معرفی و دانلود کتاب پسری که صدای خرس‌ها شد

عکس جلد کتاب پسری که صدای خرس‌ها شد
قیمت:
۲۶,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پسری که صدای خرس‌ها شد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پسری که صدای خرس‌ها شد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پسری که صدای خرس‌ها شد

کتاب پسری که صدای خرس‌ها شد نوشته‌ی کارمن الیور، درباره‌ی قهرمانی کوچک به نام سایمون است که افراد زیادی را برای نجات خرس‌ها از خطرات زیست‌محیطی متحد می‌سازد. او در این مسیر بر ترس‌هایش غلبه می‌کند و به قهرمان زندگی خود و خرس‌ها تبدیل می‌شود. گفتنی‌ست این کتاب ذیل مجموعه‌ی «بچه‌های اطراف جهان» به چاپ رسیده و نامزد جایزه‌ی ملی کتاب زمین سبز در سال 2019 بوده است.

درباره‌ی کتاب پسری که صدای خرس‌ها شد

سایمون، قهرمان کتاب پسری که صدای خرس‌ها شد (A Voice for the Spirit Bears)، نوشته‌ی کارمن الیور (Carmen Oliver)، علاقه‌ی زیادی به خرس‌ها داشت و وقتی جانِ آن‌ها را در خطر دید، اقدام به جمع‌آوری کمک برای آن‌ها کرد. این عمل از سایمون قهرمانی ساخت که در کتاب نامبرده داستان او را مطالعه می‌کنید.

معرفی و دانلود کتاب پسری که صدای خرس‌ها شد

سایمون در جایی زندگی می‌کرد که به کوهستان و دریا نزدیک بود. تفریح او ماندن در طبیعت و نگاه کردن به جنگل با تلسکوپ بود. او به‌خاطر مشکل لکنت زبانش، با بچه‌های دیگر مدرسه کمتر معاشرت می‌کرد، چراکه صحبت کردن با کسانی که نگاهی تمسخرآمیز به او داشتند و بیشتر اوقات جملاتِ نصفه‌اش را تکمیل می‌کردند، کاری دشوار بود. یک روز او خرس قهوه‌ای بزرگی را به همراه توله‌هایش دید و در دل آرزو کرد که مثل خرس قهوه‌ای قوی و قدرتمند باشد. مدتی بعد در اخبار شنید که جنگلی در آلاسکا که محل زندگی خرس‌هاست در خطر نابود شدن است. این خبر زندگی سایمون را به‌کلی تغییر داد. او از آن پس در پی نجات خرس‌هایی بود که چوب‌برها جنگل‌های محل زندگیشان را تهدید می‌کردند. سایمون برای این منظور کارهای زیادی انجام داد، به نخست‌وزیر و رئیس‌جمهور نامه نوشت و از همه مهم‌تر، بر ترسش از جمعیت غلبه کرد و جلوی عده‌ی زیادی از هم‌کلاسی‌هایش درباره‌ی خرس‌ها به صحبت پرداخت. او به‌عنوان پسری که صدای خرس‌ها شده بود، شناخته می‌شد.

کارمن الیور با شرح داستانِ واقعیِ نوجوانی در کانادا، کودکان را متوجه می‌سازد که کمک کردن به محیط‌زیست و حیوانات کاری نیست که فقط از عهده‌ی آدم‌های بزرگ بربیاید. بچه‌ها با خواندن داستان پسری که صدای خرس‌ها شد، با خطری که حیوانات و محیط‌زیست را تهدید می‌کند، آشنا می‌شوند و توانایی کمک کردن و پذیرفتن مسئولیت را در خود پرورش می‌دهند.

این کتاب توسط نشر ادامه (واحد کودک و نوجوان انتشارات اطراف) با ترجمه‌ی امین شیرپور به چاپ رسیده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی بچه‌های اطراف جهان

انتشارات اطراف به‌منظور آشنایی کودکان و نوجوانان با دیگر بچه‌ها در سراسر جهان و شناخت موقعیت اجتماعی آن‌ها، مجموعه‌ی بچه‌های اطراف جهان را منتشر کرده است. این مجموعه، داستان واقعی زندگی شش بچه‌ی معمولی با ویژگی‌های قهرمانانه را در شش مجلد به تصویر کشیده است که هرکدام به‌نحوی جهان خود و انسان‌های پیرامونشان را متحول کرده‌اند. مخاطبان با خواندن این داستان‌ها با مفاهیمی مثل مراقبت از محیط‌زیست، نوع‌دوستی، کمک به حیوانات، کارآفرینی و کمک به اقتصاد خانواده و... آشنا می‌شوند.

کتاب‌های «پسری که فیل را بزرگ کرد»، «دختری که مزرعه را نجات داد»، «دختری که باغ را سرسبز کرد»، «پسری که خانه‌ی بی‌دود ساخت» «پسری که صدای خرس‌ها شد» و «پسری که با برگ موز فوتبال راه انداخت» جلدهای این مجموعه هستند.

جوایز و افتخارات کتاب پسری که صدای خرس‌ها شد

  • کتاب منتخب انجمن Junior Library Guild Spring در سال 2019؛
  • فینالیستِ جایزه‌ی Writers’ League of Texas Book در سال 2019؛
  • نامزد جایزه‌ی ملی کتاب زمین سبز برای بهترین کتاب کودک درباره‌ی محیط‌زیست در سال 2020.

نکوداشت‌های کتاب پسری که صدای خرس‌ها شد

  • پسری که صدای خرس‌ها شد یک کتاب تصویری فوق‌العاده است. (روزنامه‌ی کاناداییِ گلوب اند میل)
  • کتابی الهام‌بخش جهت تشویق کودکان به فعالیت‌های زیست‌محیطی. (نشریه‌ی اسکول لایبرری ژورنال)
  • این کتاب گزارشی خوب از فعالیت‌های نوجوانانِ طرفدار محیط‌زیست ارائه می‌دهد. (اخبار کتاب کودک کانادا)

کتاب پسری که صدای خرس‌ها شد برای چه کسانی مناسب است؟

بچه‌های 8 تا 12 ساله با مطالعه‌ی کتاب پسری که صدای خرس‌ها شد با راه‌های کمک به محیط‌زیست و حیوانات آشنا می‌شوند.

(حجم این کتاب بیش از 20 مگابایت است. لطفاً پیش از خرید،‌ نسخه‌ی نمونه را دانلود و از صحت نمایش تصویر در موبایل یا تبلت خود اطمینان حاصل کنید.)

در بخشی از کتاب پسری که صدای خرس‌ها شد می‌خوانیم

توی خانه هیچ‌وقت احساس قوی بودن نمی‌کرد. کلمه‌ها واضح و شفاف توی سرش شکل می‌گرفتند اما تا دهانش را باز می‌کرد، به تته‌پته می‌افتاد و زبانش می‌گرفت. دکتر با اطمینان خاطر می‌گفت: «لکنتش فقط به‌خاطر اینه که اضطراب داره. نگران نباشین، خوب می‌شه.»

سایمون در زمین بازی راحت نبود. بچه‌ها اذیتش می‌کردند. موقع یارکشی در بازی یا اصلاً او را انتخاب نمی‌کردند یا نفر آخری بود که انتخاب می‌شد.

اما توی جنگل پشت خانه‌یشان خوشحال بود. آن‌جا راحت با سنجاب‌ها حرف می‌زد. از طبیعت عکس می‌گرفت و کتاب‌هایش را بارها می‌خواند، مخصوصاً کتاب موردعلاقه‌اش که درباره‌ی یک خرس قهوه‌ای به نام واب بود.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پسری که صدای خرس‌ها شد
نویسنده
مترجمامین شیرپور
ناشر چاپینشر اطراف
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات41
زبانفارسی
شابک978-622-98786-6-8
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب پسری که صدای خرس‌ها شد

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب پسری که صدای خرس‌ها شد

برای دریافت کتاب پسری که صدای خرس‌ها شد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.