معرفی و دانلود کتاب صوتی مردم در سیاست ایران: پنج پژوهش موردی

عکس جلد کتاب صوتی مردم در سیاست ایران: پنج پژوهش موردی
قیمت:
۹۷۰۰۰ ۴۸,۵۰۰ تومان ۵۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مردم در سیاست ایران: پنج پژوهش موردی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مردم در سیاست ایران: پنج پژوهش موردی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی مردم در سیاست ایران: پنج پژوهش موردی

اثری ارزشمند درباره‌ی تاریخ معاصر وطنمان، ایران! یرواند آبراهامیان در کتاب صوتی مردم در سیاست ایران: پنج پژوهش موردی به بررسی نقش جمعیت‌های مردمی در تحولات عظیم کشور می‌پردازد تا نگاهی متفاوت به دگرگونی‌های سیاسی-اجتماعی دوران معاصر سرزمینمان پیدا کنیم.

درباره‌ی کتاب صوتی مردم در سیاست ایران: پنج پژوهش موردی

نام یرواند آبراهامیان (Ervand Abrahamian) با تحولات اجتماعی معاصر و نقش مردم در آن گره خورده است. در زمانه‌ای که مورخان تاریخ را با رهبران و پادشاهان روایت می‌کنند، او از مردمی نوشت که انقلاب‌ها را در خیابان رقم زدند. این نویسنده‌ی معروف در کتاب صوتی مردم در سیاست ایران: پنج پژوهش موردی مانند همیشه صدای افرادی است که حضورشان نه به‌واسطه‌ی نام، بلکه از طریق قدرتی که به سردمداران تغییرات وطن بخشیده‌اند در تاریخ ثبت شده و ما را با برخی از لایه‌های پنهان تحولات سیاسی آشنا می‌سازد.

این اثر از کنار هم قرار گرفتن پنج مقاله‌ی یرواند آبراهامیان تشکیل شده است. دو مقاله ابتدایی در دهه‌ی شصت میلادی (حدودا دهه‌ی سی شمسی) تالیف شده‌اند و بر انقلاب مشروطه تمرکز دارند. محتوای این دو بخش از تحلیل جمعیت‌های مردمی شروع شده و اثرگذاری آن‌ها را تا کودتای 1332 دنبال می‌کند. مقاله‌ی سوم حدود چهل سال بعد نوشته شده (تقریبا دهه‌ی هفتاد شمسی) و به سهم مردم در پیروزی انقلاب 1357 می‌پردازد. محور مقاله‌ی بعدی سرخوردگی جمعی مردم از فرقه دموکرات آذربایجان و حزب توده است که درنهایت به مبارزه‌ی خودبنیاد منجر شد.

آخرین مقاله‌ی کتاب مردم در سیاست ایران در واقع یک سخنرانی دانشگاهی است. یرواند آبراهامیان جنبش‌های کارگری ایران را مورد بررسی قرار می‌دهد که زمانی توانستند خواسته‌های خود را بر حاکمان تحمیل کنند. قدرت این گروه در کشور عزیزمان ایران دگرگونی‌های بسیاری را تجربه کرده که شنیدن کتاب صوتی مردم در سیاست ایران: پنج پژوهش موردی با ترجمه‌ی بهرنگ رجبی کمک شایانی برای درک صحیح این فرازوفرودهاست. در پایان لازم به ذکر است که اثر پیش‌رو توسط انتشارات چشمه به چاپ رسیده و نشر صوتی رادیو گوشه، نسخه‌ی گویای آن را تهیه کرده است.

کتاب صوتی مردم در سیاست ایران: پنج پژوهش موردی مناسب چه کسانی است؟

شنیدن این اثر به تمامی علاقه‌مندان تاریخ اجتماعی ایران توصیه می‌شود.

با یرواند آبراهامیان بیشتر آشنا شویم

این نویسنده و مورخ ایرانی در سال 1940 در تهران از پدر و مادر ارمنی به دنیا آمد. او مدت کوتاهی از دوران مدرسه خود را در ایران گذراند و سپس به یک مدرسه شبانه‌روزی در انگلستان رفت. یرواند آبراهامیان لیسانس خود را از دانشگاه آکسفورد در سال 1963 دریافت کرد، مدرک کارشناسی ارشد خود را در دانشگاه کلمبیا در سال 1966 و مدرک دکتری را در سال 1960 میلادی گرفت.

یرواند آبراهامیان مورخ ارمنی تبار ایرانی است که به عنوان یکی از اساتید برجسته‌ی تاریخ در کالج باروچ و مرکز تحصیلات تکمیلی دانشگاه سیتی نیویورک شناخته می‌شود و او را ازشاخص‌ترین مورخان ایران مدرن می‌دانند.

علاقه‌ی اصلی او به تاریخ و سیاست خاورمیانه است و به طور دائم درباره سیاست، اقتصاد و روابط خارجی ایران اظهارنظر می‌کند. آبراهامیان تاکنون کتاب‌های مختلفی درباره ایران همچون «ایران بین دو انقلاب»، «کودتا»، «مقالاتی در جامعه‌شناسی ایران» و «پارانوید در سیاست ایران» نوشته است.

در بخشی از کتاب صوتی مردم در سیاست ایران: پنج پژوهش موردی می‌شنویم

اقتصادهای وابسته به دربار، پشتوانه‌ای تضمین شده برای تجمعات سلطنت‌طلبانه فراهم می‌آورد. حضور چهره‌های مذهبی این تجمعات را از صرف گردهمایی‌هایی در طرفداری از شاه، تبدیل می‌کرد به راهپیمایی‌ها و بلواهایی در دفاع از «شاه و اسلام». در جریان اعتصاب عمومی مرداد ماه 1285، جامعه مذهبی ایران آشکارا اما نه به تعداد برابر، تقسیم شده بود به دو اردوگاه متخاصم: معدودی امام جمعه و شیخ‌الاسلام وابسته به دربار و موافق شاه، و مجتهدهایی محبوب و روحانیانی پرشمار و معلمان مکتب‌های بازار که همپیمانان آزادی‌خواهان در جنبش مشروطه‌خواهی بودند.

اما این عدم تعادل بالاخره به تعادل انجامید، وقتی انقلاب روند پیشرفتش را رو کرد و آزادی‌خواه‌ها مقاصد غیرمذهبی‌شان را فاش کردند: ضدیت با روحانیت‌محوری، طرفداری از حقوق زنان و برابری میان شیعیان و غیرشیعیان، مسلمانان و غیرمسلمانان. سال 1286 نقطه عطفی در تاریخ مذهبی ایرانیان مسلمان است. برای نخستین‌بار سروکله مقالات و رسالاتی چاپِ داخل کشور پیدا شد که صراحتا از روحانیت انتقاد می‌کردند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
3 دقیقه
مقدمه
12 دقیقه
بخش اول
21 دقیقه
بخش دوم
31 دقیقه
بخش سوم
18 دقیقه
بخش چهارم
28 دقیقه
بخش پنجم
17 دقیقه
بخش ششم
19 دقیقه
بخش هفتم
21 دقیقه
بخش هشتم
12 دقیقه
بخش نهم
25 دقیقه
بخش دهم
13 دقیقه
بخش یازدهم
19 دقیقه
بخش دوازدهم
17 دقیقه
بخش سیزدهم
25 دقیقه
بخش چهاردهم
26 دقیقه
بخش پانزدهم
25 دقیقه
بخش شانزدهم
13 دقیقه
بخش هفدهم
22 دقیقه
بخش هجدهم
27 دقیقه
بخش نوزدهم
23 دقیقه
بخش بیستم
25 دقیقه
بخش بیست‌ویکم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی مردم در سیاست ایران: پنج پژوهش موردی
نویسنده
مترجمبهرنگ رجبی
راویتایماز رضوانی
ناشر چاپینشر چشمه
ناشر صوتی رادیو گوشه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۷ ساعت و ۲۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های تاریخ ایران
قیمت نسخه صوتی
۹۷۰۰۰ ۴۸,۵۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی مردم در سیاست ایران: پنج پژوهش موردی

علیرضا امینیان
۱۴۰۲/۱/۱۹
عناوین و روادید به زبانی ساده و بسیار روان توسط گوینده عزیز روایت میشود. تنها ایراد آن این است که فقط به مسائل نگاهی سطحی و گذرا داشته است پس از آن انتظار جامع بودن. کامل بودن نداشته باشید.
گذشته از جامع نبودن آن اگر به تاریخ معاصر ایران علاقه مند هستید و میخواهید به صورت سطحی آن را بررسی کنید، به هیچ وجه این اثر شنیدنی با گویش روان و کلمات ساده را از دست ندهید.
جواد مدنی پور
۱۴۰۱/۱۰/۲۱
سلام و دورود و سپاس از زحماتتون و کتابهای متناسب با اوضاع احوالی که داریم اماده میکنین لطفا ترتیبی اتخاذ بفرمایین با توجه به اوضاع بد عموم از نظر مالی و اینکه کتاب خوانی تو کشورمون خیلی کمه متاسفانه، از یک حساب کتاب راه تعداد افراد بیشتری بتونن استفاده کنن🌹🌹🌹🙏
ب.ز
۱۴۰۱/۱۰/۲۸
انتطار بیشتری از نویسنده کتاب باتوجه به سوابق و کتابهای گذشته ایشان داشتم. اجرای گوینده مانند مابقی اجراهای او عالی است.
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب صوتی مردم در سیاست ایران: پنج پژوهش موردی

برای دریافت کتاب صوتی مردم در سیاست ایران: پنج پژوهش موردی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.