معرفی و دانلود کتاب صوتی تفکر سریع و کند

عکس جلد کتاب صوتی تفکر سریع و کند
قیمت:
89000 تومان - 9.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تفکر سریع و کند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تفکر سریع و کند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی تفکر سریع و کند

کتاب صوتی تفکر سریع و کند اثری شنیدنی از دنیل کانمن، روان‌شناس و برنده‌ی جایزه‌ی نوبل اقتصاد است. این اثر در زمینه‌ی روانشناسی و علوم رفتاری نوشته شده است و به دو سیستم مهم مغز انسان می‌پردازد که عنوان کتاب نیز از آن می‌آید. گفتنی‌ست کتاب حاضر یکی از پرفروش‌ترین آثار نیویورک‌تایمز به شمار می‌رود و جوایز زیادی را از آن خود کرده است.

درباره‌ی‌ کتاب صوتی تفکر سریع و کند

قطعاً تابه‌حال برایتان پیش آمده است که اتفاقی بیفتد و شما را تا سرحد مرگ خشمگین یا ناراحت کند. آنقدر که در لحظات و ساعات و حتی روزهای اولیه‌ی تجربه‌ی این احساس، نتوانید تحلیل درستی از شرایط ارائه بدهید و با کسی که موجب آزردگی شما شده است، صحبت کنید. حتی ممکن است واکنشی هیجانی هم از خود بروز بدهید. مثلاً راه‌های ارتباطی با طرف مقابلتان را در فضای مجازی مسدود یا عکس او پاره کنید. اما پس از گذشت مدت زمانی که برای هر کسی متفاوت است، احتمالاً سروقت او می‌روید و دلیل ناراحتی‌تان را برایش توضیح می‌دهید. و حتی از او بابت واکنش احساسی‌تان در لحظه‌ی خشمگین شدن معذرت‌خواهی می‌کنید. این فرایند و رفت‌وبرگشت میان دو ساحت احساس و منطق، شالوده‌ی اصلی کتاب تفکر سریع و کند (Thinking Fast and Slow) را تشکیل می‌دهد.

دنیل کانمن (Daniel Kahneman) در این کتاب ما را به سفری درون ذهنمان می‌برد. در این سفر هیجان‌انگیز، با دو شخصیت ساختگی که کانمن آن‌ها را خلق کرده است آشنا می‌شویم. آن‌ها تجسمی از دو ساحت ذهنی ما هستند: سیستم یک و سیستم دو. سیستم یک معمولاً واکنش‌هایی سریع و در لحظه و مبتنی بر هیجانات و احساسات دارد. برخلاف آن، سیستم دو معمولاً فرایند کندتری دارد و تفکر منطقی و کنترل‌شده‌ای را پیش می‌گیرد. در موقعیتی که پیش‌تر مثال زدیم، شما در لحظه‌ای که عکس فردی را که آزارتان داده است پاره می‌کنید، تحت تأثیر سیستم یک هستید. و با گذشت مدت‌زمانی که از فوران احساساتان گذشت و اتفاقات و هیجانات در ذهنتان ته‌نشین شد، این سیستم دو است که از شما می‌خواهد انتخابی منطقی و عاقلانه داشته باشید و با طرف مقابلتان گفت‌وگویی سازنده رقم بزنید.

کانمن با توضیح این که این دو سیستم در ذهن ما چگونه کار می‌کنند، به شما می‌آموزد که چگونه خطاهای خود را در مواقع انتخاب و تصمیم‌گیری شناسایی کنید، و از چه طریقی آن‌ها را رفع‌ و رجوع نمایید. او با ارائه‌ی نمونه‌هایی از آزمایش‌های صورت‌گرفته دراین‌باره، درک درستی از تقابل این دو سیستم به شما ارائه می‌دهد و به ما یاد می‌دهد که در چه مواقعی می‌توانیم به شهود خود اعتماد کنیم و در چه شرایطی بهتر است فرایند کند اما منطقی سیستم دو را پیش بگیریم. ادعای جسورانه‌ی کانمن در این کتاب مبنی بر این که برخی یافته‌های علمی و ثابت‌شده، متزلزل و نیازمند بازنگری هستند، واکنش‌های زیادی از سوی منتقدان و مخاطبان در پی داشت. ایده‌ی اصلی این کتاب، همان مبحثی است که کانمن با پژوهش‌های بزرگی درباره‌ی آن موفق به کسب جایزه‌ی نوبل شد.

کتاب تفکر سریع و کند در مدت کمتر از یک سال توانست بیش از یک میلون نسخه فروش داشته باشد. رسانه‌های مهمی همچون هافینگتون پست، گاردین، نیویورک تایمز، فایننشیال تایمز، ایندیپندنت، بلومبرگ، مجله‌ی ادبیات اقتصادی و مجله‌ی حقوقی دانشگاه تورنتو به نگارش مقالات مفصلی درباره‌ی این کتاب پرداخته‌اند. همچنین سالنامه‌ی انجمن علوم روان‌شناسی آمریکا به‌طور گسترده به این کتاب پرداخته است.

جوایز و افتخارات کتاب صوتی تفکر سریع و کند

- جایزه‌ی کتاب لس آنجلس تایمز (2011)
- جایزه‌ی بهترین کتاب آکادمی ملی علوم (2012)
- عنوان بهترین کتاب در روزنامه‌ی کانادایی Globe and Mail (2011)
- برگزیده شدن به‌عنوان یکی از بهترین کتاب‌های منتشرشده در سال 2011 در مجله‌ی اکونومیست
- برگزیده شدن به‌عنوان یکی از بهترین کتاب‌های منتشرشده در سال 2011 در وال استریت ژورنال
- برگزیده شدن به‌عنوان یکی از بهترین کتاب‌های منتشرشده در سال 2011 در نیویورک تایمز
- نامزد جایزه‌ی ساموئل جانسون (2012)
- نامزد مدال اندرو کارنگی برای آثار غیرداستانی (2012)

نکوداشت‌های کتاب صوتی تفکر سریع و کند

- آثار کانمن صدها سال بعد به یادگار خواهد ماند. این کتاب نقطه‌ی عطف مهمی در مواجهه با خودمان است. (دیوید بروکس، ستون نویس نیویورک تایمز)

- کتابی عمیق. همان‌طور که کوپرنیک زمین‌مرکزی را زیر سؤال برد و داروین انقلاب داروینستی را رقم زد، آقای کانمن نشان می‌دهد که ما آنقدرها هم که فکر می‌کنیم موجودات عقلانی‌ای نیستیم. (هفته‌نامه‌ی Economist)

- این کتاب نقطه‌ی عطفی در اندیشه‌ی اجتماعی است، درست مثل کتاب ثروت ملل اثر آدام اسمیت و یا تأویل رؤیا نوشته‌ی زیگموند فروید. (نسیم طالب، نویسنده‌ی کتاب قوی سیاه)

- کتاب تفکر سریع و کند شاهکار است. یک حماسه‌ی فکری درخشان و جذاب که به‌دست یکی از بزرگ‌ترین روانشناسان و عمیق‌ترین متفکران روزگار نوشته شده است. کانمن لیاقت برنده شدن جایزه‌ی پولیتزر را هم در کنار جایزه‌ی نوبل خود دارد. (دنیل گیلبرت، استاد روان‌شناسی دانشگاه هاروارد)

کتاب صوتی تفکر سریع و کند مناسب چه کسانی است؟

اگر می‌خواهید نقطه‌ی تعادل بین خرد و احساساتتان را پیدا کنید، به‌سراغ این کتاب بروید. همچنین کتاب تفکر سریع و کند برای کسانی که به اقتصاد رفتاری، علوم شناختی و روان‌شناسی علاقه دارند، پیشنهادی فوق‌العاده است.

با دنیل کانمن بیشتر آشنا شویم

دنیل کانمن (Daniel Kahneman) روان‌شناس آمریکایی-اسرائیلی متولد 1934 است که در زمینه‌ی اقتصاد رفتاری پژوهش‌های بسیاری انجام داده است. او در سال 2002 موفق به کسب نوبل اقتصاد شد. کانمن در سال 2011 در فهرست برترین متفکران جهانی منتشرشده در مجله‌ی Foreign Policy قرار گرفت. در همان سال کتاب «نویز، نقصی در قضاوت انسان» را نوشت که با اقبال بسیار گسترده‌ای روبه‌رو شد. همچنین در سال 2015، روزنامه‌ی اکونومیست او را هفتمین اقتصاددان تأثیرگذار جهان معرفی کرد.

در بخشی از کتاب صوتی تفکر سریع و کند می‌شنویم

در دوره‌ای که بمب‌گذاری‌های انتحاری در اتوبوس‌ها نسبتاً متداول بود -هر چند در حالت عادی رویداد بسیار نادری است- چندین بار به اسرائیل سفر کردم. بین دسامبر 2001 تا سپتامبر 2004، 23 بمب‌گذاری انجام شد که در مجموع 236 کشته بر جای گذاشت. در آن زمان تعداد افرادی که روزانه برای جابه‌جایی از اتوبوس استفاده می‌کردند، تقریباً 1.3 میلیون نفر بود. احتمال خطر برای هر مسافر خیلی پایین بود، اما مردم این‌طور فکر نمی‌کردند. آن‌ها تا آن‌جا که می‌توانستند از حمل‌ونقل با اتوبوس اجتناب می‌کردند و بسیاری از مسافرانی که سوار اتوبوس بودند تمام مدت با نگرانی به دنبال بسته یا پارچه‌ای چشم می‌گرداندند که احتمال داشت در آن بمب کار گذاشته باشند.

از آن‌جایی‌که یک ماشین اجاره‌ای گرفته بودم و از آن استفاده می‌کردم، موقعیت سفر با اتوبوس نصیبم نشد. اما وقتی متوجه شدم رفتار من هم تحت تأثیر همین احساسات قرار گرفته است، حس بدی به من دست داد. متوجه شدم دوست ندارم وقتی پشت چراغ قرمز هستم، کنار اتوبوس توقف کنم و با سبز شدن چراغ سریع‌تر از معمول از کنار اتوبوس دور می‌شدم. از خودم خجالت کشیدم، چون بهتر از بقیه از میزان احتمالات سردرمی‌آوردم. می‌دانستم که احتمال خطر واقعاً ناچیز است و هرگونه تأثیری که این احتمال ناچیز روی اقداماتم داشته باشد، موجب می‌شود در تصمیم‌گیری‌هایم «وزن زیادی» به احتمالی ناچیز تخصیص دهم. در واقع، احتمال این‌که در تصادف رانندگی دچار آسیب شوم بیشتر بود تا این‌که با توقف در نزدیکی اتوبوس صدمه ببینم. اما اجتناب من از نزدیک شدن به اتوبوس ناشی از یک نگرانی معقول برای زنده ماندن نبود. آن‌چه مرا مجبور به این کار می‌کرد تجربۀ من از حضور در کنار اتوبوس در آن لحظه بود: کنار اتوبوس بودن موجب می‌شد به بمب‌گذاری فکر کنم و افکار ناخوشایندی را به ذهنم می‌آورد. من از نزدیک شدن به اتوبوس خودداری می‌کردم، چون می‌خواستم به چیز دیگری فکر کنم.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
معرفی
53 دقیقه
مقدمه
43 دقیقه
بخش اول: دو سیستم / فصل یک: شخصیت‌های داستان
34 دقیقه
فصل دو: توجه و تلاش
44 دقیقه
فصل سه: کنترل‌گر تنبل
37 دقیقه
فصل چهار: ماشین تداعی‌گر
46 دقیقه
فصل پنج: آسودگی شناختی
31 دقیقه
فصل شش: هنجارها، غافلگیری‌ها و علل
41 دقیقه
فصل هفت: ماشینی برای نتیجه‌گیری‌های عجولانه
28 دقیقه
فصل هشت: چگونه قضاوت می‌کنیم
31 دقیقه
فصل نه: پاسخ به سؤال ساده‌تر
42 دقیقه
بخش دوم: میانبرهای ذهنی و سوگیری‌ها / فصل ده: قانون اعداد کوچک
44 دقیقه
فصل یازده: لنگرها
32 دقیقه
فصل دوازده: دسترس‌پذیری
36 دقیقه
فصل سیزده: دسترس‌پذیری، احساسات و خطرات
35 دقیقه
فصل چهارده: تخصص تام دبلیو
41 دقیقه
فصل پانزده: لیندا: کمتر بیشتر است
35 دقیقه
فصل شانزده: غلبۀ علّت‌ها بر آمار
36 دقیقه
فصل هفده: بازگشت به میانگین
40 دقیقه
فصل هجده: کنترل پیش‌بینی‌های شهودی
42 دقیقه
بخش سوم: بیش‌اطمینانی / فصل نوزده: توهم فهمیدن
53 دقیقه
فصل بیست: توهم اعتبار نظر
47 دقیقه
فصل بیست و یک: شهودها در مقابل‌ فرمول‌ها
45 دقیقه
فصل بیست و دو: شهود کارشناسانه
38 دقیقه
فصل بیست و سه: دید بیرونی
43 دقیقه
فصل بیست و چهار: موتور سرمایه‌داری
37 دقیقه
بخش چهارم: انتخاب‌ها / فصل بیست و پنج: خطاهای برنولی
39 دقیقه
فصل بیست و شش: نظریۀ چشم‌انداز
30 دقیقه
فصل بیست و هفت: اثر مالکیت
41 دقیقه
فصل بیست و هشت: اتفاقات بد
47 دقیقه
فصل بیست و نه: الگوی چهارگانه
50 دقیقه
فصل سی: رویدادهای نادر
30 دقیقه
فصل سی و یک: سیاست‌های مواجهه با ریسک
45 دقیقه
فصل سی و دو: حفظ حساب‌ها
37 دقیقه
فصل سی و سه: وارونگی‌ها
46 دقیقه
فصل سی و چهار: قالب‌بندی‌ها و واقعیت
33 دقیقه
بخش پنجم: دو خود / فصل سی و پنج: دو خود
20 دقیقه
فصل سی و شش: زندگی به مثابه یک داستان
27 دقیقه
فصل سی و هفت: شادکامی تجربه‌شده
40 دقیقه
فصل سی و هشت: تفکر دربارۀ زندگی
45 دقیقه
نتیجه‌گیری
76 دقیقه
پیوست الف: قضاوت در شرایط عدم قطعیت
75 دقیقه
پیوست ب: انتخاب‌ها، ارزش‌ها و قالب‌ها
2 دقیقه
معرفی پایانی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی تفکر سریع و کند
نویسنده
مترجمفاطمه امیدی
راویتایماز رضوانی
ناشر چاپی نشر نوین
ناشر صوتی استودیو نوار
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۲۸ ساعت و ۳۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه صوتی
89000 ت - 9.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی تفکر سریع و کند

مهدی صالحی
۱۴۰۱/۹/۲۱
دم نشر نوین گرم که خوب ترجمش کرده😍
دم گوینده هم گرم خیلی خوب کتاب رو خونده😍
به دوستانی که می‌خوان این کتاب صوتی رو بخرند توصیه دارم کتاب چاپیش رو هم داشته باشید چون تصاویر نسبتا زیادی داره که اگه نبینیدشون اصلا متوجه نمیشید چی شده.
من عادت دارم کتابی رو که می‌خونم، در زمان‌های دیگه صوتیش رو و
هم گوش می‌کنم تا مرور بشه برام. خیلی در درک مطلب کمک می‌کنه مطلب بیشتری در حافظه می‌مونه.
خلاصه که درمورد خود کتاب صحبتی نکردم چون اگه سرچش کردید قطعا می‌شناسیدش😉
در آخر، دم دنیل کانمن گرم که همچین کتابی نوشت و چندبار ویرایشش کرده🥰
محمدرضا جوادی
۱۴۰۲/۱۱/۱۶
کتاب دیدگاه‌های جالب و خوبی در مورد روش کار مغز انسان در حالت خودکار یا به قول کتاب سیستم یک (که به آن سیستمی گفته میشود که انسان از ذهن محاسبه‌گر خود استفاده نمی کند و بیشتر تصمیمات فی‌ البداهه و سریعی میگیرد، مثلا در رانندگی در جاهای خلوت و یا در هنگام تماشای یک برنامه تلوزیونی) دارد. مثال‌ها و و عالی می تواند مفاهیم را به شکلی زیبا قابل فهم به شنونده ارائه کند. اما مشکل کتاب به نظرم مفصل بودن بیش از حد هر فصل که باعث خستگی خواننده عام می شود و حتی ادامه شنیدن متن را سخت میکند و از لذت بردن از مفاهیم جالب و جدید کتاب جلوگیری میکند.
Mahdi Zamani
۱۴۰۲/۱۱/۲۷
باز هم کانمن به زیبایی، یافته‌های جدید روانشناسی را در قالب نمایشی با دو شخصیت، با زبان ساده به ما ارائه میدهد. فردی احساسی، تکانه‌ای و سریع و نفری منطقی، آرام و کند.
کتابی که پس از خواندن آن، شروع به بررسی اصولی میکنید که سالها در ذهنتان تزلزل ناپذیر بوده و اکنون به دنبال پاسخ به این سوال هستید
که اصل مذکور، از منظر کدام یک از این دو شخصیت صادر شده است و اگر از دیدگاه شخصیت دوم به آن نگاه کنید، چه تغییری میکند؟
تامل در این کتاب، یک عالم را به دانشمندی نقاد بدل میکند.
هادی بیات
۱۴۰۱/۸/۲۳
واو. هر فصل رو چندین بار گوش میدم و نسخه چاپیش رو میخونم. کلا آگاه شدم چقدر طرز تفکرمون پیچیدست و فکر میکنیم میدونیم داریم به چی فکر میکنیم درحالی که این برنامه ریزی‌های ذهنمی مونه و پیش زمینه‌هایی که داریم و اصلا نباید سریع فکری که به ذهنمون اومد رو قبول کنیم. باید بررسیش کنیم.
مهرداد قربانی
۱۴۰۲/۱۰/۶
این یکی ترجمه از این کتاب خیلی بهتر هست.
کتاب واقعا ارزش جایزه‌ی نوبلی رو که برده داشته. تو خیلی از کتاب‌های دیگه مثل نیروی اراده‌ی بامیستر به این کتاب اشاره شده و این نشان از ارزش علمی این کتابه. یکی از مشکلات خیلی از ما تو زندگی دادن پاسخ‌های هیجانی بدون فکر و بدون تأمل هست که به خاطر تفکر سریع هست.
احسان اسماعیلیان
۱۴۰۲/۹/۲۳
این کتاب بیشتر تو حوزه‌ی تفکر نقاد و خطاهای شناختی جای میگیره و برای پرورش این مهارت مناسبه، و نقدی که من دارم اینه که چرا به این موضوع اشاره‌ای نکردین که مخاطبان بیشتر آگاه بشن.
اگر میخواید تفکر نقادتون رشد کنه و مدل تفکرتون بهتر بشه حتما این کتابو بخونید.
مجیدارژنگی
۱۴۰۲/۱/۶
با درود. من فعلا ده فصل کتاب رو گوش کردم و بسیار جالب بود اما به نظرم نیاز داره دوباره گوش کنم تا بتونم بهتر از ابزارهایی که در کتاب گفته میشه در زندگی و کار استفاده کنم شنیدن این کتاب برای شاغلین خیلی مفیده
جندقی
۱۴۰۲/۱۲/۲۰
عالی بود. کلا کتاب‌های نشر نوین خوبه و خیلی خوانش خوبی هم داشت. مباحث بیان شده در کتاب چقدر جالب بود، فهمیدن چگونگی تصمیم گیری که در کتاب بین شده ما رو هوشیارتر می‌کنه و ذهن انتقادی ما رو فعال تر. یک پیشنهاد عالی برای مطالعه البته با تمرکز.
Foad Abdollahpour
۱۴۰۲/۶/۱۴
این کتاب صوتی بسیار مفید بود مخصوصا توضیحاتی که اساس تصمیم‌گیری‌های ما بر منطق یا احساسات رو توضیح داده بود و همچنین روشهایی برای تسلط بر رفتارهای خود تا کمترین زیان را متحمل شویم بسیار به درد بخور بود.
هوشنگ
۱۴۰۲/۱۰/۳۰
ترجمه خانم امیدی در مقایسه با سایر ترجمه‌های این کتاب بسیار فاخر و ارزنده و بسیار روان و قابل فهم برای خواننده است همینطور گفتار کتاب آقای تایماز با تسلط کامل و بدون نقص بیان شده است
مجتبی م
۱۴۰۲/۸/۱۵
کتاب بسیار خوبی بود اما حیف که به صورت صوتی‌اش نمیتوان اطلاعات تصویری‌اش را مشاهده کرد. کاش کتابراه اینجور کتابهایی با تصاویر و نمودارها را همراه با تصاویر لازم به همراه صوت ارائه میداد.
حامد نوری
۱۴۰۲/۲/۱۴
من بیشتر کتابهای انگیزشی می‌خواندم ولی این کتاب یک کتاب خودشناسی روانشناسی است و می‌تواند باعث بشه خودتون رو بهتر بشناسید. البته قبول دارم برخی جاها یک کم عباراتش سنگینه
Hiva Firouzifard
۱۴۰۲/۵/۲۹
جالبه که همه‌ی عمرمون مشغول فکر کردنیم ولی با این جزییات بهش نگاه نکردیم که بتونیم، تحلیل و کنترلش کنیم و ازش بهترین بهره‌ی آگاهلنه رو ببریم
Elaheh
۱۴۰۱/۷/۲۶
ی کتاب عالی، گوینده بسیار شیوا گویندگی کردند، کتاب‌های کانمن بسیار کاربردی و مفید هستند.
کسری درمانی
۱۴۰۲/۲/۳
ترجمه بد بود، مباحث کتاب هم مفید بودن اما بعضا درباره چیزای بدرد نخوری بودن که حوصله آدم سر می‌رفت.
بد نبود اما من فکر میکنم وقتمو با این کتاب تلف کردم فقط!
مشاهده همه نظرات 44

راهنمای مطالعه کتاب صوتی تفکر سریع و کند

برای دریافت کتاب صوتی تفکر سریع و کند و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.