معرفی و دانلود کتاب صوتی بی‌منطقی‌های پیش‌بینی پذیر: نیروهای پنهان که تصمیم‌های ما را شکل می‌دهند

عکس جلد کتاب صوتی بی‌منطقی‌های پیش‌بینی پذیر: نیروهای پنهان که تصمیم‌های ما را شکل می‌دهند
قیمت:
۱۴۸۰۰۰ 74000 تومان ۵۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی بی‌منطقی‌های پیش‌بینی پذیر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی بی‌منطقی‌های پیش‌بینی پذیر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی بی‌منطقی‌های پیش‌بینی پذیر: نیروهای پنهان که تصمیم‌های ما را شکل می‌دهند

چه عواملی روی تصمیم‌گیری‌های ما تأثیر می‌گذارند؟ با تقویت چه ویژگی‌هایی می‌توانیم تصمیمات بهتری بگیریم؟ یک تصمیم خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟ دن آریلی در کتاب صوتی بی‌منطقی‌های پیش‌بینی پذیر دراین‌باره صحبت می‌کند و برای این پرسش‌ها پاسخ‌های مفصلی را ارائه می‌دهد. این اثر موفق، توانسته عنوان کتاب پرفروش نیویورک تایمز را از آن خود کند.

درباره‌ی کتاب صوتی بی‌منطقی‌های پیش‌بینی پذیر

وقتی زمان تصمیم‌گیری فرا می‌رسد، اغلب ما فکر می‌کنیم هوشمندانه‌ترین و منطقی‌ترین گزینه‌ها را انتخاب می‌کنیم. اما آیا ما واقعاً همین‌قدر که تصور می‌کنیم منطقی هستیم؟ دن آریلی (Dan Ariely) در کتاب صوتی بی‌منطقی‌های پیش‌بینی پذیر (Predictably Irrational) توضیح می‌دهد که احتمالاً نه!

او این فرض رایج را که ما اغلب اوقات به شیوه‌های اساساً منطقی رفتار می‌کنیم، رد می‌کند. دن آریلی معتقد است از نوشیدن یک فنجان قهوه تا تصمیم برای گرفتن رژیم و کاهش وزن، از خرید ماشین تا انتخاب شریک زندگی، ما همواره در حال گزافه‌پردازی هستیم. با این حال این رفتارهای نادرست نه تصادفی هستند و نه بی‌معنی. آن‌ها سیستماتیک و قابل پیش‌بینی هستند. با شناخت این رفتارهای نادرست می‌توانیم فوت و فن یک تصمیم‌گیری ایده‌آل را یاد بگیریم و در بزنگاه‌های کوچک و بزرگ زندگی مسیر درست را انتخاب کنیم.

آریلی درباره‌ی تجربه‌ی نگارش این کتاب صوتی توضیح می‌دهد: «هدف من از نوشتن این کتاب در نهایت این است که به شما کمک کنم اساساً درمورد چگونگی تصمیم‌گیری‌های خود و اطرافیانتان تجدید نظر کنید. امیدوارم بتوانم با ارائه‌ی طیف گسترده‌ای از آزمایش‌های علمی، یافته‌ها و حکایت‌هایی که در این کتاب آورده‌ام، شما را به این مقصد رهنمون کنم. در بسیاری از موارد مطالبی که در این کتاب آورده‌ام سرگرم‌کننده هستند. هنگامی که متوجه شدید برخی از اشتباهاتتان چقدر سیستماتیک هستند و چگونه آن‌ها را بارها و بارها تکرار می‌کنید، فرایند اجتناب از آن‌ها را آغاز خواهید کرد.»

نشر صوتی رادیو مثبت این اثر را در قالب کتاب صوتی منتشر و عرضه کرده است.

اقتباس تلویزیونی از کتاب صوتی بی‌منطقی‌های پیش‌بینی پذیر

در نوامبر 2021، گزارش شد که NBC قرار است با یک اقتباس آزمایشی از کتاب با همکاری آریکا لیسان میتمن به‌عنوان تهیه‌کننده اجرایی این کار، یک سریال بسازد. در فوریه‌ی 2022، اعلام شد که تولید آزمایشی این برنامه شروع شده است.

نکوداشت‌های کتاب صوتی بی‌منطقی‌های پیش‌بینی پذیر

  • یک اثر هوشمندانه. (Slate)
  • دن آریلی در این کتاب با طنز غیرمنتظره‌ای به برخی از مسائل مهم می‌پردازد. (هفته‌نامه‌ی Entertainment)
  • این کتاب به طرز شگفت‌انگیزی سرگرم‌کننده است. فهمش آسان است و مسائل اقتصادی و فرایندهای عجیب ذهن انسان را با بیانی طنزآمیز بیان می‌کند. (USA Today)
  • کتابی در مورد این که دنیا چگونه کار می‌کند و ما چگونه پول خود را بر اساس قوانین دیگران خرج می‌کنیم. (Kirkus Reviews)
  • سبک هوشمندانه و پرجنب‌وجوش و استدلال‌های تفکر برانگیز آریلی، این کتاب را به اثری جذاب و شنیدنی تبدیل کرده است. (هفته‌نامه‌ی ناشران)

کتاب صوتی بی‌منطقی‌های پیش‌بینی پذیر برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به کتاب‌های حوزه‌ی توسعه‌ی فردی علاقه دارید، شنیدن این کتاب صوتی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

دن آریلی را بیشتر بشناسیم

دن آریلی صاحب کرسی استادی در رشته‌ی روانشناسی و اقتصاد رفتاری دانشگاه دوک ایالت کارولینای شمالی است. او تا کنون چندین عنوان کتاب نوشته و منتشر کرده است که اغلب آن‌ها مانند کتاب «پاداش» در زمره‌ی آثار پرفروش قرار دارند. او همچنین یکی از بنیان‌گذاران مرکز بینایی پیشرفته است.

در بخشی از کتاب صوتی بی‌منطقی‌های پیش‌بینی پذیر می‌شنویم

کسی که اولین بار ایده‌ی برقراری روابط دوستانه با مشتری به ذهنش رسیده، کار بزرگی کرده. وفاداری از همه چیز مهم‌تره. وفاداری که باشه افزایش قیمت‌ها مشکل خاصی ایجاد نمی‌کنه و مشتری باهاش کنار می‌آد. هر رابطه‌ای بالا و پایین داره. اما ارتباط مشتری و فروشنده در کل چیز خوبیه. به نظر من عجیبه با این که شرکت‌ها میلیاردها دلار خرج تبلیغات و بازاریابی می‌کنن تا روابط دوستانه‌ای با مشتری‌ها داشته باشن، ظاهراً از ماهیت روابط اجتماعی و به‌خصوص ریسک‌های اون بی‌خبرن. نمی‌شه با مشتری لحظه‌ای مثل اعضای خونواده و دوست برخورد کرد و لحظه‌ای بعد بر اساس هنجارهای بازار. اگه دنبال برقراری روابط دوستانه با مشتری‌ها هستید، یادتون باشه تحت هر شرایطی این رابطه رو حفظ کنید. شرکت‌ها باید تعدادی هنجارهای اجتماعی هم برای کارمندهاشون داشته باشن. قبلاً این‌طور نبود. چند سال پیش بیشتر نیروی کار آمریکا بر اساس معامله‌ی بازارمحور و صنعتی و از ساعت 9 تا 5 بود. 40 ساعت رو که پر می‌کردی، آخر هفته چک حقوقت رو می‌گرفتی. چون کارگرها ساعتی حقوق می‌گرفتن. معلوم بود کی کار می‌کنه و کی نه.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
17 دقیقه
قسمت اول
17 دقیقه
قسمت دوم
17 دقیقه
قسمت سوم
19 دقیقه
قسمت چهارم
15 دقیقه
قسمت پنجم
16 دقیقه
قسمت ششم
16 دقیقه
قسمت هفتم
20 دقیقه
قسمت هشتم
14 دقیقه
قسمت نهم
17 دقیقه
قسمت دهم
20 دقیقه
قسمت یازدهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی بی‌منطقی‌های پیش‌بینی پذیر: نیروهای پنهان که تصمیم‌های ما را شکل می‌دهند
نویسنده
مترجمگروه مترجمان
راویبابک مینایی
ناشر صوتی رادیو مثبت
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی
۱۴۸۰۰۰ 74000 ت ۵۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی بی‌منطقی‌های پیش‌بینی پذیر

شاهین محمودی
۱۴۰۱/۱۰/۷
بسیار عالی 👏👏👏کتاب‌های دن آریلی عالی هستند، تشکر از عوامل تهیه کتاب و کتابراه، بی نظیرید.
Amir Malekniazi
۱۴۰۲/۲/۸
باید خوانده شود شاید در کنار کتاب صوتی عادل فردوسی پور خیلی جذابتر هم بشه
مجید ادیبان
۱۴۰۲/۱/۱۲
عالی بود اما فصول آخر به نظرم قدری سخن به درازا کشیده شده بود....
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب صوتی بی‌منطقی‌های پیش‌بینی پذیر

برای دریافت کتاب صوتی بی‌منطقی‌های پیش‌بینی پذیر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.