معرفی و دانلود کتاب صوتی خواجه تاجدار (کتاب اول)

عکس جلد کتاب صوتی خواجه تاجدار (کتاب اول)
قیمت:
۱۹۲,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی خواجه تاجدار (کتاب اول) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی خواجه تاجدار (کتاب اول) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی خواجه تاجدار (کتاب اول)

کتاب صوتی خواجه تاجدار (کتاب اول) نوشته‌ی ژان گور، رمانی تاریخی درباره‌ی آقامحمدخان قاجار است که توسط ذبیح الله منصوری مورد ترجمه و اقتباس قرار گرفته است. از نویسنده‌ی کتاب اطلاع چندانی در دست نیست و برخی باور دارند این کتاب به‌کل زاییده‌ی ذهن ذبیح الله منصوری می‌باشد؛ اگرچه همچون دیگر آثار این مترجم و نویسنده‌ی برجسته، کتاب از جذابیت‌ها و زیبایی‌های ادبی فراوانی برخوردار است.

درباره‌ی کتاب صوتی خواجه تاجدار (کتاب اول)

ذبیح الله منصوری (1278-1365) یکی از پرکارترین و مهم‌ترین مترجمان تاریخ ادبیات و روزنامه‌نگاری ایران به‌شمار می‌رود. او که در سنندج متولد شده بود و در مدرسه‌ی آلیانس که توسط فرانسویان اداره می‌شد به تحصیل پرداخت، توانست در کودکی زبان فرانسه را یاد بگیرد. منصوری پس از فوت پدر، عهده‌دار مخارج خانواده‌اش شد و در روزنامه‌ی کوشش شروع به کار کرد. این مترجم و نویسنده در طول حیات، بیش از 1000 عنوان داستان، مقاله و کتاب نوشت که از مشهورترین آن‌ها می‌توان به کتاب‌های «سینوهه، پزشک مخصوص فرعون»، «جراح دیوانه» و «خداوند الموت» اشاره کرد. کتاب صوتی خواجه تاجدار (کتاب اول) (Xacg Shah) یکی از دیگر آثار ترجمه‌شده توسط ذبیح الله منصوری است که توسط ژان گور (Jean Guèvre) نوشته شده است.

یکی از بزرگ‌ترین انتقاداتی که به ترجمه‌های ذبیح الله منصوری وارد می‌کنند، این است که او به اثر اصلی وفادار نبوده و در بسیاری از موارد نوشته‌های خودش را به‌عنوان ترجمه‌های آثار دیگر نویسندگان خارجی منتشر می‌کرده است. در مورد کتاب خواجه تاجدار (کتاب اول) نوشته‌ی ژان گور هم برخی چنین انتقادی را به او وارد کرده‌اند و باور دارند کسی به نام ژان گور وجود ندارد و کل داستان این کتاب، ساخته و پرداخته‌ی خود ذبیح الله منصوری است. با این حال، حتی سخت‌گیرترین منتقدان او نیز، ارزش ادبی زیادی برای این اثر قائل هستند و خواندن و شنیدن آن را بسیار جذاب و لذت‌بخش می‌دانند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی خواجه تاجدار (کتاب اول)

کتاب صوتی خواجه تاجدار (کتاب اول) با دیده شدن ستاره‌ای دنباله‌دار در ترکمن‌صحرا توسط ایل قاجار آغاز می‌شود. ستاره‌ای که در شب تولد آقا محمدخان قاجار در آسمان ظاهر می‌شود و نوید رخدادهایی بزرگ و حتی هولناک را می‌دهد. پس از این، کتاب رخدادهای تاریخی ایران پس از مرگ نادرشاه افشار را به شکل یک داستان خواندنی روایت می‌کند و به کودکی، نوجوانی و جوانی آقا محمدخان قاجار می‌پردازد. کتاب با مرگ این شاه و مؤسس سلسله‌ی قاجار پایان می‌یابد.

برخی از منتقدین کتاب صوتی خواجه تاجدار (کتاب اول) را اثباتی بر درستی یا تلاشی برای توجیه ستمگری‌ها و کشتارهای آقا محمدخان قاجار دانسته‌اند. اما قلم شیوای ذبیح الله منصوری و نگاه دقیق و جزیی‌بین او باعث شده است که با خواندن یا شنیدن این کتاب، تمامی اتفاقات و رخدادهای داستانی را پیش چشمان‌تان تصور کنید و نتوانید کتاب را برای لحظه‌ای کنار بگذارید.

کتاب خواجه تاجدار (کتاب اول) پیش از این توسط نشر تاو منتشر شده بود. ولی در سال‌های اخیر، انتشارات نگاه با خرید حق نشر کتاب‌های ترجمه و نوشته‌شده توسط ذبیح الله منصوری از خانواده‌ی او، صاحب امتیاز این اثر شد و دوباره آن‌ها را برای مخاطبین فارسی‌زبان منتشر کرد. نسخه‌ی صوتی این کتاب، توسط نشر صوتی آوانامه و به گویندگی آرمان سلطان زاده تهیه شده است.

کتاب صوتی خواجه تاجدار (کتاب اول) برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به داستان‌های تاریخی و یا به تاریخ سلسله‌ی قاجار علاقه‌مندید، شنیدن این کتاب صوتی به شما پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب صوتی خواجه تاجدار (کتاب اول) می‌شنویم

شایعه‌ای وجود دارد مشعر بر اینکه فتحعلی‌شاه خواهان دختر نادر میرزا بود و آن دختر را هنگامی که به مشهد رفت دید، زیرا بعد از اینکه فتحعلی‌شاه به مشهد رفت مهمان شاهزاده نادر میرزا آخرین پادشاه سلسله نادری شد و دختر نادر میرزا به‌طوری که بعضی نوشته‌اند با سایر اعضای خانواده نادری از فتحعلی‌شاه پذیرایی می‌کرد. بعد از اینکه فتحعلی‌شاه از مشهد مراجعت کرد پیغام فرستاد که نادر میرزا دخترش را به تهران بفرستد و او نفرستاد و فتحعلی‌شاه مسئله جواهر و زر خزینه نادرشاه را بهانه کرد تا اینکه سلسله نادری را منقرض کند. در اینکه فتحعلی‌شاه در هر نقطه از ایران دختری زیبا می‌دید او را به تهران می‌برد و در قصور سلطنتی جا می‌داد تردید وجود ندارد و در اینکه در هر نقطه که سراغی از یک دختر جوان و زیبا می‌گرفت وی را از پدر یا برادرش می‌خواست و به تهران می‌آورد، باز تردید نداریم.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه 1
نمونه 2
60 دقیقه
فصل اول - بخش اول
46 دقیقه
فصل اول - بخش دوم
32 دقیقه
فصل اول - بخش سوم
64 دقیقه
فصل اول - بخش چهارم
42 دقیقه
فصل اول - بخش پنجم
60 دقیقه
فصل اول - بخش ششم
66 دقیقه
فصل دوم - بخش اول
52 دقیقه
فصل دوم - بخش دوم
64 دقیقه
فصل دوم - بخش سوم
61 دقیقه
فصل دوم - بخش چهارم
64 دقیقه
فصل دوم - بخش پنجم
68 دقیقه
فصل سوم - بخش اول
64 دقیقه
فصل سوم - بخش دوم
32 دقیقه
فصل سوم - بخش سوم
66 دقیقه
فصل سوم - بخش چهارم
47 دقیقه
فصل سوم - بخش پنجم
48 دقیقه
فصل سوم - بخش ششم
57 دقیقه
فصل چهارم - بخش اول
79 دقیقه
فصل چهارم - بخش دوم
89 دقیقه
فصل چهارم - بخش سوم
70 دقیقه
فصل چهارم - بخش چهارم
34 دقیقه
فصل چهارم - بخش پنجم
47 دقیقه
فصل پنجم - بخش اول
67 دقیقه
فصل پنجم - بخش دوم
63 دقیقه
فصل پنجم - بخش سوم
65 دقیقه
فصل پنجم - بخش چهارم
74 دقیقه
فصل پنجم - بخش پنجم
51 دقیقه
فصل پنجم - بخش ششم
63 دقیقه
فصل ششم - بخش اول
79 دقیقه
فصل ششم - بخش دوم
64 دقیقه
فصل ششم - بخش سوم
67 دقیقه
فصل ششم - بخش چهارم
15 دقیقه
فصل ششم - بخش پنجم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی خواجه تاجدار (کتاب اول)
نویسنده
مترجمذبیح الله منصوری
راویآرمان سلطان زاده
ناشر چاپیانتشارات نگاه
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۳۱ ساعت و ۵۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی خواجه تاجدار (کتاب اول)

Monir Naghikhani
۱۴۰۲/۱۲/۱۱
بسیار بسیار ممنونم از شما بابت صوتی کردم کتابهای تاریخی، من این کتاب رو‌در جوانی خوانده بودم، ولی برداشت الانم کلی با ان موقع فرق داره، تاریخ درسهای مهمی به ما میده ولی افسوس که کمتر کسی به آن‌ها توجه میکنه، و جالبه که ان موقع در ایران چند حکومت روی کار بودند، افشاریه، زندیه، گویا کمی هم‌مظفریان، و وقاجاریه، فجایع و شکنجه‌ها، سربریدن، دوشقه کردن، مکحول کردن اگر درست نوشته باشم، گر چه الان هم هست ولی نه به آن صورت وحشتناک، و‌ بدتر از همه که خودمان تاریخ نویسی که وفادار به حقیقت باشه وجود نداشته و ان چه میدانیم از نویسندگان خارجی و غیره هست، با سپاس بیکران از مترجم، جناب سلطان زاده محترم، که به حق روایتی زیبا و احساسی دارند که انسان را به اوج‌ می کشاند، طوری که خودمان را در آن زمان حس میکنی و وحشت میکنی و بعد کمی خوشحال که در زمان حال هستی، باز هم از شما کتابراهی های عزیز که کلی زمان در خدمتتان بوده‌ام و لذت بردم از آثارتان تشکر میکنم.
Mehdi Nik
۱۴۰۲/۸/۸
از این کتاب باید در حد اعتبار و توان مترجم (نویسنده!) توقع داشت. رمانی است زاییده تخیل و شخصیت‌پردازی متوسط با نثری مطول که از فرط درازنویسی و گشادنویسی، مخاطب بزرگسال را خسته و ملول می‌کند. درباره شیوه‌های کتابسازی مرحوم منصوری حرف و حدیث زیاد است. اما آنچه مسلم است اینکه از قدحی ماست (خرده وقایع تاریخی)، دریایی دوغ فراهم می‌آورده.
تنها دلیل من برای خریدن این کتاب صوتی، روایت آقای سلطانزاده بود که متاسفانه ضعف ساختار داستان بر جذابیت روایت گوینده می‌چربد.
ضمن اینکه بر خلاف بیشتر کارهای آوانامه، موسیقی‌های انتخاب شده هم نامتجانس با جنس و جغرافیای داستان است.
Soroush Fathi
۱۴۰۲/۱۰/۲۷
با صدای آرمان سلطان زاده لذت بردم اما موسیقی‌های کتاب همخوانی با هم نداشت. گاهی سنتی، گاهی اروپایی. هرکدام به تنهایی و جداگانه جذاب و عالی بود اما در کنار هم خیر. گاهی موسیقی ترکمنی و گاهی موسیقی حماسی غربی. هر کدام جداگانه جذابیت خودش رو داره ولی در کنار هم خیر. از طرفی برخلاف نسخه نمونه که صداهای محیطی مثل صدای سگها در اطراف روستا عالی بود اما در ادامه کتاب دیگر شاهد چنین صداهایی خیلی کمتر بودیم.
شراره حیدری
۱۴۰۲/۸/۲
نشانه یک کتاب خوب این است که هر بار آن را می‌خوانید تغییر کنید؛ چیزی تازه بیابید. کتاب خوان‌ها می‌دانند چه می‌گویم. بارها شاهد این تجربه بوده انداندرسون کوپر، خبرنگار سی ان ان مخصوصا اگرراوی استاد آرمان سلطان زاده باشد بیصبرانه منتظر خوانش کتاب راسپوتین اثر پرنس ژولین هستم
سعید طوری
۱۴۰۲/۹/۲۶
خیلی برام جالب بود هیچ وقت نتونسته بودم بطور دقیق از زمان نادر شاه تاریخ را بطور دقیق پیگیر بشم این رمان زیبا باعث شد که خیلی منظم متوجه بشم همیشه پیگیر گنج نادری بودم که چطور بخشی اذش در بغداد است بخشی در افغانستان و بخش بیشتری درشمال کشور سمت گرگان است مونده بودم چطور این گنجیه پخش شده در کل تمام سوال‌هایی که در ذهنم داشتمو این رمان زیبا جواب داد بسیار زیبا بود👑👑
شقایق میان آبی
۱۴۰۳/۱/۶
کتابی بسیار زیبا با راوی عالی…خیلی دوست داشتم این کتابو بخونم و وقتی دیدم صوتی شده سریع خریدم و گوش کردم.. علاقه ایی خیلی به کتابهایه تاریخی ندارم ولی این کتاب بسیار برام جالب بود.. و از گوش دادن به آن لذت بردم…به نظر من در کتابهایه درسی تاریخ ما هیچ چیزی به ما نمیگویند و یاد نمیدهند.. بخاطره همین همیشه قضاوتهایه ما اشتباه است
محمد رحیمی
۱۴۰۲/۱۰/۷
کتاب بسیار عالی خوش خوانش با صدای دلنشین.
خواندن کتب تاریخی خصوصا تاریخی که به معاصر نزدیکتر است بما کمک میکند بدانیم در دوران حکومت سلاطین چقدر مردم کم ارزش و بی اهمیت جلوه میکردند و هر سلطان خودخوانده‌ای به خودش اجازه میداد به مال و جان و ناموس مردم تجاوز کند، یک قسمت واقعا تاثیر گذار این کتاب جنایت زکی خان زند در ایزد خواست
FARIDSARVAR95@GMAIL.COM
۱۴۰۲/۹/۱۲
یکی از بهترین کتاب‌های صوتی با صدای زیبا و بسیار عالی با صدای آقای سلطان زاده بسیار لذت بردم. در مورد خود کتاب زنده یاد ذبیح الله منصوری. در مورد نوشته‌های آقای منصوری خیلی انتقاد می‌کنند. ولی قلم قوی و شیوایی دارن. بزرگترین خدمت ذبیح الله منصوری خیلی‌ها را کتاب خوان کرد وعلاقه مند به تاریخ ومطالعه. روحش شاد ویادش دردلها
Princess
۱۴۰۲/۹/۱۹
ممنون از نشر آوانامه،
کتاب صوتی خواجه تاجدار رو تهیه کردم و بیست درصد از کتاب رو گوش دادم،
تا اینجا خیلی کتاب جذابیه، هر ثانیه‌ش جذابه.
بالای نود درصد کتاب هم، مطالب واقعی و تاریخی هستند.
حتما پیشنهاد میکنم، گویندگی آقای سلطان زاده هم که بی‌نظیره.
این کتاب رو از دست ندین.
سارا جعفرزاده
۱۴۰۲/۹/۱۳
بسیااار عالی ست. پر واضح است که صدای گوینده تیز بر گیرایی آن افزوده. و همچنین ترجمه هم از اقای منصوری‌ است که بسیار عالیست. از اقای سلطانزاده درخواست دارم که بقیه‌ی کتابهای تاریخی همین نشر رو هم بخونند. مثل کتاب پطر کبیر. کاترین کبیر….
جابر اخلاقی
۱۴۰۲/۸/۱۸
بوده از نظر بنده کتاب خواجه تاجدار بیشتر نویسنده به حاشیه می‌پردازه اصولا تاریخ یک حا کم یاپادشاه کارهای منفی یا مثبت برای مملکت انجام میده یا چقدر ظالم یا منصف بوده نوشته می‌شود حداقل من ندیدم
بهزاد
۱۴۰۲/۱۰/۴
لحن و صداى راوى لذت شنیدن جزییات و حواشى رو صدچندان میکنه
فوقالعاده خوب و جذاب واسه هر کسى که علاقه به تاریخ بخصوص جزییات و خصوصیات اخلاقى و مسایل شخصى مربوط به دوران کتاب میباشد
لیلا ا
۱۴۰۲/۱۱/۵
کتاب خیلی مفید جذابی بود. یه خورده طولانی هست و بعضی حرف‌ها رو بارها تکرار میکن اما باعث فهم بیشتر مطلب هم میشه‌. صدای خواننده مثل همیشه عالی و جذاب
فرزام قاسم پور
۱۴۰۳/۱/۲۲
از کتاب‌های تاریخی ایران خوشم میاد
ذبیح آله منصوری هم که تخصص داره در بال و پر دادن به موضوعات. بحدی که اصل موضوع یادت میره
رضا معطری
۱۴۰۳/۱/۱۴
با اختلاف بی نظیر بود هم از نظر داستانی هم تاریخی هم خودسازی و از همه جهات این یه شاهکار بود که از تموم شدنش خیلی ناراحت شدم
مشاهده همه نظرات 36

راهنمای مطالعه کتاب صوتی خواجه تاجدار (کتاب اول)

برای دریافت کتاب صوتی خواجه تاجدار (کتاب اول) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.