معرفی و دانلود کتاب صوتی تپلی و بیست داستان دیگر

عکس جلد کتاب صوتی تپلی و بیست داستان دیگر
قیمت:
۶۹۰۰۰ 48300 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تپلی و بیست داستان دیگر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تپلی و بیست داستان دیگر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی تپلی و بیست داستان دیگر

کتاب صوتی تپلی و بیست داستان دیگر، مجموعه‌ای متشکل از مشهورترین داستان‌های گی دو موپاسان است که عموماً روایت‌هایی واقع‌گرایانه یا ناتورالیستی دارند. دو موپاسان که از بزرگ‌ترین داستان کوتاه‌نویسان تاریخ است در این داستان‌ها می‌کوشد دوران معاصر خود و فضای جنگ و پس از جنگ فرانسه و پروس را توصیف کند. تپلی از درخشان‌ترین داستان‌های تاریخ بوده و بارها مورد اقتباس سینمایی قرار گرفته است.

درباره‌ی کتاب صوتی تپلی و بیست داستان دیگر

در سال 1870 فرانسه تحت اشغال ارتش پروس است. ده نفر از شهروندان شهر روئن، هرکدام بنا به دلایلی تصمیم می‌گیرند با کالسکه از این شهر اشغالی فرار کنند. بیشتر مسافران این دلیجان اعیان و اشراف و بورژواها هستند ولی در میان آن‌ها یک دختر جوانی روسپی هم حضور دارد؛ الیزابت روسه که به تپلی معروف است. مسافران وقتی تپلی را به‌جا می‌آورند با تحقیر و تنفر به او نگاه می‌کنند و تمایل ندارند با او هم‌صحبت شوند. به خاطر یخبندان و سرما کالسکه به‌کندی حرکت می‌کند و به‌پیش می‌رود. در میانه‌ی راه کالسکه‌ی آن‌ها به داخل گودالی می‌افتد و معلوم می‌شود که تعمیرش زمان‌بر است. مسافران گرسنه به دنبال غذا به اطراف می‌روند اما چیزی نمی‌یابند. اما وقتی می‌فهمند این دختر در سبدش غذا دارد، رفتارشان با او تغییر می‌کند و سعی می‌کنند به او نزدیک شوند. تپلی سخاوتمندانه غذاها را به همراهانش تعارف می‌کند و بخشی از خوراکش را به آن‌ها می‌دهد. کمی بعد وقتی به روستایی می‌رسند، افسری آلمانی از ارتش پروس، کالسکه را توقیف می‌کند و بدون گفتن دلیلی مسافران را برای چند روز نگه می‌دارد. مسافران سرگردان کم‌کم متوجه می‌شوند که این افسر به تپلی علاقه دارد و می‌خواهد وادارش کند شبی را با او بگذارند اما تپلی زیر بار نمی‌رود. هم‌سفران دخترک، ابتدا طرف او را می‌گیرند اما وقتی چند روز دیگر هم در بازداشت می‌مانند، خسته و کلافه سعی می‌کنند تپلی را راضی کنند تا به خواسته‌ی افسر تن دهد...

کتاب صوتی تپلی و بیست داستان دیگر مجموعه‌ای از معروف‌ترین و بهترین داستان‌های گی دو موپاسان (Guy de Maupassant) است. دو موپاسان از پیشگامان داستان‌نویسی کوتاه به‌شمار می‌رود و در این راستا او را به‌عنوان پدر این ژانر می‌شناسند. تعدادی از نوشته‌های او به‌عنوان نمونه‌هایی درخشان از کوتاه‌نویسی شناخته‌ شده و الگوی بسیاری از نویسندگان هستند. دو موپاسان بیشتر در سبک رئالیسم و ناتورالیسم می‌نوشت؛ به همین خاطر قصه‌هایش ملهم از واقعیت و پر از جزئیات بوده و شخصیت‌هایش کاملاً ملموس‌اند. در بیشتر داستان‌های این کتاب صوتی او تحت تأثیر جنگ فرانسه و پروس است و می‌کوشد تبعات انسانی و اجتماعی آن را نشان دهد.

کتاب گویای تپلی و بیست داستان دیگر را محمدرضا پارسایار ترجمه کرده و نشر صوتی واوخوان نسخه‌ی گویای آن را با صدای سینا ایجادی و الناز شجاعی در اختیار شما قرار داده است.

اقتباس‌های سینمایی از کتاب صوتی تپلی و بیست داستان دیگر

داستان کوتاه تپلی بارها مورد اقتباس قرار گرفته و از روی آن فیلم و نمایش‌های زیادی ساخته‌شده است. از مشهورترین اقتباس‌های سینمایی آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فیلم قطار سریع‌السیر شانگهای (1932) ساخته‌ی جوزف فون اشترنبرگ که در آن مارلن دیتریش باز می‌کرد.
  • فیلم ایوکی باکره ساخته‌ی کنجی میزوگوچی که در سال 1935 ساخته شد.
  • و فیلمی از آناتول لیتواک به نام سفر (1959) که در آن دبورا کِر و یول براینر نقش‌های اصلی را بر عهده داشتند.

کتاب صوتی تپلی و بیست داستان دیگر برای چه کسانی مناسب است؟

شنیدن این کتاب گویا به دوستداران داستان‌های کوتاه، ادبیات فرانسه و قلم دو موپاسان توصیه می‌شود.

با گی دو موپاسان بیشتر آشنا شویم

آنری رنه آلبر گی دو موپاسان (1893-1850)، از بزرگ‌ترین نویسندگان قرن نوزدهم فرانسه و یکی از بزرگ‌ترین داستان کوتاه‌نویسان تاریخ ادبیات است. او نویسنده‌ای بسیار پرکار بود و در عمر کوتاهش صدها داستان کوتاه، شش رمان، سه سفرنامه و یک دفتر شعر منتشر کرد. از گی دو موپاسان به‌عنوان پدر داستان کوتاه مدرن نام برده می‌شود و تأثیرش در ادبیات به حدی است که بزرگانی همچون لئو تولستوی و فردریش نیچه او را ستوده‌اند. رمان «پی‌یر و ژان» و داستان‌های کوتاه «تپلی»، «بابا سیمون» و «ولگرد» از معروف‌ترین آثار این نویسنده محسوب می‌شوند.

در بخشی از کتاب صوتی تپلی و بیست داستان دیگر می‌شنویم

رو به مرگ بود، به‌سان مسلولین می‌مرد، هرروز می‌دیدمش، حوالی ساعت دو می‌آمد زیر پنجره‌های هتل روی نیمکت گردشگاه رو به دریای آرام می‌نشست. در گرمای آفتاب مدتی بی‌حرکت می‌ماند و با چشمانی غم‌زده مدیترانه را تماشا می‌کرد. گاه نگاهی به کوه بلند می‌انداخت، به قله‌های مه‌آلودی که راه مانتون را سد می‌کردند، بعد خیلی آرام لنگ‌های درازش را روی هم می‌انداخت؛ لنگ‌هایی که از لاغری مانند دو استخوان بودند و شلوار گشادش دورشان را می‌پوشاند. کتابی را باز می‌کرد، همیشه همان کتاب بود. دیگر تکان نمی‌خورد، کتابش را می‌خواند؛ هم با چشمش و هم با همه‌ی هوش و حواسش می‌خواند. انگار سرتاپای تن نحیفش در حال خواندن بود. با همه‌ی وجود در آن کتاب غرق می‌شد، گم می‌شد و ناپدید می‌شد. تا زمانی که هوا خنک می‌شد و به سرفه می‌افتاد آن‌وقت برمی‌خاست و به هتل برمی‌گشت. آلمانی قدبلندی بود با ریش بور. نهار و شامش را در اتاقش می‌خورد و با کسی حرف نمی‌زد. کنجکاوی مبهمی مرا به طرفش کشاند. یک روز کنارش نشستم و برای آنکه توجهش را جلب کنم کتابی از اشعار موسه را به دست گرفتم.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
31 دقیقه
بخش 1 - قسمت اول - تپلی
31 دقیقه
بخش 1 - قسمت دوم - تپلی
31 دقیقه
بخش 1 - قسمت سوم - تپلی
11 دقیقه
بخش 2 - کنار مرده
12 دقیقه
بخش 3 - گل‌خانه
10 دقیقه
بخش 4 - سبیل
11 دقیقه
بخش 5 - دوئل
12 دقیقه
بخش 6 - رفیق پسیانس
19 دقیقه
بخش 7 - ضیافت
10 دقیقه
بخش 8 - انتقام
12 دقیقه
بخش 9 - کینه‌جو
12 دقیقه
بخش 10 - انتظار
18 دقیقه
بخش 11 - اولین برف
10 دقیقه
بخش 12 - کوکو
13 دقیقه
بخش 13 - رز
11 دقیقه
بخش 14 - حامی
20 دقیقه
بخش 15 - گردنبند
14 دقیقه
بخش 16 - خوشبختی
16 دقیقه
بخش 17 - گیسو
13 دقیقه
بخش 18 - جنایت از نظر بابا بنیفاس
26 دقیقه
بخش 19 - تخت شماره‌ی 29
13 دقیقه
بخش 20 - اعتراف
13 دقیقه
بخش 21 - جهیزیه

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی تپلی و بیست داستان دیگر
نویسنده
مترجممحمدرضا پارسایار
راویسینا ایجادی، الناز شجاعی
ناشر چاپیانتشارات فرهنگ معاصر
ناشر صوتی واوخوان
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۶ ساعت و ۱۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۶۹۰۰۰ 48300 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی تپلی و بیست داستان دیگر

فرشاد میرزایی
۱۴۰۲/۱۰/۲۵
بی سبب نیست که موپاسان رو پدر داستان نویسی کوتاه میدونند. پیچهایی که در داستاناش داره. آدمایی که خیلی واقعی هستند. فضاهایی که به شدت رئال هستند.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی تپلی و بیست داستان دیگر

برای دریافت کتاب صوتی تپلی و بیست داستان دیگر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.