معرفی و دانلود کتاب صوتی فرانکنشتاین

عکس جلد کتاب صوتی فرانکنشتاین
قیمت:
96000 تومان - 10.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی فرانکنشتاین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی فرانکنشتاین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی فرانکنشتاین

کتاب صوتی فرانکنشتاین داستانی در گونه‌ی علمی - تخیلی‌ به قلم مری شلی است که به عنوان نخستین رمانِ این ژانر شناخته می‌شود. در این کتاب به ماجرای دانشمندی گوش می‌دهید که با کنار هم قرار دادن اجزای بدن مردگان، موجودی زنده خلق می‌کند؛ بی‌خبر از آنکه مخلوقش بدل به هیولایی مهیب خواهد شد که نظیرش در جهان دیده نشده است...! همچنین کتاب حاضر، یکی از برترین رمان‌های انگلیسی فهرست گاردین است.

درباره کتاب صوتی فرانکنشتاین:

مری شلی (Mary Shelley) با انتشار رمان فرانکنشتاین (Frankenstein) در سال 1818، نام خود را در تاریخ ادبیات داستانی جاودانه ساخت. امروزه، منتقدین، اثر او را نیای تمام داستان‌هایی می‌دانند که ذیل ژانر علمی و تخیلی تقسیم‌بندی می‌شوند. اما مگر پیش از از فرانکنشتاین، هیچ داستان‌ فانتزی یا تخیلی‌ای نوشته شده بوده است؟ اگر پاسخ مثبت باشد (که هست)، پس چرا از فرانکنشتاین به عنوان نخستین رمان علمی - تخیلی نام برده می‌شود؟ پاسخ را باید در سویه‌هایی از اثر دید که دلالت بر جنبه‌هایی از اندیشه‌ی مدرن دارند که در زمان نگارش کتاب، هنوز به طور آشکار در صحنه‌ی اجتماع پیدا نشده بود. این سویه‌ها را با بررسی خلاصه‌ی داستان فرانکنشتاین بهتر می‌توان دریافت.

اینجا با دانشمندی به نام ویکتور فرانکنشتاین مواجهیم، که در پی یافتن پاسخی به تمام پرسش‌های زندگی، و کشف راهکارهایی برای سیطره‌ی تمام‌عیار بر طبیعت است. همینجا باید درنگ کنیم و از خود بپرسیم که آیا جاه‌طلبی فرانکنشتاین، و روحیه‌‌ی علمی او که گاه شکلی افراطی به خود می‌گیرد، بیانی نمادین و ادبی از بزرگ‌ترین خصیصه‌ی اندیشه‌ی انسان مدرن نیست؟ آیا اتفاقی است که فرانکنشتاین یک دانشمند علوم طبیعی است، و نه مثلاٌ یک ساحر یا عالمِ علم الهیات؟

باری، آغاز حقیقی داستان آنجاست که فرانکنشتاین با کنار هم قرار دادن اجزای بدن مردگان و انجام پاره‌ای آزمایش‌ علمی بر روی آنها، موفق به خلق موجودی هوشمند می‌شود؛ این موجود هوشمند اما تحت کنترل خالق خود باقی نمی‌ماند، بلکه با انگیزه‌هایی شریرانه به جان او و اطرافیانش می‌افتد، و وقایعی ترسناک و مهیب را موجب می‌گردد. اینجا باز درنگی لازم است و پرسشی دوباره: آیا سرنوشت فرانکنشتاین، عیناً همان سرنوشت انسان مدرن نیست، که با شوری فزاینده و خوشبینی‌ای فراوان به خلق وسایلی برای رفاه هرچه بیشتر خود و تثبیت سیادتش بر طبیعت پرداخت، اما پس از مدتی خود را اسیر دست همان مخلوقاتِ خود دید؟ آیا جز این است که ما در جهان پسافرانکنشتاینی زندگی می‌کنیم؟ طرح این سوالات، فارغ از پاسخ‌های متفاوتی که می‌توانند داشته باشند، خصوصاً با عطف توجه به موضوعات و اخبار مربوط به هوش مصنوعی و آینده‌ی نامعلوم آن، بسیار ضروری‌تر و صدالبته، ترسناک‌تر از گذشته شده است. مشهور است که داستان فرانکنشتاین برآمده از کابوس نویسنده‌اش بوده. اگر این گفته راست باشد، می‌توان چنین گفت که واقعیت امروزِ جهان ما، کابوس مردمان دیروز است.

اما شاید این تفسیر جذاب از رمان، چندان هم درست نباشد. شاید نباید نگاهی چنین منفی به دستاوردهای انسان مدرن داشت. شاید این روحیه‌ی حساس و بعضاً محافظه‌کار هنرمندان و نوینسندگانی چون مری شلی (و بعدها، آلدوس هاکسلی و ...) است که از کاه کوه می‌سازد، و آنچه را که عموماً پیشرفت نامیده می‌شود، همچون فاجعه جلوه می‌دهد. شاید، اما اگر هم چنین باشد، باز این حقیقت در جای خود باقی‌ست که رمان فرانکنشتاین در وهله‌ی نخست یک شاهکار ادبی، و در مرحله‌ی بعد، یک متن پیشگویانه است.

برخی اقتباس‌های سینمایی از کتاب صوتی فرانکنشتاین:

- فیلم سینمایی ملاقات ابوت و کاستلو با فرانکنشتاین، ساخته‌ی چارلز بارتون
- فیلم سینمایی فرانکنشتاین جوان، ساخته‌ی مل بروکس
- فیلم سینمایی فرانکنشتاین، ساخته‌ی جیمز سرل داولی
- فیلم سینمایی فرانکنشتاین، ساخته‌ی جیمز ویل
- فیلم سینمایی فرانکنشتاین، ساخته‌ی برنارد رز

نکوداشت‌های کتاب صوتی فرانکنشتاین:

- داستانی قدرتمند درباره‌ی عشق و وحشت. (Penguin)
- اولین رمان علمی - تخیلی ادبیات مدرن. (Barnes & Noble)
- امروزه، مطالعه‌ی فرانکنشتاین به مراتب جذاب‌تر از پیش به نظر می‌رسد. (Amazon)

با مری شلی بیشتر آشنا شویم:

مری وول استون کرافت گادوین شلی نویسنده‌ی تأثیرگذار اهل انگلستان بود. او به سال 1797 به دنیا آمد و در سال 1851 چشم بر جهان فرو بست. فرانکنشتاین عنوان شناخته‌شده‌ترین کتاب اوست؛ داستانی علمی - تخیلی که ایده‌ی نگارشش در سال 1816 و در طول سفری تابستانی به ژنو به همراهی لرد بایرون، به ذهن مری شلی خطور کرد. فرانکشتاین نخستین بار در سال 1818 منتشر شد. مری شلی پس از آن چندین داستان دیگر نوشت، از جمله آثاری با عناوینِ «والپرگا» و «آخرین نفر»، که هر کدام به نوبه‌ی خود جذاب و درخور توجهند، اگرچه به هیچ‌وجه قابل مقایسه با فرانکنشتاین نباشند.

در بخشی از کتاب صوتی فرانکنشتاین می‌شنویم:

یکی از شب‌های دلگیر ماه نوامبر بود که زحماتم به بار نشست. با تشویشی که به شکنجه می‌مانست، ابزارهای حیات‌بخشی را که اطرافم بود جمع کردم، تا بر جسد پیش پایم جرقه‌ی حیات بزنم. ساعت از یک صبح گذشته بود. باران، حزن‌انگیز به شیشه‌ی پنجره می‌کوبید و چیزی به خاموشی شمع اتاقم نمانده بود که زیر نور نیم‌بند شمع، دیدم چطور موجود مخلوق، چشم زرد و کم‌فروغش را گشود. نفس عمیقی کشید و دست و پایش بی‌اراده تکان خورد.

چطور می‌توانم احساسم را نسبت به آن فاجعه شرح دهم؟ چطور می‌توانم موجود مفلوکی را که با چنان زحمت و رنج بی‌پایانی شکل داده بودم، برایت توصیف کنم؟ دست‌ها و پاها هماهنگ بود و دیگر اعضایش را هم به همان زیبایی انتخاب کرده بودم. «زیبایی!» پناه بر خدا...

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
9 دقیقه
دیباچه
24 دقیقه
دفتر اول - قسمت اول
21 دقیقه
دفتر اول - قسمت دوم
25 دقیقه
دفتر اول - فصل اول
19 دقیقه
دفتر اول - فصل دوم
22 دقیقه
دفتر اول - فصل سوم
20 دقیقه
دفتر اول - فصل چهارم
23 دقیقه
دفتر اول - فصل پنجم
29 دقیقه
دفتر اول - فصل ششم
24 دقیقه
دفتر اول - فصل هفتم
18 دقیقه
دفتر دوم - فصل اول
20 دقیقه
دفتر دوم - فصل دوم
28 دقیقه
دفتر دوم - فصل سوم
22 دقیقه
دفتر دوم - فصل چهارم
23 دقیقه
دفتر دوم - فصل پنجم
20 دقیقه
دفتر دوم - فصل ششم
37 دقیقه
دفتر دوم - فصل هفتم
32 دقیقه
دفتر دوم - فصل هشتم
17 دقیقه
دفتر دوم - فصل نهم
24 دقیقه
دفتر سوم - فصل اول
22 دقیقه
دفتر سوم - فصل دوم
27 دقیقه
دفتر سوم - فصل سوم
27 دقیقه
دفتر سوم - فصل چهارم
27 دقیقه
دفتر سوم - فصل پنجم
20 دقیقه
دفتر سوم - فصل ششم
25 دقیقه
دفتر سوم - فصل هفتم
20 دقیقه
والتن در ادامه - بخش اول
24 دقیقه
والتن در ادامه - بخش دوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی فرانکنشتاین
نویسنده
مترجمفرشاد رضایی
راویمهبد قناعت پیشه
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۱۰ ساعت و ۴۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
96000 ت - 10.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی فرانکنشتاین

فاطمه هاتفی کیا
۱۴۰۱/۸/۹
سلام این کتاب نثر زیبا و متفاوتی داشت داستانش چند بار میخواستم گوش کنم اما با اینکه صدای آقای مهبد رو دوست داشتم خیلی کسالت آور بنظر می‌آمد و رغبتی در من ایجاد نمی‌کرد تا اینکه از گوشه پایینی صفحه کتابراه سرعت پخش صوت را به ۱. ۲ رساندم و اینگونه شنیدن داستان جذاب شد خواندن داستان همراه با خرخر ایده جالبی نبود مثلا می‌خواست صدای هیولا رو تداعی کنه؟ احتمالا
مهر در پاییز
۱۴۰۰/۹/۲۶
سالها بود که دوست داشتم واقعیت این موجود مشهور را بدانم و چقد ساده و جالب بود، البته در اواسط خیلی توصیف ها طولانی و خسته کننده بودولی در کل خیلی جالب بود، ما در مقابل کاری که میکنیم مسیولیم، نه برای مقابله با اون بلکه برای پرورشش، ای کاش یکی کتابهای توی متن و بگه، کمدی الهی و فقط یادم مونده
Leila Rezaie
۱۴۰۱/۱۲/۷
نحوه‌ی گویندگی اینقدر ما رو با داستان همراه کرده بود که احساسات شخصیت‌ها رو کاملا میشد حس کرد. در ابتدای داستان از سرخوشی فرانکنشتاین دلشاد بودیم و همراه فرانکنشتاین حس تنفر و ترحم به هیولا رو تجربه کردیم و در انتها با ناراحتیش اندوهگین شدیم.
عسل
۱۴۰۱/۳/۲۳
یک کتاب تخیلی با موضوعی متفاوت... و عجیب است که وقتی انسان بخواهد خالق شود بر عکس خدای واقعی، هیچ‌چیز را در نظر نمی‌گیرد شرایط امکانات و همه و همه... و این بی نظمی مطلق است..
ممنون از کتابراه و عوامل تهیه این مجموعه
ایمانی
۱۴۰۱/۶/۳۱
خدای من، اجرای آقای قناعت‌پیشه چقدر زیباست! انسان از هنر این مرد به شگفت میاد.
متن داستان اوایلش قدری کسل‌کننده است اما کم‌کم جالب و هیجان انگیز میشه خصوصا با اجرای زیبای جناب قناعت‌پیشه
solmaz d
۱۴۰۱/۹/۲۰
صدای نفس و آب دهان قورت دادن گوینده واقعا آزاردهنده است. کاش به این قضیه دقت می‌کردین که معمولا با هندزفری به کتاب گوش داده می‌شه و واقعا این صداها تو گوش و به این بلندی برای شنونده مشمئز کننده است
baes hashemi
۱۴۰۲/۱/۳۱
درود
داستانی بسیار شیرین و گوش نوازی داره
و یک زیبایی دیگر که نویسنده به کار برده اینه که داستان اصلی رو از زبان یکی دیگه به صورت نامه‌هایی پی در پی نقل میکنه
ممنون کتابراه عزیز
ریدلی
۱۴۰۲/۱۰/۱۲
داستان بی نظیره، ترجمه و صداگذاری هم بسیار متناسب انتخاب شده بود
لذت بردم.
مهم‌ترین بخش در کتب صوتی صداگذاری و حفظ لحن است که در این کتاب بسیار رعایت شده بود. ممنون
Salar Tootoonchi
۱۴۰۱/۴/۴
موضوع جالبه اما خیلی طولانی و خسته کننده میشه. از نظر صدای راوی باید بگم صدای خوبی دارن. اما در چند فصل که از سمت آن موجود صحبت میکنن خیلی خسته کننده بد میشه.
پارسا
۱۴۰۰/۹/۱۹
داستان زیبایی بود.
خط داستان خیلی به حواشی و مطالب غیر مرتبط پرداخته و به این صورت وقت کشی کرده.
صدا گذاری فوق العاده بود
رضا اکبری
۱۴۰۳/۱/۱۲
لذت بردم با تمام فیلم‌ها و داستان‌هایی که دیده و شنیده بودم متفاوت بود فکر میکردم میدونم داستانش رو ولی کاملا غافلگیر شدم از شنیدن این داستان جالب و اجرای عالی
نیما محسنی
۱۴۰۱/۵/۱۳
داستان و گوینده عالی بود. آقای قناعت پیشه با توجه به تجربه تئاتری و بازیگری که دارن خیلی خوب فضا سازی کردن.
محمد فتحی
۱۴۰۰/۱۰/۲۳
داستان زیاد حاشیه داره و صدای نفس و خر خر کردن گوینده مقداری رو اعصاب و البته تیکه کلام‌های تکراری ولی فضای داستان تو شروع خوب بود..
امیر
۱۴۰۱/۱۱/۲۹
عالی واقعا عالی صداگذاری وحشتناک فوق العاده حرفی ندارم فقط میتونم بگم حتما بخونینش
فرزاد
۱۴۰۱/۸/۲۲
قبل از شنیدنش اصلا فکر نمیکردم انقد جذاب باشه. فکر میکردم یه کتاب کاملا معمولی باشه. ولی عالی بود.
مشاهده همه نظرات 27

راهنمای مطالعه کتاب صوتی فرانکنشتاین

برای دریافت کتاب صوتی فرانکنشتاین و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.