معرفی و دانلود کتاب صوتی تاریخ عقاید سیاسی از افلاطون تا هابرماس

عکس جلد کتاب صوتی تاریخ عقاید سیاسی از افلاطون تا هابرماس
قیمت:
۱۱۸۰۰۰ ۸۲,۶۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تاریخ عقاید سیاسی از افلاطون تا هابرماس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تاریخ عقاید سیاسی از افلاطون تا هابرماس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی تاریخ عقاید سیاسی از افلاطون تا هابرماس

تاریخ اندیشه‌های سیاسی از ابتدا تا کنون چه مسیری را دنبال کرده است؟ سون اریک لیدمن در کتاب صوتی تاریخ عقاید سیاسی از افلاطون تا هابرماس می‌کوشد در جواب این پرسش پاسخی مفصل ارائه دهد. او کتاب خود را با آراء اندیشمندان یونان باستان آغاز می‌کند و با سقوط کمونیسم به پایان می‌رساند.

درباره‌ی کتاب صوتی تاریخ عقاید سیاسی از افلاطون تا هابرماس

از نخستین تمدن‌های بشری تا کنون، فلاسفه و اندیشمندان بسیاری در باب سیاست سخن رانده‌اند. کتاب صوتی تاریخ عقاید سیاسی از افلاطون تا هابرماس (Från Platon till kommunismens fall) آراء و نظریات اندیشمندان و فلاسفه‌ی این حوزه را از ابتدا تا کنون دنبال می‌کند. تمرکز سون اریک لیدمن در این کتاب بر ایده‌ها، نظریه‌ها و سنت‌های تاریخ اندیشه‌های سیاسی غرب، با تمرکز بر بستر اجتماعی و تاریخی است.

تاریخ سیاست از پس مسیری طول‌ودراز به این نقطه از مختصات زمانی که ما اکنون در آن زیست می‌کنیم رسیده است. جنگ‌ها، قتل‌ها، غارت‌ها و کشورگشایی‌های بسیاری در این سیر پرفرازونشیب به وقوع پیوسته‌اند که هر یک در شکل‌گیری سیاست امروزی، مستقیم یا غیرمستقیم نقشی ایفا کرده‌اند. سون اریک لیدمن در کتاب صوتی تاریخ عقاید سیاسی از افلاطون تا هابرماس، گاهشماری از دگرگونی‌ها و روش‌مندی‌های اندیشه‌های سیاسی بشر را ارائه داده است.

چنان که لیدمن نیز فصل نخست کتاب خود را با یونان باستان آغاز می‌کند، بسیاری از اندیشمندان آبشخورهای تاریخ اندیشه سیاسی را در دموکراسی آتنی جست‌وجو می‌کنند. فلسفه‌ی سیاسی غرب برای نخستین بار در آثار و آراء متفکران مهم و تأثیرگذاری مانند سقراط، افلاطون و ارسطو مطرح شد و بعدها این میراث به دست اندیشمندان نامدار دیگر رسید. سون اریک لیدمن در ادامه به سراغ چهره‌هایی همچون توماس مونتسر، رهبر اصلاحات مسیحی در قرن شانزده، ژان ژاک روسو، فیلسوف پرآوازه‌ی عصر روشنگری، گئورگ ویلهلم فریدریش هگل، اندیشمند صاحب‌سبک آلمانی و هربرت اسپنسر، از بزرگترین فلاسفه‌ی قرن نوزدهم می‌رود و پس از آن آراء سیاستمدارانی همچون مارکس، هیتلر، مائو و لنین را بررسی می‌کند. کوشش لیدمن در بازخوانی این عقاید به‌گونه‌ای که عاری از سوگیری و غرض‌ورزی باشد، قابل توجه است.

مطالعه‌ی تاریخ اندیشه‌های سیاسی در محل تلاقی چندین رشته‌ی مختلف دانشگاهی از جمله فلسفه، حقوق، تاریخ و علوم سیاسی قرار می‌گیرد و بدین ترتیب سون اریک لیدمن در طول کتاب خود به فراخور موضوعی که مطرح می‌کند به این مباحث نیز نقب می‌زند. لازم به ذکر است این اثر در کشور سوئد در شمار کتب درسی مهم نظری قرار دارد و سال‌هاست که در نظام آموزشی این کشور تدریس می‌شود. ترجمه‌ی سعید مقدم را از این کتاب با صدای تایماز رضوانی می‌شنوید. کتاب صوتی تاریخ عقاید سیاسی از افلاطون تا هابرماس به همت نشر صوتی آوانامه و انتشارات اختران تهیه و منتشر شده است.

کتاب صوتی تاریخ عقاید سیاسی از افلاطون تا هابرماس برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به مطالعه‌ی تاریخ سیاسی مخاطبان اصلی کتاب صوتی تاریخ عقاید سیاسی از افلاطون تا هابرماس هستند.

با سون اریک لیدمن بیشتر آشنا شویم

این نویسنده و پژوهشگر سوئدی در سال 1939 متولد شد. سون اریک لیدمن (Sven Eric Liedman) پیش از بازنشستگی در رشته‌ی تاریخ عقاید در دانشگاه گوتنبرگ به تدریس می‌پرداخت. او مدرک لیسانس و فوق لیسانس خود را در رشته‌ی فلسفه‌ی نظری از دانشگاه لوند، و مدرک دکترای خود را در رشته‌ی تاریخ اندیشه از دانشگاه گوتنبرگ دریافت کرد. جایزه‌ی آگوست، جایزه‌ی کلگرن و جایزه‌ی نوردیک آکادمی سوئد، تنها برخی از افتخارات سون اریک لیدمن هستند.

در بخشی از کتاب صوتی تاریخ عقاید سیاسی از افلاطون تا هابرماس می‌شنویم

در امپراتوری روم دو برداشت به‌تدریج تحکیم یافته بودند که به تقویت احساس وحدت در آن سرزمنی نامتجانس و پرتناقض یاری می‌رساندند. اول این که قیصر جایگاهی خداگونه و ستایش‌انگیز داشت، و دیگر این که امپراتوری روم ابدی بود و همیشه پایدار می‌ماند. طبعاً روم ابدی نبود. بلکه قدرت و شکوه آن بود که بدان جلوه‌ای ابدی می‌بخشید. امپراتوری روم به‌رغم شورش‌ها و نبردهای داخلی و با وجود کشمکش‌ها و سازش‌های بی‌پایان با دشمنان خارجی بر سر مرزهای کشور، همچنان پایدار مانده بود. امپراتور و سلسله‌ی امپراتوران تغییر می‌کردند اما امپراتوری بر جای می‌ماند. قدرت واقعی هر قیصر متفاوت بود. اما هم در درک نظری و هم در برداشت عموم، قیصر حاکم مطلق بود. اولپیانوس، قرن سوم میلادی، مشهورترین حقوقدان روم می‌گفت اراده‌ی قیصر قانون است. و این جمله‌ی او اغلب نقل می‌شد. در چنین شرایطی یک نظریه‌ی سیاسی پویا جای چندانی نمی‌توانست داشته باشد. فاصله‌ی میان برداشت‌های مربوط به ماهیت انسان و واقعیت سیاسی پیوسته افزایش می‌یافت. حتی سیسرون هم هنوز دولت روم، آنطور که بالقوه می‌توانست وجود داشته باشد را، با جامعه‌ی مطلوب و طبیعی یکسان می‌دانست.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
19 دقیقه
مقدمه - نظریه‌ی سیاسی چیست؟
42 دقیقه
بخش نخست - یونان: افلاطون و ارسطو - بخش اول
34 دقیقه
بخش نخست - یونان: افلاطون و ارسطو - بخش دوم
52 دقیقه
فصل دوم - ایدئولوژی دولت‌های بزرگ
35 دقیقه
فصل سوم - شهر خدا و شهر زمینی
55 دقیقه
فصل چهارم - تجدید حیات سیاست
35 دقیقه
فصل پنجم - حکومت شهریار و فرمانبرداری
30 دقیقه
فصل ششم - ایدئولوژی شورش‌های توده‌ای: مونتسر
27 دقیقه
فصل هفتم - دولت، فرد و حقوق طبیعی - بخش اول
33 دقیقه
فصل هفتم - دولت، فرد و حقوق طبیعی - بخش دوم
35 دقیقه
فصل هشتم - عصر روشنگری و روسو - بخش اول
33 دقیقه
فصل هشتم - عصر روشنگری و روسو - بخش دوم
33 دقیقه
فصل نهم - کنسرواتیسم: هگل - بخش اول
27 دقیقه
فصل نهم - کنسرواتیسم: هگل - بخش دوم
56 دقیقه
فصل دهم - لیبرالیسم: میل و اسپنسر
37 دقیقه
فصل یازدهم - سوسیالسم، مارکس و انگلس - بخش اول
50 دقیقه
فصل یازدهم - سوسیالسم، مارکس و انگلس - بخش دوم
26 دقیقه
فصل دوازدهم - آنارشیسم
43 دقیقه
فصل سیزدهم - فاشیسم و نازیسم: هیتلر
46 دقیقه
فصل چهاردهم - سوسیالیسم: برنشتین، لنین و مائو - بخش اول
37 دقیقه
فصل چهاردهم - سوسیالیسم: برنشتین، لنین و مائو - بخش دوم
25 دقیقه
فصل چهاردهم - سوسیالیسم: برنشتین، لنین و مائو - بخش سوم
41 دقیقه
فصل پانزدهم - لیبرالیسم و کنسرواتیسم مدرن - بخش اول
30 دقیقه
فصل پانزدهم - لیبرالیسم و کنسرواتیسم مدرن - بخش دوم
33 دقیقه
فصل شانزدهم - سقوط کمونیسم و پس از آن - بخش اول
35 دقیقه
فصل شانزدهم - سقوط کمونیسم و پس از آن - بخش دوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی تاریخ عقاید سیاسی از افلاطون تا هابرماس
نویسنده
مترجمسعید مقدم
راویتایماز رضوانی
ناشر چاپیانتشارات اختران
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۱۵ ساعت و ۵۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های علوم سیاسی
قیمت نسخه صوتی
۱۱۸۰۰۰ ۸۲,۶۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی تاریخ عقاید سیاسی از افلاطون تا هابرماس

علی
۱۴۰۲/۹/۸
با خوندن این کتاب روند پیشرفت عقاید سیاسی رو متوجه میشید و در این حال خواهید دید هنوز چقدر تئوری‌های سیاسی مونده تا بالغ بشن و همشون ناکارآمدی‌های زیادی از خود نشون دادن.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی تاریخ عقاید سیاسی از افلاطون تا هابرماس

برای دریافت کتاب صوتی تاریخ عقاید سیاسی از افلاطون تا هابرماس و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.