معرفی و دانلود کتاب صوتی جنگ جهانی اول

عکس جلد کتاب صوتی جنگ جهانی اول
قیمت:
۷۰۰۰۰ 49000 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی جنگ جهانی اول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی جنگ جهانی اول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی جنگ جهانی اول

کتاب صوتی جنگ جهانی اول اثر رابرت گرین، به بیان حوادثی که در این جنگ رخ داده است، می‌پردازد. جنگ جهانی اول، جنگی جهانی بود که از ماه اوت ۱۹۱۴ تا نوامبر ۱۹۱۸ رخ داد و در پی آن، بدون زمینهٔ جدی کشمکش، سربازان بسیاری برای جنگ تجهیز شدند و مناطق زیادی از جهان درگیر جنگ گشتند.

جنگ جهانی اول (Word War 1) در سال ١۹١۴ به بهانه قتل فرانتس فردیناند ولیعهد و وارث تاج و تخت امپراتوری اتریش– مجارستان در سارایوو آغاز شد. قاتل از صرب‌های بوسنی و عضو جنبش زیرزمینی بود که برای استقلال این کشور با امپراتوری اتریش - مجارستان مبارزه می‌کرد. این قتل ممکن بود در حد حادثه‌ای کنترل‌شده باقی بماند، اما چنین نشد و کشورها را یکی پس از دیگری درگیر کرد. درحالی‌که قدرت‌های بزرگ اروپا - بریتانیا، فرانسه و روسیه در یک سو و آلمان و اتریش - مجارستان در سوی دیگر - می‌گفتند تنها خواهان صلح هستند ولی عملاً خود را برای جنگ آماده می‌کردند.

اروپا به کانون زمین‌لرزه‌ای سیاسی تبدیل شد و موج‌های ضربه‌ای آن به سرعت به بیرون گسترش یافت و به تمامی نقاط جهان رسید. این درگیری در تاریخ به جنگ جهانی اول یا جنگ بزرگ مشهور شد و کشورهای اندکی در این جنگ از آسیب‌های آن مصون ماندند. مردم بیش از پیش دریافتند که جهان به هم پیوسته است و از رخدادهای جهانی گریزی نیست.

«مجموعه تاریخ جهان» سعی دارد چشم‌اندازی گسترده و ژرف از سیر تاریخ عرضه کند. این مجموعه با ارائه زمینه‌های فرهنگی رخدادهای تاریخی،‌ اندیشه‌های سیاسی، فرهنگی و فلسفی تاثیرگذار را در گذر مشعل تمدن از بین‌النهرین و مصر باستان به یونان، روم، اروپای قرون وسطی و دیگر تمدن‌های جهانی تا امروز را شامل می‌شود. این مجموعه، نه تنها برای آشنایی خوانندگان و مخاطبانش با مبانی تاریخ تدوین شده است، بلکه در پی آگاه ساختن آن‌ها از این واقعیت است که زندگی‌شان بخشی از سرگذشت کلی انسان‌هاست.

هر جلد از این مجموعه برداشتی جامع و روشن از یک دوره مهم تاریخ را به خواننده ارائه می‌کند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
12 دقیقه
پیشگفتار: چرایی آغاز جنگ
34 دقیقه
بخش اول - جبهۀ غرب - کانون طوفان
5 دقیقه
ضمائم بخش اول
32 دقیقه
بخش دوم - جنگ در دریا وهوا
6 دقیقه
ضمائم بخش دوم
37 دقیقه
بخش سوم - جنگ در خاور نزدیک
4 دقیقه
ضمائم بخش سوم
30 دقیقه
بخش چهارم - جنگ در جبهۀ شرق - دنیای کهنه فرو می پاشد
5 دقیقه
ضمائم بخش چهارم
34 دقیقه
بخش پنجم - آمریکا قدم پیش می گذارد
4 دقیقه
ضمائم بخش پنجم
31 دقیقه
بخش ششم - ورسای و پس از آن
5 دقیقه
ضمائم بخش ششم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی جنگ جهانی اول
نویسنده
مترجممهدی حقیقت خواه
راویاکرم پریمون
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۵۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های تاریخ جهان
قیمت نسخه صوتی
۷۰۰۰۰ 49000 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی جنگ جهانی اول

شقايق بانو
۱۳۹۹/۱/۱
خب اطلاعات خوبی راجع به جنگ اولی داد، مثلا چه کشورهایی درگیر بودن تا قبل این کتاب نمیدونستم مثلا عربستان درگیر بوده و اینکه ترکیه به اون تسلط داشته و یا اینکه بعد جنگ جهانی اول پادشاهی عربستان شکل گرفته، یا از جنگ‌های ١٨٧١ فرانسه و المان نمیدونستم که باعث شد یه قسمتی از فرانسه به المان داده بشه و و یا اینکه تلاش‌های ویلسون (رییس جمهور امریکا) برای تشکیل جامعه ملل که بعد جنگ جهانی دوم به تشکیل سازمان ملل متحد انجامید، یا اینکه تشنه قدرت بودن المان برای اینکه مثه بریتانیا مستعمره داشته باشه برای همین وارد جنگ شد یا اینکه ارسال اون تلگراف به مکزیک که بگه حمایتتون میکنیم اگه بخواید ایالت‌های تگزاس و اریزونا پس بگیرید برای اینکه ورود امریکا به جنگ به تاخیر بندازه اما تلگراف توسط انگلیس رمزگشایی شد و همین باعث ورود امریکا به جنگ شد. کلی میتونم "و یا" بگم ولی جالب‌ترین نکته اونجا بود میگفت اگه از سربازها میپرسیدی چرا دارید میجنگید میگفتن چون قرار بوده اینجا باشیم و اینجاییم! حتی نمیدونستن چرا میجنگن! و این چقدر غم انگیزه زندگی ادم‌ها بازیچه یه سری ادم تشنه قدرت میشه😔
بهنام رئیسی
۱۴۰۲/۴/۱۹
کتاب صوتی خیلی خیلی زیبایی بود و من چندین بار به این کتاب صوتی گوش دادم و بسیار لذت بردم، این کتاب صوتی جنگ جهانی اول را به طوری خلاصه بیان می‌کرد، اما همان خلاصه این داستان هم متشکل از جزئیات فراوان بود که بسیار مفید بود و زیبایی این اثر را افزایش می‌داد، روایت درگیری طرفین جنگ جهانی اول به حماسی گونه‌ای بسیار زیبا و جذاب بود و این اتفاق با گوینده‌ای توانمند انجام شد و گذشته از آن موسیقی این کتاب صوتی هم بسیار متناسب و حماسی بود و شنیدن آن را لذت بخش می‌کرد، هر چند که اساسا جنگ چیز زیبایی نیست اما می‌توان روایتی زیبا و آموزنده‌ای از آن انجام بشود که در این کتاب صوتی انجام شده است، آموزندگی این کتاب صوتی بیشتر از نظر تاریخی است و روابط بین الملل و اختلاف‌های فرهنگی بین ملت‌ها را نشان می‌دهد، در جنگ آن هم جنگی مانند جنگ جهانی اول فقط بحث نظامی نیست بلکه جنگی سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، تاریخی و حتی مذهبی است، طرفین جنگ از هر حریه‌ای برای پیروز شدن استفاده می‌کنند و بنابراین مطالعه جنگ‌ها یا گوش دادن به داستان جنگ‌ها به مانند همین کتاب صوتی می‌تواند برای هر کسی آموزنده باشد چرا که در دنیای امروز ما دائما شاهد درگیرهای مختلف در دنیا هستیم و باید تاریخ را بدانیم و از آن بیاموزیم تا اشتباه نکنیم، صد البته که این کتاب صوتی زیبا سرگرمی بسیار زیبا و مفیدی برای همه ما هم هست و به همه پیشنهاد می‌کنم این کتاب صوتی را حتما گوش کنند و از کتابراه هم بخاطر این کتاب صوتی فوق العاده تشکر می‌کنم❤
آرین نیاسری
۱۴۰۲/۷/۱۴
جنگ جهانی اول در سال ١٩١٤ به بهانه قتل فرانتس فردیناند ولیعهد و وارث تاج و تخت امپراتوری اتریش– مجارستان در سارایوو آغاز شد. قاتل از صرب‌های بوسنی و عضو جنبش زیرزمینی بود که برای استقلال این کشور با امپراتوری اتریش– مجارستان مبارزه می‌کرد. این قتل ممکن بود در حد حادثه‌ای کنترل شده باقی بماند، اما و چنین نشد کشورها را یکی پس از دیگری درگیر کرد. در حالی که قدرت‌های بزرگ اروپا - بریتانیا، فرانسه و روسیه در یک سو و آلمان و اتریش– مجارستان در سوی دیگر- می‌گفتند تنها خواهان صلح هستند ولی عملا خود را برای جنگ آماده می‌کردند. اروپا به کانون زمین لرزه‌ای سیاسی تبدیل شد و موج‌های ضربه‌ای آن به سرعت به بیرون گسترش یافت و به تمامی نقاط جهان رسید. این درگیری در تاریخ به جنگ جهانی اول یا جنگ بزرگ مشهور شد و کشورهای اندکی در این جنگ از آسیب‌های آن مصون ماندند. مردم بیش از پیش دریافتند که جهان به هم پیوسته است و از رخدادهای جهانی گریزی نیست.
حسین براری
۱۴۰۲/۱۱/۳
این کتاب اطلاعات خوبی از جنگ جهانی اول از ابتدا تا انتها را به صورت خلاصه اما مفید شرح می‌دهد. اما آنچه که برای من بسیار جذاب بود، مطالب فصل آخر کتاب و صلح ورسای بود که چگونگی تشکیل بسیاری از کشورهای جهان از کشورهای عربی خاورمیانه گرفته تا کشورهای برآمده از امپراتوری اتریش مجارستان را توضیح می‌دهد. از دیگر نکات جذاب این فصل، میتوان به چگونگی شکل گیری جامعه ملل اشاره کرد. اما نقد جدی وارد بر این کتاب و نکته منفی بارز آن، قیمت بسیار بالای آن در مقایسه با حجم ناچیز آن است. ضمن این که اگر فصل آخر کتاب را حذف کنیم، بقیه مطالب کتاب چندان جذاب و قابل توجه نیست.
Morteza Nasiri
۱۴۰۱/۴/۱۷
جنگ جهانی اول در زمانی اتفاق افتاد که آگاهی، رسانه، ارتباطات به اندازه جنگ جهانی دوم نبود، به خاطر همین جنگ جهانی دوم خیلی رو بورس بوده و مردم فجایع زیادی در مورد جنگ جهانی دوم میدونن، درصورتیکه ممکنه فجایع جنگ اول جهانی بیشتر از جنگ دوم جهانی باشد.
اگه میخواید در مورد جنگ جهانی اول اطلاعاتی داشته باشید، مثل اینکه اصلاً چرا این جنگ شروع شد و... این کتاب صوتی رابرت گرین رو گوش بدید.
علی جاوید
۱۴۰۲/۵/۲
در جنگ جهانی اول آلمان کشور متخاصم بوده و بوسیله متفقین مجبور به تسلیم میشه. کلا آلمان همواره به کشور گشائی می‌اندیشیده است. البته در کتاب اشاره‌ای به ایران نشده اما ضمن همین جنگ نیمی از مردم کشور ما از قحطی و گرسنگی جان خودشون را از دست دادن. کتاب مفیدیه و ارزش چندین بار شنیدن را دارد. اجرای گوینده عالیه. ممنونم
نوید
۱۴۰۱/۸/۲۲
سلام وعرض ادب
خیلی کلی و تیتر وار به موضوع‌ها اشاره شده بود‌، برای من که خیلی به تاریخ علاقه دارم این تیپ روایت باعث بوجود اومدن علامت‌های سوال زیادی تو ذهنم میشه، یعنی مجبور میشم به منابع دیگه‌ای برای کامل کردن اطلاعاتم مراجعه کنم.
با اینهمه نمیشه از تسلط و قدرت خواننده روایت چشم پوشی کرد، ممنون از صدای زیباشون.
عباس فتحی ثانی
۱۴۰۲/۷/۴
سلام کتاب صوتی زیبایی بود و صدای خانم پریمون هم خوب بود ولی کتاب از لحاظ محتوایی خشک و خلاصه بود و به خیلی از مسائل هم هیچ‌اشاره‌ای نشده بود، در کل این کتاب رو برای یک بار شنیدن توصیه می‌کنم ولی برای اینکه اطلاعاتمان درباره جنگ جهانی اول کمی بالا بره کتاب‌های جامع تری رو باید مطالعه یا بشنویم.
محمدرضا جوادی
۱۴۰۱/۱۲/۲۴
اطلاعات من از جنگ جهانی اول فقط علت آغاز جنگ و سال شروع و پایان آن بود و حتی دقیق نمیدانستم چه کشورهایی درگیر آن بودند؛ ولی خواندن این کتاب میتوانم بگویم که اطلاعات جامع و کاربردی‌ای از جنگ جهانی به خواننده میدهد و به تمام دوستداران مطالعه کتب تاریخی خواندش را توصیه میکنم..
پردیس زنجانى
۱۴۰۰/۱۲/۱۰
کتاب برای دانش مختصر و جمع و جور درباره جنگ جهانی اوّل خیلی خوبه و قاعدتا اگه قصد تحقیق و پژوهش دارین باید دنبال منبع‌های جزئی تر و کامل تر برین ولی در غیر این صورت اطلاعات مختصر مفیدی میده و برای شروع درباره‌ی جنگ جهانی ۱ خوبه
گویندگی و اجرا خوبه تقریبا
محمدرضا محمودیان
۱۴۰۱/۷/۳
توصیه می‌کنم مطالعه کنیم تا بفهمیم سازمان ملل وسیله ابزار دست کشورهای قدرتمند است و نه کمک به کشورهای دیگر.
عربستان و امارات و عراق و سوریه و فلسطین و... همه تازه تاسیس هستند و بر اساس طرح محدود کننده قدرت کشورها تجزیه شده‌اند.
Mahdy_zraat
۱۴۰۱/۶/۵
سلام
ممنون کتابراه و گوینده محترم کتاب
در کل کتاب خوبیه اطلاعاتی خوبی از جنگ جهانی اول اختیار میگذارد مثل کشور‌های درگیر جنگ وچرا جنگ شروع شد ونتیجه جنگ جهانی اول چه بود
اگه موزیک استفاده در کتاب صوتی حماسی بود شنیدن ان جذابتر بود
سپاس
Mehdi Tamadon Rastegar
۱۳۹۶/۱۰/۷
آغاز جنگ جهانی اول و پیامدهای آن شاید مهم‌ترین رویداد سیاسی در تاریخ جهان در قرن بیستم می‌باشد. این کتاب صوتی آگاه ساختن افراد به واقعیت‌های آن دوران می‌باشد.
سلمان بهمن دار
۱۴۰۰/۸/۳۰
کتاب خوبی بود اما نه به اندازه کتاب جنگ جهانی دوم مخصوصا اینکه انتهای کتاب به یکباره تموم میشه مثل جاده‌ای که به یکباره به لبه‌ی پرتگاه میرسه و تموم میشه، نمیدونم، شاید من نتونستم درست درک کنم...
محمد بینازاده
۱۴۰۰/۴/۹
اولین بار بود که یک کتاب تاریخی رو بصورت صوتی گوش میدادم و تجربه خیلی خوبی بود. گوینده صدای خوبی داشت و خود کتاب هم اطلاعات مختصر و مفیدی رو از اون برهه تاریخ میده. این کتاب رو پیشنهاد میکنم 👌🏼.
مشاهده همه نظرات 93

راهنمای مطالعه کتاب صوتی جنگ جهانی اول

برای دریافت کتاب صوتی جنگ جهانی اول و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.