معرفی و دانلود کتاب صوتی از پشت میز عدلیه: خاطرات طنز یک قاضی دادگستری

عکس جلد کتاب صوتی از پشت میز عدلیه: خاطرات طنز یک قاضی دادگستری
قیمت:
65000 تومان - 6.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی از پشت میز عدلیه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی از پشت میز عدلیه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی از پشت میز عدلیه: خاطرات طنز یک قاضی دادگستری

شوخی شوخی با قاضی هم شوخی؟!... کتاب صوتی از پشت میز عدلیه مجموعه‌ای از خاطرات طنز با محوریت موضوع قضاوت و دستگاه جزاست. گفتنی‌ست که امین تویسرکانی، مؤلف اثر، تاکنون دو بار عنوان نویسنده‌ی برگزیده‌ی جشنواره‌ی طنز مکتوب را از آن خود کرده است.

درباره کتاب صوتی از پشت میز عدلیه:

«من یک قاضی هستم. محل کار من دادسراست. اینکه دادسرا چه فرقی با دادگاه دارد و کلاً تشکیلات قضایی چیست، اصلاً مهم نیست؛ یعنی مهم است، ولی موضوع این کتاب نیست...»

کتاب صوتی از پشت میز عدلیه با جملات فوق آغاز می‌شود. راوی این طنزِ روایی (که البته کسی جز امین تویسرکانی، نویسنده‌ی اثر نیست) یک قاضی اهل قلم است که هوس خاطره‌نویسی به سرش زده. البته، همانطور که حین گوش دادن به کتاب متوجه خواهید شد، شخصیت این جناب قاضی با شخصیتی که از قاضی‌جماعت در ذهن داریم خیلی خیلی فرق دارد. می‌پرسید چه فرقی؟ خب، اول از همه این‌که قاضیِ کتاب از پشت میز عدلیه حسابی شوخ و سرزنده و طناز است. دوم این‌که این حضرت عالی، برخلاف اغلب قاضی‌های داستانی و واقعی، چندان سروکاری با اصطلاحات پرطمطراق حقوقی ندارد. و بالاخره اینکه ایشان (باز هم برخلاف دیگر اهالیِ دستگاه قضا) ترسی از روی دایره ریختن اسرار کار خود نشان نمی‌دهد. خلاصه که قاضی این کتاب، به کل از جنس دیگری‌ست.

حالا ممکن است این سوال در ذهنتان ایجاد شود که چرا این آقای قاضی خاطرات خودش را در قالب طنز نوشته؟ مگر کارِ دستگاه عدالت شوخی‌بردار است؟ خب، خوشبختانه خود ایشان احتمال طرح این پرسش را از قبل در نظر گرفته بوده. به همین خاطر هم در ابتدای خاطرات خود جوابی بدین شرح به آن داده: «به چند دلیل خاطراتم را در قالب طنز نوشته‌ام: اول اینکه سال‌هاست طنز می‌نویسم... دوم اینکه جو و اتفاقات دادسرا آنقدر تلخ و زمخت است که دیگر نیاز به مرثیه‌سرایی ندارد... سوم اینکه برای نقد حرفه‌ای و نیز پرداختن به آسیب‌ها و معضلات اجتماعی، قالبی بهتر از طنز نمی‌شناسم!»

کتاب از پشت میز عدلیه، در ارزیابی نهایی، یک اثر انتقادی به شمار می‌رود؛ چرا که دغدغه‌ی نویسنده‌ی آن، اولاً نشان دادن نارسایی‌های دستگاه قضایی، و ثانیاً، اصلاح دیدگاه عامه نسبت به کارکنان دستگاه قضا بوده است. البته این دو هدف، چنانکه واضح است، از مجرای توسل به طنزی جذاب و دلنشین پی گرفته شده‌اند.

کتاب صوتی از پشت میز عدلیه مناسب چه کسانی است؟

اگر از دنبال‌کنندگان جدی طنز معاصرید، به هیچ وجه کتاب از پشت میز عدلیه را از دست ندهید.

با امین تویسرکانی بیشتر آشنا شویم:

امین تویسرکانی (متولد سال 1363) قاضی دادگستری و طنزنویسی نوظهور است. بهترین اثر او همین کتاب از پشت میز عدلیه به شمار می‌رود. درباره‌ی تویسرکانی نکته‌ای دیگر نیز گفتنی‌ست، و آن اینکه نوشته‌های او تاکنون دو بار برگزیده‌ی جشنواره‌ی طنز مکتوب شده‌اند.

در بخشی از کتاب صوتی از پشت میز عدلیه می‌شنویم:

متهمی داشتم کیف‌قاپ، اما چه کیف‌قاپی! با موتور کیف خانمی را زده بود و بیست متر آن‌طرف‌تر تصادف کرده و رفته بود زیر یک وانت نیسان. اتفاق به قدری سریع و آنی افتاده بود که خانم صاحب کیف هنوز از بهت قاپیده شدن کیف درنیامده، رفته بود در شوک دیدن یک صحنه‌ی فجیع تصادف در حد پاشیدن خون و صدای ترکیدن استخوان. کیف‌قاپ هم همانطور پخش آسفالت زمین، این قابلیت را داشت که سه قسمتِ تمامْ نقش اول سریال آینه‌ی عبرت را بازی کند:

هم کیف را از او پس گرفته بودند، هم خانم صاحب کیف با الفاظ آن‌چنانی از خجالتش درآمده بود، هم موتورش از وسط نصف شده بود، و از همه مهم‌تر، استخوان لگنش هم به سه قسمت غیرمساوی تقسیم شده بود...

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
30 دقیقه
قسمت یک
31 دقیقه
قسمت دو
29 دقیقه
قسمت سه
30 دقیقه
قسمت چهار
34 دقیقه
قسمت پنج
29 دقیقه
قسمت شش

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی از پشت میز عدلیه: خاطرات طنز یک قاضی دادگستری
نویسنده
راویوحید رونقی
ناشر چاپینشر چشمه
ناشر صوتی رادیو گوشه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه صوتی
65000 ت - 6.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی از پشت میز عدلیه

Mosi Phonix
۱۴۰۱/۳/۹
برای من که فضای جدی سیستم قضایی رو از نزدیک لمس کردم و سالها با اون زندگی کردم، این نگاه طنز به ماجرا، بسیار جدید وجذابه. نویسنده بسیار قلم شیرین و روانی داره و راوی هم که با اجرای مناسبش سنگ تموم گذاشته. همه چیز برای خندان وشادی چند ساعته شما آماده است. حتما دانلود کنید و لذت ببرید.
ریحانه سامانی
۱۴۰۱/۱۰/۲۶
کتاب قشنگ و بامزه ایه. هم یه کوچولو اطلاعات قضایی به آدم میده که احتمالا هیچوقت به دردمون نخوره، هم اینکه جنبه‌ی طنزش حال و هوای آدمو عوض میکنه.
کلا جالب بود و دوست داشتم ادامه دار باشه.
و شخصا ترجیح میدم کتابایی که خاطرات نویسنده هست، با صدای خود نویسنده هم باشه.
ممنون
علی رضا صیامی
۱۴۰۲/۵/۲۲
نوشتن یک کار جدی به زبان طنز جالب بود ولی اتفاقات خیلی معمولی و پیش پا افتاده را تعریف کرده بود البته خودش گفت مواردی را بیان کردم که به کسی یا سازمانی بر نخورد ایراد کاریش این بود که آخر بیشتر داستانها معلوم نشد چه حکمی صادر کرده در مجموع خوب بود
یگانه سهرابی
۱۴۰۱/۱۲/۲۹
کتاب جالبیه، خصوصا که تصویری متفاوت از دادگاه و قاضی و قضاوت و شکایت و غیره ارائه می‌کنه. اما به نظرم خوانش و اجرای بسیار خوب آقای رونقی باعث جذابیت داستان‌ها شده و اگر بنا بود خودم نسخه‌ی نوشتاری این کتاب رو بخونم، قطعا به وسطاش نرسیده اون رو کنار میذاشتم.
Tαɾα 𝘎𝘩𝘰𝘳𝘣𝘢𝘯𝘪
۱۴۰۱/۴/۸
بخشی از خاطرات جنبه آموزشی دارن و قسمت جالبش اینه که تمامی پرونده‌ها واقعی هستن 😐!!! طنز نویسنده چندان قوی نیست ولی تاحدی قابل قبوله.. البته خوانش جذابش هم قابل توجه هست.. درکل بد نیست از شنیدنش پشیمون نیستم.
S Ab
۱۴۰۱/۵/۱۹
قلم طنز نویسنده خیلی خوب بود، خودتون رو به لبخند مهمون کنید با گوش دادن به این کتاب صوتی که هنر گوینده کتاب هم بسیار در ایجاد این فضای دلنشین و شاد موثره. تشکر از مجموعه کتابراه🌱😀
مهدی بیگلری
۱۴۰۱/۵/۱۳
داستان‌های شنیدنی و جالب که با گویندگی حرفه‌ای باعث شده که بسیار شنیدنی تر هم بشود. اطلاعات قضایی خاصی به شنونده نمی‌دهد ولی هم باعث لبخند می‌شود و هم بینشی کلی در خصوص قضا و دادگستری می‌دهد.
.TRANSPORTER ir
۱۴۰۱/۵/۱۳
بسیار زیبا و شنیدنی، چه نویسنده و چه گوینده محترم بسیار لذت بخش امر خود را به ظهور رساندن، امیدوارم همچون بنده گوش بدید و لبخند بزنید و در این میان نکاتی چند در پیچو تاب قلم نویسنده گرامی بیاموزید
آریسان
۱۴۰۱/۴/۲۹
عالی بود... نویسنده‌ی کتاب خیلی خوب اتفاقای وحشتناک رو به زبان عامیانه و قابل پخش بیان میکنه و نشان دهنده‌ی هوش زیاد نویسنده است که به خوبی مخاطب رو با یه سری اصطلاحات قضایی هم آشنا میکنه👏👏
Fer Elh
۱۴۰۱/۳/۵
به سلیقه من خیلی نزدیک نبودولی بعضی از خاطرات جالب و با نمک بود و حالت طنز نویسنده باعث میشد که خنده رو لب ادم بشینه و به فکر فرو بره که واقعا‌ی همچنین اتفاقهایی در کشور ما افتاده. 😅
eli vasha
۱۴۰۱/۲/۳۱
کتاب جذاب و با نثر روان نکته زیبا کتاب روایت رخداد‌های تلخ جدل‌ها و حوادث افراد در دادگستری با نثر طنز و علاوه بر آن نکات ریز دقیقی از اعاده حق است
م.فروهر
۱۴۰۱/۷/۱۹
بسیار عالی وسرگرم کننده است
اینم داستان‌های واقعی ودرمحیطی جدی مثل دادسرا......
بهتره خودتون گوش بدید ولذت ببرید.
Amirhossin ebadzadeh
۱۴۰۱/۲/۳۰
بدون اغراق بگم کتاب عالی بود، پیشنهاد می‌کنم حتما گوش بدید یا بخونیدش از دستش ندید 🙏🌷
دمتون گرم آقای تویسرکانی
بابک شیدایی
۱۴۰۲/۷/۱۸
بیشتر از اون چیزی که موقع خرید فکرش رو می‌کردم جذاب و خوب بود. پیشنهاد می‌کنم گوش کنید
فاطمه رجبی
۱۴۰۱/۸/۴
ذوق هنریه نویسنده و خاطرات جالبش که واقعا باعث خنده میشد و گاهی فکر کردن
خوشم اومد
مشاهده همه نظرات 26

راهنمای مطالعه کتاب صوتی از پشت میز عدلیه

برای دریافت کتاب صوتی از پشت میز عدلیه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.