معرفی و دانلود کتاب صوتی جشن همگانی

عکس جلد کتاب صوتی جشن همگانی
قیمت:
۳۵,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی جشن همگانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی جشن همگانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی جشن همگانی

مجید قیصری در کتاب صوتی جشن همگانی مجموعه‌ای از شانزده داستان شنیدنی را روایت می‌کند که دربرگیرنده‌ی طیف متنوعی از موضوعات و مضامین هستند. این مجموعه‌داستان از معدود مواردی است که قیصری در آن از فضای ادبیات جنگ و دفاع مقدس فاصله گرفته است.

درباره‌ی کتاب صوتی جشن همگانی

مجموعه‌ی شانزده داستان متفاوت از نویسنده‌ی به‌نام کشورمان، مجید قیصری، در کتاب صوتی جشن همگانی گردآوری شده است. آثار این مجموعه را می‌توان در شمار معدود تجربیات متفاوت قیصری قلمداد کرد که کوشیده است در آن‌ها به سراغ موضوعات جدیدتری برود و از فضای آثار پیشین خود که عمدتاً در حوزه‌ی ادبیات پایداری و دفاع مقدس دسته‌بندی می‌شدند فاصله بگیرد.

«موسای دیگر»، «سنگ اقبال»، «سحر باطل»، «دختر رَز»، «آهنگی برای کشتار»، «بلور»، «جشن همگانی»، «رمیدن»، «شر کامل»، «فرار»، «شیرین»، «هر شب یکی از این گله کم می‌شود»، «قلعه‌ی گِلی»، «آب مطلق، آب مضاف»، «پیشگویی» و «سفرنامه عیلامی» عناوین داستان‌های کوتاهی هستند که در کتاب صوتی جشن همگانی آن‌ها را با صدای پیمان قریب‌پناه می‌شنوید.

زوج مسلمانی که درصدد مهاجرت به سرزمین‌های دور هستند، نوازنده‌ای که تصمیم می‌گیرد ساز خود را نابود کند، زن و مردی که از یک خانواده‌ی ارمنی خانه‌ای خریده‌اند و حالا چالش‌هایی پیش روی خود می‌بینند، راوی بی‌نوایی که داروندارش در روستا به تاراج رفته است و سگش را کشته‌اند، پیرزنی که هر روز به نقطه‌ای خیره می‌ماند و با شنیدن صدایی که هیچ‌کس جز خودش نمی‌شنود، گویی دچار الهاماتی مرگبار می‌شود و... شخصیت‌هایی هستند که در این مجموعه داستان روایت زندگی آن‌ها را از دریچه‌ی نگاه و قلم مجید قیصری می‌شنویم.

مضامین مذهبی و باورهای عمومی مردم ایران، یکی از پرتکرارترین موضوعاتی هستند که قیصری در این مجموعه و در روایت داستان خود از آن‌ها بهره می‌گیرد. نویسنده در کتاب صوتی جشن همگانی، آداب و رسوم، سنت‌ها و باورهای اقشار گوناگون مردم را در تار و پود خطوط داستانی، کنش‌ها و شخصیت‌های خود تنیده و بدین ترتیب آثاری شنیدنی را خلق نموده است. غنای مضمونی و تسلط بر زبان دو عنصری هستند که آثار مجید قیصری را به داستان‌هایی شنیدنی و به‌یادماندنی تبدیل می‌کند.

گروه فرهنگی سماوا به‌اتفاق نشر افق این اثر را در قالب کتاب صوتی تهیه کرده و در دسترس مخاطبان و علاقه‌مندان قرار داده است.

کتاب صوتی جشن همگانی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به ادبیات معاصر فارسی و داستان‌های کوتاه ایرانی علاقه دارید، شنیدن کتاب صوتی جشن همگانی را از دست ندهید.

با مجید قیصری بیشتر آشنا شویم

این نویسنده در سال 1345 در تهران متولد شد. مجید قیصری تحصیلات خود را در رشته‌ی روان‌شناسی تکمیل کرد و در آستانه‌ی سی‌سالگی به‌طور جدی به حرفه‌ی داستان‌نویسی روی آورد. او داوری بسیاری از دوره‌ها و جوایز داستان‌نویسی ایران را در کارنامه‌ی کاری‌اش دارد و خود نیز در طول سال‌های فعالیتش موفق به کسب جوایز بسیاری شده است. جایزه‌ی رمان برتر اوراسیای روسیه، جایزه‌ی کتاب سال شهید حبیب غنی‌پور، جایزه‌ی ادبی اصفهان، جایزه‌ی مهرگان ادب و جایزه‌ی قلم زرّین برخی از افتخارات مجید قیصری به شمار می‌روند.

در بخشی از کتاب صوتی جشن همگانی می‌شنویم

هوسی بود و آنی. لحظه‌ای احساس کرد که نیاز دارد پوست تنش به پوست تنی بخورد که در فاصله‌ای اندک کنارش خوابیده بود. با آن لمس، مورموری خزنده بپیچد تو رگ و پی‌اش، تا آن کیف مکفی را مزمزه کند. به‌هوس دست دراز کرد به‌سویش تا شاید سرانگشتان دستش لمس کند تار مویی یا پوست نازک بازویی را. نمی‌خواست بپرد از خواب ناز. فقط یک خواهش بود. خواهشی آنی که او را از خواب ناز بیدار کرده بود. که وقتی دید دست درازشده چیزی به چنگ نمی‌آورد مگر تاریکی، مگر هوا. بیهوده چشم باز کرد. نبود. جا خالی بود. نمی‌خواست باور کند که نیست. گفت دارم خواب می‌بینم، همین‌جاست الان برمی‌گردد. تا چند لحظه‌ی دیگر دوباره دست دراز می‌کرد به هوایش. در آن تاریکی، آن وقت، آن کیف مکفی. فقط تاریکی بود و نرمی پارچه‌ای که گرمای هیچ تنی را در خود حفظ نکرده بود. جا خالی بود. بلند شد نشست سر جاش. چند بار صداش زد. گفت شاید رفته باشد دست‌شویی. از درز پایین در دستشویی نوری نتابیده بود بیرون. نگران بلند شد. چراغ اتاق را روشن کرد. ساعت روی عسلی از سه گذشته بود.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
10 دقیقه
موسای دیگر
22 دقیقه
سنگ اقبال
4 دقیقه
سحر باطل
16 دقیقه
دختر رز
6 دقیقه
آهنگی برای کشتار
7 دقیقه
بلور
17 دقیقه
جشن همگانی
5 دقیقه
رمیدن
13 دقیقه
شر کامل
18 دقیقه
فرار
16 دقیقه
شیرین
14 دقیقه
هر شب یکی از این گله کم می‌شود
10 دقیقه
قلعه‌ی گِلی
11 دقیقه
آب مطلق، آب مضاف
7 دقیقه
پیشگویی
42 دقیقه
سفرنامه‌ی عیلامی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی جشن همگانی
نویسنده
راویپیمان قریب پناه
ناشر چاپینشر افق
ناشر صوتی گروه فرهنگی سماوا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۳۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی جشن همگانی

فائزه بوریایی
۱۴۰۲/۲/۲۸
اگر صدای گوینده نبود باید با این کتاب چه کار میکردم
وای خدا چه جور کتابی بود اخر هر حکایت نویسنده بامزه شده بود یا شاید وووواااای چرا هیچ انتهایی نداشت هیچ پایانی نداشت گفتن تهش باز این باز نبود.....
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی جشن همگانی

برای دریافت کتاب صوتی جشن همگانی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.