معرفی و دانلود کتاب صوتی خانم بتیس

عکس جلد کتاب صوتی خانم بتیس
قیمت:
۱۸,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی خانم بتیس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی خانم بتیس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی خانم بتیس

کتاب صوتی خانم بتیس اثری از گی دو موپاسان، نویسنده‌ی پرآوازه‌ی فرانسوی است. موپاسان در این داستان کوتاه راوی زندگی و رنج‌های زنانی است که حتی پس از مرگ نیز از بار تبعیض و فشار افکار منسوخ و پوسیده‌ی جامعه رهایی ندارند.

درباره‌ی کتاب صوتی خانم بتیس

گی دو موپاسان (Guy de Maupassant) در کتاب صوتی خانم بتیس (Madame Baptiste) به روایت زندگی پر از رنج زنی پرداخته است که رویدادی تلخ، درحالی‌که او در وقوعِ آن هیچ نقش و خطایی نداشته، تا پایان عمر رهایش نمی‌کند. موپاسان این داستان کوتاه را در سال 1882 منتشر کرد. کتاب خانم بتیس حکایت دختری به نام فونتانل است که در یک خانواده‌ی ثروتمند زندگی می‌کند. او در کودکی توسط یکی از خدمتکارانِ خانه مورد تجاوز قرار می‌گیرد و حتی تا پای مرگ هم پیش می‌رود اما زنده می‌ماند. پس از نجات‌یافتن از این حادثه‌ی تلخ و دشوار، زندگی او دیگر مانند سایر دختران شهر نمی‌شود. همه از او دوری کرده و او را طرد می‌کنند. فونتانل با همین دشواری‌ها در انزوا رشد می‌کند تا آنکه روزی زندگی، در پیچی عجیب، روی خوشش را به او نشان می‌دهد و گویا قرار است رنج‌های او تمام شود اما آیا به‌راستی چنین خواهد بود و آیا زندگی، این عجوز هزار چهره‌ی بدشگون، دخترِ داستانِ ما را از رنج و آزردگی رها خواهد ساخت؟

معرفی و دانلود کتاب صوتی خانم بتیس

ساختار روایی کتاب صوتی خانم بتیس، از یک الگوی خطیِ رایج پیروی نمی‌کند. گی دو موپاسان داستانی را در دلِ داستان دیگر گذاشته است. در ابتدای روایت، راوی را در ایستگاه قطار می‌بینیم که از فرط کسالت، تصمیم می‌گیرد گروهی از عزادارانی که تابوتی را تشییع می‌کنند، دنبال کند. اما این لحظه در داستان، کوتاه و گذراست و پلی است که ما را به موضوع اصلی یعنی زندگی پر از رنج و اندوه فونتانل انتقال می‌دهد. پس از پایان روایت، از نو به همراه راوی به آن آرامستان باز می‌گردیم. داستان کوتاه او اما یک محور اصلی دارد: رنجِ زندگی.

گی دو موپاسان از بزرگ‌ترین داستان‌نویسان قرن نوزدهم ادبیات فرانسه است. داستان‌های کوتاه او به لحاظ ویژگی‌های نگارشی از گنجینه‌های ادبیِ جهان به شمار می‌روند. او حیاتی پر از اندوه و دشواری داشت و زندگیِ غم‌انگیزی را گذراند اما حداقل و بر خلاف بسیاری از نویسندگانِ پرآوازه، در طول حیاتش این فرصت را یافت تا ببیند که آثارش خوانده شده و مورد استقبال عموم مردم قرار گرفته‌اند. دورانِ پربار نویسندگیِ او مصادف بود با اوج رئالیسم و ناتورالیسم و به همین دلیل است که ردپای این دو سبک را می‌توان در اغلب آثار او از جمله داستان‌های کوتاهش مشاهده کرد. داستان کوتاه خانم بتیس نیز از این قاعده مستثنی نیست. زبان شفاف و صریح و همین‌طور تصویرسازی‌های ملموس و شگفت‌انگیز، خانم بتیس را به یکی از داستان‌های کوتاهِ موفق گی دو موپاسان تبدیل کرده است.

کتاب گویای خانم بتیس به همت نشر صوتی نوین کتاب گویا و با خوانش محمد طالبی در اختیار علاقه‌مندان و مخاطبان قرار گرفته است.

درباره‌ی مجموعه روایت آواهای سوپرانو

گلچینی از آثار برگزیده‌‎‌ی ادبیات جهان توسط نشر صوتی نوین کتاب گویا تحت عنوان مجموعه روایات آواهای سوپرانو به انتشار رسیده است. این مجموعه، داستان‌های کوتاهی از برترین نویسندگان ایران و جهان نظیر صادق هدایت، آنتون چخوف، ابراهیم گلستان، ارنست همینگوی و ویرجینیا وولف را در بر دارد. موضوع مشترک تمامی این آثار زنان و زندگیِ آنان است. دبیری این مجموعه را حسین مسعودی آشتیانی بر عهده دارد و از برجسته‌ترین عناوین منتشر شده‌ی آن می‌توان به داستان‌های «شکارچی» اثر آنتون چخوف، «چنگال» اثر صادق هدایت و «ماده گرگ» اثر جووانی ورگا اشاره کرد.

اقتباس‌های سینمایی و فرهنگی از کتاب صوتی خانم بتیس

در سال 1974 یک فیلم تلویزیونی فرانسوی به کارگردانی کلود سانتلی با اقتباس از داستانِ کوتاه خانم بتیس ساخته شد و بازیگرانی مانند ایزابل هوپر، فرانسیس برگه، راجر ون هول و کریستین بوئلیت در آن به ایفای نقش پرداختند.

کتاب صوتی خانم بتیس برای چه کسانی مناسب است؟

شنیدنِ کتاب صوتی خانم بتیس را به تمامی علاقه‌مندانِ داستان کوتاه به‌ویژه داستان‌های فرانسوی و همین‌طور طرفدارانِ آثار گی دو موپاسان پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی خانم بتیس می‌شنویم

به محض ورود به سالن انتظار ایستگاه لوبان، به ساعتِ روی دیوار نگاه کردم. باید دو ساعت و ده دقیقه منتظر قطار تندروی پاریس می‌ماندم. بیست مایلی پیاده رفته بودم و خستگی‌اش رو حالا حس می‌کردم. من که چیزی روی دیوارهای ایستگاه ندیدم تا سرم را گرم کند. بیرون زدم و در حالی که به مخم فشار می‌آوردم تا ببینم چه کار می‌توانم بکنم، همان‌جا ایستادم. خیابان که نه، می‌شد گفت بلواری بود با درختان اقاقیا و ردیفی از ساختمان‌های ناموزون با سبک‌های معماری متفاوت در هر دو طرف. از آن خانه‌ها که فقط در شهرهای کوچک می‌بینی؛ آن‌ها که تا دل تپه‌ها پیش رفته‌اند و به دار و درخت منتهی می‌شوند. همان‌ها که با هر کدام گویی به پارکی می‌رسی. هرازگاهی گربه‌ای از خیابان رد می‌شد و با دقت از روی نهر می‌پرید. سگ ولگردی پای هر درختی پوزه می‌مالاند و میان ته‌مانده‌ی غذای آشپزخانه‌ها سرک می‌کشید اما از آدم خبری نبود. حوصله‌ام سر آمده بود. دل و دماغ نداشتم. چه کار می‌توانستم بکنم؟ یادِ کافه‌ی کوچک ایستگاه افتادم. احتمالاً باید این ساعات طولانی ملال‌آور را پشت میز، مقابل لیوانِ آبجویی ازدهن‌افتاده می‌نشستم و مشغولِ خواندنِ یکی از آن روزنامه‌های محلی زرد می‌شدم.

در این فکر و خیال‌ها بودم که چشمم به گروه تشییع‌کننده‌ای افتاد که از خیابانِ کناری به سمت بلواری می‌آمدند که در حاشیه‌ی آن ایستاده بودم. دیدنِ تابوت از آن حال خلاصم کرد. چیزی هم نباشد، دست‌کم ده دقیقه‌ای سرگرم می‌شدم. من که حسابی کنجکاو شده بودم، توجهم به هشت مردی جلب شد که یکی‌شان بلندبلند گریه می‌کرد. بقیه هم داشتند با هم حرف می‌زدند. از کشیش خبری نبود. با خودم گفتم این باید یک تشییع‌جنازه‌ی غیرمذهبی باشه. بعد به این فکر کردم که در شهر کوچکی مثل لوبان باید دست‌پایین صدتایی آزاداندیش وجود داشته باشد که زحمت ابراز عقایدشان را به جان بخرند. یعنی داستان از چه قرار بود؟ با سرعتی که جمعیت پیش می‌رفت، معلوم بود که این مرده، بدون تشریفات به خاک سپرده خواهد شد؛ بدون دخالت کلیسا. کنجکاوی بی‌خود و بی‌جهتم، پیچیده‌ترین احتمالات را به هم می‌بافت. جمعیت شییع‌کنندگان که از کنارم گذشت، فکر عجیبی به سرم زد. به نظرم آمد دنبالشان بروم و راه بیفتم پشتِ سر آن هشت نفر. یک ساعتی وقتم را پر می‌کرد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
17 دقیقه
خانم بتیس

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی خانم بتیس
نویسنده
مترجمزهره مولایی نظام آباد
راویمحمد طالبی
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی خانم بتیس

مینا4054
۱۴۰۳/۱/۱۱
چه دردی با گناهی که ناکرده بود اما این اتفاق خیلی ساده مطرح شد
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی خانم بتیس

برای دریافت کتاب صوتی خانم بتیس و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.