معرفی و دانلود کتاب صوتی رحمت نبوی، خشونت جاهلی: رویکردی نو به رفتار پیامبر (ص) با مخالفان

عکس جلد کتاب صوتی رحمت نبوی، خشونت جاهلی: رویکردی نو به رفتار پیامبر (ص) با مخالفان
قیمت:
77000 تومان - 8.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی رحمت نبوی، خشونت جاهلی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی رحمت نبوی، خشونت جاهلی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی رحمت نبوی، خشونت جاهلی: رویکردی نو به رفتار پیامبر (ص) با مخالفان

پیامبر اسلام در دوران زمامداری خود بر مسلمین، در مواجهه با با مشرکان، اهل کتاب، دشمنان و منافقان چه رویکردی برگزیده بود؟ صابر اداک در کتاب صوتی رحمت نبوی، خشونت جاهلی این موضوع اساسی و مهم را در تاریخ ساسی اسلام مورد بررسی قرار داده است.

درباره‌ی کتاب صوتی رحمت نبوی، خشونت جاهلی

صابر اداک، نویسنده‌ی حوزه‌ی تاریخ اسلام، در کتاب صوتی رحمت نبوی، خشونت جاهلی به سیاست‌های دوران زمامداری پیامبر اکرم بر جامعه‌ی مسلمین می‌پردازد. او در کتاب دیگر خود با عنوان «اخلاق زمامداری» نیز سیره‌ی سیاسی علی ابن ابی‌طالب را در دوران خلافت پنج ساله‌ی خود بر کوفه بررسی می‌کند و اکنون در این کتاب صوتی نمونه‌ای دیگر از یک حکومت اصیل و بی‌کم‌ّوکاست اسلامی را مورد مداقه قرار می‌دهد.

صابر اداک در کتاب صوتی رحمت نبوی، خشونت جاهلی سیره‌ی پیامبر اسلام را در مواجهه با سه گونه از مخالفان خود بررسی می‌کند. فصل اول کتاب به رفتار پیامبر در برابر مشرکان اختصاص دارد و در آن نمونه‌هایی مستند درباره‌ی جنگ بدر، احد، بنی‌مصطلع، خندق و صلح حدیبیه را در این‌باره می‌شنوید. در فصل دوم صابر اداک به رویارویی حضرت محمد با اهل کتاب و مشخصاً یهودیان مدینه می‌پردازد و به سراغ سیاست و عواقب جنگ‌های بنی‌قینقاع، بنی‌نضیر و بنی‌قریظه می‌رود. و در فصل سوم نحوه‌ی عملکرد خاتم الانبیاء در مواجهه با منافقان مورد واکاوی می‌گیرد.

برای شناخت دقیق از رویکرد سیاسی یک حکومت می‌توان از دریچه‌ی نگرش حاکمان به مخالفان خود وارد شد. یک حکومت سالم چگونه با کسانی که با او زاویه دارند برخورد می‌کند؟ پاسخ این سؤال اطلاعات ارزشمندی را پیرامون اخلاق، سیاست و فلسفه‌ی حکومت‌کنندگان در اختیار ما قرار می‌دهد. در زمانه‌ای که نهادهای قدرت مخالفان خود را حتی برای گفت‌وگو و مقابله نیز به رسمیت نمی‌‌شناسند، مطالعه پیرامون حکومتی که نمونه‌ی ناب التقاط دین و سیاست به شمار می‌رود، برای درک مسیری که آن را طی کرده‌ایم و چالش‌هایی که پیش رو داریم ضروری به نظر می‌رسد.

کتاب صوتی رحمت نبوی، خشونت جاهلی به همت نشر صوتی آوانامه و انتشارات کویر تهیه و منتشر شده است و آن را با صدای مهدی خلیلی می‌شنوید.

کتاب صوتی رحمت نبوی، خشونت جاهلی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به مطالعات سیاسی تاریخ اسلام علاقه دارید، شنیدن این کتاب را به شما توصیه می‌کنیم.

با صابر اداک بیشتر آشنا شویم

این نویسنده‌ی ایرانی در سال 1349 متولد شد. صابر اداک در پژوهش‌ها و تألیفات خود به‌شکل تخصصی روی تاریخ اسلام متمرکز است و دو کتاب «اسلام علوی، اسلام اموی» و «اخلاق زمامداری» از دیگر کتاب‌های منتشرشده‌ی او هستند. همچنین صابر اداک نگارش مقالاتی را نیز در این حوزه در کارنامه‌ی حرفه‌ای خود دارد که از آن میان می‌توان به مقاله‌ی «اخلاق در قیام عاشورا» و «درد مشترک و رمز سقوط دیکتاتورها، خودفریبی» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی رحمت نبوی، خشونت جاهلی می‌شنویم

این ده تن که نام برده شد، بنا بر نظر اکثر سیره‌نویسان، از سوی پیامبر (ص) محکوم به مرگ بودند. ولی چنان که دیدیم، تنها چهار تن از آنان به قتل رسیدند و سایرین که از کرده‌های خود پشیمان شده و عذر تقصیر به نزد پیامبر (ص) آوردند، مورد عفو قرار گرفتند. چه‌بسا اگر آن چهار مقتول نیز از گذشته‌ی خود برائت می‌جستند و تقاضای بخشش می‌نمودند، از رحمت پیامبر (ص) بی‌نصیب نمی‌ماندند و پیامبر رحمت گشایشی در کارشان می‌نمود. جز این گروه کسانی نیز بودند که هرچند محکوم به مرگ نشده بودند، اما از آنجا که تاکنون در صف دشمنان و آزاردهنگان پیامبر (ص) جای داشته و می‌ترسیدند که مورد عقوبت مسلمانان قرار گیرند، در روز فتح مکه گریختند یا پنهان شدند. اما آن‌ها هم با مشاهده‌ی خلق نیکوی پیامبر (ص) و اطمینان از بخشایش او به‌تدریج نزد آن حضرت آمدند و طلب عفو کردند. برخی از آنان نیز پیش از رسیدن سپاه اسلام و در بین راه به دیدار پیامبر (ص) شتافته و از ایشان عذر خواسته بودند. متذکر می‌شویم که برخی از منابع تعدادی از این پشیمانان را جزء همان افراد مهدورالدّم مذکور به شمار آورده و همراه با آنان نام برده‌اند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
41 دقیقه
فصل اول: پیامبر (ص) در برابر مشرکان - بخش یکم
23 دقیقه
فصل اول: پیامبر (ص) در برابر مشرکان - بخش دوم
31 دقیقه
فصل اول: پیامبر (ص) در برابر مشرکان - بخش سوم
36 دقیقه
فصل اول: پیامبر (ص) در برابر مشرکان - بخش چهارم
25 دقیقه
فصل اول: پیامبر (ص) در برابر مشرکان - بخش پنجم
32 دقیقه
فصل اول: پیامبر (ص) در برابر مشرکان - بخش ششم
32 دقیقه
فصل اول: پیامبر (ص) در برابر مشرکان - بخش هفتم
31 دقیقه
فصل دوم: پیامبر (ص) در برابر اهل کتاب - بخش یکم
27 دقیقه
فصل دوم: پیامبر (ص) در برابر اهل کتاب - بخش دوم
29 دقیقه
فصل دوم: پیامبر (ص) در برابر اهل کتاب - بخش سوم
35 دقیقه
فصل دوم: پیامبر (ص) در برابر اهل کتاب - بخش چهارم
22 دقیقه
فصل دوم: پیامبر (ص) در برابر اهل کتاب - بخش پنجم
15 دقیقه
فصل سوم: پیامبر (ص) در برابر منافقان - بخش یکم
33 دقیقه
فصل سوم: پیامبر (ص) در برابر منافقان - بخش دوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی رحمت نبوی، خشونت جاهلی: رویکردی نو به رفتار پیامبر (ص) با مخالفان
نویسنده
راویمهدی خلیلی
ناشر چاپیانتشارات کویر
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۶ ساعت و ۵۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های علوم سیاسی
قیمت نسخه صوتی
77000 ت - 8.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی رحمت نبوی، خشونت جاهلی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی رحمت نبوی، خشونت جاهلی

برای دریافت کتاب صوتی رحمت نبوی، خشونت جاهلی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.