معرفی و دانلود کتاب صوتی داش آکل

عکس جلد کتاب صوتی داش آکل
قیمت:
40000 تومان - 4.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی داش آکل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی داش آکل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی داش آکل

داستانی عاشقانه که در گذر زمان به نماد معرفت و جوانمردی تبدیل شد. کتاب صوتی داش آکل از صادق هدایت حکایتی است از علاقه‌ی جوانی لوطی به همین اسم که دل در گروی دختری زیبا دارد، ‌اما چون به پدر دختر احساس دِین دارد علاقه‌اش را پنهان می‌کند... .

درباره‌ی کتاب صوتی داش آکل

ماجراهای این عشق نهان در شیراز سال‌ها پیش می‌گذرد. زمانی که لوطی‌گری محترم بود و مردان کلاه مخملی هر کوی و برزن را در دست داشتند. البته هر کسی که جامه‌ی این گروه را بر تن می‌کرد الزاما فرد درستکار و بااخلاقی نبود، چرا که بسیاری از آن‌ها بیشتر از هر چیز مایه آزار بودند و دیگران را با حرکات خود می‌رنجاندند. جوانمرد معروف کتاب صوتی داش آکل هم که از خوبان لوطی‌ها بود گهگاه بدش نمی‌آمد زور بازویش را به رخ بکشد، اما زمانی که حاج صمد فوت شد و در وصیتش حجره و خانواده‌اش را به او سپرد، همه‌چیز تغییر کرد.

حالا داش آکل علی‌رغم میلش وصی یکی از بزرگترین تاجران شیراز شده و باید رفتاری در شان اسم متوفی نشان دهد. برای همین قمه و چاقو را کناری گذاشته، آستین‌ها را بالا زده و همه‌ی توانش را برای سروسامان دادن امور این خانواده به کار می‌گیرد. در این حین داش آکل با دختر حاجی آشنا و دلباخته‌ی او می‌شود. این جوان لوطی که می‌خواهد مرجان زیبا را فراموش کند به هر دری می‌زند، اما حساب دل در دست آدم نیست و عوضِ فراموشی هر روز بیشتر و بیشتر در عشق او غرق می‌شود.

دلباخته‌ی کتاب صوتی داش آکل بعد از این اتفاق دیگر آدم سابق نیست. او بیشتر زمانش را به نگهداری از اموال حاج صمد می‌گذراند و از بقیه لوطی‌ها دوری می‌کند، آنقدر که افسردگی و یاس مهمان خانه‌ی کوچکش می‌شوند. تنها دلخوشی داش آکل خدمتی است که به محبوب می‌کند و حتی مرجان را با دست خود به خانه‌ی بخت می‌فرستد اما مگر آدمیزاد را از جنس سنگ ساخته‌اند؟ مرد غمگین قصه در شب عروسی مرجان مست می‌کند و به کوچه می‌زند، غافل از اینکه دشمنی قدیمی در کمین فرصتی برای انتقام منتظر نشسته است... .

اقتباس‌های سینمایی از کتاب صوتی داش آکل

این داستان در سال 1350 توسط مسعود کیمیایی مورد اقتباس سینمایی قرار گرفت. همچنین در سال 1396 محمد عرب فیلمی براساس کتاب ساخت و حسین یاری نقش داش آکل را ایفا کرد.

کتاب صوتی داش آکل مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به داستان‌های کوتاه عاشقانه ایرانی از شنیدن این داستان لذت خواهند برد.

با صادق هدایت بیشتر آشنا شویم

او روشنفکری برجسته و از پایه‌گذاران ادبیات داستانی مدرن در ایران بود. مهم‌ترین اثرش رمان کوتاه بوف کور است. صادق هدایت در این داستان برای نخستین بار هنجارهای مدرنیستیِ داستان غربی را در قصه‌نویسی فارسی وارد کرد، و از این طریق، نخستین رمان مدرن ایرانی را آفرید. صادق هدایت (Sadegh Hedayat) در مقام متفکر و روشنفکر نیز پیشرو بود و اثرگذار. چنانچه از وی به عنوان یکی از شناخته‌شده‌ترین بانیان اندیشه‌های متجددانه در این مرزوبوم یاد می‌شود.

از آثار اوست: «سه قطره خون، زنده به گور، سگ ولگرد، فواید گیاه‌خواری، حاجی آقا».

در بخشی از کتاب صوتی داش آکل می‌شنویم

داش آکل مردی سی‌وپنج ساله، تنومند ولی بدسیما بود. هرکس دفعه اول او را می‌دید قیافه‌اش توی ذوق می‌زد، اما اگر یک مجلس پای صحبت او می‌نشستند یا حکایت‌هایی که از دوره زندگی او ورد زبان‌ها بود می‌شنیدند، آدم را شیفته او می‌کرد. هرگاه زخم‌های چپ اندر راست قمه که به صورت او خورده بود ندیده می‌گرفتند. داش آکل قیافه نجیب و گیرنده‌ای داشت: چشم‌های میشی، ابروهای سیاه پرپشت، گونه‌های فراخ، بینی باریک با ریش و سبیل سیاه. ولی زخم‌ها کار او را خراب کرده بود، روی گونه‌ها و پیشانی او جای زخم قداره بود که بد جوش خورده بود و گوشت سرخ از لای شیارهای صورتش برق می‌زد و از همه بدتر یکی از آن‌ها کنار چشم چپش را پایین کشیده بود.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
32 دقیقه
داش آکل

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی داش آکل
نویسنده
راویرضا عمرانی، فریبا متخصص
ناشر صوتی استودیو نوار
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۳۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی
40000 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی داش آکل

راضیه حقیقی
۱۴۰۱/۹/۱۷
من این داستان را بارها گوش کردم، چیزی درباره نویسنده که نمی‌توان گفت …چرا که همه به خوبی اپرا می‌شناسند، اما شنیدن این داستان غمگینم کرد چرا که باخودم فکر میکنم ما چه بودیم و چه شدیم …. افسوس که این همه انسانیت، امانت داری، چشم پاکی، عشق و دلدادگی گمشده‌های امروز ما واین جامعه است. ای کاش به خودمون بیایم
سارینا دهدشتی
۱۴۰۱/۵/۲۳
سلام ودرود
کتاب بسیار زیبا، بخصوص برای ما مردم شیراز که میتونیم همه صحنه‌ها رو مجسم کنیم.
چه زیبا مینویسه صادق هدایت، واقعا نویسنده عالی بودن. مثل کتاب سگ ولگرد، کوتاه و زیبا و دلنشین.
شخصیت داشی داشآکل بسیار دوست داستنی هست، در عین خلاف و لوتیگری، اما بخشنده و فارغ از مال و جاه طلبی.
ممنون از کتابراه
Z Fa
۱۴۰۲/۱/۱۰
گویندگی بسیار قوی و دلنشینی داره به طوری که از گوش دادن به این کتاب سیر نمیشید و متن داستان به دلتون میشینه. داستانش هم میشه گفت موضوعی تقریبا کلیشه‌ای رو با حالتی متفاوت بیان کرده و در عین کوتاه بودن به تمام جزییات پرداخته.
علی غلامی
۱۴۰۱/۱۱/۱۳
درودومهر. کتاب خوبی بود. البته نسبت به معروفیتی که عنوان کتاب داشت انتظارداشتم طولانی ترباشد. خوب صداگذاری شده بود. حیف که زودتمام شد. به همه پیشنهادمیشه گوش کنندیابخوانند
الهام پاکنیت
۱۴۰۱/۹/۲۸
فضای داستان تو شیراز هست ولی راوی لهجه گنده لاتهای تهران قدیم رو‌داره این تو ذوق میزد.
لوتی‌های قدیم شاید ظاهر شبیه هم‌داشتن ولی مرام و لهجه هر شهر مخصوص خودش بوده.
Ali Sanati Sanati
۱۴۰۲/۶/۲۶
جدا از نویسندگی صادق هدایت که واقعا یکی از بهترین نویسندگان ما بود گویندگی بسیار خوبی داره این کتاب حتما این کتاب رو گوش کنید
شاهین کاظمی
۱۴۰۱/۹/۱۵
قلم بی نظیر و روانی داستان هر نوع سلیقه‌ای را برای خواندن یک بار این کتاب مجاب و مشتاق می‌کند. صدا گذاری فایل صوتی هم در نوع خود عالی بود.
عسل اعرابی
۱۴۰۱/۱۲/۱۸
تمام کتاب‌های نویسنده عزیز صادق هدایت کوتاه و دلنشین هستن.
از مرام و معرفت نقش اول داستان هر چی بگیم کم گفتیم
عاطفه فراهانی
۱۴۰۲/۱۲/۲۹
داستانی کوتاه و گیرا. داش آکل یکی از اونایی که به خاطر شرم و حیا به عشقش نرسید
فاطمه زینالی
۱۴۰۲/۱۰/۲۱
این داستان کوتاه رو چند بار خوندم و گوش دادم انگار یک چیز غریبی داره ‌...
فرشته یوسفی
۱۴۰۲/۴/۷
به شدت توصیه میکنم، کتابی عالی با گویشی دل نشین.
عماد جعفر اباد
۱۴۰۱/۱۰/۲۰
خوانش آقای رضا عمرانی بسیار شیرین بود
الی پوراحمدی
۱۴۰۱/۱۰/۱۵
کتاب خوبی بود. ولی کوتاه بود
جواد مهرابی
۱۴۰۱/۷/۲۴
مگه داریم بهتر از این
علیرضا مهدی زاده
۱۴۰۱/۶/۱۲
داستانی در وصف جوانمردی با چاشنی عشق
مشاهده همه نظرات 15

راهنمای مطالعه کتاب صوتی داش آکل

برای دریافت کتاب صوتی داش آکل و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.