معرفی و دانلود کتاب صوتی خلیفه

عکس جلد کتاب صوتی خلیفه
قیمت:
25000 تومان - 2.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی خلیفه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی خلیفه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی خلیفه

اگرچه بعد از رحلت پیامبر اسلام اختلافاتی بین مسلمانان برای انتخاب خلیفه و شیوه‌ی حکومت به وجود آمد اما یاسین قاسمی بجد در کتاب صوتی خلیفه با استفاده از دیدگاه‌های پیشگامان علم تاریخ و روایت‌های مورد اعتماد علما و متخصصان علم حدیث نشان می‌دهد که بیشتر اختلافاتی که امروز مطرح می‌شوند ناشی از تحریف تاریخ است.

درباره‌ی کتاب صوتی خلیفه

از نظر یاسین قاسمی بجد آسیب‌شناسی اختلافات بین مسلمانان وظیفه‌ای شرعی است و باید برای علاج آن اندیشه کرد. او در کتاب صوتی خلیفه سعی می‌کند با استفاده از احادیث معتبر، آیات قرآن و روایت‌های تاریخی قابل‌اعتماد در این مسیر گام بردارد. خلافت راشدین یکی از نقاط مورد مناقشه میان مسلمانان است. ازنظر یاسین قاسمی بجد تحریف تاریخ باعث شده که روایت‌های تفرقه‌آمیزی از این دوره میان مسلمانان رواج داشته باشد.

درحالی‌که گروه‌های زیادی از افسانه‌ها و خیال‌پردازی‌ها و روایت‌های دروغین برای پیشبرد اهداف شخصی خود استفاده می‌کنند؛ کتاب صوتی خلیفه به دنبال از بین بردن نفاق و اختلاف ناشی از این روایت‌ها است. از نظر یاسین قاسمی بجد صفات ارزشمندی که به اصحاب پیامبر داده شده نشان می‌دهد سرشت آن‌ها با تحریف‌های تاریخی متفاوت است. افتخار صحبت و هم‌نشینی با خاتم پیامبران موهبتی است که تأثیر خود را بر زیست و زندگی خلیفه‌های صدر اسلام نیز گذاشته است.

یاسین قاسمی بجد در کتاب صوتی خلیفه به رابطه‌ی صمیمانه‌ی یاران و خاندان رسالت اشاره می‌کند تا رحمت و شفقت بین اهل‌بیت و صحابه‌ی پیامبر را مورد تأکید قرار دهد. او قصد دارد نشان دهد که باوجود درگیری‌ها و جنگ‌هایی که بین ایشان درگرفته اما آن عزیزان همچنان با یکدیگر رحیم و مهربان بوده‌اند. او با ارجاع به متن اندیشمندانی چون سید امیرعلی هندی نشان می‌دهد که رابطه‌ی حضرت علی علیه‌السلام با ابوبکر، عمر و عثمان همیشه بر پایه‌ی مهربانی و احترام بوده است.

مدح خلفای راشدین در قرآن کریم و اشاره به فضایل شیخین در نهج‌البلاغه از دیگر منابع مورداستفاده‌ی یاسین قاسمی بجد در کتاب صوتی خلیفه است. او با اشاره به وصلت‌های خویشاوندی بین خلفای راشدین برای از بین بردن روایت‌های کینه‌توزانه از ارتباط بین اهل‌بیت و صحابه‌ی پیامبر تلاش می‌کند. این نگاه به ارتباط بین چهار خلیفه‌ی صدر اسلام در آثار مختلفی از ادبیات فارسی نیز مشاهده می‌شود که در انتهای کتاب صوتی خلیفه نمونه‌هایی از آن‌ها جمع‌آوری شده است.

انتشارات جزیره کتاب این کتاب صوتی را با صدای حجت یوسفی در اختیار شنوندگان قرار داده است.

کتاب صوتی خلیفه برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای علاقه‌مندان به تاریخ اسلام جذاب و شنیدنی خواهد بود. مطالبی که در کتاب جمع‌آوری شده است می‌تواند برای علاقه‌مندان به احادیث و روایت‌های مربوط به پیامبر اکرم و حضرت علی علیه‌السلام نیز جالب‌توجه باشد.

با یاسین قاسمی بجد بیشتر آشنا شویم

یاسین قاسمی بجد شاعر، نویسنده و مترجم ایرانی است که در دی‌ماه 1367 در سیستان و بلوچستان به دنیا آمده است. او مترجم کتاب‌های بسیاری در زمینه‌های متافیزیک و خودیاری است. جایزه‌ی «قلم زرین نویسندگی»، «کتاب سال دانشگاه تهران» و جایزه‌ی ویژه‌ی «جشنواره ملی خلیج‌فارس» از افتخاراتی هستند که یاسین قاسمی بجد از آن خود کرده است. یاسین قاسمی بجد به‌جز نوشتن، در زمینه‌ی عکاسی نیز دستاوردهای داخلی و خارجی قابل‌توجهی داشته است. کتاب‌های «روزت را مدیریت کن»، «هنر رها کردن»، «تله‌پاتی» و «آرامش آگاهانه» گوشه‌ای از ترجمه‌های یاسین قاسمی بجد است که موردتوجه قرارگرفته‌اند.

در بخشی از کتاب صوتی خلیفه می‌شنویم

آیه‌ی اظهار دین که در سه جا از قرآن وجود دارد و خداوند در این آیه مقصد و هدف بعثت حضرت رسول را بیان فرموده است که آیین برحق بر تمام مذاهب جهان غلبه حاصل کند. بدیهی است که این مقصد به پایه‌ی تکمیل نمی‌رسید مگر آنکه دو سلطنت بزرگ جهان یعنی ایران و روم که براثر وجود آن‌ها کفر و اهل کفر هیبت و شوکت خاصی یافته بودند ازبین‌رفته، تحت تسلط مسلمانان قرار گیرند.گویا مقصد بعثت رسول خدا را فتح ایران و روم قرار داده است و این مقصد در زمان حیات آن حضرت حاصل نشد بلکه به دست حضرت عمر فاروق به پایه‌ی تکمیل رسید و در اهل خلافت ایشان هردو سلطنت به تصرف مسلمانان درآمدند. لذا تصور کنید که چه فضیلت بزرگی برای فاروق اعظم در این آیه ذکرشده و آن این‌که به دست ایشان مقصد بعثت آن حضرت کامل گشت.

آیه‌ی دعوت اعراب در سوره‌ی فتح آیه‌ی اول است: «إِنَّا فَتَحْنَا لَکَ فَتْحًا مُبِینًا» که در آن خداوند متعال پیشگویی می‌فرماید که ای پیامبر به آن بادیه‌نشین‌هایی که در حدیبیه همراه شما نیامده بودند بگویید که ندادهنده‌ای شما را به جنگ با قومی جنگ‌جو فرامی‌خواند. پس اگر شما از او اطاعت کردید به ثواب بزرگی نائل می‌شوید. در غیر این صورت بر شما عذاب نازل خواهد شد. این پیش‌بینی در زمان حضرت فاروق وقوع یافت که ایشان آن بدوی‌ها را به جنگ ایران دعوت نمود. حضرت فاروق اعظم به بارگاه خداوند دارای مقامی هستند که بر اطاعت ایشان، خداوند در قرآن وعده‌ی ثواب می‌دهد و یاغیان او را خداوند به عذاب الیم تهدید نموده است.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
7 دقیقه
شناسنامه و پیشگفتار
7 دقیقه
مقدمه
11 دقیقه
بهترین انسان‌ها بعد از پیامبر
4 دقیقه
نظر اندیشمندان در مورد خلفای راشدین
8 دقیقه
مدح خلفای راشدین در قرآن کریم
5 دقیقه
فضایل ابوبکر صدیق
12 دقیقه
فضایل عمر فاروق
9 دقیقه
فضایل عثمان ذی‌النورین
8 دقیقه
فضایل مرتضی علی
25 دقیقه
فضایل شیخین از نگاه خلیفه چهارم - قسمت اول
20 دقیقه
فضایل شیخین از نگاه خلیفه چهارم - قسمت دوم
13 دقیقه
اهمیت نامگذاری
12 دقیقه
وصلت و خیشاوندی بین خلفای راشدین
10 دقیقه
وظیفه‌ی ما در برابر یاران پیامبر
11 دقیقه
اشعار شعرا در وصف خلفای راشدین - قسمت اول
12 دقیقه
اشعار شعرا در وصف خلفای راشدین - قسمت دوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی خلیفه
نویسنده
راویحجت یوسفی
ناشر صوتیانتشارات جزیره کتاب
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۵۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های تاریخ اسلام
قیمت نسخه صوتی
25000 ت - 2.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی خلیفه

علیرضا حلوایی
۱۴۰۲/۹/۲۲
از نوع بیان مطالب کتاب، حس پختگی و بی طرفی از نویسنده نگرفتم به هیچ عنوان. به علاوه اینکه فکر کنم زیاد مستند نیست. رزومه نویسنده هم که نامربوطه به مباحث تاریخ دینی!!!
ظهیر روحانی
۱۴۰۲/۱/۲۵
سطحی و پر از اشتباه است
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب صوتی خلیفه

برای دریافت کتاب صوتی خلیفه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.