معرفی و دانلود کتاب صوتی خاستگاه

عکس جلد کتاب صوتی خاستگاه
قیمت:
168000 تومان - 17.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی خاستگاه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی خاستگاه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی خاستگاه

یک رمان هیجان انگیز و رازآلود، نوشته‌ی نویسنده‌ی پرآوازه‌ی آمریکایی، دن براون، با حضور شخصیت محوری کارهای او: رابرت لنگدان. وقایع کتاب صوتی خاستگاه حول محور انقلابی بزرگ رقم می‌خورد. انقلابی که ادموند کرش طلایه‌دار آن است و درصدد آن است که با رقم زدن این انقلاب، به عصر دین پایان دهد و جهان را به عرصه‌ی علم رهنمون سازد. این کتاب به مدت 23 هفته در صدر فهرست پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز قرار گرفت.

درباره‌ی کتاب صوتی خاستگاه

پروفسور رابرت لنگدان، شخصیتی که برای اولین بار در رمان فرشته‌ها و شیاطین دن براون (Dan Brown) ظاهر شد، در کتاب صوتی خاستگاه (Origin) نیز نقشی محوری دارد. او که در دانشگاه هاروارد و کمبریج استاد رشته‌ی نمادشناسی است، در این کتاب به‌عنوان استاد یکی از شخصیت‌های اصلی به‌نام ادموند کرش حضور پیدا می‌کند.

ادموند کرش، یک میلیاردر بشردوست، دانشمند کامپیوتر و ملحد سرسخت، درون صومعه‌ای در اسپانیا قرار ملاقاتی با روحانیونی از سه دین ابراهیمی ترتیب می‌دهد. یک اسقف کاتولیک به‌نام آنتونیو والدسپینو، یک خاخام یهودی به‌نام یهودا کووس و یک پیشوای مسلمان به‌نام سید الفضل. ادموند کرش به آن‌ها اطلاع می‌دهد که یک کشف انقلابی انجام داده است و قصد دارد یک ماه دیگر آن را برای عموم رونمایی کند. اما یهودا و سید الفضل، والدسپینو را وادار می‌کنند تا ادموند را راضی کند که از عملی کردن برنامه‌ی انقلابی‌اش دست بکشد.

بخش بزرگی از قسمت اول رمان در موزه‌ی گوگنهایم بیلبائو روایت می‌شود. این موزه جایی است که ادموند کرش از ایده‌ی انقلابی خود رونمایی می‌کند و برای نخستین بار آن را به آگاهی عموم مردم می‌رساند. در طول ارائه که در سراسر جهان پخش می‌شود، کرش فاش می‌کند که قصد دارد به عصر دین پایان دهد و عصر علم را آغاز کند. اما با حضور شخصیتی به‌نام لوئیس آویلا، دریاسالار سابق نیروی دریایی، داستان رمان خاستگاه سروشکلی دیگر به خود می‌گیرد. اکنون با سه قتل روبه‌رو هستیم که خشم جهانی را برانگیخته است. چه کسانی کشته شده‌اند؟ آیا این سه قتل با ایده‌ی انقلابی ادموند کرش خطّ‌وربط معناداری دارد؟

دن براون از بسیاری از مکان‌هایی که در کتاب از آن‌ها نام برده بازدید کرده است که از آن میان می‌توان به موزه‌ی گوگنهایم در بیلبائو اشاره کرد. او زمان زیادی را در اسپانیا گذراند و به مدت چهار سال پیرامون این کتاب به تحقیق و نگارش پرداخت. دن براون نسخه‌ی اول این کتاب را به مادرش که در سال 2017 درگذشته، تقدیم کرده است.

این اثر شنیدنی با ترجمه‌ی حسین شهرابی و به همت نشر صوتی آوانامه منتشر شده است.

جوایز و افتخارات کتاب صوتی خاستگاه

  • نامزد جایزه‌ی بهترین کتاب گودریدز در ژانر معمایی
  • قرار گرفتن در لیست پرفروش‌های نیویورک تایمز
  • قرار گرفتن در لیست پرفروش‌های آمازون

نکوداشت‌های کتاب صوتی خاستگاه

  • مطالعه‌ی این کتاب طرفداران کتاب راز داوینچی را خوشحال خواهد کرد. پروفسور لنگدان دوباره مشغول حل کردن اسرار جهان است. (People Magazine)
  • یک رمان سرگرم‌کننده که علاقه‌مندان وفادار رابرت لنگدان بدون شک از خواندنش هیجان‌زده خواهند شد. (USA TODAY)
  • دن براون در این کتاب بار دیگر پرسش‌های اساسی و بزرگی را مطرح کرده است؛ سؤالاتی پیرامون خدا، جهان و آینده‌ی بشر. (Associated Press)

با دن براون بیشتر آشنا شویم

دن براون معلمی انگلیسی بود که با نوشتن اولین کتاب خود با نام «راز داوینچی» به نویسنده‌ی پرفروش و شماره‌یک نیویورک تایمز تبدیل شد و توانست شهرتی جهانی کسب کند. رمان‌های او به 52 زبان زنده‌ی دنیا ترجمه شده و آثارش تا 200 میلیون نسخه نیز به چاپ رسیده‌اند. مجله‌ی تایم در سال 2005 از او در فهرست 100 شخصیت بانفوذ جهان نام برده است. سردبیران تایم علت این انتخاب را احیای نام لئوناردو داوینچی و اثرگذاری بر افزایش بازدید توریست‌ها از دو شهر رم و پاریس بیان کردند. «منشأ»، «فرشتگان و شیاطین» و «راز داوینچی» عناوین برخی از آثار دن براون هستند که تا به امروز به فارسی ترجمه شده‌اند.

در بخشی از کتاب صوتی خاستگاه می‌شنویم

رابرت لنگدان مدام چشم می‌انداخت و گاه به این شکل کوه‌پیکر نگاه می‌کرد و گاه به یکی دیگر. هر قطعه برگه‌ای عظیم از فولاد فرسوده بود که پیچ‌وخم‌های باشکوهی به آن داد بودند و سپس انگار به‌شکلی خطرناک روی لبه‌اش قرار داده بودند تا دیواری بی‌پشتیبان بسازد. دیوارهای قوس‌دار تقریباً پنج متر ارتفاع داشتند و به شکل سیالاتی گوناگون درآورده شده بودند. یکی نواری مواج بود و یکی دایره‌ای نیم‌بسته و یکی چنبره‌ای باز.

وینستون گفت: «مسئله‌ی زمان. اثر ریچارد سرا. استفاده‌ی ریچارد سرا از دیوارهای بی‌پشتیبان توی چنین محمل سنگینی، ناپایداری رو به بیننده القا می‌کنه. اما در حقیقت این دیوارها بسیار پایدارند. فرض کنید اسکناس یک‌دلاری رو دور مداد بپیچید. بعد وقتی مدادو برداره، اسکناس پیچ‌خورده خیلی راحت می‌تونه روی لبه‌هاش بایسته. هندسه‌ش وضعیتش رو باثبات نگه می‌داره.» لنگدان مکث کرد و به دایره‌ی عظیم کنارش نگاه کرد. فلزش اکسیده شده بود و ته‌رنگ مسی سوخته و یکجور کیفیت عالی و خام به آن داده بود. از این اثر هم قدرت شگرف را می‌شد دریافت کرد و هم حسی از جنس تعادل ظریف.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
24 دقیقه
مقدمه
22 دقیقه
فصل یکم
20 دقیقه
فصل دوم
17 دقیقه
فصل سوم
2 دقیقه
فصل چهارم
16 دقیقه
فصل پنجم
17 دقیقه
فصل ششم
5 دقیقه
فصل هفتم
28 دقیقه
فصل هشتم
20 دقیقه
فصل نهم
13 دقیقه
فصل دهم
2 دقیقه
فصل یازدهم
12 دقیقه
فصل دوازدهم
4 دقیقه
فصل سیزدهم
13 دقیقه
فصل چهاردهم
11 دقیقه
فصل پانزدهم
7 دقیقه
فصل شانزدهم
29 دقیقه
فصل هفدهم
2 دقیقه
فصل هجدهم
9 دقیقه
فصل نوزدهم
21 دقیقه
فصل بیستم
13 دقیقه
فصل بیست‌و‌یکم
10 دقیقه
فصل بیست‌و‌دوم
15 دقیقه
فصل بیست‌و‌سوم
15 دقیقه
فصل بیست‌و‌چهارم
9 دقیقه
فصل بیست‌و‌پنجم
10 دقیقه
فصل بیست‌و‌ششم
13 دقیقه
فصل بیست‌و‌هفتم
15 دقیقه
فصل بیست‌و‌هشتم
5 دقیقه
فصل بیست‌و‌نهم
14 دقیقه
فصل سی‌ام
8 دقیقه
فصل سی‌‌و‌یکم
13 دقیقه
فصل سی‌‌و‌دوم
18 دقیقه
فصل سی‌‌و‌سوم
2 دقیقه
فصل سی‌‌و‌چهارم
20 دقیقه
فصل سی‌‌و‌پنجم
18 دقیقه
فصل سی‌‌و‌ششم
15 دقیقه
فصل سی‌‌و‌هفتم
6 دقیقه
فصل سی‌‌و‌هشتم
14 دقیقه
فصل سی‌‌و‌نهم
10 دقیقه
فصل چهلم
10 دقیقه
فصل چهل‌و‌یکم
15 دقیقه
فصل چهل‌ودوم
16 دقیقه
فصل چهل‌و‌سوم
23 دقیقه
فصل چهل‌و‌چهارم
14 دقیقه
فصل چهل‌و‌پنجم
1 دقیقه
فصل چهل‌و‌ششم
12 دقیقه
فصل چهل‌و‌هفتم
18 دقیقه
فصل چهل‌و‌هشتم
18 دقیقه
فصل چهل‌و‌نهم
16 دقیقه
فصل پنجاهم
18 دقیقه
فصل پنجاه‌و‌یکم
22 دقیقه
فصل پنجاه‌و‌دوم
15 دقیقه
فصل پنجاه‌و‌سوم
7 دقیقه
فصل پنجاه‌و‌چهارم
14 دقیقه
فصل پنجاه‌و‌پنجم
7 دقیقه
فصل پنجاه‌و‌ششم
21 دقیقه
فصل پنجاه‌و‌هفتم
2 دقیقه
فصل پنجاه‌و‌هشتم
14 دقیقه
فصل پنجاه‌و‌نهم
13 دقیقه
فصل شصتم
17 دقیقه
فصل شصت‌و‌یکم
3 دقیقه
فصل شصت‌و‌دوم
16 دقیقه
فصل شصت‌و‌سوم
7 دقیقه
فصل شصت‌و‌چهارم
16 دقیقه
فصل شصت‌و‌پنجم
9 دقیقه
فصل شصت‌و‌ششم
7 دقیقه
فصل شصت‌و‌هفتم
4 دقیقه
فصل شصت‌و‌هشتم
14 دقیقه
فصل شصت‌و‌نهم
16 دقیقه
فصل هفتادم
2 دقیقه
فصل هفتاد‌و‌یکم
17 دقیقه
فصل هفتاد‌و‌دوم
12 دقیقه
فصل هفتاد‌و‌سوم
11 دقیقه
فصل هفتاد‌و‌چهارم
19 دقیقه
فصل هفتاد‌و‌پنجم
6 دقیقه
فصل هفتاد‌و‌ششم
11 دقیقه
فصل هفتاد‌و‌هفتم
2 دقیقه
فصل هفتاد‌و‌هشتم
5 دقیقه
فصل هفتاد‌و‌نهم
18 دقیقه
فصل هشتادم
5 دقیقه
فصل هشتاد‌و‌یکم
2 دقیقه
فصل هشتاد‌و‌دوم
10 دقیقه
فصل هشتاد‌و‌سوم
15 دقیقه
فصل هشتاد‌و‌چهارم
2 دقیقه
فصل هشتاد‌و‌پنجم
9 دقیقه
فصل هشتاد‌و‌ششم
19 دقیقه
فصل هشتاد‌و‌هفتم
14 دقیقه
فصل هشتاد‌و‌هشتم
1 دقیقه
فصل هشتاد‌و‌نهم
13 دقیقه
فصل نودم
25 دقیقه
فصل نود‌‌و‌یکم
11 دقیقه
فصل نود‌‌و‌دوم
15 دقیقه
فصل نود‌‌و‌سوم
3 دقیقه
فصل نود‌‌و‌چهارم
17 دقیقه
فصل نود‌‌و‌پنجم
18 دقیقه
فصل نود‌‌و‌ششم
13 دقیقه
فصل نود‌‌و‌هفتم
23 دقیقه
فصل نود‌‌و‌هشتم
16 دقیقه
فصل نود‌‌و‌نهم
5 دقیقه
فصل صدم
4 دقیقه
فصل صد‌و‌یکم
14 دقیقه
فصل صد‌و‌دوم
9 دقیقه
فصل صد‌و‌سوم
18 دقیقه
فصل صد‌و‌چهارم
14 دقیقه
فصل صد‌و‌پنجم
13 دقیقه
مؤخره

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی خاستگاه
نویسنده
مترجمحسین شهرابی
راویمهبد قناعت پیشه
ناشر چاپیانتشارات کتابسرای تندیس
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۲۲ ساعت و ۱۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
168000 ت - 17.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی خاستگاه

فاطمه رحیمی
۱۴۰۱/۱۱/۲۹
-از کجا آمده‌ام آمدنم بهر چه بودبه کجا می‌روم آخر ننمایی وطنم.... نویسنده مشهور به دنبال انتقادی که به مذهب مسیحیت دارد همانطور که دربعضی آثارش مشخص است در جایی این داستان را کلید می‌زند که اختلاف‌های مذهبی تاریخی در آیین مسیحیت وجود داشته در عین حال سه مذهب اصلی الهی را هدف قرار میدهد چون میداند و در این مذاهب نیز فرقه‌های انحرافی وجود دارند ورود وی به تقریب مذاهب هم جالب است ولی در یک داستان پلیسی دو نماینده مذهبی را از صحنه خارج می‌کند شاید شناخت کافی به دو مذهب دیگر ندارد یا.....!؟ نویسنده هیجان لازم را برای مخاطب عادی با مطرح کردن حرف‌های کلی وتحریک کننده فراهم میکند ومذاهب را عامل ایستایی می‌داند لذا او را تشنه دانستن وعلم می‌نماید بخصوص با علوم جذاب رایانه وهوش مصنوعی علوم تجربی که بالذات همراه با دگرگونی وتغییر است و گاه شمشیر دولبه است و همچنین مخاطبین وی تسلط کافی به قوانین فیزیک ندارند تا بر فرض‌ها و نظریه‌های نویسنده ادعایی داشته باشند و گویا هیجان بوجود آمده آن‌ها را بر آن نمی‌دارد بدنبال انرژی آغازین بگردندو.. ولی در قسمتهای پایانی خیلی هنرمندانه به هیجانی که ایجاد کرده است پاسخ‌های قابل تامل میدهد. - سنریهم آیاتنا فی الافاق والانفس.... گویندگی عالی بود
شعری اولیا
۱۴۰۲/۴/۲۶
من طرفدار این مجموعه کتاب مخصوصا با اجرای بی نظیر جناب قناعت پیشه شده‌ام و به شما هم توصیه می‌کنم این کتاب‌ها را بشنوید.
این داستان نسبت به داستان‌های دیگر در فضای مدرن تری اتفاق افتاد. انتخاب موضوع و نتیجه گیری داستان عالی و شگفت انگیز بود. و مثل داستان‌های دیگر شما را به فکر و مقایسه با زندگی و
جاری خودتان وا می‌دارد. فقط به یک دلیل این داستان را هیجان انگیز‌ترین گزینه بین ماجراهای استاد لنگدان نمی‌دانم. آن اینکه به علت مدرن بودن محیط مسیر داستان به اندازه‌ی داستان‌های دیگر رازآلود و سمبلیک نبود. هرچند شما نمی‌توانید از روند داستان دست بکشید. اما در مقایسه با راز داوینچی که هر لحظه رازی برملا می‌شد یا دوزخ که پر از داستان‌های سمبولیک و رازآلود بود، این داستان ساده تر پیش می‌رفت.
مجموعا بسیار بسیار از این ارائه‌های با کیفیت و زیبا ممنونم.
پگاه امامی
۱۴۰۱/۹/۲۱
در ابتدا فکر میکردم با توجه به نحوه چیدمان کاراکترها و انتخاب یک زن همراه با شخصیت اصلی داستان برای کشف رموز داستان با کتابی همچون راز داوینچی برخورد خواهم کرد، اما با وجود اینکه ستون‌های نگارش و شخصیت پردازی‌ها با راز داوینچی یکی بودند روند داستان بسیار جذاب بود و پایان بندی بی نظیری هم داشت. و و فلسفه فکر داستان بسیار گیرا بود خواننده را به فکر در باره چیستی هستی و زندگی انسان با روایتی دلنشین و البته هیجان انگیز سوق میداد. در کل کتاب را بسیار پسندیدم و البته صدای دلنشین راوی و قدت بیانشان به جذابیت کتاب بسی می‌افزود. انتخاب موسیقی هم بسیار جذاب بود و در کل اثری درخور توجه و جذاب بود
S Beigi
۱۴۰۲/۱/۱
این کتاب هم مثل سایر کتابهای دن بران، شخصیت اصلیش رابرت لنگدان هست که درگیر قضیه‌ای شده که با توجه به دانشِش در علم نمادشناسی میره که حلش بکنه.
یه سری از دوستان نوشته بودن مثل کتاب "راز داوینچی" بود. اما هیچ شباهتی نداشت به نظرم. مگر اینکه رابطه نزدیک قاتل به لنگدان رو بخواین شباهت حساب کنین. دن
وگرنه کلاً اصلِ کلیِ داستان‌های بران هیچ شباهتی به هم ندارن.
توصیه میکنم حتما کتاب‌های دیگه دن بران رو هم در لیست کتاب‌هایی که باید حتما بخونین بذارین. (البته کتاب‌های دیگه‌اش هم با اجرای مهبد قناعت پیشه وجود داره که شدیداً توصیه میکنم از دستشون ندین)
علیرضاحبیبی
۱۴۰۲/۹/۱
سلام. در ابتدا از گوینده مجرب این اثر تشکر فراوان دارم که با هنر خود کیفیت اثر رو بسیار ارتقا داده است.
در مورد نویسنده هم شایان ذکر است که اثر تا اواخر داستان روند خوبی داشت ولی در فصل‌های پایانی، به یکباره همه چیز مرتب و راست وریست شد که این چندان با روند پیچیده داستان یکسان نبود. ای کاش پایانی
اتفاقات هر موضوع در جریان داستان یک به یک مشخص میشد. در کل کار جذاب و دلنشینی بود. از کلیه تهیه کنندگان اثر، از مترجم تا.... از همه تشکر میکنم که باعث شدند ساعاتی رو به لذت سپری کنم.
Takintabar
۱۴۰۲/۸/۱۹
بنظرم، این کتاب نسخه‌ای ضعیف تر از کتاب کد داوینچی است، با همان سبک و سیاق و در همان چارچوب، فقط مکان و موضوع تغییر کرده است.. پیچیدگی‌ها و گره‌های دم دستی تر و تکراری از کد داوینچی.. اطلاعاتی که نویسنده در کتاب مطرح میکند، در دنیای امروز، کلیشه‌ای محسوب می‌شود
اجرا و خوانس کتاب خوب است، اما در در
دیالوگها، بعضی مواقع، متاسفانه شخص اول و دوم گفتگو گم میشوند.
برای رده‌ی سنی جوان و نوجوان مناسب تر بنظر می‌رسد
سارا نامور
۱۴۰۱/۱۱/۲۷
این متنی که واسه دوستم در مورد این کتاب ارسال کردم: سلام خوبی
چه خبر
من در حال گوش کردن یه کتاب هستم
ظاهراً رمانه
اما در مورد یه نابغه کامپیوتریه
سوای مسایل پلیسی یا مذهبی که یه نوع ادویه واسه جذاب کردن داستانه، اما ارایه برخی مطالب نو در دایره علم و کامپیوتر و فیزیک درخور توجه هست...» به که
شمایی نظرات رو می‌خوونی، توصیه می‌کنم چنانچه علاقمند به میکس کتاب جنایی_مذهبی_ نو داری، کتاب خاستگاه خود خودشه
دیانا دیانتی
۱۴۰۱/۹/۲۵
کتابی جالب که با گفتن جزئیات شما را با خودش می‌برد و فرصت تصویرسازی به شما می‌دهد.
کتاب در مورد هوش مصنوعی و انسان است. همان مسئله‌ای که این روزها تحت عنوان شبکه‌های مجازی انسان را به دنبال خودش می‌کشاند و قدرت تصمیم گیری برای انسان دارد.
مثل اینستاگرام که به خودش اجازه می‌دهد پیجی را ببندد یا فعالیتش را محدود کند. این کتاب حقایق جالبی را بازگو می‌کند.
زهرا عسگری
۱۴۰۲/۱۲/۱۰
اثری بسیار زیبا، جذاب و واقعا مدرن.
اگر به آثار دن براون علاقه دارید که حتما تهیه بفرمایید، اگر هم تا حالا از ایشون چیزی نخوندید یا نشنیدید باز هم تهیه بفرمایید.
تقابل مدرنیته و مذهب به صورتی بسیار زیبا و میانه دارانه به رشته تحریر درومده. پایان کتاب غیر قابل پیش بینی و تصور هست.
خیلی زیبا
رضا افشاری پویا
۱۴۰۲/۴/۲
کتابی فوق العاده از نویسنده مورد علاقه ام، که با یه داستان دیگه از لنگدان و نقد بر دینداری و مبلغان دینی در مقابل علم و فناوری، اثری شگرف و قابل تامل را خلق کرد، واقعا لذت بردم از گوش دادنش، و توصیه میکنم حتما دوستان مطالعه کنن، بازم ممنون از تیم تولید و کتابراه و صدای زیبای آقای قناعت پیشه
Mehrdad Sajjad
۱۴۰۳/۱/۱۱
"خاستگاه" داستانی هیجان‌انگیز و پر از رمز و راز است که خواننده را به سفری در دنیای علم، تاریخ و فلسفه می‌برد. دن براون در این کتاب، با طرح پرسش‌هایی عمیق درباره خاستگاه انسان، هوش مصنوعی و آینده‌ی بشریت، ذهن خواننده را به چالش می‌کشد.
محمد تشکری زاده
۱۴۰۱/۱۱/۴
بزرگترین حسن کتاب‌های دن براون اشاره به جزئیات کامل و شناختی که من بشخصه بعد از خودت کتاب از اسپانیا بدست آوردم خیلی عالیه و اطلاعات عمومی من رو بالا برده بقیه کتاب‌های ایشون هم همینطوره مثلا واتیکان و ایتالیا یا فرانسه....
سعید خراسانی
۱۴۰۱/۹/۲۶
فک کنم دن براون هر چی کتابهاش بیشتر شده سوژه هاش کمتر شده، این کتابش اصلا قابل مقایسه با دو کتاب اولش نبود و نسبت به کتاب سومش هم ضعیف تر بود، ولی روایت مثل سه کتاب قبلی عالی بود و میشه گفت نکته قوت کتاب صدای آقای قناعت پیشه است.
فریبا پورغلام
۱۴۰۲/۸/۲۵
این کتاب در مقابل کتاب فرشتگان شیاطین به نظرم زیاد جاذبه نداشته ولی خوب انگار نویسنده قدرتی که در فرشتگان و شیاطین داشتی رو در این کتاب چیزی برای عرض نداشته یک روایت تکراری بدون جاذبه
رضا اکبری
۱۴۰۲/۱/۳۰
این داستان پر از هیجان و انواع پندهایی است که ادم لذت میبره از گوش دادن به صدای راوی و قلم روان نویسنده کلا ارزش خریدن و گوش دادن رو داره وقطی شروعش میکنید انقدر جالب و هیجان انگیزه نمیشه زمین گذاشتش
مشاهده همه نظرات 35

راهنمای مطالعه کتاب صوتی خاستگاه

برای دریافت کتاب صوتی خاستگاه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.