معرفی و دانلود کتاب صوتی محاکمات نورنبرگ

عکس جلد کتاب صوتی محاکمات نورنبرگ
قیمت:
۶۳۰۰۰ 44100 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی محاکمات نورنبرگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی محاکمات نورنبرگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی محاکمات نورنبرگ

کتاب صوتی محاکمات نورنبرگ اثر جان داونپورت، به معرفی مختصر درباره‌ی محاکمه‌ی سران نازی توسط متفقین می‌پردازد و به شنوندگان کمک می‌کند تا بیشتر با روند این محاکمات همراه شوند. این کتاب توسط مهدی حقیقت خواه ترجمه و با صدای گرم و گویا آرمان سلطان زاده روایت شده است.

حزب ناسیونال سوسیالیست آلمان یا به اختصار حزب نازی به مدت دوازده سال از 1933 تا 1945 بر آلمان حکومت کرد و بر زندگی بیش از 65 میلیون نفر ساکنان آن تسلط داشت. نازی‌ها تحت رهبری آدولف هیتلر درصدد برآمدن نظام تازه‌ای بودند تا آن را به اروپا تحمیل کنند. آن‌ها به هنگام ایجاد این نظام تازه بر آن شدند تا هر کس را که به لحاظ سیاسی با آن‌ها مخالفت کند یا اینکه با معیارهای نژادی آن‌ها منطبق نباشد به زندان بیندازند یا بکشند.

کتاب صوتی محاکمات نورنبرگ (The Nuremberg trials) به شرح رویدادهای بعد از جنگ دوم جهانی می‌پردازد. بعد از پایان این جنگ بزرگ فاتحان جنگ بیش از همه در پی بازداشت و مجازات سرکردگان حزب نازی بودند. بسیاری از نازی‌ها در بهار 1945 از دست متفقین گریختند. هیتلر و نزدیک‌ترین دستیارانش خودکشی کردند. دیگر مقامات عالی‌رتبه همه مخفیانه از اروپا خارج شدند اما 22 تن از بدنام‌ترین مجرمان فرصت فرار نیافتند. آن‌ها توسط متفقین بازداشت شده و برای محاکمه به دادگاه نظامی بین‌المللی تحویل داده شدند و در ۲۰ نوامبر ۱۹۴۵ میلادی، دادگاه نورنبرگ به منظور محاکمه ۲۲ نفر از رهبران آلمان نازی که باعث کشته شدن و متلاشی شدن زندگی بیش از ۵۰ میلیون نفر، توسط متفقین جنگ جهانی دوم شده بودند تشکیل شد. این دادگاه در شهر نورنبرگ آلمان برگزار شد.

قضات و حقوق‌دانان از آمریکا و انگلیس و فرانسه و اتحادیه شوروی از ماه اوت 1945 تا سپتامبر 1946 در نورنبرگ گرد آمدند تا در دادگاه با مردانی روبرو شوند که به یک برنامه وحشتناک و آدم‌کشی بزرگ جامه عمل پوشانده بودند. ریاست دادستان‌ها را راربرت اچ. جکسون به عهده داشت و بیش از پنج میلیون صفحه مدرک به همراه هزاران حلقه فیلم از هولوکاست و ده‌ها شاهد را به دادگاه ارائه کرد.

در بخشی از کتاب صوتی محاکمات نورنبرگ می‌شنویم:

سایه نفرت از نازی ها که پس از تجاوز به لهستان در سال 1939 فرو افتاد تا 1945 بر تمام اروپا سیطره داشت و تنها با فروپاشی کامل آلمان که به کابوسی برای همه تبدیل شده بود، از بین رفت."

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
13 دقیقه
پیشگفتار: جنایت و جنایتکاران
23 دقیقه
فصل اول: زندانی کردن
5 دقیقه
ضمائم فصل اول
24 دقیقه
فصل دوم: بازجویی ها
3 دقیقه
ضمائم فصل دوم
23 دقیقه
فصل سوم: دادستان ها، متهمان و قضات
5 دقیقه
ضمائم فصل سوم
21 دقیقه
فصل چهارم: دادرسی آغاز می شود
6 دقیقه
ضمائم فصل چهارم
28 دقیقه
فصل پنجم: نازی ها در جایگاه
4 دقیقه
ضمائم فصل پنجم
25 دقیقه
فصل ششم: داوری
7 دقیقه
ضمائم فصل ششم
10 دقیقه
پسگفتار: عدالت پس از نورنبرگ

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی محاکمات نورنبرگ
نویسنده
مترجممهدی حقیقت خواه
راویآرمان سلطان زاده
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۱۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های تاریخ جهان
قیمت نسخه صوتی
۶۳۰۰۰ 44100 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی محاکمات نورنبرگ

Amirtaher Shahri
۱۴۰۱/۱۱/۱۳
بدون تردید و به ضرس قاطع بدون وجود آزادی ‌و آزادی هیچ ارزشی در عالم انسانی در جایگاه خود قرار نخواهد گرفت… جامعه بشری در طول اعصار و قرون‌های گوناگون حوادث گوناگونی را شاهد بوده و همواره عده‌ای ظالم و سودجو به نحوی با سلب آزادی انسان‌ها در صدد بالا رفتن در مسیر اهداف خود و رسیدن به جایی که بر تمام عالم وآدم چیزه شوند بوده درمقابل افراد آزادیخواه در راه مقدس آزادی نوع بشر با این دشمنان وارد جنگ شده‌اند. قرن بیستم جولانگاه بزرگ‌ترین افراد ظالم در طول ادوار و تاریخ‌ها بوده که با دست زدن به کشتار مردم و ملل درصدد پیشبرد اهداف خود بودند ‌و در این مسیر از ریختن هیچ خونی ترسی نداشتندو بانی دو جنگ بزرگ جهانی بودند که قاره اروپا رو بطور کامل و بخش‌های از آفریقا و آسیا را تا ورطه نابودی پیش برده بودند. از جمله خونخوارترین ابن حکومت‌ها حکومت نازی‌های المان به رهبری ادولف هیتلر که به مدت ۱۲سال عنان کشور المان و بخش‌های تحت سلطه و فتح شده توسط حکومت به دست گرفت که بطور مداوم به نسل کشی و نژادستیزی درصدد نایل شدن به نژاد برتر و خیالی بودند و بعد از شکست آلمان در ۱۹۴۵ و پایان یافتن جنگ جهانی دوم، دول غالب کشور المان رو بین خود تقسیم و درصدد جبران خسارات جنگی خود برامدند…همچنین بدلیل بزرگ‌ترین نسل کشی تاریخ بشر توسط رژیم نازی که تحت عنوان هولوکاست یاد میشود… انسانها طلب دادخواهی و محاکمه رهبران این رژیم خونخوار را کردند ‌و اغلب سران رده اول مانند هیتلر و افراد رده بالامانند هیملرخودکشی و تعدادی به امریکای لاتین مخصوصا آرژانتین فرارکردند، ولی تقریبا ۴۰ تن دستگیر و در دادگاه متشکل از دول فاتح در نورنبرگ این افراد را زندانی و‌ محاکمه اعدام شدندوآینه عبرتی شدند برای نسل بشر. باسپاس از کتابراه🌹
Monir Naghikhani
۱۴۰۱/۸/۱۶
با اینکه از همه چیز آگاه بودم ولی بازهم واقعا دهشت انگیز است، این همه کشتار بی دلیل به دست یک دیوانه و افرادپیرامونش، در نهایت دادگاه وکشتن یا حبس آنها، چه فایده، آیا آنهمه انسان بیگناه که کشته وتحقیر شده‌اند زنده میشوند، کاش دادگاهی در دنیا بوجود میآمد که قبل از اینکه حتما چندین میلیون بمیرند وزجر بکشند به داد آن‌ها میرسیدن، چرا باید کشورهایی که میتوانند به اینطور ماجراها پایان دهند نظاره گر باشند تا حتما چندین میلیون انسان بیگناه کشته شوندوبعد تصمیم بگیرند که دخالت کنند، به امید روزی که انسانها در آرامش وبا آزادی زندگی کنند، گرچه به نظرم این غیر ممکن است ودنیایی رؤیایی میخواهد، سپاس فراوان از شما یاران.
محمد جلیلیان
۱۳۹۷/۵/۱۳
کتاب خیلی خوبیه، آدم واقعا حیرت میکنه از وفاداری‌ها، ایمان به اهداف و در واقع باور به "هدف وسیله رو توجیه میکنه" در بعضی حتی هنگام مواجهه با حکم اعدام...
آدم حیرت میکنه از هوش روس‌ها در پافشاریشون برای ایجاد این دادگاه، خواستن درس عبرتی که میدن در طی تاریخ باقی بمونه!
ولی یه جمله از هرمان گورین
گفته نشد، اینکه: اشتباه ما فقط این بود که شکست خوردیم، وگرنه الان ما داشتیم شمارو محاکمه میکردیم!
مرسی از این کتاب صوتی.
مهدی حمیدی
۱۴۰۲/۱۲/۱۷
این کتاب که قلب هر انسانی را به درد می‌آورد حاوی مسائل مهم تاریخی و روانشناسی می‌باشد که در شناخت جوامع بشری بسیار حائز اهمیت می‌باشد. اینکه انسان‌هایی با طرز تفکر خاص می‌توانند چه فجایعی را بیافرینند و از کرده خود کوچکترین ندامت و پشیمانی احساس ننمایند.
اینکه وقتی ملت‌ها با حاکمان جابر و ستمگر
روبرو می‌شوند و یا بی تفاوتی اختیار مینمایند و یا همراه می‌شوند آینده ملت خود را تباه مینمایند.
سرنوشت ۲۱ نفری که در دادگاه محاکمه شدند شاید درس عبرتی برای بشریت گردد.
با تشکر از ناشر و خواننده محترم.
ش شهبازی
۱۳۹۸/۱/۲۶
از نظر محتوی، کتاب خوب و روانی است که درآن پیدا میشود کرد وقایع، نکات و لحظاتی از تاریخ را که قبل از آن هرگز نشنیده بودیم و یانمی دانستیم. آیا همین یک نکته برای اظهار خوب بودن یک کتاب کافی نیست...؟
ازلحاظ صوتی نیز گویندگی و موزیک و افکت‌های صوتی مناسبی دارد. اگرچه میتوانست بهتر هم باشد ولی در این
زمانه که اطرافمان پر است از بی‌کیفیتی، همین مقدار که صرف ساخت این اثر شد، مناسب و کافی ست....

دست شما درد نکند... و ممنون.
علی جاوید
۱۴۰۲/۵/۲
اساساً طبیعت بر پایه بی عدالتی می‌چرخد، اینکه یک نفر باعث مرگ پنجاه ملیون انسان و آوارگی میلیونها نفر باشد و دست آخر با گلوله‌ای به شقیقه خود کار را تمام کند خیلی ناعادلانه است. و اینکه محاکمه فقط ۲۲ نفر بتواند مرهمی بر زخمهای رنج کشیدگان شش سال جنگ خانمانسوز باشد خیالی باطل است. باشد که انسان‌ها با مطالعه کتبی چون این کتاب بیاموزند واز خودخواهی خود بکاهند
محمد اسائیان
۱۴۰۱/۱۱/۲۰
به وقایع جنگهای جهانی بخصوص دوم به شدت علاقمندم. صرف نظر از کشته شدن دردناک میلیونها بی گناه، این جنگها منشاء پیشرفتهای علمی، فلسفی و جامعه شناختی فراوانی شد.
کتاب حاضر نیز شرایط سران دستگیرشده حزب نازی پس از دستگیری و سقوط از قدرت را به تصویر میکشد و از لحاظ تاریخی کتاب جالبی است
سپاس از گوینده و کتابراه
عزیزالله دربندیان
۱۳۹۹/۶/۱۸
با درود این اثر تاثیر زیاد روی من گذاشت، و باعث شد از خودم بپرسم، چرا انسانها پیش از انجام عملی به سرانجام آن توجه نمی‌نمایند، و فراموش می‌کنند که بالاخره روزی نتیجه اعمال خویش را خواهند دید، به حضرت مولانا مولوی
از مکافات عمل غافل نشو
گندم از گندم بروید جوزجو
بخرید خیلی خیلی عالی و مفید است.
رضا پزشکی زاده
۱۳۹۸/۹/۱
کتاب بدی نبود ولی احساس میکنم اصل بی‌طرفی و قضاوت منصفانه رعایت نشده و مثلا انگار توسط نماینده یهودیان که تو اردپگاه مثلا آشویتس بودن نوشته شده مثلا هیچ مدرک رسمی که دال بر کوره ادم سوزی باشه وجود نداره خیلی از عکسای جنازه‌ها مال بیماران تیفوسی بوده که جان خیلی از المانی‌ها و نازی‌ها رو هم گرفت
مهدی میرزایی
۱۳۹۷/۳/۱۶
مانند خیلی از این نوع کتاب‌ها متاسفانه کاملا یک طرفه و صرفا بر علیه نازیسم و هیتلر نوشته شده است و خصوصا به دفاعیات متهمین نپرداخته است در کل کتاب زیبا است خصوصا تصویر سازی و توصیفات ذهنی نویسنده جالب است
رضا استرکی
۱۳۹۹/۴/۹
کتابی است آموزنده
سرشار از باز گشایی نکات تاریک جنگ انسانها
انسانهای بی گناه، که نامی از آن‌ها در هیچ برگی از تاریخ نیست
قذرت کلام
پیشنهاد میکنم برای درک قدرت هیتلر کتاب چهار میثاق و مسئله اسپینوزا هم مطالعه شود
امیر حسین عابدی
۱۴۰۲/۴/۱۷
این کتاب کمک میکنه تا با دادگاه نورنبرگ آشنا بشیم، کتاب خوب و مناسبی هست، ولی خب اینم باید اینجا بگم که آمریکا و انگلیس و شوروی هم به اندازه آلمان نازی جنایت کرده بودن، ولی چون آلمان شکست خورده بود محاکمه شد.
امین اسماعیل زاده
۱۳۹۸/۹/۵
بسیار از موزیک و افکت‌های صوتی خوبی استفاده کردید طوری که آدم رازآلود بودن و مرموز بودن رو حس میکنه.
درباره کتاب میتونم بگم که از قسمت دستگیری هاشون خوشم اومد. ابعاد جدیدی از شخصیت هس و گورینگ برام باز کرد.
علی میکاییلی
۱۳۹۷/۱۱/۲۱
کتاب خوبیه ولی مثل بقعه کتابها در مورد نازی‌ها‌ی طرفه صحبت میکنه تعجبیم نداره همیشه تاریخ فاتحان نوشتن اونم با توجه به جو سیاسی الان توی غرب که هرکس بیشتر از نازی بد بگه بیشتر تشویق میشه.
آرین آبسالان
۱۴۰۱/۴/۲۳
در حالت کلی داره یک طرفه قضاوت میکنه و با کتاب‌های دیگه هم گاها مغایرت داره اما راوی و موسیقی عالی هست و بسیار خوب تهیه شده اما کتاب جالبی ک بی طرف صحبت کنه نیست
مشاهده همه نظرات 52

راهنمای مطالعه کتاب صوتی محاکمات نورنبرگ

برای دریافت کتاب صوتی محاکمات نورنبرگ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.