معرفی و دانلود کتاب صوتی زن خطاکار

عکس جلد کتاب صوتی زن خطاکار
قیمت:
۱۹۰۰۰ ۹,۵۰۰ تومان ۵۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی زن خطاکار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی زن خطاکار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی زن خطاکار

کتاب صوتی زن خطاکار داستان کوتاهی از آلبر کامو، نویسنده‌ی سرشناس فرانسوی‌ست. در این اثر رابطه‌ی عاطفی زوجی به نام‌های «ژانین» و «مارسل» به تصویر کشیده شده است. پیرنگ داستان، حول محور اتفاقاتی می‌گردد که طی یک روز کاری برای این زوج به وقوع می‌پیوندد.

درباره کتاب صوتی زن خطاکار

آلبر کامو یکی از بزرگ‌ترین نویسندگان ادبیات فرانسه در طول سده‌ی بیستم بود؛ فیلسوفی ژرف‌اندیش و داستان‌نویسی زبده که در طول دوران حیات خویش، شماری از ارزنده‌ترین آثار ادبیِ قرن را خلق نمود. در میان نوشته‌های او، سه رمانِ «بیگانه»، «طاعون» و «سقوط» جایگاهی ویژه و ممتاز دارند. این سه اثر بارها به زبان فارسی ترجمه شده و از سوی ناشران متفاوت به انتشار رسیده‌اند. از همین رو، اغلب مخاطبین فارسی‌زبان، با شنیدن نام کامو بی‌درنگ سه رمان نامبرده را به یاد می‌آورند. با این همه، باید دانست که در کارنامه‌ی ادبی کامو عناوین شاخص دیگری نیز وجود دارد. یکی از این عناوین، مجموعه داستانی‌ست با نام «دور از دیار و قلمرو»، که از شش قصه‌ی کوتاه تشکیل شده. در کتاب صوتی زن خطاکار (The Adulterous Woman) مخاطبِ نخستین داستانِ این مجموعه خواهید بود.

داستانِ زن خطاکار با معرفی دو شخصیت اصلی آغاز می‌شود: ژانین و مارسل؛ زوجی به ظاهر خوشبخت که برای رسیدگی به پاره‌ای از امور کاری و تجاری، عازم کشور الجزایر شده‌اند. در طول داستان، بناست عمق رابطه‌ی این دو و ماهیت این رابطه، بر مخاطب عیان شود. کمی که می‌گذرد، می‌فهمیم ژانین و مارسل آنقدرها هم که از دور به نظر می‌رسد، نیک‌بخت نیستند. رابطه‌ی آن‌ها مدت‌هاست شورِ گذشته را از دست داده و به ارتباطی خشک و یکنواخت و ماشینی بدل شده است.

ژانین گمان می‌کند که مشکل رابطه‌ی عاطفی‌اش به همسرش مربوط است. او هنوز خود را زنی جذاب و پرشروشور می‌داند، در حالی که شوهرش را مردی از کارافتاده و ناتوان قلمداد می‌کند. شاید از همین روست که در الجزایر، هنگامی که فرصتی مناسب پیش می‌آید، دل به سربازی جوان می‌دهد و این‌چنین، در آستانه‌ی بدل شدن به زنی گناهکار قرار می‌گیرد. او قبل از هر چیز، می‌خواهد این نکته را که هنوز زنی زیبا و خواستنی‌ست، به خود ثابت کند...

کتاب صوتی زن خطاکار توسط انتشارات مجید روانه‌ی بازار شده است. ترجمه‌ی این اثر بر عهده‌ی پرویز شهدی، و خوانش آن بر عهده‌ی تایماز رضوانی بوده است.

کتاب صوتی زن خطاکار مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به ادبیات فرانسه و دوست‌داران داستان‌های کوتاه، دو گروه از مخاطبین اصلی کتاب صوتی زن خطاکار به شمار می‌روند.

با آلبر کامو بیشتر آشنا شویم

آلبر کامو (Albert Camus)، نویسنده‌ی سرشناس فرانسوی، در سال 1913 دیده به جهان گشود و به سال 1960 از دنیا رفت. او نویسندگی را با فعالیت در عرصه‌ی مطبوعات آغاز کرد، اگرچه خیلی زود به استعداد اصلی‌اش که همانا داستان‌نویسی بود پی برد و با نگارشِ آثاری خواندنی نوید ظهور نویسنده‌ای بزرگ و بی‌همتا را در عرصه‌ی ادبیات فرانسه داد.

آلبر کامو در طول زندگی افتخارات فراوانی کسب کرد؛ از جمله جایزه‌ی نوبل ادبیات.

از میان آثار پرشمار او می‌توان به عناوینی چون «بیگانه»، «سقوط» و «آدم اول» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی زن خطاکار می‌شنویم

مارسل گفت: «چه سرزمین عجیبی...» بیشتر مسافرها عرب بودند. توی لباده‌های کلاه‌دارشان فرو رفته بودند و وانمود می‌کردند که خوابند. بعضی‌ها روی نیمکت‌های اتوبوس چهارزانو نشسته و با هر تکان آن در نوسان بودند. سکوت و حالت بی‌تفاوتی‌شان روی شانه‌های ژانین سنگینی می‌کرد. چنین به نظرش می‌آمد که با این همسفران خاموش، چندین روز است که دارد مسافرت می‌کند. حال‌آن‌که اتوبوس دو ساعتی بیشتر نمی‌‌شد که از ایستگاهش کنار راه‌آهن حرکت کرده بود و در این صبح سرد، در بیابان برهوت و جاده‌ی پردست‌انداز راه می‌پیمود.

اگرچه در آغاز سفر جاده مستقیم بود و تا افق و تا جایی که چشم کار می‌کرد، دیده می‌شد، اما موقعی که باد وزیدن گرفت، رفته‌رفته دشت بی‌انتها و جاده را بلعید.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
5 دقیقه
پیشگفتار
62 دقیقه
زن خطاکار

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی زن خطاکار
نویسنده
مترجمپرویز شهدی
راویتایماز رضوانی
ناشر صوتیانتشارات مجید
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۱۹۰۰۰ ۹,۵۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی زن خطاکار

محمد مهدی عباسی
۱۴۰۲/۱۱/۲۸
به اون دوستانی که متوجه نشدن باید بگم خطای بزرگ این زن از دید کامو این بود که زندگی رو برای خودش نزیسته بود و چون نمیتونست با خود واقعی و تنهاییش رو به رو بشه خودش رو فدای شوهرش کرده بود و در دلش کلی آرزو و احساس سرکوب شده بود.
کلا از دید کامو و فلاسفه‌ی هم نظرش ما باید یگانه فرصت زندگی کردنمون و
رو در این دنیا برای خودمون زندگی کنیم بریم دنبال آرزوها و احساسات واقعی و خودشکوفایی خودمون و این فلاسفه معتقدند چون ما امکان خودشکوفایی نداریم برای سرپوش گذاشتن بر احساس گناهی که به خاطر جا موندن از خودشکوفایی بهمون دست میده خودمون رو فدای دیگران میکنیم و این زن هم در این داستان این کار رو کرد.
M R
۱۴۰۲/۵/۱۲
داستان نوشته نویسنده بسیار نامی و با سبک خاص خودشه. بنابراین فکرمیکنم برای کسی که به این سبک از نگارش علاقه نداره ممکنه عجیب باشه. داستان کوتاه زن و شوهری فرانسوی که برای فروش پارچه به جایی دور رفتن. توصیفات و قدرت نگارش داستان واقعا فوق العاده ست. کامو چنان با قدرت حس وحال و موقعیتی که قهرمانها در حال تجربه ش هستند رو بیان میکنه که خواننده حس سرما یا تنهایی شون رو کاملا درک میکنه. در واقع فضا سازی و جزئیات صحنه‌های داستان که ممکنه به نظر بعضی خواننده‌ها خسته کننده وغیرضروری باشه نقطه قوت و وجه تمایز کامو با بقیه ست. در نهایت بازم تاکید دارم که این سبک کتابها مورد پسند عده خاصی از مخاطبین خواهد بود.
Hamed Alimirzaei
۱۴۰۲/۱۲/۵
اصلا پیشنهاد نمیکنم، اسم کتاب صرفا برای بالابردن آمار فروش کتاب، حس میکنم نویسنده قصد داشته که خواننده رو دچار شک کنه، جایی که سرباز در اتوبوس بین تمام مسافرها فقط به این‌ زن از قوطی تو دستش تعارف میکنه، جایی که نویسنده تاکید میکنه راننده وسایل همه مسافرها رو روی سقف ماشین بسته بود، مسافرها فقط چوب دستی رو داخل اتوبوس برده بودن، راننده با اینکه مرد ازش خواست اما در ماشین رو نبست و چند نفر سیاه پوش نزدیک ماشین شدن، مرد گفت چوپانن! نویسنده بین دایره واژگان بیکران میتونست اسم مناسب تری برای داستان پیدا کنه اگر قصدش از این نامگذاری بالابردن آمار فروش و فریب دادن خواننده نبود.
سپیده کریمی
۱۴۰۲/۳/۲۵
بر خلاف دیگر دوستانی که این کتاب رو دوست داشتند، من نتونستم باهاش ارتباط خوبی برقرار کنم. توصیف جزئیات غیرضروری خسته‌ام می‌کرد. در پی یافتن خطای ژانین، زن این داستان بودم که ناگهان داستان تمام شد. در مورد خطاکاری زن، هیچ گونه موافقتی با نویسنده پیدا نکردم.
روایت آقای رضوانی اما خوب و دلنشین بود.
نیلوفر غضنفری
۱۴۰۲/۴/۲۷
در کل از قلم آلبرکامو خوشم میاد چون روان مینویسه و دنبال کردن داستان هاش برام راحته ولی از دیدی که به دنیا داشته خوشم نمیاد انگار دنیا سرد و تاریک و بی روحه. ولی خب کتاب قشنگیه بالاخره نویسنده‌ی بزرگیه و خوندن کتاباش خالی از لطف نیست.
فرشاد میرزایی
۱۴۰۲/۱۰/۳
نوشته‌های دیگه کامو خیلی شخصیت پردزای قوی دارند. اینجا نمیتونی شخصیتهای داستان و درونشون رو درک کنی. شبیه نوشته‌های شریعتی در خصوص کویره تا داستانی فلسفی برای درک درون
بهار الهامی نیا
۱۴۰۲/۹/۳۰
نگارش خوب و روان و صدای داوی خوب، اما بسیار فلسفی طور نوشته شده و مثلا باید با فکر زیاد فهمید اونجا که رفته بیرون احتمالا با سرباز ملاقات کرده یا... به هرحال قصه گنگ بود
خاطره خورشیدی
۱۴۰۲/۵/۲۴
قبلا کتاب طاعون رو خونده بودم و عالی و تاثیر گذار بود واسم... واسه همین با همون ذهنیت این کتاب رو دنبال کردم ولی متاسفانه نتونستم ارتباط بر قرار کنم... صدای راوی عالی بود
سولماز نجفی
۱۴۰۳/۱/۱۶
من واقعا تا اومدم به خودم بیام دیدم کتاب تموم شد، من کتابهای دیگه‌ای هنوز متاسفانه نخوندم از این نویسنده بزرگ، اما این داستان کوتاه مورد پسندم نبود
شهنام گرجی
۱۴۰۲/۷/۱۸
سلام خوب بود. ساده و بدون تکلف، همانطوری که رمز موفقیت یک نویسنده استاز آخرش چندان خوشم نیامد ولی خوب یک جاهایی باید غیر منتطره نوشت. تشکر از کتابراه⚘⚘
طاهره شهبازی
۱۴۰۲/۴/۱۹
من نتونستم با این کتاب ارتباط برقرار کنم. بعد از مطالعه‌ی هر کتاب، انتظار دارم چیزی به من اضافه بشه، اما این کتاب چنین تاثیری برای من نداشت.
سارا رشیدی
۱۴۰۲/۱۰/۲۳
صدای آقای تایماز رضوانی خوب است، فصیح و روان با مکث‌های لازم می‌خواند متن کتاب برای من گیج کننده بود باید برای بار دوم گوش کنم
آهو رها
۱۴۰۳/۲/۲
واقعا این چی بود! صرفا چون آلبر کامو نوشته پس باید خوشمون بیاد!
این دو ستاره هم برای خواننده کتابه نه نویسنده!
Ahura
۱۴۰۲/۱۰/۲۵
صدای گوینده گوش‌نواز بود، جزئیات به خوبی ذکر شده بود و زنی رو به تصویر می‌کشید که با زندگی تهی‌اش رو در رو می‌شد
مژگان کلانتر
۱۴۰۲/۹/۲۳
صدا و خوانش آقای رضوانی بسیار عالی بود.
اما کتاب واضحی نبود، فقط از روی اسم کتاب میشد فهمید زن خطایی کرده.
مشاهده همه نظرات 28

راهنمای مطالعه کتاب صوتی زن خطاکار

برای دریافت کتاب صوتی زن خطاکار و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.