معرفی و دانلود کتاب صوتی برف سیاه

عکس جلد کتاب صوتی برف سیاه
قیمت:
66000 تومان - 6.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی برف سیاه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی برف سیاه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی برف سیاه

رمانی شنیدنی از نویسنده‌ی کتاب بزرگ مرشد و مارگریتا! کتاب صوتی برف سیاه (که نخستین بار با عنوان یک رمان تئاتری به انتشار رسید) داستانی طنزآمیز به قلم میخائیل بولگاکف است. در این اثر به ماجرای دشواری‌هایی گوش خواهید سپرد که نویسنده‌ای جوان برای به صحنه بردن نمایشنامه‌ی خود متحمل می‌شود. استهزای دستگاه سرکوب و سانسور، از پررنگ‌ترین مضامین قابل تشخیص در این اثر است.

درباره کتاب صوتی برف سیاه:

میخائیل بولگاکف (Mikhail Bulgakov) نامی آشنا برای دوست‌داران ادبیات مدرن است. شاهکار او مسلماً کتاب مرشد و مارگریتا است که خوشبختانه تاکنون به قلم چندین مترجم به‌نام، به فارسی درآمده است. با این حال در اینکه پس از این اثر، بهترین کار وی کدام کتاب است، اتفاق نظر چندانی وجود ندارد. برخی از منتقدین رتبه‌ی دوم را به کتاب دل سگ اختصاص می‌دهند، و برخی دیگر به کتاب یادداشت‌های یک پزشک جوان. گروهی اما بر این باورند که بهترین اثر بولگاکف پس از مرشد و مارگریتا، کتاب برف سیاه (Black snow) است؛ رمانی نه چندان حجیم، اما بی‌اندازه عمیق و تأثیرگذار.

داستان این کتاب تا حد زیادی برگرفته از خاطرات پراکنده‌ی خود نویسنده از دوران جوانی است. با این حال تخیل میخائیل بولگاکف چنان شاخ و برگ‌هایی به تجربیاتش داده که دیگر نمی‌توان این اثر را ذیل ژانر رمان اتوبیوگرافیک طبقه‌بندی کرد. در این کتاب نیز طنزی گزنده، به عنوان بارزترین ویژگی قلم بولگاکف خودنمایی می‌کند؛ طنزی بی‌پرده که تمام بنیان‌های جامعه‌ی نویسنده را هدف گرفته است.

این رمان از زبان نویسنده‌ی جوانی به اسم ماکسودف روایت می‌شود که اثر نمایشی‌ای که به تازگی نوشته، انتخاب شده تا توسط گروه بزرگ «تئاتر مستقل» به روی صحنه رود. در این میان اما ماجراهایی پیش می‌آید که اجرای موفقیت‌آمیز نمایشنامه‌ی مذکور را مدام به تعویق می‌اندازد؛ مشکلاتی از قبیل سانسور، چشم‌وهم‌چشمیِ عوامل و غیره.

بولگاکف که خود سابقه‌ی فعالیت در دنیای تئاتر و نمایش را داشت، با نگارش هجویه‌ای با موضوع تئاتر، به واقع علیه همکاران خود در تئاتر مسکو دست به قلم برد، و از خلال داستانی زیبا بر طبل رسوایی ایشان کوبید. اما دریغ که این کتاب هرگز در زمان حیات خود نویسنده به انتشار نرسید، و وی استقبال خوب هنرشناسان را از اثر خود به چشم ندید.

نکوداشت‌های کتاب صوتی برف سیاه:

- یک کمدی سیاه درخشان. (The Irish Times)
- شاهکاری از خالق مرشد و مارگریتا. (Goodreads)
- هجویه‌ای نبوغ‌آمیز به قلم یکی از بزرگ‌ترین نویسندگان مدرن روسیه. (Penguin Random House)

کتاب صوتی برف سیاه مناسب چه کسانی است؟

از تمام دوست‌داران ادبیات غنی روسیه و همچنین از همه‌ی علاقه‌مندان به داستان‌های طنزآمیز، دعوت می‌کنیم که شنونده‌ی کتاب شنیدنی برف سیاه از میخائیل بولگاکف باشند.

با میخائیل بولگاکف بیشتر آشنا شویم:

این نویسنده‌ی جنجال‌برانگیزِ اهل روسیه، به سال 1891 چشم به جهان گشود. از بد سرنوشت، مهم‌ترین مقاطع زندگی بولگاکف، از ابتدای جوانی تا میانسالی، همزمان با اوج خفقان استالینی در اتحاد جماهیر شوروی گشت. سرگذشت شاهکار وی، کتاب مرشد و مارگریتا، خود می‌تواند موضوع ده‌ها اثر باشد.

بولگاکف کار نگارش این رمان بزرگ را که به نوعی هجویه‌ای است علیه سبک حکومت‌داری حزب کمونیست شوروی‌، در سال 1928 آغاز کرد و کار را به میزان قابل توجهی نیز پیش برد. اما حدود دو سال بعد، طی دوران دست و پنجه نرم کردن‌اش با بحرانی روحی، تمام دست‌نوشته‌های خود را آتش زد.

با این حال چند سال بعد مجدداً کار نگارش این اثر را آغاز نمود و این بار تا واپسین روزهای عمر به اصلاح و بازنویسی آن پرداخت. کتاب پس از مرگ بولگاکف، به همت همسرش به اتمام رسید. با این حال به علت محتوای سیاسی تند و بی‌پرده‌اش، سال‌ها اجازه‌ی انتشار نیافت، تا اینکه سرانجام حدود سه دهه پس از مرگ نویسنده به صورت سانسورشده به چاپ رسید، و پس از اندک زمانی آوازه‌اش جهان را درنوردید.

این کتاب و سایر آثار بولگاکف، که از جمله‌ی آنها می‌توان به «یادداشت‌های روزانه یک پزشک جوان» و «دل سگ» اشاره کرد، گواهی‌اند بر پیروزی همواره تکرارشونده‌ی ادبیات بر استبداد. چه، امروز آثار بولگاکف که زمانی اجازه‌ی انتشار نداشتند، بارها و در نسخه‌های گوناگون به چاپ می‌رسد، حال آنکه حاکمیت جبارانه‌ی استالین مدت‌هاست به پایان رسیده و از او و اخلافش جز نامی قرینِ خون و جنایت باقی نمانده است.

در بخشی از کتاب صوتی برف سیاه می‌شنویم:

پالتویم را چنان با احترام گرفت که انگار خرقه‌ی گرانبهای اسقفی است. از پله‌های آهنی بالا رفتم و کنده‌کاری‌های روی فلز، با نقش پهلوانان کلاه‌خودبه‌سر و شمشیرهای آخته به کف را دیدم، و همچنین گردسوزهای قدیمی هلندی با سوراخ‌های هواکش را که چنان جلا داده بودند که چون طلا می‌درخشید. ساختمان ساکت بود و هیچ مردی جز مرد یقه‌سبز که با گام‌های محتاط پشت سرم می‌آمد، نبود.

همین که رو برگرداندم، دیدم که با ایما و اشاره می‌خواهد احترام، بندگی، خلوص، ارادت و شعف خود را از این که تشریف آورده‌ام اظهار کند و بگوید که فقط برای نشان دادن جایگاه زاویر بوریسویچ ایلچین اسرارآمیز و گوشه‌نشین است که پشت سرم می‌آید. ناگهان هوا تاریک شد و گردسوزهای هلندی درخشش نرم و سفید خود را از دست دادند و تیره شدند. بار دیگر رگبار درگرفت...

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
6 دقیقه
یک: ماجرا چگونه آغاز شد؟
12 دقیقه
دو: بروز بیماری روانی
5 دقیقه
سه: خودکشی می‌کنم
8 دقیقه
چهار: شمشیر و خلعت
28 دقیقه
پنج: رخدادهای غیرعادی
4 دقیقه
شش: فاجعه
10 دقیقه
هفت: در چنین وضع عجیبی...
11 دقیقه
هشت: اسب طلایی
33 دقیقه
نه: سرآغازها
18 دقیقه
ده: در اتاق رختکن
36 دقیقه
یازده: تئاتر را کشف می‌کنم
35 دقیقه
دوازده: وراژک
29 دقیقه
سیزده: حقیقت دستگیرم می‌شود (بخش یک)
22 دقیقه
سیزده: حقیقت دستگیرم می‌شود (بخش دو)
11 دقیقه
چهارده: معجزه‌گران نهان
21 دقیقه
پانزده: سیم برق روکش‌دار ...
25 دقیقه
شانزده: ازدواجی موفق
5 دقیقه
واپسین گفتار

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی برف سیاه
نویسنده
مترجماحمد پوری
راویایمان گودرزی
ناشر چاپینشر افکار
ناشر صوتی واوخوان
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۵ ساعت و ۲۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
66000 ت - 6.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی برف سیاه

Yasna Ava
۱۴۰۱/۴/۲۸
بنظرم خواندن این رمان برای کسانی که با بوروکراسی اداری در تئاتر آشنا هستند خیلی جالب است. اینکه تمام قوانین و سیاست‌ها در روسیه آنزمان با جامعه کنونی ما مشابهت دارد شگفت زده شدم. من از این اثر لذت بردم اما کار را نیمه تمام یافتم، اگرچه رمان رئالیستی بود اما در اوهام و خیال رها شد. صدای راوی روی کار خوب نشسته بود.
صادق ضامنی
۱۴۰۳/۱/۵
صدا فقط صدای حامد فعال در مرشد و مارگاریتا، صدای یادداشت‌های یک پزشک هم خوب بود، اما این صدا خسته کننده، کسل و ناملموس با نوع کتاب که از بولگاکف انتظار میره بود، در انتخاب صدا مناسب با نوع نویسنده و داستان دقت کنید
Eti Atshani
۱۴۰۲/۱/۱۵
کتاب را تمام نکردم، نتوانستم با موضوع کتاب ارتباط بر قرار کنم
بعد از چند هفته دوباره خواندم، و خوشحالم که خواندش، بد نبود و وقتی در انتها گفته شد که نویسنده یاداشتها مالیخولیا داشت برایم کتاب، منی پیدا کرد
مصطفی سلطانیان
۱۴۰۰/۸/۲۶
صرف نظر از کلیت کتاب، دقت به جزئیات در توصیفات این کتاب، فوق العاده جالب بود. یعنی کسی که بخواد نویسنده بشه، به نظرم باید این نوع توصیف کردن رو بخونه و تمرین کنه
Leila Sedaghti
۱۴۰۱/۳/۳۰
سرعت خوانش راوی خیلی زیاده گاهی مطالب کتاب از دست میدی نمیتونی درست فکر کنی ولی کتاب خوبی هست و ارزش گوش دادن داره
افسانه ناظمپور
۱۴۰۰/۸/۲۴
داستان و اجرای آن جذبم نکرد و نپسندیدم متاسفانه بعد از شنیدن چند فصل ادامه ندادم و رهایش کردم
Nahid Ghovanloo
۱۴۰۰/۹/۱۸
وقتتون را تلف نکنید واقعا ارزش شنیدن نداره، فقط راوی خوب بود
M R
۱۴۰۰/۱۰/۱۱
در مقایسه با سایر آثار بولگاکف اصلا حرفی برای گفتن نداشت
داود بختیاری
۱۴۰۱/۹/۲۰
خوب و قابل استفاده و تامل میباشد
مشاهده همه نظرات 9

راهنمای مطالعه کتاب صوتی برف سیاه

برای دریافت کتاب صوتی برف سیاه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.