معرفی و دانلود کتاب صوتی تات نشین‌های بلوک زهرا

عکس جلد کتاب صوتی تات نشین‌های بلوک زهرا
قیمت:
۵۵۰۰۰ ۳۸,۵۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تات نشین‌های بلوک زهرا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تات نشین‌های بلوک زهرا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی تات نشین‌های بلوک زهرا

کتاب صوتی تات نشین‌های بلوک زهرا نوشته‌ی جلال آل احمد، مروری جامعه‌شناسانه و دقیق بر فرهنگ مردمان بوئین زهراست. این کتاب که حاصل سفر آل احمد به ده‌های ابراهیم‌آباد قزوین است، اطلاعات جامعی را از شرایط زندگی ساکنان این منطقه، آداب و رسوم، افسانه‌های محلی و... در حدود سال 1308 شمسی به مخاطبان ارائه می‌کند.

درباره‌ی کتاب صوتی تات‌نشین‌های بلوک زهرا

جلال آل احمد یکی از اندیشمندان معاصر بوده که آثار ادبی ارزشمند فراوانی را برای مخاطبان فارسی‌زبان از خود به جا گذاشته است. آثار او چه در قالب داستان و قصه‌های کوتاه، و چه در قالب سفرنامه و خاطرات، همواره محتوایی آموزنده و مفید داشته‌اند. چنان که در کتاب خسی در میقات دیدیم، او حتی از سفر حج و زیارتش هم برای بررسی اوضاع و احوال زندگی مردمان آن منطقه استفاده و گزارشی جامعه‌شناسانه از سبک زندگی و عادات آن‌ها ارائه کرده. این سبک نگارش و روایت‌گری که مبتنی بر خاطرات سفر است، در کتاب صوتی تات‌نشین‌های بلوک زهرا نیز تکرار شده.

معرفی و دانلود کتاب صوتی تات نشین‌های بلوک زهرا

کتاب صوتی تات‌نشین‌های بلوک زهرا چیزی بیش از یک سفرنامه، گزارش فرهنگی و یا داستان و قصه است. شاید بتوان گفت که این کتاب، ترکیبی از همه‌ی این‌هاست و از این جهت، طیف گسترده‌ای از مخاطبان را هدف قرار می‌دهد. داستانِ نوشتنِ این کتاب، به زمانی برمی‌گردد که آل احمد به همراه خانواده‌اش به قزوین سفر می‌کند. خواهر بزرگترش را به تازگی به طلبه‌ای اهل قزوین شوهر داده بودند و پس از مدتی، قرار بود که شوهرخواهرش به جای پدرش که به تازگی فوت شده بود، راهنمایی مردم روستا در امور دینی را به عهده بگیرد. از این رو خانواده‌ی آل احمد راهی روستاهای آن ناحیه شدند تا به دامادشان در شناخت مردم و به اصطلاح جا افتادن میان آن‌ها کمک کنند. این سفر باآنکه در زمان کودکی جلال آل احمد اتفاق افتاد، اما بهانه‌ای شد تا بعدها خاطرات و اطلاعاتش از این ناحیه و دیگر نقاطی که در مسیر سفرشان بود مانند اشتهارد و روستاهای بوئین زهرا را به کتابی تبدیل کند که هم‌اکنون نسخه‌ی صوتی آن پیش روی شماست.

آل احمد در کتاب صوتی تات‌نشین‌های بلوک زهرا، جریان کامل آشنایی‌اش با این منطقه، جزئیات آب و ملک، کار و بار مردمان، شکل خانه و زندگیشان، آداب سوگ و سرورشان، و در انتها افسانه‌ها و قصه‌های محلی‌ای را که از زبان مردمان آنجا شنیده، با ذکر نام گوینده‌شان، گردآوری کرده. با شنیدن این کتاب صوتی، به دید جامعی از سبک زندگی ایرانیان در سال‌های دور می‌رسید و به اطلاعات مختلفی از منظر فرهنگ، جغرافیا، زبان‌شناسی و مردم‌شناسی دست پیدا می‌کنید.

کتاب تات‌نشین‌های بلوک زهرا اثری از جلال آل احمد است که نشر صوتی جیحون و انتشارات ارس، آن را منتشر کرده‌اند. گویندگی این کتاب نیز به عهده‌ی مهدی فضلی بوده.

کتاب صوتی تات‌نشین‌های بلوک زهرا برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به کتاب‌های سفرنامه‌ی ایرانی از شنیدن این کتاب لذت خواهند برد.

در بخشی از کتاب صوتی تات نشین‌های بلوک زهرا می‌شنویم

تا یک روزی جمع شدند و رفتند نزد پیرمرد نود ساله‌ای که در جوانی پهلوان رسمی دربار بود. به او گفتند تو پیرمردی و جهان‌دیده و به احترام ریش سفیدت می‌توانی پیش شاه شفاعت کنی. تازه اگر شاه دستور کشتن تو را هم بدهد عمرت را کرده‌ای و ارزش این را دارد که جان زن‌های مردم را به جان خودت بخری. پیرمرد پذیرفت و رفت به دربار. و به عرض رساند که آمده‌ام با پهلوان‌های جوان مسابقه بدهم. شاه خندید و گفت: «تو به این پیری از عهده‌ی که برمی‌آیی؟» پیرمرد گفت: «تو را کاری نباشد. کسی که ادعایی می‌کند پای ‌آن ‌هم می‌ایستد.» ترتیب مسابقه را دادند و شاه و اعیان به تماشا نشستند و پیرمرد با سه تا از پهلوان‌ها کشتی گرفت و یکی را بعد از دیگری به زمین زد. شاه سخت تعجب کرد و همه تحسین کردند و قرار شد شاه جایزه‌ای به او بدهد. پرسید پیرمرد چه نوع جایزه‌ای را ترجیح می‌دهی؟ پیرمرد فکر کرد و گفت: «چرا زن‌های مردم را این‌قدر می‌کشی؟ می‌خواهم آن‌ها را ببخشی. و اگر اجازه بدهی برایت قصه‌ای بگویم.»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
13 دقیقه
بخش اول: آشنایی با محل
19 دقیقه
بخش دوم: کلیات
17 دقیقه
بخش دوم ـ قسمت دو
17 دقیقه
بخش سوم: آب و ملک
22 دقیقه
بخش سوم ـ قسمت دو
22 دقیقه
بخش چهارم: کار و بار
19 دقیقه
بخش پنجم: خانه و زندگی
26 دقیقه
بخش ششم: سوگ و سرور
17 دقیقه
بخش هفتم: افسانه و متل
9 دقیقه
بخش هفتم ـ قسمت دو
18 دقیقه
بخش هفتم ـ قسمت سه
13 دقیقه
بخش هفتم ـ قسمت چهار

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی تات نشین‌های بلوک زهرا
نویسنده
راویمهدی فضلی
ناشر چاپینشر ارس
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۳۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های سفرنامه
قیمت نسخه صوتی
۵۵۰۰۰ ۳۸,۵۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی تات نشین‌های بلوک زهرا

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی تات نشین‌های بلوک زهرا

برای دریافت کتاب صوتی تات نشین‌های بلوک زهرا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.