معرفی و دانلود کتاب صوتی حل مشکل: آموزش یکی از مهارت‌های زندگی

عکس جلد کتاب صوتی حل مشکل: آموزش یکی از مهارت‌های زندگی
قیمت:
34000 تومان - 4.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی حل مشکل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی حل مشکل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی حل مشکل: آموزش یکی از مهارت‌های زندگی

ریسمان زندگی پر است از گره‌هایی که گاه با حرکت ساده‌ی انگشت باز می‌شوند و گاه آنقدر کورند که با ساعت‌ها کلنجار رفتن هم جای کوچکترین امیدی برای گشایش باقی نمی‌گذارند. کتاب صوتی حل مشکل نوشته‌ی مهدی صمیمی اردستانی به ابعاد مختلف مشکل و راهکارهای رفع و رجوع آن می‌پردازد.

درباره‌ی کتاب صوتی حل مشکل

مشکل، تعارض، چالش و مسائلی از این دست همواره در زندگی همه‌ی ما وجود داشته و دارند. اما چیزی که ما را از یکدیگر متمایز می‌کند، نحوه‌ی مواجهه‌مان با این مشکلات و چالش‌هاست. در وهله‌ی اول، باید وجود مشکل را به رسمیت بشناسیم. گاه ابعاد مشکل پیش‌آمده آنقدر بزرگ و هولناک است که ممکن است به واکنش‌های دفاعی ناخودآگاه رو بیاوریم. برای مثال، احساسات شدیدی مانند خشم یا انکار را تجربه کنیم. در این مرحله لازم است پیش از هر چیز بپذیریم که خوب یا بد، خواسته یا ناخواسته، این مشکل برای ما به وجود آمده است. با پذیرش آن، اکنون قدم بعدی ما چه خواهد بود؟

دکتر مهدی صمیمی اردستانی مشکلاتی را که هر کدام از ما ممکن است در طول زندگی با آن‌ها مواجه شویم، به سه دسته‌ی کلی تقسیم می‌کند. دسته‌ی اول مشکلاتی هستند که دشواری چندانی ندارند. با کمی تعمق و تأمل می‌توانیم حتی بدون مشورت گرفتن از کسی برای آن‌ها چاره‌ای بیابیم. مشکلات دسته‌ی دوم اما کمی پیچیده‌ترند. برای برطرف کردن آن‌ها لازم است با رجوع به کتاب‌ها و افراد متخصص، دانش لازم را برای مقابله با آن‌ها به دست آوریم. کتاب صوتی حل مشکل راهکارهایی را برای حل مشکلات دسته‌ی سوم ارائه می‌دهد. این دسته از مشکلات به‌آسانی قابل حل نیستند. چرا که ما نه‌تنها دانش لازم را برای رفع و رجوع آن‌ها نداریم، بلکه حتی نمی‌دانیم از چه طریقی باید این دانش را به دست آوریم. دکتر صمیمی اردستانی کوشیده است در این کتاب ابعاد مختلف مشکل و وجوه گوناگون برطرف کردن آن را به‌تفصیل بررسی کند و از خلال آن راهکارهای عملی و راهبردی مناسبی را در اختیار مخاطبان خود قرار دهد.

هوش و خلاقیت افراد تا چه اندازه در روند حل مشکل مؤثر است؟ مشاوره در کدام یک از مراحل حل مشکل می‌تواند نقش اثرگذارتری داشته باشد؟ گفت‌وگوی درونی چیست و چگونه به آرام‌سازی فرد کمک می‌کند؟ اگر راه‌حلی که انتخاب کرده‌ایم اوضاع را بدتر کرد، باید چه کار کنیم؟ آیا روحیات و نگرش فرد می‌تواند در فرآیند حل مسئله نقش داشته باشد؟ این‌ها تنها بخشی از سؤالاتی هستند که دکتر صمیمی اردستانی در این کتاب به آن‌ها پرداخته است.

کتاب صوتی حل مشکل برای چه کسانی مناسب است؟

اگر نمی‌دانید در هنگام بروز مشکلات کوچک یا بزرگ در زندگی باید چه کار کنید و چگونه با مشکلاتتان مانند شخصیت‌های مستقلی که بیرون از شما وجود دارند تعامل کنید، شنیدن کتاب صوتی حل مشکل راهکارهای مفیدی پیش روی شما قرار خواهد داد.

با مهدی صمیمی اردستانی بیشتر آشنا شویم

مهدی صمیمی اردستانی در دانشگاه شهید بهشتی تحصیل کرده و اکنون به‌عنوان متخصص روان‌پزشکی در تهران مشغول فعالیت است. او در کنار طبابت تاکنون به نگارش دو کتاب بدبینی و حل مشکل، چندین مقاله‌ی تخصصی و برگزاری ورکشاپ‌هایی در زمینه‌های افسردگی، اختلال دوقطبی، عوارض روانی اعتیاد به الکل و... پرداخته است.

در بخشی از کتاب صوتی حل مشکل می‌شنویم

حل مشکل مهارتی کاربردی است که از ضرورت‌های روزمره‌ی زندگی به حساب می‌آید. با این دیدگاه تمام افراد در تمام سنین می‌توانند این مهارت را فرا بگیرند و در مقابله با مسائل مختلف آن را به کار ببرند. البته از انجا که افراد در سنین مختلف دارای نیازهای روزمره‌ی متفاوت هستند و نیز شرایط یادگیری در هر فرد تابع سن است، نحوه‌ی آموزش این مهارت نیز تا حد قابل توجهی وابسته به سن افراد است.

همان‌طور که اشاره شد، به سبب ماهیت عملیاتی بودن مهارت مذکور، آموزش عملی اصل غیرقابل اجتناب در آموزش حل مسئله است. و این امر درمورد تمام سنین صدق می‌کند. آنچه به‌عنوان تفاوت در سنین مختلف مطرح می‌شود، چگونگی آموختن این مهارت است. در بزرگسالان، عموماً از شیوه‌ی کارگاهی و مستقیم استفاده می‌شود. به عبارت دیگر در بزرگسالان به‌راحتی می‌توان با بیان اهداف این آموزش به منظور ایجاد انگیزه‌های درونی در آنان، به‌طور صریح و مستقیم تعلیم مهارت را شروع کرد. حتی در اکثر موارد شروع این امر با یادگیری مبانی نظری آغاز می‌شود. و پس از آن تمرین و چگونگی به‌کارگیری این مهارت در عمل، آموزش را تکمیل می‌کند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
4 دقیقه
چه چیز را مشکل می‌نامیم؟
5 دقیقه
چه راه‌هایی برای مقابله با مشکل وجود دارد؟
4 دقیقه
در حل مشکل به چه مسائلی می‌توان پرداخت؟
7 دقیقه
مهارت حل مشکل چیست؟
4 دقیقه
گفت‌وگوی درونی چیست و چگونه در آرام‌سازی فرد تأثیر می‌گذارد؟
26 دقیقه
مهارت حل مشکل چه مراحلی دارد؟
2 دقیقه
در کدام یک از مراحل حل مشکل به ریشه‌یابی مشکل می‌پردازیم؟
2 دقیقه
اگر راه‌حل انتخابی ما وضع را بدتر کرد چه باید بکنیم؟
3 دقیقه
آیا روحیات و نگرش فرد در حل مشکل تأثیر دارد؟
4 دقیقه
برای اجتناب از پیوسته به مشکل فکر کردن چه کارهایی می‌توان انجام داد؟
5 دقیقه
نمونه‌ای از یک مشکل خانوادگی را مطرح و روش حل مشکل را روی آن تشریح کنید
7 دقیقه
آموزش حل مشکل در سنین مختلف چه تفاوت‌هایی با یکدیگر دارد؟
5 دقیقه
انواع حل مشکل را نام ببرید
4 دقیقه
هوش و خلاقیت افراد تا چه اندازه در روند حل مشکل تأثیرگذار است؟
5 دقیقه
تفکر خلاق چیست و چه کمکی به حل مسئله می‌کند؟
5 دقیقه
چگونه می‌توانیم مهارت حل مسئله را در خود و در اطرافیانمان پرورش دهیم؟
4 دقیقه
آیا مهارت حل مشکل می‌تواند به سازگاری بیشتر فرد با جامعه بیانجامد؟
4 دقیقه
با توجه به فواید مهارت حل مشکل آیا ایرادی هم به آن وارد است؟
3 دقیقه
مشاوره در کدام یک از مراحل حل مشکل می‌تواند نقش مؤثرتری داشته باشد؟
3 دقیقه
آیا می‌توان نتیجه گرفت که اصولاً حل مشکل یک موضوع نسبی است؟

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی حل مشکل: آموزش یکی از مهارت‌های زندگی
نویسنده
راویدلارام شکوهی
ناشر چاپینشر قطره
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۴۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه صوتی
34000 ت - 4.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی حل مشکل

Sonia Vosogh
۱۴۰۲/۵/۱۲
جالب بود ولی برای علاقه مندانه این نوع کتاب ها
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی حل مشکل

برای دریافت کتاب صوتی حل مشکل و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.