معرفی و دانلود کتاب صوتی جنایت

عکس جلد کتاب صوتی جنایت
قیمت:
۴۸۰۰۰ ۳۳,۶۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی جنایت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی جنایت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی جنایت

کتاب صوتی جنایت، اثری مشتمل بر چهار داستان کوتاه از نویسنده‌ی بزرگ آمریکایی و برنده‌ی جایزه‌ی نوبل ادبیات، جان اشتاین بک است. برخی از منتقدین بر این باورند که کتاب حاضر، بهترین انتخاب برای آغاز مطالعه‌ی جدیِ آثار بک به شمار می‌رود.

درباره کتاب صوتی جنایت:

تردیدی نیست که جان اشتاین بک (John Ernst Steinbeck) یکی از بزرگ‌ترین نویسندگان آمریکایی قرن بیستم بوده است؛ ادیبی برخوردار از تخیل و قلمی درخشان، و ذهن و روحی حساس. هر مخاطبی با تأمل در مجموعه آثار به‌جامانده از وی، تصدیق خواهد کرد که جانمایه‌ی آنها مضامینی از قبیل فقر و محرومیت است. گویی او تاب تحملِ بی‌عدالتی‌های فراوانی را که به چشم می‌دید نداشت، و تا آنجا که میسر بود، می‌کوشید با بهره‌گیری از نگاه دقیق خود، تلخی‌هایی را که در صحنه‌ی زندگی روزمره‌ مشاهده می‌کند، به قصه‌هایی بدل کند که در عین پرکشش بودن، آکنده از دغدغه‌های اجتماعی‌اند. پس عجیب نیست اگر سویه‌ی تراژیک آثار داستانی جان اشتاین بک چنین پررنگ به نظر می‌رسد.

مشهورترین اثر او رمان خوشه‌های خشم است که به زبان فارسی نیز ترجمه شده و طرفداران فراوانی دارد. با این حال جان اشتاین بک خالق آثار کوتاه و بلند دیگری نیز بوده، که هر کدام شایسته‌ی توجهی ویژه‌اند؛ برخی از این آثار در کتاب صوتی جنایت (The Long Valley) گرد هم آمده‌اند.

در این اثر به چهار داستان کوتاهِ اشتاین بک گوش خواهید سپرد: بلدرچین سفید، تسمه، خودپاسبان، جنایت. محل وقوع رخدادها در جملگی این داستان‌ها، غرب آمریکاست. منازعات نژادی، فقر اقتصادی و فرهنگی، و تضادهای طبقاتی، از جمله مسائلی‌اند که در قصه‌های کتاب صوتی جنایت مورد بازنمایی و واکاوی قرار گرفته‌اند.

نکوداشت‌های کتاب صوتی جنایت:

- اثری شگفت‌انگیز. (Biblio)
- بهترین مقدمه برای ورود به دنیای جان اشتاین بک. (Penguin)
- جان اشتاین بک، آمریکا را بهتر از هر نویسنده‌ی دیگری می‌شناخت. (The Dallas Morning News)

کتاب صوتی جنایت مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به داستان‌های اجتماعی، دوست‌داران داستان کوتاه و طرفداران ادبیات آمریکا، بی‌شک کتاب حاضر را اثری باب طبع خود خواهند یافت.

با جان اشتاین بک بیشتر آشنا شویم:

او به سال 1902 در ایالت کالیفرنیا چشم به جهان گشود؛ رشته‌ی دانشگاهی‌اش زبان و ادبیات انگلیسی بود. پس از فارغ‌التحصیلی به نیویورک رفت و مدتی سرگرم فعالیت‌های مطبوعاتی شد. کمی بعد به زادگاه خود بازگشت و ظرف مدت زمانی کوتاه، حرفه‌هایی گوناگون را تجربه کرد. در همین زمان، آشنایی با زندگی دشوار کارگری اثری عمیق و پاک‌نشدنی بر نگاه وی به مسائل گذاشت، و این امری‌ست که از تأمل در بهترین داستان‌هایش به خوبی نمایان است.

بزرگ‌ترین دستاورد ادبی بک، کتاب «خوشه‌های خشم» است. شاهکاری تکان‌دهنده که اقتباس سینمایی زیبایی نیز به وسیله‌ی جان فورد، کارگردان فقید آمریکایی از روی آن ساخته شده است. این اثر، همچون سایر آثار بک، از روایتی رئالیستی برخوردار بوده و مملو از کاراکترهای فراموش‌نشدنی و موقعیت‌های داستانی پرتنش است. از سایر کتاب‌های مهم جان اشتاین بک، می‌توان به عناوین پیش رو اشاره داشت: «شرق بهشت، موش‌ها و آدم‌ها، ماه پنهان است.»

مهم‌ترین افتخارات جان اشتاین بک:

- برنده‌ی جایزه‌ی نوبل ادبیات (1962)
- برنده‌ی جایزه‌ی پولیتزر (1940)

در بخشی از کتاب صوتی جنایت می‌شنویم:

روز پس از مراسم خاکسپاری، پیتر رندل در مزرعه‌اش مشغول به کار شد. خانواده‌ی چپل که در مزرعه‌ی کناری زندگی می‌کردند، دیدند چراغ آشپزخانه‌ی پیتر، چند ساعت پیش از سحر روشن شد، و تازه قرار بود نیم ساعت بعد از جا بلند شوند که فانوسش را دیدند که راهی انبار آن‌سوی حیاط است.

پیتر باغ میوه‌اش را سه روز هرس کرد. از خروس‌خوان کار می‌کرد تا موقعی که دیگر چشمش هیچ شاخه‌ای را بالای سرش نمی‌دید. آنگاه سراغ سروشکل دادنِ تکه زمینِ کنار رودخانه رفت. شخم زد و صاف کرد و چنگک کشید. دو غریبه با چکمه و شلوار اسب‌سواری، سر رسیدند و زمینش را دید زدند. انگشتشان را روی زمین کشیدند و مته‌ی تیرنشان توی خاک فرو کردند. وقتی هم می‌رفتند پاکت‌های کوچکی از خاک با خود بردند. روال همیشه این بود که کشاورزان پیش از کاشت، کلی رفت‌وآمد می‌کردند...

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
20 دقیقه
بلدرچین سفید - قسمت اول
19 دقیقه
بلدرچین سفید - قسمت دوم
24 دقیقه
تسمه - قسمت اول
17 دقیقه
تسمه - قسمت دوم
19 دقیقه
خودپاسبان
21 دقیقه
جنایت - قسمت اول
15 دقیقه
جنایت - قسمت دوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی جنایت
نویسنده
مترجممهرداد وثوقی
راویپژمان رمضانی
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۱۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۴۸۰۰۰ ۳۳,۶۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی جنایت

هانیه هژبرالساداتی
۱۴۰۱/۱۰/۲۶
اگر من قرار بود اسم یکی از این ٤ داستان کوتاه رو به عنوان اسم کلی کتاب انتخاب کنم، قطعا جنایت رو انتخاب نمی‌کردم.
کتابی راجع به "خود"، آن خودِ درونی ما که نادیده‌اش می‌گیریم، نمیشناسیمش، تلاشی برای شناختنش نمی‌کنیم یا انکارش می کنیم.
کاملا شنیدنی است؛ داستان بلدرچین و تسمه رو خیلی دوست داشتم.
zahra ashrafpouri
۱۴۰۰/۱۲/۲۵
مثل همیشه حان اشتاین بک با سبو متفاوت خود کتابی خواندنی آفرید اما این کتاب به نسبت اثرات دیگه نویسنده از امتیاز کمتری نزد من برخوردار است اما خواندن آن خالی از لطف نیست
Maryam Rajabi
۱۴۰۱/۵/۱۸
کتابی که جان اشتاین یک نوشته حداقل دوبار باید خوند
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب صوتی جنایت

برای دریافت کتاب صوتی جنایت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.