معرفی و دانلود کتاب صوتی خاطرات یک سخنگو: تجربه‌های دیپلماسی عمومی

عکس جلد کتاب صوتی خاطرات یک سخنگو: تجربه‌های دیپلماسی عمومی
قیمت:
68000 تومان - 7.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی خاطرات یک سخنگو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی خاطرات یک سخنگو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی خاطرات یک سخنگو: تجربه‌های دیپلماسی عمومی

داستانی از زندگی و تجربیات یک دیپلمات که گوشه‌ای از روابط سیاسی و فرهنگی بین‌المللی را برایتان روشن می‌کند. رامین مهمان‌ پرست که سال‌ها در سمت سفیر ایران فعالیت داشته، در کتاب صوتی خاطرات یک سخنگو شما را با زندگی شخصی و حرفه‌ای خود و همچنین آداب و اصول دیپلماسی عمومی آشنا می‌کند.

درباه‌ی کتاب صوتی خاطرات یک سخنگو

امروزه به لطف تکنولوژی و فناوری‌های نوین، ارتباط برقرار کردن با مردم کشورهای دیگر چندان دست‌نیافتنی به نظر نمی‌رسد. البته روابطی که از نوع بین‌فردی هستند معمولا به چهارچوب خاصی نیاز ندارند و می‌توانید با مردم آن‌ سوی مرزها به‌راحتی طرح دوستی بریزید. با این وجود، روابطی که بین ملت‌ها شکل می‌گیرد، به دلیل حساسیت‌های خاص خود، لاجرم چهارچوب‌ها و اصولی دارند که بی‌توجهی به آن‌ها می‌تواند عواقب جبران‌ناپذیری را به بار بیاورد. شنیدن کتاب خاطرات یک سخنگو این فرصت را به شما می‌دهد که اصول ارتباطات بین‌المللی را به کمک یکی از موفق‌ترین و خبره‌ترین دیپلمات‌های ایران، رامین مهمان‌پرست بیاموزید.

در کشور ما کتاب‌هایی که به ابعاد عملی و کاربردی علوم سیاسی بپردازند، انگشت‌شمار هستند. بسیاری از دانشجویان علوم سیاسی، کلیه‌‌ی واحدهای درسی خود را با موفقیت پشت سر می‌گذارند بدون اینکه از آداب دیپلماسی و سیاست بین‌المللی چیزی بدانند. نویسنده‌ی کتاب حاضر، به دنبال این نیاز کوشیده است تا در اثر خود ابتدا شما را با مفاهیم علمی و تعریف‌های دقیق حوزه‌ی دیپلماسی عمومی آشنا کند و سپس کاربرد آن‌ها را در عرصه‌ی بین‌المللی به شما نشان دهد. کتاب صوتی خاطرات یک سخنگو به شما می‌آموزد که آشنایی با اصول دیپلماسی تا چه حد می‌تواند در بهبود روابط ایران با سایر کشورها مؤثر باشد.

ارتباط دیپلماسی با دانشگاهیان، روحانیون، نظامیان، هنرمندان و سایر اقشار جامعه مباحث اصلی این کتاب صوتی را تشکیل می‌دهند. رامین مهمان‌پرست در بخش گسترده‌ای از کتاب صوتی خاطرات یک سخنگو به شرح احوال و زندگی خود پرداخته که برای همگان می‌تواند الهام‌بخش و مفید باشد. مخاطبانی که به رخدادهای تاریخ معاصر علاقمند هستند، با شنیدن این کتاب می‌توانند بحران‌های دهه‌ی هشتاد، به‌ویژه خرداد 88 را از نظرگاه یکی از سیاسیون مطرح ایران ببیند.

نویسنده در این اثر خود از نقش رسانه‌های ملی و فرامرزی در تبادلات بین‌المللی غافل نبوده و بخش مهمی از این کتاب صوتی به بررسی انواع رسانه‌ها و رسالت آن‌ها در مجامع بین‌المللی پرداخته است. یکی از وظایف مهم سفیران و دست‌اندرکاران امور بین‌الملل، سفرهای متعددی است که به اقصی نقاط ایران و سایر کشورها دارند. رامین مهمان‌پرست شرح مفصلی از چند و چون این مسافرت‌ها به شنونده‌ی کتاب صوتی خاطرات یک سخنگو ارائه کرده است.

اثر حاضر را با صدای راحله سادات فاطمی از سوی شرکت چاپ و نشر بارگانی می‌شنوید.

کتاب صوتی خاطرات یک سخنگو برای چه کسانی مناسب است؟

اگر دانشجوی رشته‌ی علوم سیاسی هستید یا صرفاً به حوزه‌‌ی روابط بین‌الملل و دیپلماسی علاقه دارید، شنیدن کتاب صوتی خاطرات یک سخنگو نکته‌های بسیاری به شما می‌آموزد.

با رامین مهمان‌پرست بیشتر آشنا شویم

رامین‌ مهمان‌‌پرست، زاده‌ی 1339 در تهران، سخنگوی وزارت امور خارجه و سفیر ایران در کشورهای لهستان، لیتوانی، قزاقزستان و تایلند بوده است. او که تحصیلات خود را در رشته‌‌ی مهندسی نرم‌افزار و سپس مدیریت دولتی به پایان رسانده از سال 1388 به‌عنوان دستیار ویژه و سخنگوی وزارت امور خارجه‌ی ایران، پا به دنیای سیاست و روابط بین‌الملل گذاشت. کتاب خاطرات یک سخنگو چکیده‌ای از تجربیات چندین ساله‌ی او در کسوت دیپلمات رسمی ایران است و اطلاعات ارزنده‌ای در اختیار پژوهشگران و علاقمندان علوم سیاسی قرار می‌دهد.

در بخشی از کتاب صوتی خاطرات یک سخنگو می‌شنویم

دیپلماسی عمومی چیست؟ و چه نقشی در عرصه سیاست ایفا می‌کند؟ و برای اینکه به هدفش برسد چه ابزارهایی را به کار می‌گیرد؟ در این فصل به تشریح همه مبانی مهم و کاربردی آن می‌پردازیم اما قبل از آنکه به تعریف دیپلماسی عمومی بپردازیم، ابتدا باید واژه دیپلماسی را تعریف کنیم:

«دیپلماسی به کار گرفتن سیاست‌هایی است که هر کشوری برای رابطه با سایر کشورها در نظر می‌گیرد. روش‌هایی که اتخاذ می‌شود، برای ارتباط با جهان خارج در چهارچوبی حرکت می‌کند.»

اگر دیپلماسی جنبه‌ی رسمی داشته باشد، قطعاً چهارچوب‌های رسمی خود را خواهد داشت. در ملاقات‌ها، بیانه‌ها، اعلام مواضع، قراردادها و موافقت‌نامه‌هایی که امضا می‌شود، دیپلماسی شکل خود را پیدا می‌کند و برای دسترسی به خواسته‌های برحق هر کشوری مفید خواهد بود. وقتی بحث دیپلماسی عمومی را مطرح می‌کنیم، مخاطب ما یک مخاطب عام‌تر است و در کنار دیپلماسی رسمی می‌توان این فعالیت را دنبال کرد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
پیشگفتار
15 دقیقه
فصل اول
8 دقیقه
فصل دوم
6 دقیقه
فصل سوم
1 دقیقه
فصل چهارم
15 دقیقه
فصل پنجم
17 دقیقه
فصل ششم
15 دقیقه
فصل هفتم
3 دقیقه
فصل هشتم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی خاطرات یک سخنگو: تجربه‌های دیپلماسی عمومی
نویسنده
راویراحله سادات فاطمی
ناشر صوتیانتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۲۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه صوتی
68000 ت - 7.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی خاطرات یک سخنگو

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی خاطرات یک سخنگو

برای دریافت کتاب صوتی خاطرات یک سخنگو و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.