معرفی و دانلود کتاب صوتی جستارهایی درباره‌ تئوری توطئه در ایران

عکس جلد کتاب صوتی جستارهایی درباره‌ تئوری توطئه در ایران
قیمت:
60000 تومان - 6.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی جستارهایی درباره‌ تئوری توطئه در ایران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی جستارهایی درباره‌ تئوری توطئه در ایران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی جستارهایی درباره‌ تئوری توطئه در ایران

کتاب صوتی جستارهایی درباره‌ تئوری توطئه در ایران نوشته‌ی رواند آبراهامیان، احمد اشرف و محمدعلی همایون کاتوزیان است که سه تن از صاحب‌نظران مطرح جهان در زمینه‌ی موضوعات اجتماعی معاصر محسوب می‌شوند. این کتاب معنا و مفهوم تئوری توطئه در بستر تاریخ سیاسی معاصر ایران را بررسی می‌کند و به پدیده‌های متفاوت اجتماعی و سیاسی می‌پردازد.

درباره‌ی کتاب صوتی جستارهایی درباره‌ تئوری توطئه در ایران:

کتاب صوتی جستارهایی درباره‌ تئوری توطئه در ایران، تاریخ سیاسی ایران را از دید و زوایای گوناگون سه جامعه‌شناس و محقق برجسته‌ی ایرانی بررسی می‌کند. این اثر به دلیل اینکه نویسندگان گوناگونی آن را به نگارش درآورده‌اند کتابی جامع و کامل است و می‌تواند دید مخاطبان خود را نسبت به موضوعات سیاسی و اجتماعی تاریخ ایران تغییر دهد.

این کتاب دربردارنده‌ی سه بخش اصلی است که هرکدام را یکی از نویسندگان به نگارش درآورده است. عناوین و محتوای این بخش‌ها عبارت‌اند از:

بخش پارانوید در سیاست ایران نوشته‌ی یرواند آبراهامیان، به بررسی و تحلیل ریشه‌های پارانوید در کشور ایران می‌پردازد و تلاش می‌کند آن را با رویدادهای سیاسی تاریخ معاصر ایران مطابقت دهد.

در بخش توهم توطئه نوشته‌ی احمد اشرف، معنا و مفهوم تاریخ توطئه در ایران مورد تحلیل و بررسی قرار می‌گیرد. نویسنده عقیده دارد که ترکیبی از باورهای ریشه‌دار قبل از اسلام در ایران درمورد وجود نیروهای اهریمنی، نحوه‌ی حکومت استبدادی در ایران و دخالت‌های بدون دلیل دولت‌های خارجی موجب شده که تئوری توطئه به ساختار دفاعی کشور ایران مبدل شود.

در بخش سوم با عنوان خلیل ملکی نوشته‌ی محمدعلی کاتوزیان، تئوری توطئه و پیشبرد جامعه مدنی رد می‌شود، این بخش به بررسی نظرات و دیدگاه‌های خلیل ملکی در دهه‌ی 20 و 30 می‌پردازد که در مورد جامعه مدنی و تئوری توطئه است و پیامدهای این موضوع را نیز بررسی می‌کند.

همچنین در بخش ضمیمه، گزارشی از دستگیری خلیل ملکی آورده شده که در آن متن کیفرخواستی که علیه او و چند تن دیگر به عنوان رهبران جامعه سوسیالیستی در ایران صادر شده نیز وجود دارد. این گزارش مملو از جزئیات شنیدنی و جذاب برای مخاطبان کنجکاو و ریزبین است.

خلاصه‌ی کتاب صوتی جستارهایی درباره‌ تئوری توطئه:

تئوری‌های توطئه یک تبیین عمومی و مشترک برای بیان دلیل رویدادهای گوناگون اجتماعی و سیاسی است. نظریه‌ی توطئه یا توهم توطئه حاوی تعاریف متفاوتی است و می‌توان گفت که جایگاه و مصادیق ویژه‌ی توطئه‌باوری و تئوری توطئه در ایران به علت‌های مختلفی هم‌چون عدم تلاش تاریخ‌نگاران و اندیشمندان و به طبع آن کمبود منابع فارسی برای ترسیم تصویری روشن بستگی دارد که با وجود کاربرد بسیار آن در ایران، هنوز به طور حقیقی تبیین نشده است. توهم توطئه درحقیقت نوعی بیماری روانی شخصی و جمعی است.

از منظر تاریخی نمی‌توان گفت که قدرت‌های برجسته در دوره‌های مختلف به صورت مستقیم یا غیرمستقیم، در موضوعات داخلی کشورها مداخله کرده‌اند. این موضوعی است که خود آن‌ها بارها به این مسئله اشاره و در بیشتر موارد به طور صریح آن را ذکر کرده‌اند. در سیاست جهانی امروزه پایه و اساس رفتار کشورها و حکومت‌ها به دست آوردن منافع بیشتر است و نمی‌توان کشور یا حکومتی را با تاکید بر اصول اخلاقی فردی محکوم کرد. نظریه‌ی توطئه با پیش‌فرض قراردادن بعضی اصول منحصر به فرد مخصوص خود، تمام حکومت‌ها، گروه‌های مخالف داخلی و جوامع غیرخودی را دشمن به حساب می‌آورد و حکم محکومیت و شیطان‌صفتی به آن‌ها می‌دهد.

شنیدن کتاب صوتی جستارهایی درباره‌ تئوری توطئه در ایران به چه کسانی پیشنهاد می‌شود:

شنیدن این کتاب صوتی به شما یک مفهوم اجتماعی ارائه می‌دهد. مفهومی که شاید در افکار هر شخصی نهادینه‌ شده باشد و در مقیاس‌های کوچک در زندگی‌ شخصی و کاری آن‌ها تاثیر بگذارد. سه نویسنده‌ی درخشان این کتاب صوتی این مسئله را در سطح کلان جامعه بررسی نموده‌اند. هر شخصی که به تاریخ و فرهنگ ایران علاقه‌ دارد می‌تواند پس از شنیدن این کتاب صوتی با زوایای مختلف و جالبی از تاریخ ایران آشنا شود.

درباره‌ نویسندگان کتاب صوتی جستارهایی درباره‌ تئوری توطئه در ایران:

یرواند آبراهامیان (Ervand Abrahamian) نویسنده و تاریخ‌نگار ارمنی - آمریکایی است که در سال 1320 در تهران چشم به جهان گشود و تا سال 1330 در تهران ماند و سپس به انگلستان مهاجرت کرد. در سال 1342 از دانشگاه آکسفورد کارشناسی ارشد گرفت و در سال 1348 مدرک دکترای خود را دریافت کرد. آبراهامیان تاریخ ایران را در دانشگاه‌های پرینستون و آکسفورد تدریس می‌کرد و در حال حاضر استاد تاریخ عمومی خصوصا تاریخ اروپای نوین و جهان سوم در کالج بارک دانشگاه نیویورک است. او در حال حاضر کتاب‌ها و مقالات مختلفی درمورد ایران معاصر به نگارش درآورده است.

احمد اشرف پژوهشگر، نویسنده‌ و جامعه‌شناس ایرانی است که در سال 1313 چشم به جهان گشود. او در حال حاضر در دانشگاه‌های معتبر جهان، به تدریس جامعه‌شناسی و تاریخ اجتماعی ایران می‌پردازد. تا به امروز مقالات و کتاب‌های بسیاری از او چاپ شده که حاوی موضوعاتی از قبیل هویت ملی ایرانیان، سلسله مراتب اجتماعی در ایران، سنت و مدرنیته، روابط زراعی در ایران و رهبری کاریزماتیک و حکومت تئوکراتیک در ایران پس از انقلاب است.

محمدعلی همایون کاتوزیان اندیشمند علوم اجتماعی، منتقد ادبی و نویسنده‌ای ایرانی است. او در حال حاضر در دانشکده‌ی مطالعات شرقی در دانشگاه آکسفورد به تدریس می‌پردازد. تاکنون 25 اثر پرآوازه از او در حیطه‌ی اقتصاد سیاسی و ادبیات معاصر ایران چاپ شده که بسیاری از آن‌ها به فارسی نیز ترجمه شده‌اند.

در قسمتی از کتاب صوتی جستارهایی درباره‌ تئوری توطئه در ایران می‌شنویم:

الیت روشنفکران ایرانی همانند همتای سده هجدهم آن اساساً یک جنبش مخالف بود و در این موضع باقی ماند. ازاین‌رو در نحوه کاربرد آن در فرانسه. عنوان «روشنفکر» ‌معمولاً دانشگاهیان و دیگر روشنفکرانی را که یا سکوت گرا و‏ یا هوادار وضع موجود بودند دربرنمی‌گرفت. هنگامی‌که آرون، جامعه‌شناس سرشناس فرانسوی و هم شاگردی پیشین ژان پل سارتر در مدرسه‌ نرمال، مارکسیسم را به عنوان افیون روشنفکران نامید، او آشکارا خودش را به‌عنوان یک روشنفکر در معنایی خاص که معمولاً در آن کشور به کار گرفته می‌شد، در نظر نگرفت. همچنین در ایران نیز این اصطلاح به همان معنا به کار رفت و معمولاً روشنفکران و دانشگاهیان غیر مخالف را استثنا می‌کرد. به قیمت خطر تأکید بیش از اندازه، باید بر این نکته تأکید کرد که این معنای اختصاصی روشنفکر در این مقاله به منظور پیروی از کاربرد عادی اصطلاح در زمان و کشورهای موردنظر انجام می‌گیرد. براساس یک تعریف یا داوری ارزشی توسط نویسنده قرار ندارد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
56 دقیقه
پیشگفتار
63 دقیقه
پارانوید در سیاست ایران
118 دقیقه
توهم توطئه
84 دقیقه
خلیل ملکی
15 دقیقه
ضمیمه

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی جستارهایی درباره‌ تئوری توطئه در ایران
نویسنده، ،
مترجممحمدابراهیم فتاحی
راویسعید اسلام زاده
ناشر صوتی استودیو نوار
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابMP3
مدت۵ ساعت و ۳۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های تاریخ ایران
قیمت نسخه صوتی
60000 ت - 6.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی جستارهایی درباره‌ تئوری توطئه در ایران

جمشید شاوری زاده
۱۴۰۰/۱۱/۲۰
جمشید شاوری زاده
کتاب بسیار خوبی بود، مطالب کاملی از موضوع توهم توطئه در اختیار شنونده قرار میدهد همچنین آشنایی با شخصیتهای تاثیر گذار در تاریخ سیاسی چند دهه قبل از جمله مرحوم خلیل ملکی که متاسفانه به هر دلیل شخصیت این بزرگان در زیر غبار زمان پنهان مانده است.
مریم ابراهیمی
۱۴۰۱/۱۱/۸
تاریخ معاصر ما واقعا عجیب است تحلیلی زیبا از شرایط کشور و تاریخ و فرهنگ که سرنوشت کشورمان ‌ مردممان را رقم زده است امید است بهبود پیدا کنیم باید تاریخ را خواند و از آن آگاه شد
امیر گلچین
۱۴۰۱/۵/۸
نیمه اول کتاب خوب هست ولی نیمه دوم کتاب به معرفی و زندگینامه خلیل ملکی پرداخته شده و به نظر من دیگه به این شدت هم به عنوان کتاب ارتباط نداره
ب.ز
۱۴۰۱/۳/۲
چندمین کتابی بود از این نویسنده خواندم بنظر واقع گرایانه و بی نظر نوشته شده بود و اجرای گوینده واقعا خوب بود
محمد رضی
۱۴۰۱/۸/۱۶
با سلام
تئوری توطئه حاصل تجربه استادان برتر دانشگاه‌های جهان هست و کتاب صوتی این اثر بینظیره.
ساراون نالوسیان
۱۴۰۰/۶/۸
کتاب خوبیه، منتهی قبلش اگه یکم از وقایع تاریخی خبر داشته باشید تو درک و فهم کتاب بهتر کمک میکنه
میترا سیاسر
۱۴۰۱/۱۰/۱۵
چقدر این روزها به آگاهی و سواد سیاسی نیاز داریم و بنظرم میتونه مفید باشه
اردشیر آذرخش
۱۴۰۰/۱۱/۴
جزو کتاب‌های نادر و ارزشمند در رشد فکری دانشجویان و اساتید.
احمد پورقاسم شادهی
۱۴۰۰/۳/۲۰
خیلی خوب بود. اگرچه فصل اخر شبیه فصلهای قبلش بود و کنی اطاله کلام داشت
امیرحسین قارونی
۱۴۰۰/۱/۷
خیلی پیچیده به پیچ‌های تاریخ
فکر می‌کنم بخاطر سه نویسندگان متفاوت ش هست
شاهین توتونچی
۱۴۰۲/۹/۱۰
فوق‌العاده تاثیر گذار است.
حسین طوّافی
۱۴۰۱/۵/۱۰
بسیار اثر خوب و قابل تاملی است‌.
محمد محمدی
۱۴۰۱/۲/۲
بسیار روشنگر و ضروری برای مطالعه
مجید صدیقی راد
۱۴۰۱/۱/۲۷
هنوز نوبت گوش دادنش نشده واسم
Reza Saremi
۱۳۹۹/۱۰/۲۷
خیلی خوبه و جااب
مشاهده همه نظرات 15

راهنمای مطالعه کتاب صوتی جستارهایی درباره‌ تئوری توطئه در ایران

برای دریافت کتاب صوتی جستارهایی درباره‌ تئوری توطئه در ایران و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.