معرفی و دانلود رایگان کتاب صوتی جهنم، بهشت

عکس جلد کتاب صوتی جهنم، بهشت
قیمت:
رایگان - 0€
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی جهنم، بهشت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی جهنم، بهشت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی جهنم، بهشت

کتاب صوتی جهنم، بهشت اثر جومپا لاهیری، درباره‌ی خانواده‌ای بنگالی است که در آمریکا اقامت دارند و با مردی عجیب و غریب آشنا می‌شوند.

جومپا لاهیری (Jhumpa Lahiri)، نویسنده آمریکایی هندی‌تبار است. لاهیری با نخستین اثرش، مجموعه داستان مترجم دردها (۱۹۹۹)، برنده جایزه ادبی پولیتزر در سال ۲۰۰۰ شد.

در قسمتی از کتاب صوتی جهنم، بهشت (Hell Heaven) می‌شنویم:

پراناب چاکرابورتی در اصل برادر کوچک‌تر پدرم نبود. او یک مرد بنگالی و اهل کلکته بود که در اوایل دهه هفتاد سر و کله‌اش در زندگی اجتماعی والدینم پیدا شد، زمانی‌ که در یک آپارتمان اجاره‌ای در میدان مرکزی زندگی می‌کردند و می‌توانستند تعداد دقیق آشنایان خود را با یک دست بشمارند. اما من هیچ عمویی نداشتم که واقعاً آمریکایی باشد، و به من یاد داده شده بود که او را عمو صدا بزنم. به همین روال او همیشه پدرم را به صورت رسمی صدا می‌زد و به او شامال‌دا می‌گفت. و مادرم را هم به‌جای آپارنا، بودی صدا می‌زد، طبق یک سنت بنگالی برای صدا کردنِ زنِ برادر بزرگ‌تر به‌ جای استفاده از اسم کوچکش.

بعد از اینکه عمو پراناب با والدینم دوست شد اعتراف کرد آن روز که برای بار اول او را می‌دیدیم، من و مادرم را به‌ دنبال یک بعد از ظهر بهتر در خیابان‌های اطراف کمبریج تعقیب کرده بود. جایی‌که من و مادرم قصد کرده بودیم بعد از تعطیلی مدرسه‌ام، در آن پرسه بزنیم. در طول خیابان ماساچوست و داخل و خارج بازارچه کوپ، جایی که مادرم می‌خواست به اثاثیه‌های به حراج گذاشته شده نگاه کند، دنبالمان آمده بود. داخل محوطه حیاط همراه با ما پرسه زده بود.

فهرست مطالب کتاب صوتی

27 دقیقه
بخش اول
25 دقیقه
بخش دوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی جهنم، بهشت
نویسنده
مترجمامین شیرپور
راویراضیه هاشمی
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابMP3
مدت۵۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
رایگان - 0 یورو
افزودن به کتابخانه

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی جهنم، بهشت

نرگس دهقانی
۱۳۹۷/۵/۳۰
چقدرخوبه که اینهمه کتاب صوتی رایگان گذاشتین. کتابراه عاشقتم. این کارتون برای کسانی مثل من که عاشق کتاب هستندعااالیه وقابل ستایش. ممنون بابت کتابهی رایگان
سمیرا ابراهیم پور
۱۴۰۱/۴/۱۴
داستان خانواده‌ای بنگالی که در امریکا زندگی میکنند و در امریکا دوست و اشنای زیادی ندارند تا اینکه یک مرد بنگالی دیگر به نام پراناب که او نیز برای تحصیل به امریکا امده بود با انها اشنا میشود و دوستی بین این خانواده و پراناب ماجراهایی را به دنبال دارد. زن خانواده که رابطه سردی با همسر خودش داشت و بود تنها عاشق مراناب میشود که به او تجوه دارد و حرف‌های اورا میفهمد او چون او یک زن متاهل است نمیتواند عشق خود به پراناب را ابراز کند و وقتی پراناب عاشق دختر دیگری نیشود زن خانواده حتی به خودکشی نیز فکر میکند و... داستان بسیار شیرین و جذابی بود نویسنده قلم گیرایی داشت. اسم داستان جهنم و بهشت بود که به برداشت من بجای واژه‌های هوس و عشق انتخاب شده بودند و ارتباط خوبی با داستان داشت و یا حتی میتوانست بیانگر این باشد که عشق میتواند زندگی را در نظر ما همچون بهشتی سازد و شکست عشقی زندگی را در نظرمان تبدیل به جهنم سازد. علاوه بر این در این داستان به موضوعاتی از قبیل روابط خارج از ازدواج، ازدواج فرهنگ‌هایی مختلف و سنتی بودن برخی خانواده‌ها تاثیر این سنت در روابط بین اعضای خانواده پیدایش عشق در گذر زمان و مسائلی دیگر در قالبی دلنشین پرداخته شده. صدای گوینده و نوع اجرایشان نیز بسیار عالی و دلنشین بود. شنیدن این کتاب رو توصیه میکنم
ستاره قادری
۱۴۰۱/۹/۱۲
برام جالب بود.. من معمولا با کتابهایی که اینقدر کوتاه نوشته شدن نمیتونم ارتباط بگیرم ولی این کتاب برام جالب بود.. بدون کشو قوس خیلی راحت تونست منو به بطن وجود و احساسات شخصیتهاش ببره.. بیاد کتاب چراغها را چه کسی خاموش میکند.. افتادم.. اونم همچین موضوعی داشت. نکته و پیام اصلی داستان برای من این دوتا نکته بود
یکیش عشق ممنوعه که قطعا سرانجامی نداره.. بعد از تاهل و بچه داشتن فکر دوباره عاشق شدن و... بنظرمن احمقانس چون اصلا به طبعاتش نمیارزه.. و نکته دوم رفتار اقای پرانا با خانم هندی بود که اونو زنداداش صدا میزد و خیلی صمیمی باهاش برخورد میکرد.. ازش تعریف میکرد.. بهش توجه میکرد ولی همه‌ی اینا به زعم خودش بیمنظور بود ولی چون خانم متاهل دچار کمبود محبت از طرف همسرش بود اینارو سوبرداشت کرد و عاشق شد... به نظر من روابط با زوج‌های که در عین طلاق عاطفی و سردی ادامه داره برای زندگی‌های سالم سمه. و در اخر رفتار جوانمردانه اقای پرانا در قبال خانواده ببنگلادشی برام جالب بود
.. اینکه خیانت نکرد به مردی که برادر میخواندش
📚الناز محمدی📚
۱۴۰۱/۶/۳
🍁 اولین کتابی بود که از این نویسنده خوش ذوق و ‌خوش قلم می‌خوندم. واقعا لذت بردم. و حتما توی اولین فرصت کتاب مترجم دردها رو از این نویسنده که جایزه‌ی نوبل ادبی برده رو هم خواهم خوند.
کتاب بسیار قابل لمس و ساده بود. به قدری واقعی بود که می‌تونستی اون رو خیلی نزدیک به خودت و زندکیت حس کنی. جومپا از
مادرش و عشق نافرجا و قدیم و بعد از ازدواجش استفاده کرده بود تا مهم‌ترین آسیب تفاوت فرهنگی و ملیتی رو به ما نشون بده!!! واقعا مسیله‌ی مهمی هست، مخصوصا که تفاوت بین فرهنگ هند و آمریکاست! به قول انگلیسی‌ها که میگن: Bird of a feather flock together, همون کبوتر با کبوتر باز با باز، کند همجنس با همجنس پرواز, خودمون میشه!
هند با فرهنگی پر از دورهمی و آیین‌ها، و امریکا فرهنگی بسیار منظبط و رباط وار!!! همین اشتراکات فرهنگی باعث میشود که مادر جومپا عاشق عمو پراناب می‌شود و به او فکر می‌کند! چراکه با او خاطرات مشترک جغرافیایی، اشاره فرهنگی نزدیک، صلیقه شعر و موسیقی مشترک، تشابه سیاست‌های چپ گرا، هم وطنی، و خلق و‌خوی زود جوش هندی داشت، ولی با همسرش هیچکدام را درک نکرده بود!
اینقدر شیفته بود که بعد از رفتن او حاضر به خودکشی می‌شود، اما سرنوشت او این بود که زنده بماند و به حقیقت زود گذر آن خواستن ‌عشق برسد!
زنده ماند و پا به سن گذاشت و دریافت که می‌تواند قلبش برای زندگی خودش بتپد، رفته رفته بپذیرد که دخترش جومپا همانند امریکایی زندگی کند. و بعدها وقتی شکست عشقی دخترش را می‌بیند تمامی این مسایل بین خود و پراناب را به منظور آگاهی دخترش برای او تعریف می‌کند!!!
درواقع سه زن از سه نسل مختلف توی داستان داشتیم که دچار شکست عشقی و ‌بعد قوی می‌شوند! از کتاب لذت بردم. ممنون دوست عزیزم کتابراه☘️
yoga yogl
۱۴۰۰/۱۲/۲۶
محتوای کتاب بسیار عالی، اجرای خانم راضیه هاشمی از شرکت ماه آوا نیز مثل همیشه بسیار عالی. کتاب حاوی نکات بسیار ظریفی است ناشی از امکان تولد احساسات و روابط مشابه و غیر قابل ایراد جنس زن و جنس مرد در رابطه با روابط عاشقانه خارج از خانواده و شکستن تابوی عدم امکان ایجاد تمایلات عاطفی یک خانم متأهل سنتی نسبت به یک انسان، خارج از روابط خانواده که توسط انسان‌های متعصب و متحجر مخفی نگه داشته و ترویج می‌شود. البته، این نه به معنای ترویج این روش بلکه توضیح روان ناشناخته‌ی عجیب انسان (طبق نظر پروفسور الکسیس کارل در کتاب انسان موجودی ناشناخته) می‌باشد که به ما می‌آموزد در مواجهه با پیچیدگی‌های روان انسان در قبال جنس مرد یا زن تاب آوری و سعه‌ی صدر لازم را داشته باشیم و به افراد انسان بدون در نظرگرفتن نوع جنسیت اراده‌ی آزاد آنان را محترم بشماریم. در این کتاب نکات بسیار زیبا و انسانی دیگری در خصوص آزادی انسان بدون توجه به جنسیت در انتخاب و ادامه یا قطع روابط احساسی و عاطفی مطرح گردیده است.
غزاله امیرنیرومند
۱۴۰۲/۳/۱۱
صدای خانوم راوی بی نهایت دلنشین، ساده، روان و گرم بود، انقدر آدم با صدای ایشون و فضای داستان احساس راحتی میکرد انگار در کافه‌ای روبرو دوستی با یک فنجان قهوه نشسته‌ای و او دارد داستان زندگی یکی از دوستانش را بیان میکند، همنقدر ساده و دلچسب! اما این اسمش داستان نیست اسمش زندگی واقعی است! هند و آمریکا و... ندارد! بنیان خانواده است که گهگاه پدر یا مادر خانواده نا خواسته عاشق میشود، و گاهی این عشق کل خانواده را نابود میکند و گاهی هیچ اتفاقی نمی‌افتد و این حس فقط مثل یه خاکستر در وجود آن فرد است، اما متاسفانه واقعیت تلخی است و هر روزه خیلی‌ها آن را تجربه میکنند، ربطی به رابطه گرم زن و شوهر و... ندارد! عشق حس مرموزی است که بی صدا می‌آید اگر ممنوع باشد تو را به نابودی می‌کشاند و با کلی درد و حسرت و دلشکستگی می‌رود!
.
۱۴۰۱/۱۱/۱۸
کتابی با موضوع خانواده و عاشقانه است. این کتاب اتفاقاتی را نشان میدهد که متاسفانه در جامعه ما خیلی رو میدهد. یکی از این اتفاق‌ها عاشق شدن زن متاهل است. این اتفاق در جامعه موجب بدبختی‌های زیادی میشود.
عشق چیز عجیبی است. عشق سبب خیلی چیز‌ها میشود، که یکی‌اش در همین داستان آمده است. یک زن به خاطر و
عشق موجب نابودی از هم پاشیدگی خانواده‌اش میشود.
عشق بعضی موقع‌ها خوب است و بعضی موقع‌ها بد باید توجه داشت که همیشه درست عاشق شویم.
از نویسنده محترم خانم جومپا لاهیری بسیار متشکرم و به ایشان خسته نباشید میگویم زیرا کار نویسندگی کار بسیار سختی است و کار هرکس نیست.
از آقای امین شیر پور هم به خاطر ترجمه بی نقص شان تشکر میکنم و همینطور از راوی محترم خانم راضیه هاشمی نیز سپاس گزارم.
Mehdi Moghaddam
۱۴۰۲/۱/۷
این داستان حرفهای زیادی برای خانواده‌ها مخصوصا آقایان داشت. کمبود محبت به خانواده و حتی دریغ کردن چیزهای جزیی که اصلا بار مالی هم برای آن‌ها نداشت. البته جایی هم نیست که یاد بگیرند یا کسی هم نیست که یادشان بدهد. کلاسی نیست که در آن دوره شرکت کنند و مهارت اداره خانواده را کسب کنند و بعد زندگی خود را شروع کنند. الان در این شرایط جامعه کاش قانونی وضع میشد که زوج‌ها اول دوره کسب مهارت زندگی را می‌گذراندند. بعد زندگیشان را شروع می‌کردند. باز هم خدا رو شکر که اینجور کتابها هر چند کم ولی از کمبود ناآشنایی خانواده‌ها کم می‌کنه اگر فرصت کنند و بخوانند. اگر به زندگی کردن با لذت و عشق علاقه داشته باشند. ممنون از بابت گردآوری همچین کتابهایی.
ترانه لطفی
۱۴۰۲/۱۰/۳
یه داستان کوتاه اجتماعی بسیار جذاب و آموزنده.. خیلی خوشم اومد و خیلی برام جالب بود چون دقیقا موضوعی هست که بسیار ملموس هست در خانواده‌ها مخصوصا اینکه متوجه شدم بعضی از روسوم بنگلادی شبیه رسوم ایرانی هست.... داستان خیلی کوتاه بود ولی با همین چند پاراگراف پیام‌های زیادی داشت چه به عنوان یک نوجوان یا مادر یا دختر جوان یا پسر جوان.. در هر سنی باشی خیلی پیام میگیری.. کاملا با جزئیات و خوش قلم نوشته شده بود؛ نویسنده به وضوح نگرش زیبایی رو مطرح کرده. ممنونم از کتابراهاز قلم این نویسنده خیلی خوشم اومد امیدوارم بازهم از این نویسنده بخونم در کتابره..
ریحانه کاظمی
۱۴۰۲/۱۰/۵
خیلی کتاب صوتی خوبی بود، ترجمه به نظر من واقعا عالی بود. جومپا لاهیری نویسنده توانای امیکایی هندی تبار است که در این داستان کوتاه مشکلات مهاجران را بخوبی به نمایش میگذارد. از طرف دیگر تاثیرات فرهنگ امریکایی بر مهاجران و پایبندی انان به سنت در این داستان کوتاه مشخص است. از طرف دیگر مسئله عشق و عاشقی و شکست عشقی وچگونگی مواجهه با ان در دو فرهنگ شرق و غرب در این داستان هویدا است. گوینده داستان هم مطالب را یه خوبی عنوان میکرد. صدای گوینده برای این کتاب مناسب بود. ارزش گوش کردن را داشت. ممنون ار کتابراه. این کتاب صوتی رو از دست ندید.
seyedmohammadkazem
۱۳۹۸/۳/۲۸
سلام و خسته نباشید خدمت خانم راضیه هاشمی مدیر محترم شرکت ماه آوا... فایل صوتی «جهنم، بهشت» فوق العاده عالی بود... از نظر کیفیت و روانی و دلنشینی صدای گوینده محترک باید اعتراف کنم خیلی لذت بردم. هیچ ایرادی نمیتونم به این اثر بگیرم... امیدوارم همه دوستانی که این اثر رو گوش میدن ازش به اندازه من لذت و ببرن این تجربه شیرین رو با عزیزان خودشون به اشتراک بذارن. کارتون بسیار ارزشمنده... امیدوارم با همین پشتکار ادامه بدین و بدونید خیلی‌ها مثل من قدر کارتون رو میدونن... با تشکر، سیدمحمد کاظم هاشمی
مهدیه قائمی
۱۴۰۲/۲/۲۷
یه داستان کوتاه اجتماعی بسیار جذاب و آموزنده..
خیلی خوشم اومد و خیلی برام جالب بود چون دقیقا موضوعی هست که بسیار ملموس هست در خانواده‌ها مخصوصا اینکه متوجه شدم بعضی از روسوم بنگلادی شبیه رسوم ایرانی هست.... داستان خیلی کوتاه بود ولی با همین چند پاراگراف پیام‌های زیادی داشت چه به عنوان یک نوجوان
یا مادر یا دختر جوان یا پسر جوان.. در هر سنی باشی خیلی پیام میگیری..
ممنونم از کتابراه
از قلم این نویسنده خیلی خوشم اومد امید وارم بازهم از این نویسنده بخونم در کتابره..
احمد جعفری
۱۴۰۰/۱/۶
به نظر من ارزش شنیدن داشت. نظرات رو که می‌خوندم دیدم خیلی از خانم‌ها عشق یک زن متأهل به مرد غریبه رو‌ توجیه کرده بودند و حتی همخوابگی دختر این مادر با پسرهای مختلف به بهانه نیاز‌های عاطفی و خلأ‌های احساسی و... و همچنین سعی در ترورشخصیت‌های مرد این داستان داشتند در حالی که غافل‌اند از این نکته که چه مهمترین آموزه این داستان عدم قضاوت هیچ انسانی مرد چه زن هست، هر فرهنگی که میخواد داشته باشه تضمین کننده درستی رفتار یا مسیر او نیست
s.m
۱۳۹۹/۶/۲۴
خانم گوینده بسیار عالی و روان تعریف کردند
من احساس میکنم نباید هر شخصی را به این اسونی در خانواده پذیرفت
حالا این جوون قصد نمک نشناسی نداشت اما بعضی افراد مخصوصا دوستان مجرد یک مرد بعد ازدواج ممکنه باعث مشکلات اخلاقی بشن
این خانواده داشت زندگی خودش را میکرد زن و شوهر حالا به هر صورتی بود زندگی
داشتند میکردن
با آمدن این مرد جوان تمام محبتها رفت به طرف او حتی نزدیک به خودکشی کلا آموزنده بود
ممنون از کتاب صوتی
Setayesh Arman
۱۳۹۹/۱/۹
زندگی 3 زن با دیدگاه‌ها و عقاید و فرهنگ متفاوت را خوب توصیف کرده بود. اینکه یاد بگیریم از چیزهایی ک داریم لذت ببریم و سعی کنیم زندگیمون تغییر بدیم مث مادرش ک فهمید همسرش بهتر از هر کسه دیگ‌ای هس و در سختیا و مریضی‌ها کنارشه و ادما ممکن اون چیزی ک نشون میدن نباشن مث همسر دبورا ک به همسرش خیانت کرد و در حالیکه هیچکس فک نمیکرد اینجوری بشه اگ شکستی هس از سمت دبورا است و اینکه هیچ وقت نمیشه رو ظاهر ادما قضاوت کرد
مشاهده همه نظرات 388

راهنمای مطالعه کتاب صوتی جهنم، بهشت

برای دریافت کتاب صوتی جهنم، بهشت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.