معرفی و دانلود کتاب صوتی اندوه مونالیزا

عکس جلد کتاب صوتی اندوه مونالیزا
قیمت:
۶۳۰۰۰ 44100 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی اندوه مونالیزا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی اندوه مونالیزا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی اندوه مونالیزا

شاهرخ گیوا در کتاب صوتی اندوه مونالیزا، قصۀ زندگی خانواده‌ای را روایت می‌کند که در دوران پهلوی زندگی می‌کنند و شهرداری قصد تخرب خانۀ آن‌ها را برای ساخت پل دارد.

دربارۀ کتاب صوتی اندوه مونالیزا:

این خانواده که بیشتر اعضای آن در نمایش روحوضی مشغول به کار هستند، آرام آرام دچار مشکلاتی می‌شوند که باعث می‌شود نهایتاً از هم پاشیده شوند. اما این پایان داستان نیست زیرا بهرام که یکی از اعضای این خانواده قدیمی است، شروع به روایت داستان خود می‌کند. او در تلاش است تا در عرصه‌ی سینما برای خود کاری پیدا کند اما او نیز در این راه با موانعی رو به رو می‌شود که شکست خورده و ناکام می‌ماند.

این رمان که در یک بستر زمانی تقریباً گسترده یعنی از دوران پهلوی دوم تا روزهای آغازین انقلاب را شامل می‌شود، در کنار روایت داستان این خانواده، نگاهی هم به حال‌وهوای سیاسی – اجتماعی مردم در آن دوره دارد.

با شاهرخ گیوا بیشتر آشنا شویم:

او در سال 1355 چشم به جهان گشود. شاهرخ گیوا تاکنون کتاب‌های بسیاری را به نگارش درآورده است. «مسیح، سین، فنجان قهوه و سیگار نیم‌سوخته» و «مونالیزای منتشر» دو رمان دیگر از این نویسنده هستند که کتاب دوم برندۀ جایزۀ مهرگان ادب شد و در جایزۀ «واو» نیز مورد تقدیر قرار گرفت. همچنین رمان مونالیزای منتشر کاندید دریافت جایزۀ منتقدان مطبوعات و گلشیری نیز بوده است.

شنیدن کتاب صوتی اندوه مونالیزا به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

اگر به داستان‌های تاریخی و سیاسی علاقه‌مند هستید این رمان جذاب را از دست ندهید.

برخی نظرات دربارۀ کتاب اندوه مونالیزا:

- به نظر من این کتاب دارای اجزایی است که خیلی خوب به هم بافته شده است و آنقدر این تنیدگی درست و به‌جاست که نمی‌توان از هم جداشان کرد. (رضیه انصاری)

- مهم‌ترین عنصر داستانی گیوا چیدمان کاری اوست؛ چیزی که تنها شامل مکان نمی‌شود، بلکه مجموعه شرایط محیطی که تهران از دوران رضاشاه تا دوران مدرن امروز را روایت می‌کند، مد نظر من است. (کاوه فولادی نسب)

- در رمان شاهرخ گیوا، یک تکرار تاریخی را شاهدیم؛ هرچند من این کتاب را یک رمان تاریخی نمی‌دانم، بلکه فکر می‌کنم نویسنده آن سعی کرده است تاریخ را به نوعی رمانتیزه کرده و با نگاه یک رمان‌نویس بیانش کند. (یوسف انصاری)

در بخشی از کتاب صوتی اندوه مونالیزا می‌شنویم:

مرگ؛ هیبت عجیبی دارد مرگ. باید به آن فکر کنم؛ سرِ‌ حوصله، سرِ تأمل. نمی‌فهمم چرا این‌جاست که آمده و نشسته توی افکارم. شاید از اثر این ویرانه و پرهیب مُردگانش است که به آن فکر می‌کنم. اما مرگ هر لحظه هست با آدمی، همزاد و هم‌خوابه است. پیرتر که می‌شویم آغوش این هم‌خوابگی تنگ‌تر هم می‌شود. حالا کجاست شوهرخاله؟ پریسا و خاله و دایی‌ها و دیگری و دیگری... کجا هستند حالا؟

پا می‌کشم روی نخاله‌ها و تا پله‌های مخروبه‌ی آ‌ن‌سوی حیاط می‌روم. چیزی که می‌خواهم همان‌‌جاست. افغانی‌ها بیل‌وکلنگ‌شان را رها کرده‌اند کنار فرغون‌ِ واژگون‌ِ پای پلکان. حالا دیگر نمی‌شود گفت پلکانی هم هست، اما حافظه روشن‌ می‌کند این گوشه را و هوار می‌زند که روزگاری این‌جا دو ردیف پلکان بوده به قرینه‌ی یکدیگر. هفت پله‌ی آجری که می‌رسید به ایوانی کوچک. و دو ستون لاغر هم جلو ایوان بود که بالا می‌رفت تا سایه‌بان سقف. فاصله‌ی بین ستون‌ها هم نرده‌هایی اسلیمی بود؛ طوسی‌رنگ. حتا می‌شود صدای پای آدم‌هایی را که روی پلکان قدم می‌نهادند شنید. می‌شود دورتر هم رفت و به آجرها و خشت‌ها فکر کرد. فکر کرد آجرهای پلکانی که این‌جا بوده، از خاک و استخوان مُردگان به دست آمده است. حتا می‌شود این شعر خیام را احضار کرد و خواند: هر ذره که در خاک زمینی بوده‌ست / پیش از من و تو تاج و نگینی بوده‌ست.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
23 دقیقه
قسمت اول
19 دقیقه
قسمت دوم
22 دقیقه
قسمت سوم
13 دقیقه
قسمت چهارم
26 دقیقه
قسمت پنجم
26 دقیقه
قسمت ششم
18 دقیقه
قسمت هفتم
23 دقیقه
قسمت هشتم
17 دقیقه
قسمت نهم
34 دقیقه
قسمت دهم
34 دقیقه
قسمت یازدهم
21 دقیقه
قسمت دوازدهم
21 دقیقه
قسمت سیزدهم
29 دقیقه
قسمت چهاردهم
11 دقیقه
قسمت پانزدهم
33 دقیقه
قسمت شانزدهم
27 دقیقه
قسمت هفدهم
34 دقیقه
قسمت هجدهم
28 دقیقه
قسمت نوزدهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی اندوه مونالیزا
نویسنده
راویعلی تاجمیر
ناشر چاپینشر چشمه
ناشر صوتی واوخوان
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابMP3
مدت۷ ساعت و ۴۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی
۶۳۰۰۰ 44100 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی اندوه مونالیزا

مانا
۱۴۰۲/۶/۲۰
کتاب صوتی اندوه مونالیزا کتاب خوب یا حتی میتوان گفت عالی بود اما نمی‌تواند همه را جذب کند حتی برای من که چند دفعه انرا گوش کردم مجهول زیاد داشت برایم ناشناخته یا بگویم درکش سخت بود راوی فردی از یک نسل خانواده هست که هم پیش از انقلاب و هم بعد از انقلاب زندگی سه نسل از یک خانواده را روایت میکند البته کتاب در حد کمی سیاسی هست و بیشتر به روابط خانوادگی و اجتماعی میپردازد و به زندگی و روابط خانواده‌ها در قدیم و در کنون می‌پردازد البته بصورت مجزا و پراکنده داستان بیان زندگی خانواده‌ای است که امورات زندگی شان از نمایش‌های روحوضی میگذرد و مشکلات شان و زندگی جمعی شان در یک خانه و طرز برخوردشان و مرگ شان و زندگی کنونی شان که پس از ترک خانه قدیمی برایشان اتفاق می‌افتد در اواسط کتاب یک اتفاق می‌افتد که برای من ثقیل بود و زیاد متوجه منظور نوبسنده نشدم در هر صورت این کتاب برای همه جالب نخواهد بود و کسانی که حوصله و دقت زیاد دارند میتواند برایشان جالب باشد در هر صورت از کتابراه ممنون هستم و امیدوارم کتابهای جدید به مجموعه کتابهای صوتی شان اضافه شود. ممنون
Samira Noorishirazi
۱۴۰۰/۱۲/۲۸
جالب بود، اشخاصی علاقه مند به مضامین مربوط به ایران و مردمان قدیم ایران، حتما می‌پسندند. من دوست داشتم کتاب را
شقایق شفیع پور
۱۴۰۱/۹/۲۸
اثر چندان جالبی نبود. هرچند خیلی سر و صدا کرده بود. در شروع خوبی داشت و نه پایان جالبی.
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب صوتی اندوه مونالیزا

برای دریافت کتاب صوتی اندوه مونالیزا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.