معرفی و دانلود کتاب صوتی ایکیگای برای همه: راهنمای یافتن معنای زندگی

عکس جلد کتاب صوتی ایکیگای برای همه: راهنمای یافتن معنای زندگی
قیمت:
۵۵۵۰۰ ۳۸,۸۵۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ایکیگای برای همه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ایکیگای برای همه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی ایکیگای برای همه: راهنمای یافتن معنای زندگی

یکی از پرفروش‌ترین آثار سال 2021! کتاب صوتی ایکیگای برای همه روشی باستانی برای یافتن معنا را آموزش می‌دهد که توسط فرهنگ ژاپن به جهان معرفی شده. هکتور گارسیا و فرانسس میرالس در این اثر به شما در کشف ایکیگای کمک می‌کنند تا بتوانید با کمک معنی حقیقی زندگی‌تان در مقابل روزمرگی‌ها مقاومت کرده و سختی‌ها را تاب آورید.

درباره‌ی کتاب صوتی ایکیگای برای همه

ایکیگای یک سبک زندگی است، یک نگاه خاص به دنیا، ابزاری برای مقاومت در برابر سختی‌ها که معنی موفقیت را کاملا دگرگون می‌کند. اما کتاب صوتی ایکیگای برای همه (Ikigai for Teens: Finding Your Reason for Being) را با آثار انگیزشی متداول اشتباه نگیرید! هدیه‌ی هکتور گارسیا و فرانسس میرالس به شما اشتیاقی طوفانی نیست چون در مسیر زندگی سوختِ انگیزه خیلی زود تمام می‌شود. این دو نویسنده پرفروش خوب می‌دانند که برای تحقق آرزوهایتان بیش از هر چیز به «تغییر سبک زندگی» نیاز دارید.

اهالی ژاپن باور دارند همه‌ی ما دلیلی برای زندگی کردن داریم که ایکیگای نامیده می‌شود. بعضی‌ها آنقدر خوش‌شانس هستند که بدون تلاش به این معنا می‌رسند و بعضی‌ها، باید در جاده‌های بسیاری قدم بزنند تا راهشان را کشف کنند. اگر شما هم مانند نگارنده جزء گروه دوم هستید نگران نباشید. یکی از بزرگ‌ترین نویسندگان بریتانیایی -جی آر. آر. تالکین- سال‌ها پیش نوشت: «هرچه از طلاست درخشان نیست / هرکه سرگردان است گمگشته نیست»، عبارتی در وصف جستجوی زندگی که بخش دوم آن را در فضای مجازی به‌کرات می‌بینیم (Not all those who wander are lost).

شاید فکر کنید نقل قول از نویسنده‌ای انگلیسی زبان در معرفی ایکیگای کاری بی‌جاست، ولی ما در زمانه‌ی تبادل فرهنگی به سر می‌بریم. نویسندگان کتاب صوتی ایکیگای برای همه اسپانیایی هستند اما مفهومی ژاپنی را شرح می‌دهند که قرار است توسط شنوندگان فارسی زبانِ عمدتا ایرانی شنیده شود! با این تفاسیر ما با اثری بین‌المللی روبه‌رو هستیم. فروش بالای این کتاب -و دیگر آثار مشابه- نشان می‌دهد با اینکه ایده‌ی ایکیگای از کشور ژاپن سربرآورده اما فلسفه‌ی آن مرز نمی‌شناسد.

هدفِ یافتن ایکیگای رسیدن به زندگی شاد، طولانی و فعالانه است اما اگر کتاب پیش‌رو را صرفا اثری انگیزشی بدانیم در حق آن کم‌لطفی کرده‌ایم. ایکیگای یک ماموریت است، جذاب‌ترین سفری که می‌تواند در مقابل هر فرد قرار بگیرد و این ماجراجویی هیچ نقشه‌ای ندارد، چون قرار است به قلمرویی ناشناخته پا بگذارید. شما اولین کسی هستید که به دنیای اسرارآمیز درونتان پا می‌گذارید پس اگر در نقطه‌ای احساس گمشتگی کردید نگران نشوید. به توصیه‌های کتاب صوتی ایکیگای برای همه دل بسپارید و سفر را آغاز کنید چون در مقصد این جاده، دلیل اصلی زندگی‌تان منتظر شماست!

در خاتمه لازم به ذکر است که انتشارات شورآفرین این کتاب را با ترجمه‌ی سارا مقم پور بیژنی به چاپ رسانده و نشر صوتی واوخوان تهیه نسخه‌ی صوتی را برعهده داشته است.

نکوداشت‌های کتاب ایکیگای برای همه

  • کشف ایکیگای شخصی‌تان یکی از بزرگترین سفرهایی است که به آن قدم خواهید گذاشت! (فوربس)
  • این اثر مطمئناً ارزش زمانی که برای آن خواهید گذاشت را دارد. (Minneapolis Star Tribune)
  • ایکیگای کلید شادی است. (The Independent - London)
  • رمز زندگی طولانی مردم ژاپن هم‌اکنون در دستان شماست. (World Economic Forum)

کتاب صوتی ایکیگای برای همه مناسب چه کسانی است؟

شنیدن این کتاب را به تمام افرادی که در انتخاب‌های سرنوشت‌ساز خویش مرددند و برای یافتن معنای زندگی‌شان به کمک نیاز دارند توصیه می‌کنیم.

با نویسندگان کتاب ایکیگای برای همه بیشتر آشنا شویم

فرانسس میرالس (Francesc Miralles) رمان‌نویس، جستارنویس، مترجم و موزیسین اسپانیایی است که در رشته‌های روزنامه‌نگاری، ادبیات انگلیسی و آلمانی تحصیل کرده است و اغلب او را به‌واسطه‌ی کتاب‌های خودیاری‌اش می‌شناسند. اما میرالس تا کنون پانزده رمان نیز منتشر کرده که از آن میان «عشق با حروف کوچک» به زبان فارسی و بیست زبان دیگر ترجمه شده است.

هکتور گارسیا (Hector Garcia) نیز در اسپانیا متولد شد اما بعدتر ژاپن را برای زندگی انتخاب کرد و اکنون در توکیو از طریق صنعت آی‌تی امرار معاش می‌کند. او که نویسنده و مدیر وبلاگ معروف «kirainet. com» است تاکنون هفت کتاب از خود منتشر کرده که در میان آن‌ها کتابی با موضوع ایکیگای به بیش از پنجاه زبان ترجمه و در سراسر دنیا با اقبال عمومی روبه‌رو شده است.

در بخشی از کتاب صوتی ایکیگای برای همه می‌شنویم

درمورد بیل گیتس او در مدرسه و برای خودش کامپیوتر داشت. این برایش دارایی بزرگی محسوب می‌شد، اتفاقی که حتی در دهه 1960 و 1970 وقتی او بزرگ شد هم بسیار غیرمعمول بود. داشتن کامپیوتر به او این امکان را می‌داد که تمام ساعاتش حتی در تعطیلات هم تمرین کند. وقتی او به دانشگاه هاروارد رسید پنج سال بود برنامه‌نویسی می‌کرد. بیل گیتس پس از دست‌یابی به اشتیاق ده هزار ساعته، موفق‌ترین شرکت نرم‌افزاری جهان را تاسیس کرد.

قانون ده هزار ساعت ژاپنی‌ها را که به پشتکار شهره هستند دلسرد نکرده است. آن‌ها خوب می‌دانند که احساس رضایت در زندگی تنها با رویاپردازی و داشتن هدف به دست نمی‌آید. شما باید رویاهایتان را تا زمان تحقق دنبال کنید. این رویکرد روشن می‌کند که ژاپن چگونه پس از ویرانی در جنگ جهانی تبدیل به سومین اقتصاد بزرگ جهان شد. این ویژگی را در ژاپن گامباری ماسو می‌نامند. اکثر قهرمانان مانگا و انیمه از این ویژگی برخوردارند. آن‌ها اهدافشان را بدون دلسرد شدن دنبال می‌کنند... .

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
10 دقیقه
بخش اول - یک: قطب‌نمای ایکیگای
12 دقیقه
بخش اول - دو: کشف ایکیگا‌ی‌تان به‌خودی‌خود ایکیگای است
7 دقیقه
بخش اول - سه: از طریق آنچه دوست ندارید به آنچه دوست دارید برسید
13 دقیقه
بخش اول - چهار: پاکسازی در جنگل
7 دقیقه
بخش اول - پنج: شکست خوردن مانند یک قهرمان
15 دقیقه
بخش اول - شش: اسباب کار کاوشگر
12 دقیقه
بخش اول - هفت: هفتمین ابزار
7 دقیقه
بخش دوم - یک: و حالا چه کنیم؟
9 دقیقه
بخش دوم - دو: چگونه استعداد خود را شکوفا کنید؟
11 دقیقه
بخش دوم - سه: شادی آنالوگ
5 دقیقه
بخش دوم - چهار: خوش آمدی ملخ کوچولو
7 دقیقه
بخش دوم - پنج: آیا می‌خواهید ابرقهرمان شوید؟
10 دقیقه
بخش سوم - یک: کاری که دوست داری انجام دهی
12 دقیقه
بخش سوم - دو: مهارتتان چیست؟
12 دقیقه
بخش سوم - سه: برای چه کاری شایسته حقوق گرفتن هستید؟
14 دقیقه
بخش سوم - چهار: آنچه جهان نیاز دارد
4 دقیقه
بخش سوم - پنج: اتصال چهار دایره
7 دقیقه
بخش چهارم - یک: اسرار خوشبخت‌ها
6 دقیقه
بخش چهارم - دو: به سمت ایکیگای‌تان نشتابید
8 دقیقه
بخش چهارم - سه: چگونه دوستان خوب پیدا کنید؟
4 دقیقه
بخش چهارم - چهار: عشق را در زندگی تجربه کنید
3 دقیقه
بخش چهارم - پنج: کپسول زمان
3 دقیقه
کلام آخر

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی ایکیگای برای همه: راهنمای یافتن معنای زندگی
نویسنده،
مترجمسارا مقیم پور بیژنی
راویمریم مقدم
ناشر چاپینشر شورآفرین
ناشر صوتی واوخوان
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۱۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی
۵۵۵۰۰ ۳۸,۸۵۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی ایکیگای برای همه

مینا معتمدی
۱۴۰۱/۱۱/۸
این دومین کتابیست که از این نویسنده گوش میکنم، اولین کتاب مربوط به رمز و راز عمر طولانی ژاپنی‌ها بود و نویسنده قلم شیوا و روانی در ارایه و ساده سازی مطالب دارد، ترجمه کتاب دوست داشتنی و خوب و صداگذاری و موزیک زیرصدا عالی 🥰
اگر شما هم مثل من در جست و جوی ایکیگای خودتان هستید و هنوز آنرا پیدا نکرده
اید، این کتاب برای شماست، به قول استادم پیدا کردن کاری که در اون غرق بشوید و گذر زمان رو حس نکنید و در عین حال که این کار برایتان لذت بخش باشد، بابت انجام آن کار پول دریافت کنید، اینها چهار ضلع ایکیگای هستند که در کتاب به شیوه داستانی و روان به تفضیل توضیح داده شده است، اما اگه در کنارش کتاب هدف، برایان تریسی رو هم بخوانید یک سری از مفاهیم کتاب ایکیگای برایتان واضح تر میشه، چون ایکیگای مثل نقشه راه میمونه و هدف برایان تریسی، به شما تکنیک‌هایی میده که به این هدف برسید و در نهایت خلاصه کتاب در یک جمله ایکیگایتان را زندگی کنید، از زندگی و مسیر خود لذت ببرید شاید ایکیگای نزدیکتر از چیزی باشد که فکر آنرا میکنید،
با سپاس از تیم کتابراه برای خوانش زیبای این کتاب صوتی 🙏🙏
موفق و موید باشید.
حسین غیاثی
۱۴۰۲/۴/۱۰
واقعا کتاب بسیار عالی بود برای من که در یافتن هدف توی زندگیم همیشه مشکل داشتم گوش کردن به این کتاب واقعا برام خیلی راهگشا و عالی بود من این کتاب روبرای همه افرادی که در یافتن هدف در زندگیشون مشکل دارن بشدت توصیه میکنم
الهه میر
۱۴۰۳/۲/۵
قطعا ادم و تکون میده و جواب یه سری از سوالات و میده و باعث‌ میشه خیلی شوق زندگی کردن زیاد بشه در درون ادم رها کردن انتخاب به موقع و تجربه کردن و دل به دریا زدن تو مسیر و سفر زندگی و یاداوری میکنه
Bahman Beiranvand
۱۴۰۲/۱۱/۲
کتاب های ایکیگای همه خوب هستند. البته این کتاب حاشیه زیاد داره. ایکیگای به معنی هدف زندگی ترجمه شده ولی معنی بیشتری داره از جمله تسلیم، پذیرش و غرقگی در کار.
محسن ربیعی
۱۴۰۲/۲/۳۰
کتابی برای اهمیت دادن انسان به سعی در یافتن موضوعات مورد علاقه و دوست داشتنی هر فرد و صرف وقت و انرژی در مورد این موضوعات.
مهناز کرمی
۱۴۰۲/۱۱/۱۸
کتاب خیلی خوبیه. به دغدغه‌ها و سوالاتی که آدم در مواجهه با پیدا کردن علاقه هاش در درونش داره می‌پردازه و راهکار میده
Sepideh Sohrabi
۱۴۰۱/۱۱/۱۸
ایکیگای کتابی در مورد رسالت زندگیه و خیلی خوب توضیح میده چه جوری بهش برسی
ریحانه محمدی
۱۴۰۱/۱۱/۳
عالی
پر از حرف‌ها و نکات مهم امید بخش و کلیدی
خواندنش برای هرکسی خوبه
Elham
۱۴۰۲/۶/۳
عالی کمک و همراه خوبیه واسه پیدا کردن مسیر و هدف زندگی
Sara kasra
۱۴۰۱/۱۲/۷
بسیار مفید.. حتما بخونا یکیگاى یه سبک زندگیه 😌
سعید بختیاری
۱۴۰۱/۱۱/۱۱
کتاب خوبی بود و هم اجرای خوب داشت و هم متن مفید و عمیق
مشاهده همه نظرات 11

راهنمای مطالعه کتاب صوتی ایکیگای برای همه

برای دریافت کتاب صوتی ایکیگای برای همه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.