معرفی و دانلود کتاب صوتی خوبی خدا: 9 داستان از نویسندگان امروز آمریکا

عکس جلد کتاب صوتی خوبی خدا: 9 داستان از نویسندگان امروز آمریکا
قیمت:
۸۰۰۰۰ ۵۶,۰۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی خوبی خدا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی خوبی خدا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی خوبی خدا: 9 داستان از نویسندگان امروز آمریکا

امیرمهدی حقیقت در کتاب صوتی خوبی خدا مجموعه‌ای از 9 داستان اثر 9 نویسنده‌ی چیره‌دست معاصر را گردآوری و ترجمه کرده است. داستان‌هایی که هر یک در فضا و زمانی متفاوت و بی‌ربط به یکدیگر روایت می‌شوند اما یک شیرازه تمامی آن‌ها را در چیزی با یکدیگر مشترک می‌کند.

درباره‌ی کتاب صوتی خوبی خدا

مترجم کارکشته و کارنامه‌دار ایرانی، امیرمهدی حقیقت، 9 داستان کوتاه معاصر را در کتاب صوتی خوبی خدا گردآوری و ترجمه کرده است. داستان‌هایی خواندنی و شنیدنی که از میان آثار نویسندگان به‌نام و گم‌نام انتخاب شده‌اند و پیش از این در معتبرترین نشریات آمریکا به انتشار رسیده‌اند. موقعیت‌های داستانی گونه‌گون، تنوع موضوعی مختلف و شیوه‌های روایی متنوع، تجربه‌ای الوان و لذت‌بخش از شنیدن این کتاب صوتی برای شما به ارمغان می‌آورد. اما چنان‌که امیرمهدی حقیقت می‌گوید، تمامی این آثار در یک مورد اشتراک دارند و آن سادگی است. و چه بسا مترجم از همین رو نام کتاب را هم از هفتمین داستان مجموعه انتخاب کرده باشد: خوبی خدا.

«تو گرو بگذار، من پس می‌گیرم» نوشته‌ی شرمن الکسی، «شیرینی عسلی» اثر هاروکی موراکامی، «تعمیرکار» داستانی از پرسیوال اورت، «فلامینگو» از الیزابت کمپر، «فرنچ کارم داشتی زنگ بزن» نوشته‌ی ریموند کارور، «زنبورها؛ بخش اول» از الکساندر همن، «خوبی خدا» اثر مارجوری کمپر، «جناب آقای رئیس‌جمهور» داستانی از گیب هادسون و در نهایت «جهنم - بهشت» اثر جومپا لاهیری آثاری هستند که آن‌ها را در این کتاب صوتی با صدای آرمان سلطان زاده، مریم پاک ذات و مهدی صفری می‌شنوید.

مرد سرخ‌پوستی که بار رنج بسیاری را در زندگی به دوش می‌کشد، پسری که پای قصه‌ی خرس‌ها می‌نشیند، تعمیرکاری که یک شب توانایی عجیبی را در خود کشف می‌کند، مادری که از تمام دنیا تنها و تنها به سکوت احتیاج دارد، زوجی که به‌اتفاق یکدیگر به کوهستان‌ها کوچ می‌کنند، مردی که از پسرش می‌خواهد جای او باشد، کودکی محتضر که در جست‌وجوی آرامشی ابدی‌ست، نگارنده‌ای که تصمیم می‌گیرد به جرج بوش، رئیس جمهور پیشین ایالات متحده‌ی آمریکا نامه‌ای پرطمطراق بنویسد و خانواده‌ای مهاجر که از هند به سرزمین فرصت‌ها کوچ کرده‌اند؛ در کتاب صوتی خوبی خدا با یکایک این شخصیت‌ها آشنا می‌شویم و داستان زندگی‌شان را می‌شنویم. داستان‌هایی گاه غمبار، گاه تکان‌دهنده و گاه تأمل‌برانگیز.

نشر صوتی آوانامه با همکاری انتشارات ماهی این مجموعه داستان را در قالب کتاب صوتی تهیه و منتشر کرده است.

کتاب صوتی خوبی خدا برای چه کسانی مناسب است؟

کتابراه شنیدن این اثر را به علاقه‌مندان داستان کوتاه و ادبیات معاصر جهان پیشنهاد می‌کند.

با نویسندگان کتاب صوتی خوبی خدا بیشتر آشنا شویم

شرمن الکسی (Sherman Alexie) نویسنده، شاعر و فیلمسازی آمریکایی‌ست که به عنوان یکی از شناخته‌شده‌ترین و محبوب‌ترین نویسندگان ادبی نسل خود شناخته می‌شود. او کتاب‌های متعددی از جمله: «آوازهای غمگین اردوگاه»، «لازم نیست بگویی دوستت دارم»، «پرواز 2007»، «رقص‌های جنگ 2009» و «هر چیزی که رهن بگذاری من آزاد می‌کنم» را نگاشته و برای آن‌ها جوایز و افتخارات بسیاری را از آن خود کرده است.

هاروکی موراکامی (Haruki Murakami) نویسنده‌ی سرشناس ژاپنی است که رمان‌ها و داستان‌های گوناگونی از او به چاپ رسیده است. جذابیت قلم و سبک خاص نویسندگی او باعث شده است آثارش در سطح جهان با استقبال گسترده‌ای مواجه شوند. نام او در فهرست 100 فرد تأثیرگذار به انتخاب مجله‌ی تایم قرار دارد. از آثار معروف این نویسنده می‌توان به «جنگل نروژی»، «کافکا در کرانه»، «از دو که حرف می‌زنم از چه حرف می‌زنم» و «اول شخص مفرد» اشاره کرد.

پرسیوال اورت (Percival Everett) در سال 1956 در ایالت جورجیای آمریکا متولد شد. او نویسنده و استاد برجسته‌ی زبان انگلیسی در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی است. 23 رمان که نخستین آن‌ها در سال 1983 منتشر شد، 4 مجموعه داستان کوتاه و 6 کتاب شعر برخی از فعالیت‌های ادبی پرسیوال اورت به شمار می‌روند. جایزه‌ی نویسندگی نوین آمریکا، جایزه‌ی آکادمی هنر و ادبیات آمریکا و دکترای افتخاری کالج سانتافه تنها بخشی از افتخارات این نویسنده‌ی نامدار هستند.

ریموند کارور (Raymond Carver) شاعر و نویسنده‌ی برجسته‌ی آمریکایی بود که با خلق داستان‌‌های کوتاه‌ درخشانی چون «وقتی از عشق حرف می‌زنیم از چه حرف می‌زنیم» و «کلیسای جامع»، نقش مهمی در احیای گونه‌ی ادبی داستان کوتاه در قرن بیستم ایفا کرد.

الکساندر همن (Aleksandar Hemon) در سال 1964 در سارایوو چشم به جهان گشود. این نویسنده، مقاله‌نویس، منتقد، نویسنده‌ی تلویزیونی و فیلمنامه‌نویس بوسنیایی-آمریکایی، بیشتر به‌خاطر رمان «مردی از ناکجا» و همچنین مشارکتش به‌عنوان یکی از نویسندگان فیلم «رستاخیزهای ماتریکس» شناخته می‌شود.

مارجوری کمپر (Marjorie Kemper) برنده‌ی جایزه‌ی Deep South Writer's Conference Burden و نیز جایزه‌ی اُ هِنری است. او همچنین در مسابقه‌ی داستانی کاترین آن پورتر موفق شد به مرحله‌ی فینال راه پیدا کند. داستان‌های کوتاه مارجوری کمپر توسط ماهنامه‌ی آتلانتیک و سایر مجلات ادبی منتشر شده‌اند.

گیب هادسون (Gabe Hudson) متولد 1971 در ایالت ایندیانای آمریکاست. اولین کتاب داستانی هادسون، «جناب آقای رئیس جمهور» که آن را در این کتاب صوتی می‌شنوید، به هفت زبان ترجمه شده و عنوان فینالیست جایزه‌ی قلم/همینگوی را از آن خود کرده است.

جومپا لاهیری (Jhumpa Lahiri) یکی از پرافتخارترین نویسندگان در سراسر جهان است. او تا کنون موفق شده است جوایز متعدی از جمله جایزه‌ی ادبی پولیتزر را از آن خود کند. از کتاب‌های منتشرشده‌ی این نویسنده‌ی برجسته‌ی آمریکایی-هندی‌تبار می‌توان به «مترجم دردها»، «همنام» و «بهشت، جهنم و همین حوالی» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی خوبی خدا می‌شنویم

لین تان بیش از هر چیز، پیش از هر چیز و بعد از هر چیز، خودش را مسیحی می‌دانست. این بود که وقتی خانم شری دی گفت کمی از خودت برایم بگو، لین بی‌معطلی گفت: «من مسیحی خوبی هست.» و بعد روی صندلی‌اش راست‌تر شد؛ مثل شاگرد ممتازی که به معلمش جواب درست داده باشد. مشاور کاریابی نه لبخند زد، نه سرش را بلند کرد. نگاهش هنوز به کاغذهای زیر دستش بود. «بله خب؛ حتماً همین‌طوره که می‌گی دخترجان. ولی من منظورم این بود که از سابقه‌ی کارت بیشتر بگو. توی این برگه‌ها می‌بینم که توی بیمارستان لانگ بیچ برای دوره‌ی آموزش عملی پرستاری ثبت نام کردی. ولی تا آخر ادامه ندادی.» لین سرش را پایین انداخت. «چرا؟» لین چیزی نگفت. «دقیقاً چرا انصراف دادی؟» لین لبخندی زد و شانه بالا انداخت. خانم شری دی منتظر ماند. سکوت برای لین خیلی سنگین شد. همان‌طور که با انگشت‌هاش بازی می‌کرد گفت: «کلاس‌ها دیر بود. شب‌ها اتوبوس سوار شد تا خانه.» خانم شری دی باز رفت سراغ برگه‌هاش. «که این‌طور. دفعه‌ی بعد سعی کن یه کلاس روزانه بگیری. چون به هر حال اعتبار و سابقه‌ی بیشتری لازم داری.»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
31 دقیقه
تو گرو بگذار، من پس می‌گیرم - قسمت اول
25 دقیقه
تو گرو بگذار، من پس می‌گیرم - قسمت دوم
28 دقیقه
شیرینی عسلی - قسمت اول
33 دقیقه
شیرینی عسلی - قسمت دوم
33 دقیقه
تعمیرکار
21 دقیقه
فلامینگو - قسمت اول
27 دقیقه
فلامینگو - قسمت دوم
28 دقیقه
کارم داشتی زنگ بزن
23 دقیقه
زنبورها؛ بخش اول - قسمت اول
29 دقیقه
زنبورها؛ بخش اول - قسمت دوم
24 دقیقه
خوبی خدا - قسمت اول
31 دقیقه
خوبی خدا - قسمت دوم
21 دقیقه
جناب آقای رئیس‌جمهور - قسمت اول
23 دقیقه
جناب آقای رئیس‌جمهور - قسمت دوم
24 دقیقه
جهنم - بهشت - قسمت اول
19 دقیقه
جهنم - بهشت - قسمت دوم
23 دقیقه
جهنم - بهشت - قسمت سوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی خوبی خدا: 9 داستان از نویسندگان امروز آمریکا
نویسنده
مترجمامیرمهدی حقیقت
راویآرمان سلطان زاده، مریم پاک ذات، مهدی صفری
ناشر چاپینشر ماهی
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۷ ساعت و ۲۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۸۰۰۰۰ ۵۶,۰۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی خوبی خدا

روح اله زرین کلاه
۱۴۰۲/۱۰/۵
درود و خسته نباشید. در برخی یا بیشتر متون داستانی، گوینده و راوی مرد در جای شخصیت زن داستان گویندگی کرده است و این تا اندازه‌ی زیادی باعث دلزدگی می‌شود و این اطمینان را دارم که باید عده قابل توجهی از مخاطبین و شنوندگان، احساس ناخوشایندی را مانند من از این مساله تجربه کرده‌ باشند. به دلایل احتمالی و زیاد فکر کردم با این وجود با هیچ جور احتمال خاصی قانع نشدم اما در برخی آثار راوی مذکر و یا مؤنث در جای جنس مخالف لازم ندیده است که تغییر لحن بدهد از آن جا که روایت با همه‌ی اشخاص و اجناسش با صدای رسا و قابل و کاملا هنرمندانه مخاطب را جذب روایت خویش از آن حکایت و داستان می‌کند و ایفای نقش لحن و صدای جنسیت مخالف را به یک امر آزار دهنده تبدیل نکرده است یک مورد از این نمونه‌ی طبیعی و البته بسیار موفق را در کار آقای آرمان سلطان زاده داریم که شاهکاری است از روایتی قوی و بی نقص و سخت تاثیرگذار نیز خیره کننده که نامی از آن کار در اینجا نمی‌برم و از آوا نامه وهمه‌ی دست اندرکاران پرکشش و تلاش آن تشکر می‌کنم.
Seita
۱۴۰۲/۱۰/۲۷
خوبی خدا، چه عنوان بی مسمایی برای یک کتاب عمیق درباره زندگی، از دید من برای نگاه به زندگی، باید از خدا به عنوان یک عامل روح بخش یاد کرد، او در این کره خاکی، روح دمید، ما از این روح نفس میکشیم و در جهان زندگی می‌دمیم، این کتاب درباره ما است، درباره زندگی است، درباره طناب نامرئی‌ای است که ما به گره و اطرافیانمان میزنیم، درباره گره‌ای است که گاه تنگ تر میشود گاه از هم میگسلد، طناب اسارتی که به او حلقه میکنیم یا او از ما و امان از وقتی که این طناب دور گردنم حلقه شود و وقتی حلقه تنگ و تنگ تر شود. کتابی با داستان‌های لطیف، موضوعات و فضا سازی عمیق و متنوع درباره زندگی، درباره ما. خواندن کتاب را به همه پیشنهاد میکنم
ب.ز
۱۴۰۱/۱۱/۱۵
برای پر کردن وقت خوب هست و اجرای گویندگان خوب است در اصل اجرای ایشان به داستانها جان میدهد و الا مجموع داستانها خیلی به هم ربطی ندارد
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب صوتی خوبی خدا

برای دریافت کتاب صوتی خوبی خدا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.