معرفی و دانلود کتاب صوتی بن لادن کیست؟

عکس جلد کتاب صوتی بن لادن کیست؟
قیمت:
46500 تومان - 4.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی بن لادن کیست؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی بن لادن کیست؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی بن لادن کیست؟

کتاب صوتی بن لادن کیست؟ نوشته‌ی میشل پولی و خالد دوران، به زندگی اسامه بن لادن، یکی از اعضای این خاندان عربستان و بنیان‌گذار و رهبر شبکه القاعده می‌پردازد و ارتباط او را با حادثه تروریستی یازده سپتامبر در ایالات متحده بررسی می‌کند.

درباره کتاب صوتی بن لادن کیست:

فاجعه هولناک یازده سپتامبر 2001 تاثیر عمیق و گسترده‌ای بر جهان گذاشت و باعث تغییرات بسیاری در معادلات جهانی شد. در این حادثه تروریستی هزاران نفر جان خود را از دست دادند و جهان در بهت و حیرت فرو رفت. کتاب صوتی بن لادن کیست؟ (Osama bin Laden und der internationale Terrorismus) قرار است به سوالاتی پیرامون این اتفاق و نقش اسامه بن لادن رهبر گروه القاعده بپردازد. پرسش‌هایی نظیر اینکه آیا بن لادن عامل اصلی تروریسم بین المللی است؟ تروریسمی که با نام جهاد مقدس صورت می‌گرفت و نتایج آن چیزی جز بمب گذاری در جهان غرب نبود و وجهه صلح طلبانه دین اسلام نیز خدشه‌دار شد.

میشل پولی (Michael Pohly) و خالد دوران (Khalid Duran) محققان مشهور اسلام و کارشناسان مبارزه با تروریسم، در کتاب بن لادن کیست؟ تصویری واقعی و مستدل از این شخص ارائه می‌دهند و زمینه‌های مذهبی، روانشناختی و ژئوپلیتیکی تروریسم اسلام گرایانه را بررسی می‌کنند تا در نهایت بتوان نقش این پدیده را در تحقیقات صلح و تروریسم بین المللی مشخص کرد و به تجزیه و تحلیل دقیق‌تری پرداخت.

اسامه بن لادن که بود؟

او بنیانگذار سازمان شبه نظامی القاعده بود که پس از انجام انواع عملیات‌های تروریستی در سراسر جهان، شورای امنیت سازمان ملل، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، اتحادیه اروپا و کشورهای مختلف القاعده را به عنوان گروهی تروریست شناختند.

اسامه بن لادن (Osama Bin Laden) در سال 1957 در خانواده‌‌ی ثروتمند عربستانی متولد شد. او تا سال 1994 شهروند عربستان سعودی به شمار می‌رفت. اسامه تا سال 1979 در دانشگاه این کشور تحصیل می‌کرد اما سرانجام به نیروهای مجاهدین در پاکستان پیوست و علیه اتحاد جماهیر شوروی به مبارزه پرداخت. او با کمک سلاح، پول و مبارزان کشورهای عربی به افغانستان کمک می‌کرد و به همین خاطر به محبوبیت فراوانی رسید.

سرانجام در سال 1988 گروه القاعده را تشکیل داد و پس از اخراج از عربستان، پایگاه خود را به سودان و سپس به افغانستان منتقل کرد. از آن به بعد بود که بمب گذاری‌های این گروه علیه آمریکا آغاز شد و بن لادن تحت تعقیب قرار گرفت. در سال 2001 پس از انفجار برج‌های دوقلوی منتهن و کشته شدن سه هزار نفر از مردم، آمریکا جنگ خود را علیه تروریسم آغاز کرد و پس از چندین سال پیگیری توانست اسامه بن لادن را در سال 2011 به قتل برساند.

کتاب صوتی بن لادن کیست به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

اگر می‌خواهید با زندگی و ویژگی‌های شخصیتی یکی از رهبران بزرگ تاریخ آشنا شوید و همچنین موضوعات تاریخی و سیاسی خاورمیانه و جهان اسلام برایتان جذابیت دارد، این کتاب برای شما مناسب است.

خالد دوران را بیشتر بشناسیم:

او متخصص رشته تاریخ، جامعه شناسی و علوم سیاسی در جهان اسلام بود. خالد دوران رشته مطالعات اسلامی و زبان‌های خاورمیانه را در کشورهای پاکستان، بوسنی و مراکش خوانده و از سال 1961 تا 1968 در دانشگاه بن و برلین به تحصیل رشته‌های جامعه شناسی و علوم سیاسی مشغول بوده است.

خالد دوران در دهه هفتاد میلادی در موسسه تحقیقات اسلامی پاکستان کار می‌کرد و سفرهای زیادی به خاورمیانه و آسیای جنوبی داشت. پس از آن در سال‌های 1978 تا 1986 به عنوان محقق موسسه مطالعات خاورمیانه آلمان مشغول به کار شد و در این به عنوان استاد مهمان در دانشگاه‌های آمریکا، آلمان، اسکاندیناوی، اتریش و پاکستان تدریس می‌کرد.

این محقق تاکنون پنج کتاب و مقالات متعدد درباره اسلام، خاورمیانه، آفریقای شمالی و آسیای میانه و جنوبی نوشته است که مسائل تاریخی و سیاسی این مناطق را تحت پوشش قرار می‌دهد.

در بخشی از کتاب صوتی بن لادن کیست می‌شنویم:

اعتبار بن لادن در جهان اسلام تحت تاثیر نوسانات زیادی بود. او در آغاز هنگامی که شکست خوردن از ابرقدرت روسیه، نیروی مقاومت افغانستان را تهدید می‌کرد، نزد افغان‌ها محبوبیت داشت؛ علاوه بر آن اهل عربستان یعنی سرزمین مقدس بود؛ به علاوه به خاطر ثروت بسیار خود مانند یک مرتاض در میان آن‌ها زندگی می‌کرد. کوتاه سخن اینکه او رفتاری همچون یک قدیس در خود داشت که رفتار آرام و البته بیشتر فصاحت او آن را تاکید می‌کرد.

هم اکنون در افغانستان کسی به اندازه بن لادن مورد تنفر نیست. دلیل این تنفر بیشتر این است که او از حقوق مهمان بودن و حمایت چریک‌های طالبان برخوردار است که در این بین برای اکثریت مردم، مبدل به یک رژیم خوفناک شده است.

طالبان مدت‌هاست که حتی در منطقه خود یعنی در جنوب شرقی افغانستان از حمایت اکثریت مردم برخوردار نیستند. اساس قومی و نژادی جنبش طالبان فقط شامل قوم پشتون بود که الان فقط چهل درصد از جمعیت کل افغانستان را تشکیل می‌دهند. مابقی اقوام مانند تاجیک‌ها، هزاره‌ها و ازبک‌ها از طالبان تنفر دارند. علاوه بر آن خود طالبان به هیچ عنوان یک نواخت نیستند؛ بسیاری از آن‌ها قبلا کمونیست بودند و پس از عقب نشینی روس‌ها فقط به این دلیل وارد جنبش شده‌اند که اعدام نشوند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
7 دقیقه
پیشگفتار
21 دقیقه
مقدمه رولف توپوون
9 دقیقه
آیا جهاد جنگ مقدس اسلام گرایان است؟
17 دقیقه
شیخ دکتر عبدالله آسام، استاد ایدئولوژی اسامه بن لادن
36 دقیقه
کیفیات شخصیتی، رهبری کاریزمایی
13 دقیقه
از هندوکش تا دریاچه ویکتوریا
12 دقیقه
موقعیت اسمه بن لادن در افغانستان
13 دقیقه
تاریخچه زندگی اسامه بن لادن
37 دقیقه
درمورد روانشناسی تروریست‌های انتحاری
20 دقیقه
چشم انداز

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی بن لادن کیست؟
نویسنده،
مترجممهشید میر معزی
راویمحمدرضا رادمهر
ناشر چاپیانتشارات روزنه
ناشر صوتی واوخوان
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه صوتی
46500 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی بن لادن کیست؟

سلمان بهمن دار
۱۴۰۱/۷/۳
کتاب خوبی بود هر چند در انتخابش تردید داشتم ولی حالا خوشحالم که اون رو انتخاب کردم فقط اگه با برخی اسامی و سابقه اونها آشنایی داشته باشیم میتونیم درک بهتری از کتاب داشته باشیم و اینکه‌ی تناقض کوچیک در خصوص زندگی نامه بن لادن در این کتاب و‌ی کتاب دیگه وجود داشت که اون هم خیلی چیزه خاصی نیست...
محمد مرادی
۱۴۰۰/۲/۱۲
کتاب یه مشکلی داره اونم اینه ک از یه خط داستانی به یه خط دیگه میپره
و اصلا آدمایی ک اسم میاره رو معرفی نمیکنه
اگه آشنا نباشی با زندگی نامه‌ی اسامه و طالبان
خیلی گیج میشی
اما شنیدنشم خالی از لطف نیست
عیاری بکتاش
۱۳۹۹/۱۲/۳۰
کتاب مفیدی هست برای بیشتر شناختن افرادی که اسمش زیاد تو رسانه‌ها میشنویم کمک میکنه، کاش از این دست کتابها بیشتر در دسترس عموم باشه%
★★★★☆۴از۵ستاره
یاسمن ذاکری
۱۴۰۱/۵/۲۲
من به شخصه خوشم نیومد اصلا حالت داستان وار نبود، طوری که انقدر گیج شدم تصمیم گرفتم اول خودم تو اینترنت اول درباره بن لادن بخونم
نریمان نوروزی
۱۴۰۰/۲/۸
سلام راوی محترم بسیارسپاسگذارم که دقیق موشکافانه کارشناسانه به موضوع پرداخته ارزوی موفقیت برابتان دارم
ابراهیم محمدی
۱۴۰۰/۱۲/۱۲
این کتاب اطلاعات خوب نسبت بن لادن و تروریستان
و همینطور اوضاع احوال افغانستان را در بر دارد
ba ha
۱۴۰۰/۲/۵
ادم تعجب میکنم ازاین همه حماقت و خشک مغزی، وبیشتر تعجب میکنه که چرا این جانورها فقط بین مسلمان پیدا میشوند
سید روح الله حسینی
۱۴۰۱/۷/۳
کتاب خوبی بود اما باید بیشتر به جزئیات تروریست پرداخته‌ میشد
حسین حصارکی
۱۴۰۰/۷/۵
اگه می‌خواهید با تفکرات تروریست آشنا بشوید کتاب پر محتوا جالبی هستش
رضابهرامی
۱۴۰۱/۷/۲۹
اصلا، کتاب کاملی نبود، چیزهایی که شنونده میخواست بهش نمیدهد
احمد راستگار
۱۴۰۱/۴/۸
خوب بود و اطلاعات خوبی میده
طه فلاحتی
۱۴۰۰/۷/۲۶
اطلاعات پایه‌ای خوبی داره
مشاهده همه نظرات 12

راهنمای مطالعه کتاب صوتی بن لادن کیست؟

برای دریافت کتاب صوتی بن لادن کیست؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.