معرفی و دانلود کتاب صوتی اتهام:‌ داستان‌هایی از کره شمالی

عکس جلد کتاب صوتی اتهام:‌ داستان‌هایی از کره شمالی
قیمت:
87000 تومان - 9.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی اتهام:‌ داستان‌هایی از کره شمالی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی اتهام:‌ داستان‌هایی از کره شمالی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی اتهام:‌ داستان‌هایی از کره شمالی

مجموعه‌ای از داستان‌های تکان‌دهنده که پرتره‌ای دقیق از زندگی زیر سیطره‌ی رژیم کره‌ی شمالی را ترسیم می‌کند. بندی در کتاب صوتی اتهام:‌ داستان‌هایی از کره شمالی صدای آشنای مردمی را منعکس می‌کند که در یک حکومت دیکتاتوری تمام‌عیار زندگی می‌کنند. این اثر در سال 2017 به‌عنوان بهترین کتاب سال گلوب اند میل برگزیده شده است.

درباره‌ی کتاب صوتی اتهام:‌ داستان‌هایی از کره شمالی

هفت داستان کتاب صوتی اتهام:‌ داستان‌هایی از کره شمالی (The Accusation: Forbidden Stories from Inside North Korea) در دوران رهبری کیم ایل سونگ و کیم جونگ ایل، رهبران پیشین کره‌ی شمالی، اتفاق می‌افتند. این داستان‌ها بازتابی از صدای مردمانی دردآشنا هستند که محکوم به زندگی در سایه‌ی یکی از خودکامه‌ترین حکومت‌های جهان‌اند. شخصیت‌های این داستان‌های از پس‌زمینه‌های بسیار متنوعی می‌آیند؛ از یک مادر جوان که در میان نخبگان در پیونگ‌یانگ زندگی می‌کند و پسرش در جریان یک گردهمایی سیاسی درگیر ماجراهایی می‌شود، تا یک کمونیست کهنه‌کار که در پی شرایطی پیچیده از نفوذ حزب در همه چیز عمیقاً ناامید می‌گردد.

شخصیت‌های داستان‌های کتاب صوتی اتهام، همگی افرادی عادی با مشکلات معمولی در شرایطی هولناک هستند. در «گزارش ترک وطن» مردی که زندگی‌اش در شرف نابودی قرار دارد؛ زیرا پدرش یک بار -سال‌ها پیش- نتوانسته است به‌درستی از نوع جدیدی از بذر مراقبت کند. در «شهر اشباح» یک والدینی جوان در شرایط نگران‌کننده‌ای قرار می‌گیرند؛ زیرا کودک نوپاشان در حال لگدمال کردن پوستری از کارل مارکس است. در «زندگی یک توسن تیزپا» ماجرای پیوند یک قهرمان قدیمی انقلاب با یک درخت نارون ارزشمند را می‌شنویم. داستان «خیلی نزدیک، خیلی دور» درباره‌ی یک معدنچی ساده است که از ممنوعیت سفر برای دیدن مادر در حال مرگش سرپیچی می‌کند. در «پاندمونیوم» خانواده‌ای در شرایطی که برای دیدار «رهبر بزرگ» ایجاد شده گرفتار می‌شوند. در «روی صحنه» بداهه‌گویی مرد جوان و خلاقی در کلاس بازیگری اتفاقات بعدی داستان را رقم می‌زند. و درنهایت، در داستان «قارچ سرخ» می‌بینیم که چگونه یک مدیر کارخانه از سوی بوروکراسی به‌دلیل یک وظیفه‌ی غیرضروری که به او محوّل کرده‌اند به ورطه‌ی نابودی کشیده می‌شود.

بندی که نام مستعار نویسنده‌ی این کتاب است، در کره‌ای به معنای «شب‌تاب» به کار می‌رود و در کتاب صوتی اتهام نیز، نویسنده همچون منبع نوری الهام‌بخش در دل تاریکی‌ها، روشنایی خیال‌انگیزی روی زندگی تیره و تار هم‌میهنانش می‌افکند. بندی با احساسات عمیق و مهارت زبانزدش در نویسندگی، تصویری واضح را از زندگی در شرایط بسته و تک‌حزبی کره‌ی شمالی به رشته‌ی تحریر درمی‌آورد. تصویری که در ضمن تیرگی بارقه‌ای غیرقابل انکار از امید و انسانیت نیز در خود دارد. چرا که درباره‌ی مردمی است که حتی در چنین شرایط غیرانسانی و تاریکی نیز، از زندگی سرشارند.

نشر صوتی آوانامه به‌اتفاق انتشارات ققنوس، ترجمه‌ی مسعود یوسف حصیرچین را از این اثر در قالب کتاب گویا منتشر کرده است. کتاب صوتی اتهام:‌ داستان‌هایی از کره شمالی را با صدای تایماز رضوانی، معصومه عزیزمحمدی و سمانه همتی می‌شنوید.

جوایز و افتخارات کتاب صوتی اتهام:‌ داستان‌هایی از کره شمالی

  • در رده‌ی آثار ترجمه‌ای شاخص در ادبیات جهان امروز در سال 2017
  • بهترین کتاب سال گلوب اند میل در سال 2017
  • نامزد جایزه‌ی ادبی Aspen Words
  • برنده‌ی جایزه‌ی PEN Translates

نکوداشت‌های کتاب صوتی اتهام:‌ داستان‌هایی از کره شمالی

  • داستان‌هایی تخیلی به قلم یک مخالف ناشناس. یک کیفرخواست شدید از زندگی در کره‌ی شمالی توتالیتر. (نیویورک تایمز)

  • اتهام ممکن است خطرناک‌ترین کتاب در حال حاضر روی کره‌ی زمین باشد. یک نقطه‌عطف تاریخی که وجود آن نمادی امیدواری در شرایطی است که تغییر آن اجتناب‌ناپذیر است، حتی اگر قریب‌الوقوع نباشد. (Vice)

  • بندی هر که باشد تاریخ‌ساز شده است. او زندگی روزمره‌ی مردم کره‌ی شمالی را ترسیم کرده است و آن‌ها را به‌عنوان انسان‌هایی معرفی می‌کند که با وجود شرایطی فوق‌العاده دشوار و ناعادلانه زندگی می‌کنند. (Paste)

  • هفت داستان کوتاه که هر کدام انگشت اتهام را به سوی رژیم حاکم نشانه می‌گیرد و نوری را بر تاریکی مستبدانه‌ی کره‌ی شمالی می‌تاباند. از خلال امیدهای بربادرفته و رؤیاهای درهم‌شکسته، شعله‌ی امیدی به‌سختی سوسو می‌زند. (گاردین)

  • بندی را به الکساندر سولژنیتسین تشبیه کرده‌اند، اما این یک تشبیه واهی است. او را نمی‌توان در سنت‌های آشنا جای داد، زیرا کار او بی‌سابقه است. وجود بندی ثابت می‌کند که ترس انبوه هنوز نتوانسته قدرت تخیل مردم کره‌ی شمالی را از بین ببرد. اگر داستان‌های اتهام از تجربیات واقعی افراد واقعی سرچشمه گرفته باشد، پس نمی‌توان شکی داشت که چندین بندی در این کشور زندگی می‌کنند؛ مردان و زنان بسیاری که مانند شخصیت‌های این مجموعه داستان می‌‌کوشند روح خود را از تهاجم حفظ کنند. (The National)

کتاب صوتی اتهام:‌ داستان‌هایی از کره شمالی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به ادبیات معاصر کشوری زیر سایه‌ی ظلم و استبداد علاقه دارید، شنیدن کتاب صوتی اتهام:‌ داستان‌هایی از کره شمالی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

با بندی بیشتر آشنا شویم

بندی (Bandi) نام مستعاری است که نویسنده‌ی کتاب اتهام برای خود برگزیده است. از بندی اطلاعات مختصری در دست داریم. از جمله این که هنوز در کره‌ی شمالی زندگی می‌کند و مجموعه‌داستان اتهام تنها اثر منتشرشده‌ی اوست.

در بخشی از کتاب صوتی اتهام:‌ داستان‌هایی از کره شمالی می‌شنویم

صبحی سرد. زمین پوشیده از برف بود و آسمان پر از ستون‌های ذدودی که به‌سرعت و لرزان، از دودکش خانه‌ها خارج می‌شد. جئون یونگ ایل دستپاچه و با عجله قفل در دفترش را باز کرد، به‌سرعت داخل شد و یکراست سراغ رادیاتور دفترش رفت و دستان لرزانش را ملتمسانه روی آن نگه داشت. داد و فریاد تلفن دفترش را برداشته بود. اما می‌توانست پس از گرم کردن خودش به سراغ تلفن برود. البته اگر چنین چیزی اصلاً امکان‌پذیر بود. جنازه‌هایی را می‌شناخت که گرمایشان بیشتر از آن رادیاتور بود. دیگ بخار که برای کار با زغال‌سنگ طراحی شده بود، حالا مجبور بود با تق‌وتوق و تکان‌های بسیار، با مخلوط خاک‌اره‌ی نم‌کشیده که آن هم به‌دشواری گیر می‌آمد، برای به انجام رساندن وظیفه‌اش تقلا کند. تأمین زغال‌سنگ و هیزم خانه‌های کارگران هم قطع شده بود و این یعنی تنها منبع خاک‌اره‌ی کارخانه باید شومینه‌هایشان را هم تغذیه می‌کرد. شومینه‌هایی که زمانی هدیه‌های آسمانی به نظر می‌رسیدند و امتیاز ویژه‌ای بودند که تنها در اختیار کسانی قرار می‌گرفتند که آنقدر خوش‌شانس بود‌ه‌اند که در کارخانه پست و مقامی داشته باشند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
31 دقیقه
داستان اول: گزارش ترک وطن - بخش اول
20 دقیقه
داستان اول: گزارش ترک وطن - بخش دوم
24 دقیقه
داستان اول: گزارش ترک وطن - بخش سوم
26 دقیقه
داستان دوم: شهر اشباح - بخش اول
29 دقیقه
داستان دوم: شهر اشباح - بخش دوم
26 دقیقه
داستان سوم: زندگی یک توسن تیزپا - بخش اول
29 دقیقه
داستان سوم: زندگی یک توسن تیزپا - بخش دوم
32 دقیقه
داستان چهارم: خیلی نزدیک، خیلی دور - بخش اول
33 دقیقه
داستان چهارم: خیلی نزدیک، خیلی دور - بخش دوم
31 دقیقه
داستان پنجم: پاندمونیوم - بخش اول
30 دقیقه
داستان پنجم: پاندمونیوم - بخش دوم
28 دقیقه
داستان ششم: روی صحنه - بخش اول
32 دقیقه
داستان ششم: روی صحنه - بخش دوم
30 دقیقه
داستان هفتم: قارچ سرخ - بخش اول
36 دقیقه
داستان هفتم: قارچ سرخ - بخش دوم
24 دقیقه
داستان هفتم: قارچ سرخ - بخش سوم
34 دقیقه
مؤخره

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی اتهام:‌ داستان‌هایی از کره شمالی
نویسنده
مترجممسعود یوسف حصیرچین
راویتایماز رضوانی، معصومه عزیز محمدی، سمانه همتی
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۸ ساعت و ۱۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
87000 ت - 9.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی اتهام:‌ داستان‌هایی از کره شمالی

Lunasa
۱۴۰۲/۳/۱
اگر علاقمند به کتاب‌های حیطه کره شمالی هستید و قبلا توی این موضوع مطالعه داشتید بخصوص کتاب‌های زندگینامه‌ای که پناهندگان نوشتن این نکته رو در نظر داشته باشید که این کتاب هیچ اطلاعات جدیدی نداره.
کتاب‌های زندگینامه‌ای جزئیات دقیق تری رو ارائه میدن و مفید ترن.
اما شاید تنها نکته‌ای که این کتاب رو
خاص میکنه و خوندنش خالی از لطف نیست اینه که این کتاب از داخل کره شمالی نوشته شده و به بیرون فرستاده شده و کاملا ناشناسه.
پارسا کیانی
۱۴۰۲/۶/۲۶
واقعا کتاب خوبی بود دوستان کتاب درمورد زندگی مردم و خانواده بیشتر اشاره کرده و وضعیت کومونیستی بودن این کشور رو میگه و اینکه زن شخصیت اصلی داستان همش نگرانه که دولت و مردم چه فکری می‌کنند درمورد اونها و اینکه از نظرم حتی مردم حق انتخاب شوهر و همسر را ندارن بلکه خود دولت انتخاب می‌کنه که اگر این گونه باشه کلا کشورشون هم از نظر فرهنگی و... وضعیت واقعا افتضاح است
regen
۱۴۰۲/۳/۱
اثر متفاوتی بود در موضوع کره شمالی. تا پیش از این کتابهایی که درباره کره شمالی خوندم خاطرات اشخاص حقیقی و مردم عادی بوده. ولی خالق این کتاب یکی از نویسندگان به نام کره شمالی هست که هنوز داره در دل این کشور زندگی می‌کنه. با توجه به این میشه گفت اثری ارزشمند و متفاوته که من پسندیدمش.
کاربر سین
۱۴۰۲/۹/۸
بسیار نا معتبر و غیرواقعی. تا یک ساعت بیشتر نتونستم تحملش کنم. این نویسنده هرگز اهل کره شمالی نمیتونه باشه. چون هیچ چیز از شرایط زندگی تعریف شده تو این کتاب، مثل اون کشور نیست. چه بسا یه نویسنده زرنگ این کتاب تخیلی رو نوشته باشه با این شرح که یه نفر از داخل کتابو بیرون فرستاده، برای فروش بالا.
Ali Javadi
۱۴۰۲/۲/۴
برای کسی که کنجکاوه که شرایط و نحوه زندگی تو کره شمالی رو بفهمه تا حدودی میتونه متوجهش بشه اما زیاد داستان‌های روان و هیجان انگیزی نداره کتاب
علی رستگار
۱۴۰۲/۸/۲۱
داستانهای کوتاه از جو خفقان آور رژیم کمونیستی و اقتدارگرای کره شمالی است البته نسبت به کتاب‌های دیگر از فراریان از کره ضعیفتر بود
مهدی مجیدی
۱۴۰۲/۷/۳
برخی از داستان‌ها عالی بود مخصوصا گوینده آن
hamid tanha
۱۴۰۲/۴/۲۸
بد نبود ولی کتاب‌های دیگه در مورد کره شمالی بشتر جذبم میکرد
مشاهده همه نظرات 8

راهنمای مطالعه کتاب صوتی اتهام:‌ داستان‌هایی از کره شمالی

برای دریافت کتاب صوتی اتهام:‌ داستان‌هایی از کره شمالی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.