معرفی و دانلود کتاب صوتی حاجی مراد

عکس جلد کتاب صوتی حاجی مراد
قیمت:
۱۶,۹۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی حاجی مراد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی حاجی مراد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی حاجی مراد

در یک جامعه‌ی سنتی مردسالار، زن‌ها به هر بهانه‌ای سرزنش شده و در هر اتفاقی به‌عنوان مقصر معرفی می‌شوند. صادق هدایت در کتاب صوتی حاجی مراد، قصه‌ی مردی را روایت می‌کند که هرچقدر هم به زنش علاقه دارد، در انتها، فشار باورهای غلط جامعه اجازه نمی‌دهد که رابطه‌ی درستی با او داشته باشد. این داستان کوتاه، قصه‌ای انتقادی درباره‌ی فضای جامعه‌ی ایران است.

درباره‌ی کتاب صوتی حاجی مراد

یک بازار است و یک حاجی‌مراد. حاجی‌مراد آن‌قدر شناس و معتبر شده که دیگر روی اسمش قسم می‌خورند. صادق هدایت (Sadegh Hedayat) در کتاب صوتی حاجی مراد، روایتگر ماجرای زندگی حاج مراد، مرد مغروری است که همه‌ی هویتش به اعتبار و احترامی که نزد مردم دارد، بند شده. حاجی مراد در زندگی شانس آورده و از اوج بدبختی و گدایی به جایگاهی رسیده که از مال‌ومنال بی‌نیاز شده است. اما هنوز یک‌جای زندگی‌اش می‌لنگد: زنش...

در کتاب صوتی حاجی مراد داستان مردی را می‌شنوید که توقع دارد زنش بدون هیچ چون‌وچرایی مطیع او باشد. اما چون زنش زیر بار این حرف‌ها نمی‌رود، او را سرکش می‌داند و هرازگاهی او را کتک می‌زند تا ادب شود. حاجی مراد با یک لحظه تصور اینکه زنش بی‌اجازه‌ی او کاری کرده، خونش به جوش می‌آید و خودش را هم به دردسر می‌اندازد.

کتاب صوتی حاجی مراد، روایتگر زندگی زنان و مردانی است که سرنوشت مشترکی دارند. مردانی که همیشه نقش طلبکار و زنانی که همیشه نقش قربانی و مقصر را در زندگی ایفا می‌کند؛ حتی زمانی که واقعاً تقصیری نداشته باشند. این کتاب صوتی را نشر صوتی گیوا با صدای حسین نصیری، بهرام سیف‌الدین و نرگس آجرلو در اختیار مخاطبان قرار داده است. این کتاب جلد 139 از مجموعه داستان کوتاه انتشارات گیوا است.

کتاب صوتی حاجی مراد برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب صوتی حاجی مراد برای علاقه‌مندان به داستان‌های کوتاه فارسی و داستان‌هایی با مضمون اجتماعی و انتقادی مناسب است.

با صادق هدایت بیشتر آشنا شویم

نام صادق هدایت، معمولاً با اسم مشهورترین کتابش، یعنی «بوف کور» همراه می‌شود. بوف کور را بسیاری از نویسندگان و آشنایان با ادبیات ایران و جهان، درخشان‌ترین اثر در ادبیات معاصر فارسی می‌دانند. همین دلیل به‌تنهایی، کافی است تا صادق هدایت را از مهم‌ترین نویسندگان زبان فارسی در دوران معاصر بنامیم. او نویسنده‌ای بود که سهم زیادی در جریان روشنفکری ایران و وارد کردن داستان مدرن به این کشور داشت.

صادق هدایت در سال 1281 در تهران متولد شد، چهل‌وهشت سال عمر خود را در کشورهایی مثل فرانسه، هندوستان و البته ایران گذراند و سپس، در سال 1330، هنگامی که ساکن پاریس بود، به زندگی خود پایان داد. «سه قطره خون»، «سگ ولگرد»، «اوسانه»، «آبجی‌خانوم» و «داش‌آکل» ازجمله آثار منتشرشده‌ی او هستند.

در بخشی از کتاب صوتی حاجی مراد می‌شنویم

رسید نزدیک کوچه‌ای که می‌رفت به طرف خانه‌شان. یک‌مرتبه به نظرش آمد که زنش از پهلوی او گذشت، رد شد و به او هیچ اعتنایی نکرد. آری، این زن او بود. نه اینکه حاجی مانند اغلب مردها، زن را از پشت چادر می‌شناخت، ولی زنش یک نشان مخصوصی داشت که در میان هزارتا زن، حاجی به آسانی زن خودش را پیدا می‌کرد. این زن او بود. از حاشیه‌ی سفید چادرش شناخت. جای تردید نبود. اما چطور شده بود که باز بدون اجازه‌ی حاجی این وقت روز از خانه بیرون آمده بود؟ در دکان هم که نیامده بود که کاری داشته باشد. آیا به کجا رفته بود؟ حاجی تند کرد. دید بلی، زن اوست. حالا به طرف خانه هم نمی‌رود. ناگهان از جا در رفت. نمی‌توانست جلوی خودش را بگیرد. می‌خواست او را گرفته، خفه بکند. بی‌اختیار داد زد: «شهربانو!»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
14 دقیقه
حاجی‌مراد

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی حاجی مراد
نویسنده
راویحسین نصیری، بهرام سیف الدین، نرگس آجرلو
ناشر صوتیانتشارات گیوا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی حاجی مراد

پرهام
۱۴۰۲/۱۲/۹
جامعه مرد سالار اون زمان به تصویر کشیده و اینکه به علت عدم پیشرفت علم در نازایی چه ظلمی در حق زن میشده و ریشه نازایی به زن مربوط میشده نه مرداز طرفی هم حاجی‌ای به تصویر میکشه که از حاجی بودن و اسلام فقط ظواهرش بلده مثل عبا انداختن و ریش حنا زدن غرور مرد هم میتونید حس کنیدواینکه مردم خیلی فضول کار و همدیگه بودن تو مسائل زندگی هم زیاد دخالت میکردن مثل پیشنهاد دوستای حاجی واسه ازدواج مجدد و یا اینکه حاجی بردن ژاندارمری همه مردم راه افتادن تا بفهمن چی میشه زن و مرد داستان هیچ تلاشی برای بهبود شرایط زندگیشون نمیکنن و به حکم عادت همدیگرو تحمل میکن به نظرم قسمتی که مربوط به حاجی قلابی هس میشه با حاجیای امروزی هم مقایسه کنی ولی قسمت نازاییش و بی علت طلاق دادن زن نه، الآن حداقل ارجاع میدن به مشاوره واسه بهبود روابط
Ehsan Hosseinzadeh
۱۴۰۲/۴/۱۶
غرور و قضاوت و مرد برتر بینی و صبور نبودن در زندگی و بد گمانی دائمی در برابر زن و خانواده بلای جان حاجی مراد بود، این ماجرا نشان دهنده‌ی سنت پرست بودن و پیروی کور کورانه از تفکرات غلط غالب جامعه هست که در میان ما ایرانی‌ها به وفور دیده میشه و این یکی از عوامل عقب ماندگی جامعه‌ی ایرانی هست البته الان از اونور بوم افتادیم و جامعه زن سالار شده و همچنان تعادلی نیست که نیست
مانا
۱۴۰۲/۴/۱۵
داستان حاجی مراد،  یک داستان کاملا ایرانی است. که مطابق فرهنگ و رسوم ایرانی می‌باشد.  حاجی مراد مرد ایرانی با خصلت‌های مردسالار نادرستی است که کم و بیش در ایران قدیم دیده می‌شود.  صادق هدایت بیشتر داستان‌های خود را از فرهنگ درست و یا نادرست عامه مردم الهام گرفته که حاجی مراد یکی از آن‌ها می‌باشد.
Nahid Ghovanloo
۱۴۰۲/۴/۲۴
آثار صادق هدایت چنان عمیق و درست به فرهنگ عامه ایران پرداخته که به درستی خیر و شر افکار و عقاید و خرافات را به مخاطب منتقل میکند
و عجیب اینکه ما همچنان درگیر همین معایب در افکار و روابط اجتماعی هستیم و بر خلاف تصور هیچ پیشرفت و بلوغی نداشتیم
ممنون
سمانه دینی
۱۴۰۲/۸/۲۰
صادق هدایت، نویسنده‌ی بزرگی بود که بخصوص در نقد فضای بسته‌ی دوران حیات خود، تبحر خاصی داشت و آثار بی نظیری در این مورد از وی به جا مانده است. داستان‌های کوتاه هدایت، در عین کوتاهی، بسیار صریح و زیبا مقصود خود را بیان می‌کنند. از شنیدن این اثر لذت بردم.
زیبا عظیمی
۱۴۰۲/۶/۱۷
کتاب مفیدی بود که مردسالاری رادرقدیم به خوبی نشان می‌داد و متاسفانه امروز برعکس ان یا فرزند سالاری را می‌بینیم که هیچ کدام متعادل و درست نیست
mohammad nazarnejad
۱۴۰۳/۱/۱۲
صادق هدایت یک اعجوبه است. کتابی با داستانی کوتاه اما بسیار درس آموز. الحق که مذهب صرفا به عنوان تکیه گاه خوبی نیست.
Samaneh
۱۴۰۲/۷/۱۲
کتاب کوتاه و جذاب بود و پایان خوبی داشت. چقدر حرفه‌ای مینویسند آقای هدایت که میتونن کوتاه و جامع بنویسن. جالب بود.
مریم اسماعیل نیا
۱۴۰۲/۷/۱۰
ممنون از برنامه کتابراه که این فرصت و در اختیارم قرار داد برای شروع بسیار کتاب خوبیه جامع کامل و طناز
فرهاد.
۱۴۰۲/۵/۶
لجاجت و یک دندگی برای افکار ناقص در وجود خیلی از ماست که باید اصلاح بشیم. کتاب خوبی بود با کلام عالی
فرهاد زندی
۱۴۰۲/۴/۱۸
فرهنگ ایرانی یک فرهنگ مرد سالار است و واقعا زن‌ها خیلی مظلوم هستند. و زن در ایران بسیار به شدت سرکوب می‌شود.
محمدرضا
۱۴۰۳/۱/۹
خوب بود از موضوع زیاد خوشم نیومد اما داستان سراییش رو دوست داشتم
سید مسعود شریفیان
۱۴۰۲/۸/۱۹
بسیار عالی، یک داستان کوتاه اما پر از روابط اجتماعی از دوران گذشته
قاسم نجاتی زاده
۱۴۰۲/۹/۲۹
صادق هدایت که نیازی به نظر دادن نداره عالی
پارسا کیانی
۱۴۰۲/۶/۲۷
متوسط بود صدای گوینده کتاب به دل آدم نمیشینه
مشاهده همه نظرات 23

راهنمای مطالعه کتاب صوتی حاجی مراد

برای دریافت کتاب صوتی حاجی مراد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.