معرفی و دانلود کتاب صوتی سه دختر گل فروش

عکس جلد کتاب صوتی سه دختر گل فروش
قیمت:
55000 تومان - 5.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سه دختر گل فروش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سه دختر گل فروش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی سه دختر گل فروش

کتاب صوتی سه دختر گل فروش مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه به قلم مجید قیصری است که درباره اتفاقات تلخ و شیرین جنگ ایران و عراق و احوالات رزمندگان و خانواده‌های آنان سخن می‌گوید. گفتنی‌ست این کتاب نامزد جایزه ادبی شهید غنی‌پور و برنده جایزه قلم زرین شده است.

درباره کتاب صوتی سه دختر گل فروش:

مجید قیصری را می‌توان از معدود نویسندگان حوزه دفاع مقدس دانست. او نگاهی انتقادی و جدید به مسئله جنگ دارد و تلاش می‌کند تصویری فانتزی و دوست داشتنی از اثرات مخرب جنگ ارائه ندهد. کتاب سه دختر گل فروش نیز از این قاعده مستثنی نیست. این کتاب که از 26 داستان کوتاه و یک داستان بلند تشکیل شده، همگی به تبعات جنگ هشت ساله ایران و عراق بر زندگی، ذهن و روان رزمندگان و خانواده‌های آنان پرداخته است.

رزمندگانی که هر یک از نقاط دور و نزدیک کشور به مناطق حساس و جنگی آمدند تا از خاک وطن دفاع کنند اما افسوس که برخی از آن‌ها به اسارت دشمن درآمدند و برخی دیگر به شهادت رسیدند. با این حال خانواده‌های آنان و نسل‌های بعدی جنگ نیز از اثرات گوناگون این مسئله در امان نبودند و قیصری نیز به عنوان یک نویسنده دغدغه‌مند، در این مجموعه داستان شخصیت‌ها و سوژه‌های ناب و جذابی را خلق کرده که شنیدن هر یک از آن‌ها می‌تواند به عمیق‌تر شدن دیدگاه‌هایمان منجر شود.

جوایز و افتخارات کتاب صوتی سه دختر گل فروش:

- نامزد جایزه شهید غنی پور
- نامزد جایزه ادبی مهرگان
- برنده جایزه چهارمین دوره قلم زرین

کتاب صوتی سه دختر گل فروش به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

اگر از طرفداران داستان کوتاه هستید و به حوزه دفاع مقدس و سال‌های جنگ علاقه دارید، شنیدن این مجموعه داستان برایتان لذت‌بخش خواهد بود.

مجید قیصری را بیشتر بشناسیم:

او یکی از پرکارترین و قوی‌ترین نویسندگان چند دهه گذشته است که موضوع داستان‌هایش همگی به سال‌های جنگ ایران و عراق و مسائل دینی مربوط می‌شود. مجید قیصری از اوایل دهه هفتاد به طور جدی وارد فضای داستان‌نویسی شد.

این نویسنده ایرانی پس از سال‌ها نوشتن در حوزه دفاع مقدس به سراغ موضوعات روز اجتماعی و دینی رفته است و حتی امروزه در محافل ادبی عده‌‌ای آثارش را ضد جنگ می‌‌دانند، چرا که همواره قیصری تلاش کرده تا رویکردی ویژه و متفاوت نسبت به موضوع جنگ داشته باشد؛ آن هم در زمانیکه بیشتر افراد، این پدیده را دوست داشتنی نشان می‌دادند؛ ولی او باوجود منتقدان فراوان بر عقاید خود پافشاری کرد.

با این حال قیصری تاکنون داور بخش داستان کوتاه و بلند بزرگسال یازدهمین جشنواره شعر و داستان جوان سوره، داور پنجمین دوره (1384) کتاب سال شهید حبیب غنی‌پور، داور دور سوم جایزه ادبی هفت اقلیم در سال (1392) و داور بخش داستان جشنواره قند پارسی بوده است.

برخی از مهم‌ترین کتاب‌های مجید قیصری عبارتند از: «نگهبان تاریکی، سه کاهن، سه دختر گل فروش، باغ تلو، ضیافت به صرف گلوله، صلح، جنگی بود، طعم باروت، گوساله سرگردان، مردی فرشته پیکر، دیگر اسمت را عوض نکن، طناب کشی و...».

جوایز و افتخارات مجید قیصری:

- برگزیده کتاب سال شهید حبیب غنی‌پور ششمین دوره (1385) و هشتمین دوره (1387)
- برگزیده جایزه مهرگان ادب به خاطر تألیف رمان باغ تلو سال (1386)
- برگزیده جایزه ادبی اصفهان برای رمان گوساله سرگردان
- برگزیده جایزه نویسندگان و منتقدان مطبوعات برای تألیف کتاب گوساله سرگردان
- برنده جایزه پکا برای نگارش کتاب ضیافت به صرف گلوله در سال (1380)
- برگزیده جایزه بهترین کتاب سال به انتخاب انجمن قلم ایران، جایزه قلم زرین سال (1385)، جایزه مهرگان ادب و جایزه ادبی اصفهان برای کتاب سه دختر گل فروش.

در بخشی از کتاب صوتی سه دختر گل فروش می‌شنویم:

وقتی که دیدمتان، خیالم راحت شد. شاید شما هم همینطور. می‌دانم که مرا دیدید، همه چیز دستگیرتان شد. یعنی همه خانواده‌هایی که سفرکرده دارند، چشم به راهند. چه رسد به اینکه پسر آدم رفته باشد جنگ. طاقت مردها این موقع وقت‌ها بیشتر است. حقیقتش با ساک الیاس آمدم ولی ترسیدم. گفتم اگر حاج خانم در را باز کند، خدایی ناکرده... برای همین نیامدم. مادر است دیگر، ساک را می‌شناسد. می‌شناسید که؟ همان ساک برزنتی که با نوار قرمزی حاشیه‌دوزی شده. از ترسم ماشین را در کوچه پشتی پارک کردم. گفتید مادر بچه‌ها نیست، آمدم تو؛ وگرنه نمی‌آمدم. می‌دانید دادن این جور خبرها یک جور مهارت می‌خواهد. مرا هم که فرستادند توی رودروایسی ماندم. گفتند بچه محله‌شانی. گفتند از تعاون منطقه برنمی‌آید وگرنه نمی‌آمدم.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
معرفی
77 دقیقه
بخش اول
57 دقیقه
بخش دوم
49 دقیقه
بخش سوم
65 دقیقه
بخش چهارم
68 دقیقه
بخش پنجم
64 دقیقه
بخش ششم
72 دقیقه
بخش هفتم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی سه دختر گل فروش
نویسنده
راویحامد عباسی
ناشر چاپیانتشارات سوره مهر
ناشر صوتی گروه فرهنگی سماوا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۷ ساعت و ۳۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی انقلاب و دفاع مقدس، کتاب‌های انقلاب و دفاع مقدس
قیمت نسخه صوتی
55000 ت - 5.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی سه دختر گل فروش

حائر مهرجو
۱۴۰۱/۳/۲۷
حیف این اتفاقات با اینگونه تعریف کردن.. اینکه اخر داستانو رها کنی که خواننده بفهمه چیشده با فکرو کاراگاه بازی تعداد خواننده هارو کم میکنه
Reza Salari
۱۴۰۰/۱۲/۱۰
خیلی عالی، هرچقدر گوش میکنی بیشتر علاقمند میشی
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب صوتی سه دختر گل فروش

برای دریافت کتاب صوتی سه دختر گل فروش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.