معرفی و دانلود کتاب صوتی تاریخ ایران مدرن

عکس جلد کتاب صوتی تاریخ ایران مدرن
قیمت:
99000 تومان - 10.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تاریخ ایران مدرن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تاریخ ایران مدرن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی تاریخ ایران مدرن

اثری دیگر از نویسنده‌ی کتاب پرفروش ایران بین دو انقلاب. یرواند آبراهامیان در کتاب صوتی تاریخ ایران مدرن با نگاهی ریشه‌ای و شفاف، در بزنگاه‌های سیاسی ایران در قرن بیستم میلادی درنگ و تأمل می‌کند و فرود و فرازهای تاریخ و جامعه‌ی این سرزمین را از نظر می‌گذراند. نسخه‌ی چاپی این کتاب پرطرفدار به چاپ بیست‌وچهارم رسیده است.

درباره‌ی کتاب صوتی تاریخ ایران مدرن

در بررسی و پژوهش پیرامون تاریخ سیاسی و جامعه‌شناختی ایران، کتاب صوتی تاریخ ایران مدرن (A History of Modern Iran) اثر پرفروش نویسنده‌ی ارمنی‌تبار، یرواند آبراهامیان (Ervand Abrahamian) نقطه‌ی عطف قابل توجهی به شمار می‌رود. نویسنده در این کتابْ تفسیری کوتاه، رادیکال و نئومارکسیستی را از تاریخ ایران در طول دو سده‌ی اخیر برای شنوندگان خود ارائه می‌دهد. مخاطبان او، چه دانش و تحصیلات سیاسی و تاریخی داشته باشند و چه مخاطب عام و آماتوری باشند که این کتاب را بر حسب علاقه و به‌جهت شروع سیر مطالعاتی در این زمینه انتخاب کرده‌اند، با شنیدن این کتاب از اطلاعات ارزشمندی برخوردار خواهند شد. مضاف بر آن، آگاهی از تفسیری که یرواند آبراهامیان از خلال دانش و نگرش تخصصی خود ارائه می‌دهد، می‌تواند افق‌های فکری گسترده‌ای را پیشاروی ما پدیدار سازد.

گستره‌ای که یرواند آبراهامیان در این کتاب صوتی به سراغ آن رفته است، از سلطنت شاهان قاجار تا روی کار آمدن جمهوری اسلامی را در بر می‌گیرد. نظام پادشاهی قاجاریه، انقلاب مشروطه، شاهنشاهی پهلوی، و سپس انقلاب مردم ایران در سال 1357 و پس از آن آغاز حکومت جمهوری اسلامی، بزنگاه‌هایی است که آبراهامیان در هر یک باریک می‌شود و شرح و تفسیر خود را از آن در اختیار مخاطب قرار می‌دهد. سراسر کتاب به رنگ و بوی نگرش‌های نئومارکسیستی نویسنده آغشته است و به مبارزات طبقاتی در ایران اشاراتی چند شده است. اکثر این مبارزان چنانکه یرواند آبراهامیان می‌گوید از میان نخبگان، روشنفکران، طبقه‌ی متوسط و روحانیون بوده‌اند. بر اساس دیدگاه مارکسیستی، ایران از فئودالیسم و نظام طوایف قبیله‌ای به سرمایه‌داری دولتی و اقتصاد شهری و یکپارچه گذار کرده است که در آن طبقات مختلف مردم برای دستیابی به قدرت بیشتر با یکدیگر در جدال و کشمکش به سر می‌برند. اما قلب کتاب صوتی تاریخ ایران مدرن، مردمی هستند که از پس سال‌های جنگ و قحطی تا انقلاب و تحریم، جان سالم به در برده‌اند.

نشر صوتی آوانامه با همکاری نشر نی، ترجمه‌ی محمدابراهیم فتاحی را از این اثر برگزیده و آن را در قالب کتابی شنیدنی تهیه و منتشر کرده است. کتاب صوتی تاریخ ایران مدرن را با صدای فریاد موسویان می‌شنوید.

نکوداشت‌های کتاب صوتی تاریخ ایران مدرن

  • آبراهامیان با شفافیت و عینیت تمام تاریخ ایران را شرح می‌دهد؛ به ویژه آشفتگی‌های قرن بیستم. همچنین اطلاعات موجود در این کتاب واقعاً باورنکردنی است. (مجله انتخاب)

  • در این گزارش مختصر از تاریخ متلاطم ایران مدرن، یافته‌های فراوانی مشخص می‌شود. این یک گزارش ارزشمند از یک قرن آشفتگی، خشونت و دسیسه‌های ایرانی است. (ژورنال خاورمیانه)

  • آبراهامیان به طرز ماهرانه‌ای از بسیاری از تحولات و پیچش‌های قرن بیستم ایران عبور می‌کند و روایتی کاملاً تحقیق شده و مدون را ارائه می‌دهد. (History: Review of New)

  • آبراهامیان با بازگو کردن داستان انقلاب سفید، آخرین تلاش شاه برای مدرنیزاسیون از طریق مجموعه‌ای از اصلاحات گسترده اقتصادی و اجتماعی در سال 1963، کار چشمگیری انجام می‌دهد. با خواندن این کتاب متوجه می‌شوید که چه عواملی باعث فروپاشی رژیم پادشاهی در ایران شد. (مجله The Nation)

کتاب صوتی تاریخ ایران مدرن برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به تاریخ سیاسی و جامعه‌شناختی ایران علاقه‌مند هستید، شنیدن این کتاب صوتی را به هیچ وجه از دست ندهید.

با یرواند آبراهامیان بیشتر آشنا شویم

این نویسنده و مورخ ایرانی در سال 1940 در تهران از پدر و مادر ارمنی به دنیا آمد. او مدت کوتاهی از دوران مدرسه خود را در ایران گذراند و سپس به یک مدرسه شبانه‌روزی در انگلستان رفت. یرواند آبراهامیان لیسانس خود را از دانشگاه آکسفورد در سال 1963 دریافت کرد، مدرک کارشناسی ارشد خود را در دانشگاه کلمبیا در سال 1966 و مدرک دکتری را در سال 1960 میلادی گرفت.

یرواند آبراهامیان مورخ ارمنی تبار ایرانی است که به عنوان یکی از اساتید برجسته‌ی تاریخ در کالج باروچ و مرکز تحصیلات تکمیلی دانشگاه سیتی نیویورک شناخته می‌شود و او را ازشاخص‌ترین مورخان ایران مدرن می‌دانند.

علاقه‌ی اصلی او به تاریخ و سیاست خاورمیانه است و به طور دائم درباره سیاست، اقتصاد و روابط خارجی ایران اظهارنظر می‌کند. آبراهامیان تاکنون کتاب‌های مختلفی درباره ایران همچون «ایران بین دو انقلاب»، «کودتا»، «مقالاتی در جامعه‌شناسی ایران» و «پارانوید در سیاست ایران» نوشته است.

در بخشی از کتاب صوتی تاریخ ایران مدرن می‌شنویم

انتقال قدرت پس از درگذشت آیت‌الله خمینی به‌آرامی انجام گرفت. آیت‌الله خمینی در ماه‌های پایانی حیاتش، 25 نفر را به عضویت شورای بازنگری قانون اساسی منصوب کرد که آیت‌الله خامنه‌ای را در مقام رهبر آینده‌ی ایران برگزیدند و اصلاحاتی ار نیز در قانون اساسی اولیه ایجاد کردند. از آنجایی که جانشین بعدی، منتظری، از راه مستقیم منحرف شده بود، آنا در بازنگری قانون اساسی این پیش‌شرط اولیه را که رهبری کشور باید در اختیار یک فقیه عالی‌مقام یا شورایی از فقهای ارشد قرار داشته باشد، کنار گذاشتند. بر اساس نظر آنان رهبر می‌توانست یک روحانی دانش‌آموخته در حوزه‌ی علمیه با ویژگی‌هایی مناسب مانند صداقت، تقوا، شجاعت، توانمندی اداری و مدیریت و آگاه به مسائل سیاشسی عصر باشد. حتی یکی از نمایندگان معتقد بود که ولایت فقیه، لزوماً به فقیه نیاز ندارد. آنان به هنگام انتصاب آیت‌الله خامنه‌ای به رهبری، او و همچنین همکار نزدیک وی، حجت‌الاسلام رفسنجانی را با عنوان آیت‌الله مورد خطاب قرار دادند. روزنامه‌های رسمی نیز از این روال پیروی کردند. این عنوان بسیار مناسب‌تر از لقب پیشین بود.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
16 دقیقه
مقدمه - بخش اول
20 دقیقه
مقدمه - بخش دوم
29 دقیقه
فصل اول: شاهان مستبد - بخش اول
28 دقیقه
فصل اول: شاهان مستبد - بخش دوم
30 دقیقه
فصل اول: شاهان مستبد - بخش سوم
33 دقیقه
فصل اول: شاهان مستبد - بخش چهارم
34 دقیقه
فصل دوم: رفرم، انقلاب و جنگ بزرگ - بخش اول
26 دقیقه
فصل دوم: رفرم، انقلاب و جنگ بزرگ - بخش دوم
34 دقیقه
فصل دوم: رفرم، انقلاب و جنگ بزرگ - بخش سوم
28 دقیقه
فصل دوم: رفرم، انقلاب و جنگ بزرگ - بخش چهارم
14 دقیقه
فصل دوم: رفرم، انقلاب و جنگ بزرگ - بخش پنجم
26 دقیقه
فصل سوم: سیاست مشت آهنین رضا شاه - بخش اول
31 دقیقه
فصل سوم: سیاست مشت آهنین رضا شاه - بخش دوم
28 دقیقه
فصل سوم: سیاست مشت آهنین رضا شاه - بخش سوم
27 دقیقه
فصل سوم: سیاست مشت آهنین رضا شاه - بخش چهارم
22 دقیقه
فصل سوم: سیاست مشت آهنین رضا شاه - بخش پنجم
30 دقیقه
فصل چهارم: فترت ناسیونالیستی - بخش اول
26 دقیقه
فصل چهارم: فترت ناسیونالیستی - بخش دوم
29 دقیقه
فصل چهارم: فترت ناسیونالیستی - بخش سوم
30 دقیقه
فصل چهارم: فترت ناسیونالیستی - بخش چهارم
31 دقیقه
فصل پنجم: انقلاب سفید محمدرضا شاه - بخش اول
32 دقیقه
فصل پنجم: انقلاب سفید محمدرضا شاه - بخش دوم
28 دقیقه
فصل پنجم: انقلاب سفید محمدرضا شاه - بخش سوم
21 دقیقه
فصل پنجم: انقلاب سفید محمدرضا شاه - بخش چهارم
16 دقیقه
فصل پنجم: انقلاب سفید محمدرضا شاه - بخش پنجم
29 دقیقه
فصل ششم: جمهوری اسلامی - بخش اول
28 دقیقه
فصل ششم: جمهوری اسلامی - بخش دوم
33 دقیقه
فصل ششم: جمهوری اسلامی - بخش سوم
32 دقیقه
فصل ششم: جمهوری اسلامی - بخش چهارم
31 دقیقه
فصل ششم: جمهوری اسلامی - بخش پنجم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی تاریخ ایران مدرن
نویسنده
مترجممحمدابراهیم فتاحی
راویفریاد موسویان
ناشر چاپینشر نی
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۱۳ ساعت و ۳۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های علوم سیاسی
قیمت نسخه صوتی
99000 ت - 10.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی تاریخ ایران مدرن

غریبی
۱۴۰۲/۱۱/۷
کتاب بسیار جالب و پر محتوا به نظرم چون نویسنده عرق ملی نداشته
بدون تعصب تاریخ رو به رشته تحریر در اورده
محمد رحیمی
۱۴۰۲/۱۱/۱۳
کتاب خوبی بود، تاریخ از یک زاویه خاص و اجتماعی
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب صوتی تاریخ ایران مدرن

برای دریافت کتاب صوتی تاریخ ایران مدرن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.