معرفی و دانلود کتاب صوتی افکار مالیخولیایی در ما

عکس جلد کتاب صوتی افکار مالیخولیایی در ما
قیمت:
۶۷۰۰۰ 46900 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی افکار مالیخولیایی در ما و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی افکار مالیخولیایی در ما و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی افکار مالیخولیایی در ما

در ستایش مالیخولیا!... آلن دوباتن در کتاب صوتی افکار مالیخولیایی در ما، یکی از نادیده‌گرفته‌ترین احساسات انسانی را تشریح می‌کند و ارزش و تأثیر آن را در زندگی نشان می‌دهد. او ضمن تعریف سودازدگی بین این احساس و حالاتی شبیه به آن مثل افسردگی تمایز قائل می‌شود و بیان می‌کند که این حس از کجا ریشه می‌گیرد. کتاب با تفسیر حالت‌های مختلف سودازدگی، تلاش دارد کمکمان کند خود را بهتر درک کنیم و بشناسیم.

درباره‌ی کتاب صوتی افکار مالیخولیایی در ما

یکی از وضعیت‌های روحی انسانی که با اندوه و افسردگی و بی‌انگیزگی همراه است، مالیخولیا نام دارد. فرد مالیخولیایی یا سودازده معمولاً دچار نگرانی است، احساس شادی نمی‌کند، انگیزه‌ای برای کار کردن ندارد و همیشه غمی بر دلش سنگینی می‌کند. از دیرباز جوامع فرد سودازده را آدمی نامتعادل و دچار مشکل می‌دیدند و سعی می‌کردند او را طرد کنند. روانشناسی هم عموماً این وضعیت را نوعی نابهنجاری یا اختلال تشخیص می‌دهد و برای آن درمان تجویز می‌کند. همین باعث شده مردم نسبت به این وضعیت روحی اصلاً احساس خوبی نداشته باشند و اگر در خود علائمی از سودازدگی ببینند بلافاصله سعی کنند آن را نادیده بگیرند. اما اگر مالیخولیا آن‌قدر بد نباشد، چه؟ اگر بتوان در آن نشانه‌هایی از مفاهیم مثبت یافت، چه؟ آلن دوباتن (Alain de Botton) فیلسوف سرشناس معاصر همین عقیده را دارد و می‌گوید برخلاف آنچه تصور می‌شود، سودازدگی نه بیماری که پاسخی صادقانه و خردمندانه به سختی‌های زندگی و زنده‌بودن است. او در کتاب صوتی افکار مالیخولیایی در ما (Varieties of Melancholy)، این احساس را ستایش می‌کند و اعتقاد دارد احساس سودازدگی را نباید هیچ‌گاه به افسردگی، ناامیدی یا خشم تعبیر کرد. این احساس لازمه زندگی و نشان‌دهنده‌ی نوعی تعادل است؛ حدواسط خوش‌بینی ساده‌انگارانه و ناامیدی مطلق.

آلن دوباتن فیلسوفی است که به احساسات و روابط انسانی توجه زیادی دارد و دائماً در مورد مفهوم آن‌ها صحبت می‌کند. در همین چارچوب، یکی از مفاهیمی که او بر آن تأکید دارد، خودشناسی است، چون به زعم او به زندگی معنا می‌بخشد. اما برای رسیدن به خودشناسی، در وهله‌ی اول باید تمام احساساتمان را درک کنیم، حتی مهجورترین آن‌ها، مثل مالیخولیا. مالیخولیا ظاهراً احساسی نکوهیده است و کسی دوست ندارد در موردش صحبت کند. اما دوباتن این‌طور فکر نمی‌کرد. ازنظر او سودازدگی ابزاری کاربردی و مفید است که باعث می‌شود زندگی را طور دیگری تجربه کنیم. کمک می‌کند از یأس و ناامیدی رها شویم و با چالش‌های زندگی بهتر مواجه شویم. و درنهایت از ما آدم قوی‌تری می‌سازد. او در کتاب صوتی افکار مالیخولیایی در ما، وضعیت‌های مختلف این احساس را تفسیر می‌کند و تأثیر آن را در زندگی نشان می‌دهد. او در کتابش به 35 حالت سودازدگی اشاره می‌کند و از ما می‌خواهد که این احساس‌ها را در خود کشف و درک کنیم و آن‌ها را بپذیریم. چون این‌چنین خودمان را بهتر خواهیم شناخت.

کتاب صوتی افکار مالیخولیایی در ما، از محصولات مدرسه‌ی زندگی دوباتن است. این اثر را مارال فرخی ترجمه کرده و نشر کتاب‌سرای نیک به انتشار رسانده است. نسخه‌ی گویای آن نیز توسط انتشارات جیحون روانه‌ی بازار شده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی خودشناسی

مجموعه‌ی خودشناسی (Self-knowledge) از مؤسسه‌ی آموزش مدرسه زندگی (The School of Life)، متشکل از کتاب‌هایی است که به احساسات مختلف انسانی می‌پردازند و تلاش می‌کنند خواننده را با خود واقعی‌اش آشنا سازد تا بتواند زندگی پرمعناتری بسازد. ویراستار این سری آلن دوباتن است و تاکنون کتاب‌هایی همچون «ذهن و بدن»، «معنای زندگی»، «اضطراب»، «من که هستم؟» و «دلایلی برای امیدوار بودن» از آن به چاپ رسیده است.

در نکوداشت کتاب صوتی افکار مالیخولیایی در ما

  • یک کتاب خودیاری فوق‌العاده! حتی اگر ذاتاً سودازده نباشید باز هم با کتاب ارتباط برقرار می‌کنید چون به هرحال در برخی از برهه‌های زندگی این احساس سودازدگی را تجربه کرده‌اید. (NetGalley review)

کتاب صوتی افکار مالیخولیایی در ما برای چه کسانی مناسب است؟

این اثر به طرفداران دوباتن و فلسفه‌ی او توصیه می‌شود. اگر می‌خواهید با اهمیت مالیخولیا بیشتر آشنا شوید، به این کتاب صوتی گوش بدهید.

با آلن دوباتن بیشتر آشنا شویم

آلن دوباتن (متولد 1969) فیلسوف و نویسنده‌ی سوئیسی-انگلیسی است. او معمولاً در باب زندگی معاصر و موضوعات روزمره مثل عشق فلسفه‌ورزی می‌کند و نگاهی تسلی‌بخش دارد. «جستارهایی در باب عشق»، «تسلی‌بخشی‌های فلسفه» و «معنای زندگی» از مشهورترین و پرفروش‌ترین آثار او هستند. دوباتن در دانشگاه کمبریج تاریخ خواند و بعدتر از دانشگاه هاروارد در رشته‌ی فلسفه‌ی فرانسوی دکترا گرفت. او بنیان‌گذار مؤسسه‌ی آموزشی مدرسه‌ی زندگی است که به افراد کمک می‌کند در زندگی، روابط شخصی و کار موفق‌تر باشند.

در بخشی از کتاب صوتی افکار مالیخولیایی در ما می‌شنویم

برای کسانی که به سودازدگی حساس هستند، نگاه‌کردن به آلبوم عکس‌های خودشان در مجموع یک سرگرمی تأثربرانگیز است. در یکی از صفحات آلبوم یک عکس بزرگ از خودمان را می‌بینیم، یک کودک پنج ساله‌ی خندان با دندان‌های افتاده که به نقاشی که تازگی‌ها از یک زیردریایی و یک ماهی خندان کشیده است بسیار مفتخر است. در این عکس شلوار پیش‌بندی موردعلاقه‌مان را پوشیده‌ایم و موهایمان به‌شکل غیرعادی بلند است و بانمک هستیم؛ اگر بتوانیم این صفت را درباره‌ی خودمان به‌کار ببریم. ممکن است با دیدن این کوچولو متأثر و احتمالاً عمیقاً غمگین شویم. این موجود کوچک هنوز از رنج‌های زندگی بی‌خبر بود، نمی‌دانست چقدر دردورنج درپیش است. بچه‌ها چه می‌دانستند در آن بعدازظهر آفتابی در باغ خانه‌ی قدیمی چند ساعت قبل از اینکه وقت یک کاسه پاستا با اشکال حیوانات و ماست توت‌فرنگی و چای فرا برسد سرنوشت برایشان چه چیزی تدارک دیده است.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
معرفی
9 دقیقه
درآمد
18 دقیقه
فصل یک - هوش و سودازدگی
22 دقیقه
فصل دو - حس ناخوشایند بی‌کسی و سودازدگی
23 دقیقه
فصل سه - عکس و سودازدگی
19 دقیقه
فصل چهار - چشم‌انداز و سودازدگی
20 دقیقه
فصل پنج - تاریخ و سودازدگی
31 دقیقه
فصل شش - دلباختگی یک‌طرفه و سودازدگی
23 دقیقه
فصل هفت - غزل 29 شکسپیر و سودازدگی
18 دقیقه
فصل هشت - نوجوانی و سودازدگی
34 دقیقه
فصل نه - تجمل و سودازدگی
31 دقیقه
فصل ده - سفر و سودازدگی
26 دقیقه
فصل یازده - حیوانات و سودازدگی
24 دقیقه
فصل دوازده - منتقد درونی و سودازدگی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی افکار مالیخولیایی در ما
نویسنده
مترجممارال فرخی
راویهما ساریان
ناشر چاپیانتشارات کتاب سرای نیک
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۵۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی
۶۷۰۰۰ 46900 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی افکار مالیخولیایی در ما

غزل
۱۴۰۲/۱۰/۷
کتاب خوبیه اما گوینده اصلا خوب نیست انگار داره اخبار میگه و اجازه نمیده با کتاب ارتباط بگیریم
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی افکار مالیخولیایی در ما

برای دریافت کتاب صوتی افکار مالیخولیایی در ما و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.