله‌ی معروف "برادر بزرگ تو را می‌بیند" همه‌جا به چشم می‌خورد. در این فضا هر گونه مخالفت سیاسی سرکوب می‌شود و حتی چنین تفکراتی به شدت محکوم می‌شود و ذهن افراد نیز کنترل می‌شود.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه 1
نمونه 2
نمونه 3
1 دقیقه
شناسنامه
1 دقیقه
متن پشت جلد
47 دقیقه
بخش اول - فصل اول
23 دقیقه
بخش اول - فصل دوم
21 دقیقه
بخش اول - فصل سوم
27 دقیقه
بخش اول - فصل چهارم
37 دقیقه
بخش اول - فصل پنجم
15 دقیقه
بخش اول - فصل ششم
85 دقیقه
بخش اول - فصل هفتم
30 دقیقه
بخش دوم - فصل اول
22 دقیقه
بخش دوم - فصل دوم
23 دقیقه
بخش دوم - فصل سوم
26 دقیقه
بخش دوم - فصل چهارم
24 دقیقه
بخش دوم - فصل پنجم
8 دقیقه
بخش دوم - فصل ششم
19 دقیقه
بخش دوم - فصل هفتم
28 دقیقه
بخش دوم - فصل هشتم
101 دقیقه
بخش دوم - فصل نهم
18 دقیقه
بخش دوم - فصل دهم
37 دقیقه
بخش سوم - فصل اول
52 دقیقه
بخش سوم - فصل دوم
34 دقیقه
بخش سوم - فصل سوم
22 دقیقه
بخش سوم - فصل چهارم
12 دقیقه
بخش سوم - فصل پنجم
33 دقیقه
بخش سوم - فصل ششم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی 1984
نویسنده
مترجموحید کیان
راویفرهاد اتقیایی
ناشر چاپیانتشارات سپاس
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابMP3
مدت۱۲ ساعت و ۲۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
88000 ت - 9.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی 1984

Roya Hoseini
۱۴۰۱/۸/۹
سلام به خواننده عزیز
این اولین کتابی بود که من از آقای اورول مطالعه کردم
به عنوان یک دختر ۱۹ ساله که در سیاست مطالعه‌ای نداشته و اکثرا همه افکار سیاسیش از دنیایی بوده که دیده و نه بیشتر خیلیییی این کتاب به آگاهی من از جهان اطرافم کمک کرد.. گرچه که برام عجیب نبودد و بیشتر به ذهنم نظم داد... به
سادگی میتونستم دنیای کتاب رو با محیط جامعه خودم تطبیق بدم و میتونستم نشانه‌های این شکل از حکومت و فریب دادن طبقه کارگر رو در جامعه حاکم ببینم
از اینکه کتاب به شکل وحشتناکی تموم شد ناراحت نشدم این داستان جز معدود داستان‌هایی بود که نویسنده حق داشت پایان اون رو کاملا وحشتناک و تراژدی وار و بشدت واقع گرایانه تموم کنه چرا که اینطوری روی خواننده تاثیر واقعی رو میزاره و خواننده واقعا خواهد ترسید
به علاوه اینکه کتاب برای من اصلا خسته کننده نبود و احساس میکنم طی یک داستان جذاب به اندازه هزاران کتاب مطلب یاد گرفتم
آقای اورول بی شک نابغه است با اینکه تا این لحظه ۱۹۸۴ تنها کتاب هست که از آثارش مطالعه کردم
هرگز پشیمون نخواهم شد برای خوندن این کتاب
فوق العاده در من تاثیر گذاشت
fardad rafizadeh
۱۳۹۹/۳/۱۶
من قبل از این کتاب مزرعه حیوانات و دختر کشیش رو خونده بودم و واقعا برای جرج ارول احترام زیادی قائل بودم ولی وقتی ۱۹۸۴ رو خوندم کاملا عاشقش شدم با اینکه الان ۷۰ سال از، از دست دادن این شخصیت بزرگ میگذره ولی با این حال نوشته‌های ایشون گویا دقیقا برای زمان حال نوشته شده اگرچه شاید این کتاب تاریکی و رو تلخی کامل توامان با هم داره ولی یه آئینه کامله خط سیر داستان عالیه شاید در نگاه اولیه فاقد گره باشه ولی وقتی دقیق میشیم سرشار از گره‌های جذاب و متنوع هست به موقع معلقت میکنه و در آن واحد در جایی که انتظارشو نداری رهات میکنه تا ذهنتو فعال نگه داره شاید نشه در این فضای کم چیز زیادی نوشت ولی این کتاب اونقدر بزرگ و عمیق هست که اساسا پیشنهادش میکنم فقط حیف که دیگه از داشتن امثال ارول بزرگ محروم هستیم
سارا سلیمی
۱۳۹۷/۳/۱
کتابی ه که با اینکه حدودا ۱۰۰ سال پیش نوشته شده به هیچ وجه بوی کهنگی نداره، حتی چیزهایی که ازشدن صحبت شده هنوز هم وجود ندارند. از نظر من یه شاهکاره که به شکل عجیبی خواننده رو وادار به پیگیری میکنه. تمام افراد داستان به شکل قشنگی جایگاه درستی دارن و نمادهای انسانهای مختلف در یک جامعه‌ی مستبد و تحت خفقانن. کتابیه که صحبت درباره ش تمومی نداره...
حانیه علایى
۱۴۰۲/۹/۱
سلام به همه عزیزان؛ به اصرار یکی از دوستان این کتاب رو دقیقا بعد از کتاب مزرعه حیوانات خوندم و میتونم بگم واقعا لذت بردم! کتاب فضای سیاسی و اجتماعى مستبد و اتفاقاتی رو روایت میکنه که متاسفانه همه به نوعی بخش هاییش رو تجربه کردیم و خب همیشه هم پایان شب سیه سپید نیست! شنیدن کتاب به این قدرتمندی با که صدای گیرای راوی عزیز بسیار لذت بخش بود. تنها ایرادی میتونم به این کتاب بگیرم این بود که بخش‌هایی که توصیف قسمتی از تاریخ اتفاق افتاده در داستان بود بسیار طولانی بود و مقداری کسل کننده. در آخر ممنون از اعضای تیم کتابراه
امیر خیرآبادی
۱۳۹۹/۳/۲۸
نویسنده میخواد مشکلات سیاسی رو با یه فضای تخیلی تشریح کنه که همین موضوع باعث میشه روند داستانی کاملاً کند و حوصله سر بر بشه! به قدری حوصله سربر که توی یه سری از بخش‌ها اصلا نویسنده حرف خاصی برای گفتن نداره!
قطعا کاره گوینده عالیه و توی کارش حرفه ایه ولی تعجبم از نشره! صدای موسیقی متن اینقدر بلنده
که صدای گوینده به سختی شنیده میشه! این درحالیه که موسیقی باید زیرصدای گوینده باشه نه روصدای گوینده! دوم مشکل اینه که چرا با این همه تفاوت شخصیتی فقط از یه گوینده استفاده شده؟؟؟ مشکل سوم اینه که کات‌هایی که برای گوینده کاملاً مبتدیانه بود و همه‌ی این مشکلات باعث شد که دو امتیاز بدم!
نسترن رضائی
۱۳۹۸/۷/۲۲
من به دلیل اینکه فوق العاده از کتاب قلعه حیوانات جورج اورول لذت بردم دوست داشتم این کتاب اورول رو که خیلی هم مورد توجه و پرفروش بوده بخونم اما موضوع کتاب و فضایی که برای خواننده ترسیم می‌کنه انقدر تاریک، نا امید کننده و تلخه که بارها وسط کتاب از گوش دادن بهش منصرف شدم😐 راستش از خوندن این کتاب اصلا پشیمون نیستم و معتقدم خیلی هم هنرمندانه نوشته شده ولی به نظرم توی این آشفته بازار کنونی که مردم شادی کمتری دارن و داره انقدر به همه سخت می‌گذره، خوندن کتاب‌هایی که لبخند رو لبمون بیاره و حس خوبی رو بهمون القا کنه طبیعتا بهتره
Amin
۱۴۰۱/۸/۱۵
نقد کتاب:
داستان‌های جورج اورول همیشه معیج و نثری روان و شیوا دارند، داستان پیچیدگی ذهنی و روانی دارد ولی روان و ساده بیان شده، به روشنی میتوان دیدگاه ضد توتالیتری نویسنده را که کاملا به حق عست را دریافت.
شخصیت پردازی برادر بزرگ بعنوانحاکم مطلق و قدیسه و بی عیب و نقص، وینستون اسمیت و عاشقان او
ممنوعه‌ی و جولیا براستی اثر را خارق العاده کرده.
اگر ذهنی حقیقتجو پیرامون مسائل حکومت‌های توتالیتر و (تمامیت خواهی) که میشناسید، دارید، این کتاب با داستانی زیبا به شما پاسخ میدهد.
امید صباغ رنجبر
۱۳۹۹/۱/۱۸
بعضی کتاب‌ها هستند که نیاز به تعریف و تمجدید ندارند وقتی که شروع به خواندن این چنین کتاب‌ها میکنی مشتاق میشوی هر چه سریع تر تمام‌اش کنی و بعد از تمام کردن این کتاب‌ها به واکاوی کتاب میپردازی و سپس تصمیم میگیری دوباره از نو بخوانی و لذت ببری. نکته جالب و مهم اینجاست که تصویر سازی ذهنی که انجام می‌دهی با تکرار خواندن این کتاب کامل و کامل تر میشه و لذت بیشتری رو میبری.
S F
۱۳۹۸/۱/۲۳
این این کتاب یکی از بهترین کتابهای جورج اورول است که باعث میشود کمی دیدگاه شما به جهان پیش روی‌تان تغییر کند اما باید به یاد داشته باشیم که هیچ وقت و هیچ کتابی مانند کتاب مزرعه حیوانات جورج اورول نمی‌شود ولی این هم یکی از بهترین کتاب‌های او است و من از خوندن واقعا لذت بردم
شکوفه عصاره
۱۳۹۹/۵/۱۲
جدا ۱۹۸۴ کتابیه که توی این یکسال اخیر به هرکس که دیدم پیشنهادش کردم، خیلی جالبه که توی اون زمان یک سری اختراعاتی که وجود نداشتند رو به تصویر کشیده و دیکتاتوری حکومت و تغییر واقعیت رو به خوبی توش نشون میده.
فیلمش هم ساخته شده که به زیبایی کتابش نیست ولی بازم در نوع خودش جذابه.
Danial A
۱۳۹۷/۵/۲۴
داستان خیلی آشنایی رو داره روایت میکنه‌.
لازمه یه بار بخونیش
ساحل
۱۴۰۲/۱۱/۲۷
کتاب فوق العاده اییه و حتما پیشنهادش میکنم به کسایی که کتاب‌های انتقادی اجتماعی علاقه دارن ولی یکی از قوانینشون رو توضیح نداده بودن سه تا شعار داشتن ازادی بردگیست جنگ صلح است جهل قدرت است ازادی بردگیست رو توضیح نداده بود
Amir Mohammad Jalili
۱۳۹۹/۹/۱۸
این کتابو بسیار پیشنهاد میکنم چون علاوه بر مفرح بودن چیزای زیادی هم میتونه یادمون بده اگر که خواننده هوشیار باشه. من این کتابو هم با صدای جناب سلطان زاده و هم صدای جناب اتقیایی تهیه کردم و گویش جناب اتقیایی را خیلی بیشتر پسندیدم
Kourosh Arbabi
۱۳۹۹/۳/۵
بهتره قبل از این کتاب، کتاب مزرعه حیوانات جرج اورول رو بخونید چون به نظر من که هر دو رو خوندم یه جوری در امتداد همدیگه هستند. واقعا کتاب خوبیه و به همه دوستان خوندنش رو توصیه می‌کنم.
نسیم مردمی
۱۳۹۹/۷/۷
این کتاب خوبیه اما خیلی تخیلیه من از کتاب مزرعه حیوانات بیشتر خوشم میاد چون نقطه‌های مشترک زیادی بین این کتاب و کتاب مزرعه حیوانات وجود دارد و هر دو درباره حزب کمونیست سخن میگویند.
مشاهده همه نظرات 69

راهنمای مطالعه کتاب صوتی 1984

برای دریافت کتاب صوتی 1984 و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.