معرفی و دانلود کتاب صوتی بدبینی: بیماری یا پدیده‌ای اجتماعی

عکس جلد کتاب صوتی بدبینی: بیماری یا پدیده‌ای اجتماعی
قیمت:
۲۴۰۰۰ ۱۶,۸۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی بدبینی: بیماری یا پدیده‌ای اجتماعی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی بدبینی: بیماری یا پدیده‌ای اجتماعی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی بدبینی: بیماری یا پدیده‌ای اجتماعی

بدگمانی و سوءظن در زندگی آثاری مخرب و گاه جبران‌ناشدنی به همراه دارد. سید مهدی صمیمی اردستانی در کتاب صوتی بدبینی: بیماری یا پدیده‌ای اجتماعی تلاش کرده است تمامی ابعاد درونی و بیرونی این پدیده‌ی رفتاری و ذهنی را واکاوی کند و در هر فصل از کتاب به سؤالات اساسی و مهمی در این‌باره پاسخ دهد.

درباره‌ی کتاب صوتی بدبینی: بیماری یا پدیده‌ای اجتماعی

«نیمه‌ی پر لیوان را ببین!» حتماً تا کنون این اصطلاح به گوشتان خورده است یا شاید خودتان این جمله را به کسی که تمام توجهش را معطوف به ابعاد منفی ماجرایی کرده است، گفته‌اید. این اصطلاح تمثیلی برای بدبینی و منفی‌نگری است. بدبینی عارضه‌ای است که فرد مبتلا به آن همواره نگاه خود را روی ابعاد منفی زندگی و نیمه‌ی خالی لیوان معطوف می‌سازد. بله، لیوانی که تا نصفه پر از آب است، یک نیمه‌ی خالی هم دارد. اما مسئله اینجاست که برخی افراد تنها و تنها نیمه‌ی خالی را می‌بینند و فراموش می‌کنند که نیمه‌ی پری هم وجود دارد. اما اگر واقع‌بینانه نگاه کنیم، همزمان دو نیمه‌ی پر و خالی لیوان را می‌بینیم. این تفاوت بدبینی با واقع‌بینی است.

بدبینی در شکل کنترل‌ نشده‌ و شدیدش منجر به بیماری پارانویا می‌شود. بیمار بدبین بیش از آن که با جهان بیرون در ارتباط باشد، در ذهن خود زیست می‌کند. او به‌جای این که پدیده‌های اطراف خود را ببینید و با روابط علّی آن‌ها را تحلیل کند، خود رشته‌های آمیخته با توهم را به هم می‌بافد و بخش بیشتر فرآیند دیدن و تحلیل را در ذهن خود و با داده‌های ناقص و غرض‌ورزانه طی می‌کند. فرد بدبین در اعتماد کردن به دیگران با مشکل مواجه است، همواره فکر می‌کند دیگران پشت سر او حرف می‌زنند، اغلب اوقات حالت تدافعی دارد، گزاره‌های نامربوط دیگران را به خود ربط می‌دهد، در روابط خود شکاک است و ممکن است دچار توهم توطئه شود. این‌ها بخشی از ویژگی‌های این‌گونه افراد است که هر کدام در حالت بیماری‌گونه‌ی این عارضه، شدتی غیرقابل‌کنترل می‌گیرند و آسیب‌های فراوانی برای فرد مبتلا و اطرافیان او ایجاد می‌کنند.

تفاوت بی‌اعتمادی و بیماری بدبینی چیست؟ آیا برداشت‌های افراد بدبین از موضوعات همواره اشتباه است؟ بدبینی چه تأثیری بر کارکرد بدنی فرد بیمار دارد؟ آیا بدبینی می‌تواند باعث شود فرد خودکشی کند؟ آیا مصرف مواد مخدر می‌تواند باعث بدبینی شود؟ این‌ها تنها بخشی از سؤالاتی است که مهدی صمیمی اردستانی در کتاب صوتی بدبینی مطرح می‌کند و پاسخ‌های مفصلی به آن‌ها می‌دهد. او در این کتاب به‌طور مفصل به تمامی ابعاد این عارضه پرداخته است. او در ابتدا تعریفی منسجم از این پدیده‌ی رفتاری ارائه می‌دهد، سپس به‌سراغ ریشه‌های پیدایش آن می‌رود و بعد عوامل دخیل و تشدیدکننده‌ی آن را به‌تفصیل برمی‌شمارد.

گفتنی‌ست موسیقی این اثر برعهده‌ی نیلوفر خوشنام و سپهر عباسی بوده و دلارام شکوهی خوانش آن را برعهده داشته است. نسخه‌ی شنیداری کتاب بدبینی به همت نشر نوین کتاب گویا در اختیار شما قرار گرفته است.

کتاب صوتی بدبینی: بیماری یا پدیده‌ای اجتماعی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر خود یا اطرافیانتان به بدبینی در هر سطحی از آن مبتلا هستید، شنیدن اثر حاضر در کنار کمک گرفتن از یک فرد متخصص می‌تواند به بهبود وضعیت شما کمک کند. همچنین،‌ شنیدن این کتاب صوتی به تمامی علاقه‌مندان به مطالعه‌ی بیماری‌های روانی و کتاب‌های روان‌شناسی پیشنهاد می‌شود.

با سید مهدی صمیمی اردستانی بیشتر آشنا شویم

سید مهدی صمیمی اردستانی در دانشگاه شهید بهشتی تحصیل کرده و اکنون به‌عنوان متخصص روان‌پزشکی در تهران مشغول فعالیت است. صمیمی اردستانی در کنار طبابت تاکنون به نگارش دو کتاب بدبینی و حل مشکل، چندین مقاله‌ی تخصصی و برگزاری ورکشاپ‌هایی در زمینه‌های افسردگی، اختلال دوقطبی، عوارض روانی اعتیاد به الکل و... پرداخته است.

در بخشی از کتاب صوتی بدبینی: بیماری یا پدیده‌ای اجتماعی می‌شنویم

آیا بی‌اعتمادی به اطرافیان، آسیب‌های احتمالی از سوی آنان را کاهش می‌دهد؟ در روابط انسان‌ها یک اصل کلی وجود دارد مبنی بر این که همه‌ی انسان‌ها خلافکار، دزد و خائن نیستند و قصد آسیب زدن به دیگران را ندارند. به‌شکلی که حتی در مبانی حقوقی و قوانین مدنی هم اصل را بر برائت می‌گذارند. یعنی همه‌ی افراد بی‌گناه هستند مگر این که خلاف آن ثابت شود. اثبات گناهکار بودن هر انسان و قضاوت کردن درباره‌ی او کار هر کسی نیست و احتیاج به دلالیل و شواهد محکم و قابل دفاع دارد. اتهام‌هایی مثل دزدی، خیانت و عدم وفاداری به همسر و غیره، اتهام‌های بسیار سنگینی هستند که شایسته نیست فقط با چند دلیل کوچک یا احساس درونی کسی را به آن‌ها متهم کرد. در زندگی گاهی لازم است بعضی مسائل را نادیده بگیریم. در غیر این‌ صورت زندگی را برای خود سخت می‌کنیم.

فرض کنید یک فروشنده که روزی بیش از صد مشتری دارد و ممکن است یک درصد از پول‌هایی که می‌گیرد تقلبی باشد، در ازای هر اسکناسی که از هر خریدار می‌گیرد کارت شناسایی ضمانت نمی‌خواهد و مسلماً تمام اسکناس‌ها را دانه‌دانه بررسی نمی‌کند که مبادا یک اسکناس صد یا دویست تومانی تقلبی به او داده باشند. چرا که این کار بیهوده و غیرعملی است. طبیعتاً این فروشنده فرض را بر اصل بودن همه‌ی اسکناس‌ها می‌گذارد تا بتواند راحت‌تر به کسب‌وکار خود بپردازد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
4 دقیقه
بخش اول
7 دقیقه
بخش دوم
3 دقیقه
بخش سوم
3 دقیقه
بخش چهارم
2 دقیقه
بخش پنجم
4 دقیقه
بخش ششم
2 دقیقه
بخش هفتم
2 دقیقه
بخش هشتم
2 دقیقه
بخش نهم
1 دقیقه
بخش دهم
2 دقیقه
بخش یازدهم
3 دقیقه
بخش دوازدهم
1 دقیقه
بخش سیزدهم
2 دقیقه
بخش چهاردهم
3 دقیقه
بخش پانزدهم
1 دقیقه
بخش شانزدهم
2 دقیقه
بخش هفدهم
2 دقیقه
بخش هجدهم
2 دقیقه
بخش نوزدهم
2 دقیقه
بخش بیستم
4 دقیقه
بخش بیست‌ویکم
2 دقیقه
بخش بیست‌ودوم
2 دقیقه
بخش بیست‌وسوم
2 دقیقه
بخش بیست‌وچهارم
1 دقیقه
بخش بیست‌وپنجم
2 دقیقه
بخش بیست‌وششم
3 دقیقه
بخش بیست‌وهفتم
2 دقیقه
بخش بیست‌وهشتم
2 دقیقه
بخش بیست‌ونهم
1 دقیقه
بخش سی‌ام
2 دقیقه
بخش سی‌ویکم
4 دقیقه
بخش سی‌ودوم
2 دقیقه
بخش سی‌وسوم
4 دقیقه
بخش سی‌وچهارم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی بدبینی: بیماری یا پدیده‌ای اجتماعی
نویسنده
راویدلارام شکوهی
ناشر چاپینشر قطره
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۲۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه صوتی
۲۴۰۰۰ ۱۶,۸۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی بدبینی: بیماری یا پدیده‌ای اجتماعی

Roya Fazlollahi
۱۴۰۱/۱۲/۲
سبک صدای گوینده برای این نوع مطالب اصلا مناسب نیست.
فقط سریع روخوانی کرده و حس مطلب را انتقال نمی‌دهد.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی بدبینی: بیماری یا پدیده‌ای اجتماعی

برای دریافت کتاب صوتی بدبینی: بیماری یا پدیده‌ای اجتماعی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.