معرفی و دانلود کتاب صوتی جزیره‌ی مرجان

عکس جلد کتاب صوتی جزیره‌ی مرجان
قیمت:
۸۷۰۰۰ ۶۰,۹۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی جزیره‌ی مرجان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی جزیره‌ی مرجان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی جزیره‌ی مرجان

یکی از محبوب‌ترین داستان‌های کلاسیک! کتاب صوتی جزیره‌ی مرجان از آر ام بلنتاین، داستان سه دوست را روایت می‌کند که بعد از غرق شدن کشتی در جزیره‌ای دورافتاده گرفتار شده‌اند و سعی دارند راهی برای خروج بیابند. این رمان در سال 2006 به‌عنوان یکی از بیست رمان برتر اسکاتلند انتخاب شد.

درباره کتاب کتاب صوتی جزیره‌ی مرجان

رمان پیش‌روی شما یکی از اولین آثار داستانی است که قهرمانان صرفا نوجوان را به تصویر می‌کشد. کتاب صوتی جزیره مرجان (The Coral Island) با ترجمه‌ی مریم مفتاحی ماجراهای سه پسر را روایت می‌کند که در یکی از جزیره‌های اقیانوس آرام گرفتار شده‌اند. قهرمانان مشهورترین اثر رابرت مایکل بلنتاین تنها بازماندگان یک کشتی شکسته‌اند اما هنوز اراده‌ی مبارزه را از دست نداده و به دنبال راهی برای نجات خود هستند.

رالف روور پانزده ساله رهبر این گروه کوچک است. موقعیتی که آن‌ها را گرفتار کرده در بهترین حالت خطرناک و بعضی روزها مرگبار است، اما او و دوستانش مجبورند با آنچه طبیعت در اختیارشان قرار داده زندگی جدیدی بسازند. آنان بعد از تلاش‌های فراوان به‌سرعت با جزیره سازگار می‌شوند و کم‌کم ماجراهای جدیدی از راه می‌رسد. کشتی‌ها و قایق‌های متعددی در ساحل پهلو می‌گیرند که ساکنین یکی از آن‌ها آدمخوارها و دیگری دزدان دریایی هستند. این تجارب موقعیت‌های چالش‌برانگیزی را برای سه دوست خلق می‌کند اما آنان بی‌شک از ماجراجویی خود لذت می‌برند... .

کتاب جزیره مرجان با استقبال زیادی مواجه و طی پنجاه سال، تقریبا به تمام زبان‌های قاره اروپا ترجمه شد. بیشتر خوانندگان آن زمان نوشته‌ی رابرت مایکل بلنتاین را تحسین کردند اما عده‌ای نیز آن را حاوی مفاهیم نژادپرستانه و مبلغ استعمار می‌دانستند. با وجود تمام تفسیرها این رمان تا چندی پیش در لیست مطالعه‌ی آثار کلاسیک کودکان بریتانیا قرار داشت و مدارس ایالات متحده آمریکا سال‌ها آن را به دانش‌آموزان دبیرستانی توصیه می‌کردند.

جالب است بدانید رمان جزیره مرجانی الهام‌بخش هنرمندان متعددی بود. کتاب‌های ماندگار رابرت لوئیس استیونسون، جی. ای. هنتی و ویلیام گدینگ با تاثیر از این داستان تالیف شدند و ردپای ماجراهای رالف روور را به وضوح می‌توان در نویسندگی آن‌ها دید. در پایان معرفی باید اشاره کنیم کتاب صوتی جزیره‌ی مرجان توسط نشر صوتی آوانامه تولید شده و نشر آموت چاپ نسخه‌ی متنی را برعهده داشته است.

اقتباس‌های تلویزیونی از کتاب جزیره‌ی مرجان

تلویزیون استرالیا و بریتانیا در سال 1980 تولید اثر مشترکی با اقتباس از این رمان را آغاز کردند. مخاطب این سریال کودکان بودند و سه سال بعد روی آنتن رفت. همچنین شرکت تلویزیونی Zenith Productions در سال 2000 سریالی چهار قسمتی را بر اساس این کتاب ساخت.

کتاب صوتی جزیره‌ی مرجان مناسب چه کسانی است؟

تمام نوجوانان مخاطب اصلی این داستان ماجراجویانه هستند، با این‌حال بزرگسالان علاقه‌مند به رمان‌های کلاسیک نیز از شنیدن آن لذت خواهند برد.

با آر ام بلنتاین بیشتر آشنا شویم

او نویسنده‌ای کلاسیک و متولد سال 1825 در ادینبورگ است. رابرت مایکل بلنتاین در خانواده‌ای پرجمعیت به دنیا آمد و هیچگاه رسما به مدرسه نرفت، اما نام او در میان مشهورترین نویسندگان اسکاتلند قرار دارد. بلنتاین چندین سال کارمند یک شرکت تجارت دریایی بود و این پیشینه‌ی شغلی تاثیر محسوسی بر آثارش داشت. اولین رمان او The Young Fur Traders یا تاجرانِ جوان خز در سال 1856 منتشر شد و تجربه‌ی تالیفش او را به سمت ادبیات نوجوان سوق داد.

رابرت مایکل بلنتاین (Robert Michael Ballantyne) در طول سال‌های فعالیت هنری‌اش بیش از صد کتاب منتشر کرد که اکثرا رنگ‌وبویی ماجراجویانه داشتند اما عمدتا به‌واسطه‌ی جزیره مرجان شناخته می‌شود. آثار او نجابت، دینداری و شرافت را آموزش می‌داد و معمولا برای نوجوانان طبقه متوسطه بریتانیایی تالیف می‌شدند. رابرت مایکل بلنتاین در سال 1894 درگذشت.

در بخشی از کتاب صوتی جزیره‌ی مرجان می‌شنویم

بعد از پایان جنگ وحشی‌ها جلوی ما جمع شدند و با تعجب به ما نگاه کردند. سوالاتی از ما می‌پرسیدند ولی ما که نمی‌فهمیدیم چه می‌گویند قادر به جواب دادن نبودیم. به هر حال جک برای آنکه موضوع را فیصله دهد، با رئیس که حالا حالش بهتر شده بود صمیمانه دست داد. وقتی سیاهان فهمیدند که این کار جک از روی حسن نیت است همه با ما دست دادند.

بعد جک به طرف زن جوان رفت که این مدت تکانی نخورده و همانجا روی سنگ نشسته بود اما مشتاقانه صحنه را دنبال کرده بود. جک با اشاره به او فهماند که دنبالش برود، بعد دست رئیس را گرفت تا با خود به آلاچیق ببرد ولی در همان لحظه چشمش به بچه‌ی بیچاره‌ای افتاد که به دریا پرتش کرده بودند. بچه هنوز روی ساحل افتاده بود. جک دست رئیس را ول کرد و به طرف کودک رفت. در کمال خوشحالی دید که زنده است. همن موقع متوجه شدیم که مادر کودک هم دارد به هوش می‌آید. چک وقتی ما را دید که روی زن خم شده‌ایم و می‌خواهیم کمکش کنیم گفت... .

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
10 دقیقه
بخش اول
23 دقیقه
بخش دوم
27 دقیقه
بخش سوم
34 دقیقه
بخش چهارم
39 دقیقه
بخش پنجم
28 دقیقه
بخش ششم
30 دقیقه
بخش هفتم
30 دقیقه
بخش هشتم
27 دقیقه
بخش نهم
23 دقیقه
بخش دهم
35 دقیقه
بخش یازدهم
30 دقیقه
بخش دوازدهم
21 دقیقه
بخش سیزدهم
23 دقیقه
بخش چهاردهم
31 دقیقه
بخش پانزدهم
23 دقیقه
بخش شانزدهم
25 دقیقه
بخش هفدهم
33 دقیقه
بخش هجدهم
23 دقیقه
بخش نوزدهم
21 دقیقه
بخش بیستم
34 دقیقه
بخش بیست‌ویکم
24 دقیقه
بخش بیست‌ودوم
22 دقیقه
بخش بیست‌وسوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی جزیره‌ی مرجان
نویسنده
مترجممریم مفتاحی
راویابوالفضل شاه بهرامی
ناشر چاپیانتشارات آموت
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۱۰ ساعت و ۱۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی نوجوان، کتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه صوتی
۸۷۰۰۰ ۶۰,۹۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی جزیره‌ی مرجان

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی جزیره‌ی مرجان

برای دریافت کتاب صوتی جزیره‌ی مرجان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.