معرفی و دانلود کتاب صوتی جنبش‌های اجتماعی و فرهنگی ایران در گذر تاریخ

عکس جلد کتاب صوتی جنبش‌های اجتماعی و فرهنگی ایران در گذر تاریخ
قیمت:
۵۵,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی جنبش‌های اجتماعی و فرهنگی ایران در گذر تاریخ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی جنبش‌های اجتماعی و فرهنگی ایران در گذر تاریخ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی جنبش‌های اجتماعی و فرهنگی ایران در گذر تاریخ

کتاب صوتی جنبش‌های اجتماعی و فرهنگی ایران در گذر تاریخ نوشته‌ی شهناز یزدان پناه، چهار مقاله درمورد وضعیت اجتماعی ایران از قرن اول تا پنجم هجری است. با شنیدن این کتاب از اوضاع سیاسی و فرهنگی این سرزمین در آن زمان مطلع خواهید شد.

درباره کتاب صوتی جنبش‌های اجتماعی و فرهنگی ایران در گذر تاریخ:

برای اطلاع از فرهنگ، سنت‌ها و باورهای مذهبی یک کشور بهترین منبع و مرجع تاریخ آن کشور است. با مطالعه تاریخ هر تمدنی می‌توان به اطلاعات صحیح و دقیق درمورد اوضاع اجتماعی و فرهنگی آن دست یافت. به‌خصوص افرادی که برای انجام تحقیقات به دنبال اطلاعات صحیح هستند، می‌توانند از منابع تاریخی یک ملت استفاده کنند.

کتاب جنبش‌های اجتماعی و فرهنگی ایران در گذر تاریخ، چهار مقاله را در برمی‌گیرد که هرکدام موضوعات مهم درمورد اوضاع اجتماعی ایران در آن زمان را توضیح می‌دهند. مقالات موجود در این کتاب با نام‌های «نقش دهقانان در اسلام‌پذیری ایرانیان»، «مرجئه و نقش آن در نهضت دوره اموی»، «نقدی بر کتاب‌های الملل و النحل» و «تشیع در عصر آل بویه» وجود دارند.

شهناز یزدان پناه با زبانی ساده و روان اوضاع اجتماعی و فرهنگی ایرانیان آن دوره را شرح داده و برای هریک از مطالبی که به آن‌ها اشاره شده از منابع معتبر تاریخی استفاده کرده است. این کتاب برای تمامی علاقه‌مندان، از دانشجویان گرفته تا مردم عادی، مناسب است.

کتاب صوتی جنبش‌های اجتماعی و فرهنگی ایران در گذر تاریخ مناسب چه کسانی است؟

اگر به کتاب‌های تاریخی به‌خصوص تاریخ ایران در دوره اسلامی علاقه دارید، شنیدن این کتاب برایتان جذاب خواهد بود.

شهناز یزدان پناه را بیشتر بشناسیم:

این نویسنده و مترجم ایرانی تابه‌حال آثار زیادی به رشته تحریر درآورده و ترجمه کرده است. کتاب دیگر او می‌توان «نگاهی نو در عقاید عرفا» نام دارد که کتاب تاریخی و عرفانی به شمار می‌آید. ازجمله کتاب‌هایی که شهناز یزدان پناه به فارسی آن‌ها را ترجمه کرده است می‌توان به «قرار بوده تو شاد باشی»، «ابداع زندگی: میراث باربارا مارکس هابرد»، «آینده تو»، «مقدمات روان‌شناسی فروید» و «آرزوهای ویکتور هوگو» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی جنبش‌های اجتماعی و فرهنگی ایران در گذر تاریخ می‌شنویم:

مرجئان در سخنان خود به قرآن و سنت استناد می‌کردند و از مساوات و برابری سخن می‌گفتند. از منظر آن‌ها بر اساس قرآن، مسلمانان همگی امتی واحدند و از حقوق و وظایف یکسانی برخوردارند. رنگ و نژاد موجب برتری یا امتیاز نیست. بلکه ملاک برتری اشخاص، طبق گفتهٔ قرآن، تقوا است. به همین علت هرکس مسئول اعمال خویش است و در برابر خداوند پاسخگو.

خلفا نیز از این قانون مجزا نیستند. مرجئان قدریه معتقد بودند اگر خلیفه مرتکب ظلم و ستم گردد یا از پیروی کتاب و سنت سر باز زند، مستوجب خلع است. افزون بر آن، مرجعان مخالف نگرش امویان در باب خلافت بودند. امویان معتقد بودند خلافت از آن قریش است. ولی مرجئان خلافت را در انحصار عرب و قریش نمی‌دانستند و انتخاب دیگران به خلافت را روا می‌دانستند.

از منظر آن‌ها انتخاب خلیفه باید به شورا واگذار شود. درواقع مرجئه با مطرح‌کردن آزادی اراده، گشایندهٔ راه برای انتقاد از امویان بودند. آن‌ها با مطرح‌کردن این نگرش توانستند هالهٔ قداستی را که امویان به علت جبرگرایی به دور خود کشیده بودند، از میان بردارند و زمینه‌های نارضایتی و شورش‌های پی‌درپی و در نهایت سقوط حکام اموی را مهیا سازند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه کتاب
8 دقیقه
سخنی با شنوندگان
28 دقیقه
بخش یک: نقش دهقانان در اسلام پذیری ایرانیان
16 دقیقه
علل گرایش ایرانیان به اسلام
23 دقیقه
بخش دو: مرجئه و نقش آن در نهضت‌های اموی
29 دقیقه
مواضع سیاسی و اجتماعی مرجئه قدریه
17 دقیقه
بخش سه: نقدی بر کتاب‌های الملل و النحل
19 دقیقه
کاستی‌های کتاب‌های الملل و النحل
15 دقیقه
بخش چهار: تشیع در عصر آل بویه
21 دقیقه
بخش چهار / قسمت دو
16 دقیقه
شیخ مفید و دیگران اندیشمندان عصر بویه

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی جنبش‌های اجتماعی و فرهنگی ایران در گذر تاریخ
نویسنده
راویفریبا فصیحی تاش
ناشر چاپیانتشارات آسمان نیلگون
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۱۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های تاریخ ایران
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی جنبش‌های اجتماعی و فرهنگی ایران در گذر تاریخ

امیرحسین کاکاوند
۱۴۰۱/۸/۱۰
به نظرم شنیدنی بود و به نحوی تحلیل گرایانه و معقول ادله اسلام پذیری و تحولات فرهنگی جامعه ایران رو در دوران دول متقارن نشون میده
نریمان نوروزی
۱۴۰۱/۶/۲۷
سلام ازهمه دست درکانداران سپاسگذارم
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب صوتی جنبش‌های اجتماعی و فرهنگی ایران در گذر تاریخ

برای دریافت کتاب صوتی جنبش‌های اجتماعی و فرهنگی ایران در گذر تاریخ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.