معرفی و دانلود کتاب صوتی شهر گربه‌ها

عکس جلد کتاب صوتی شهر گربه‌ها
قیمت:
۵۹۰۰۰ ۲۹,۵۰۰ تومان ۵۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی شهر گربه‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی شهر گربه‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی شهر گربه‌ها

مجموعه داستانی جذاب از راوی مشهور داستان‌های جادویی! هاروکی موراکامی نویسندهٔ محبوب ژاپنی در کتاب صوتی شهر گربه‌ها پنج داستان کوتاه فانتزی به سبک رئالیسم جادویی را با زبانی ساده و جذاب برای شما روایت کرده است.

درباره کتاب صوتی شهر گربه‌ها:

اکثر آثاری که به قلم هاروکی موراکامی نوشته می‌شوند، حاوی دغدغه‌های همه‌گیر دنیای مدرن هستند. این نویسنده پرطرفدار با بهره‌گیری به جا از رئالیسم جادویی، داستان‌هایی را روایت می‌کند که شخصیت‌های آن در پی هویت گمشدهٔ خود هستند. آن‌ها در پی یافتن پاسخی برای سؤالات ذهنی خود، پا به جهانی فراتر از واقعیت می‌گذارند و سعی در به چالش کشیدن مفهوم انسانیت دارند.

با مطالعه آثار این نویسنده که موضوعات جدید و جالبی دارند، شما با دنیای درونی‌تان بهتر آشنا می‌شوید. به شکلی که با قلم جادویی او سحر می‌شوید و برای خواندن داستان‌های بیشتری از او لحظه‌شماری می‌کنید. یکی از بهترین و جذاب‌ترین این آثار، کتاب شهر گربه‌ها (Town of Cats) است. این اثر که شامل مجموعه‌ای از پنج داستان کوتاه می‌شود، از زندگی، عشق و تنهایی انسان صحبت می‌کند.

همانطور که گفته شد به‌تصویرکشیدن شیوهٔ زندگی انسان مدرن از جمله موضوعاتی است که موراکامی در آن تبحر خاصی دارد. همچنین فضاسازی و شخصیت‌پردازی خاص او به نحوی است که دنیای ساختگی‌اش را قابل‌لمس‌تر کرده است. داستان‌های این مجموعه که به ترتیب «شهر گربه‌ها»، «شهرزاد»، «سامسای عاشق»، «کینو» و «دیروز» نام دارند، برگرفته از مجله نیویورکر هستند و هر یک شما را به دنیای خیالی خود می‌کشانند.

کتاب صوتی شهر گربه‌ها مناسب چه کسانی است؟

اگر به داستان کوتاه و ادبیات ژاپن به‌خصوص سبک داستانی هاروکی موراکامی علاقه دارید، شنیدن کتاب صوتی شهر گربه‌ها می‌تواند برایتان جذاب باشد.

با هاروکی موراکامی بیشتر آشنا شویم:

این نویسندهٔ ژاپنی در سال 1949 در توکیو پس از جنگ جهانی دوم متولد شد. پدر او یک کشیش بودایی بود که به همراه همسر خود، ادبیات ژاپن را تدریس می‌کردند. هاروکی موراکامی (Haruki Murakami) از زمان کودکی علاقهٔ شدیدی به فرهنگ و ادبیات غرب داشت و با مطالعه آثار نویسندگان مشهوری مثل «فئودور داستایوسکی»، «گوستاو فلوبر»، «ریچارد براتیگان»، «فرانتس کافکا» و «چارلز دیکنز» تأثیر زیادی از آن‌ها گرفت.

وی در طول سال‌های فعالیت خود، توانسته کتاب‌های مختلفی بنویسد که همگی در سطح جهانی مطرح شده‌اند. از جمله آثار این نویسنده برجسته می‌توان به «کافکا در ساحل»، «به آواز باد گوش بسپار»، «از دو که حرف می‌زنم از چه حرف می‌زنم» و «سرزمین عجایب بیرحم و ته دنیا» اشاره کرد.

جوایز و افتخارات هاروکی موراکامی:

- معرفی به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین داستان‌نویسان زنده دنیا توسط روزنامه گاردین
- برنده جایزه فرانتس کافکا
- برنده جایزه جهانی فانتزی
- برنده جایزه اورشلیم
- برنده جایزه فرانک اوکانر

در بخشی از کتاب صوتی شهر گربه‌ها می‌شنویم:

هر بار که با هم بودند برای هابارا قصه‌ای عجیب و گیرا تعریف می‌کرد. همچون بانو شهرزاد در هزار و یک شب.

البته که هابارا برخلاف سلطان قصد نداشت با برآمدن صبح سر او را از تن جدا کند (به‌هرحال، هیچ‌وقت هم تا صبح در کنار هابارا نمی‌ماند). آن قصه‌ها را به این دلیل برای او تعریف می‌کرد که شخصاً به تعریف‌کردنشان علاقه داشت. به گمان هابارا، از اینکه در تختخواب دراز بکشد و زانوها را به‌طرف سینه جمع کند و در خلال خستگی و الفتِ آن لحظه‌ها با کسی حرف بزند لذت می‌برد و البته احتمالاً به این دلیل برایش قصه تعریف می‌کرد که دوست داشت هابارا را که مجبور بود هر روزش را داخل خانه بگذراند، آرام کند.

به همین دلیل، هابارا نام شهرزاد را برایش انتخاب کرده بود. البته هرگز این نام را جلوی خودش به کار نمی‌برد اما در دفترچهٔ خاطرات کوچکش از او به این نام یاد می‌کرد. با خودکارش این‌طور می‌نوشت: «امروز شهرزاد آمد.» سپس خلاصه‌ای از قصهٔ آن روز را در قالب عباراتی ساده اما سمبلیک یادداشت می‌کرد. به‌نحوی‌که مطمئناً هر کس که بعدها دفترچه را می‌خواند گیج و سردرگم می‌شد.

هابارا نمی‌دانست که آیا قصه‌ها واقعیت دارند یا تماماً ساختهٔ شهرزاد‌ند. یا اینکه بخشی از آن‌ها واقعی و بخشی ساختگی است. هیچ راهی هم برای تشخیص این موضوع نداشت. به نظر می‌رسید که واقعیت و خیال، مشاهده و تخیل، در قصه‌های او به هم آمیخته‌اند. به همین دلیل، هابارا بدون اینکه بیش از حد سؤال بکند، همچون یک کودک از شنیدنشان لذت می‌برد. در نهایت اینکه قصه‌ها واقعی بودند یا دروغ یا بافه‌های تکه‌تکه‌ای از هر دو، چه فرقی به حال هابارا می‌کرد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
61 دقیقه
شهر گربه‌ها
55 دقیقه
شهرزاد
51 دقیقه
سامسای عاشق
65 دقیقه
کینو
58 دقیقه
دیروز

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی شهر گربه‌ها
نویسنده
مترجمفرزین فرزام
راویپیمان غریب پناه
ناشر صوتینشر نون
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۴۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۵۹۰۰۰ ۲۹,۵۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی شهر گربه‌ها

marjan eslami
۱۴۰۱/۹/۲۳
پنج ستاره رو کامل میدم.
داستان‌های خوبی بود و هر کدوم به یه نحوی من رو درگیر خودش کرد، مخصوصا داستان شهرزاد و کینو. خیلی راجع بهش فکر کردم، داستان دیروز هم زیبا بود.
خودم رو جای بعضی از شخصیت‌های داستان دیروز گذاشتم. صدای گوینده هم منو جذب کرد.
مطالعه‌اش رو پیشنهاد میدم.
محمدعلی کلوندی
۱۴۰۰/۱۱/۱۷
هاروکی موراکومی آثار خوب وجالبی رو نوشته مانند کتابخانه عجیب، سرزمین عجایب بیرحم وته دنیا، تعقیب گوسفند وحشی، گربه‌های آدمخوار ‌چاقوی شکاری ولی این کتاب به جز داستان دیروز وشهرگربه‌ها چندان جالب نبود.
مهسا شفیع نیا
۱۴۰۰/۱۰/۲۳
خیلی مرموز، وادار به فکر کردن ت میکنه، نمیدونم بگم خوبه یا بد ولی من خوشم اومد، از متن‌های رمزآلود خوشم میاد
Nasim Taqizadeh
۱۴۰۲/۱/۳۰
کلمه پوشک در ترجمه داستان شهرزاد واقعا ناپسند و زن ستیزانه هست مترجم می‌تونست از عبارت پد بهداشتی استفاده کنه!
N Fathi
۱۴۰۲/۱/۹
کتابی که آخر داستان رو باز میزاره و خواننده درگیر میکنه. من داستان شهرزاد رو دوست داشتم
mohammad amin
۱۴۰۲/۹/۲۲
سلام. ممنونم. عالی بود
Zaaar
۱۴۰۱/۱۲/۱۶
داستان شهرزادش جالب بود👍🏼
مشاهده همه نظرات 7

راهنمای مطالعه کتاب صوتی شهر گربه‌ها

برای دریافت کتاب صوتی شهر گربه‌ها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.